Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

BeursLingo

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Frank van Dongen (Cees Smit)

Frank van Dongen is het pseudoniem van vermogensbeheerder en fondsmanager Cees Smit. Hij is algemeen directeur van Today’s Vermogensbeheer en Today’s Tomorrow Fondsbeleggen (For Tomorrow). Today’s is als vergunninghouder geregistreerd is bij de AFM en het DSI. Cees Smit is gespecialiseerd in ingewikkelde derivatenco...

Meer over Frank van Dongen (Cees Smit)

Recente artikelen van Frank van Dongen (Cees Smit)

  1. apr '17 De Show is over: Iedereen bedankt 77
  2. jan '17 Mindf*ck 34
  3. mei '16 De beren krijgen lucht 14

Reacties

28 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 25 februari 2014 16:16
    quote:

    Ruud100 schreef op 25 februari 2014 15:34:

    [...]

    Je kunt wel kritiek leveren op anderen maar kijk eerst eens naar jezelf.

    Waar is dat "Tesla is stukken verder dan welk merk dan ook want de actieradius is 500km en dat is veel meer" nou op gebaseerd?
    Ten eerste is de range van de "gewone" Tesla 390km, alleen via een upgrade die 10.000 euro kost en bij het duurste model heb je een range van 500km.

    Hoe zouden de andere merken met een range onder de 200km deze "enorme voorsprong" ooit in kunnen lopen? Een jarenlang ontwikkelingsproces van een nieuw model?
    Nee hoor, heel simpel: Stop 2x zoveel accu's in de auto en je hebt ook een actieradius van 400km.

    Waarom doen de andere merken dat niet? Ten eerste zijn de accu's brandgevoelig en kunnen in het ergste geval zelfs exploderen wanneer ze beschadigd raken en wordt dit erger / gevaarlijker naarmate de energiedichtheid van de accu stijgt. Tesla is de enige fabrikant die het aandurft de hele bodemplaat ermee vol te stoppen, de anderen merken hebben er tot nu toe voor gekozen de accu's alleen op de plek van ongeveer de "benzinetank" te plaatsen.

    De enorme voorsprong van Tesla is dus verdwenen zodra andere merken het ook aandurven een auto vol te proppen met dit type accu. Op dat moment wordt het direct ook een stuk moeilijker voor Tesla om de door jou genoemde 100.000 auto's te verkopen met een fatsoenlijke marge.

    Lithium battery fire behaviour
    Lithium batteries are capable of spontaneous ignition and subsequent explosion due to overheating. Overheating may be caused by electrical shorting, rapid discharge, overcharging, manufacturers defect, poor design, or mechanical damage, among many other causes. Overheating results in a process called thermal runaway, which is a reaction within the battery causing internal temperature and pressure to rise at a quicker rate then can be dissipated.

    Upgrade of niet.. blijft de elektrische auto die de grootste actieradius heeft en dat is niet enkel een kwestie van 2 keer zoveel accu's plaatsen in de auto en dat weet je zelf ook als je er verstand van hebt?

    Maar ik zal deze discussie wel niet gaan winnen van mensen die van de hoed noch de rand weten. Zie vandaag een mooie plus op de borden:)

    Ter afsluiting: Vast omdat het product zo waardeloos is;)
  2. [verwijderd] 25 februari 2014 16:28
    Er zitten hier ook alleen dinosauriërs, samen met Cees die de opper dino is. Als Cees in 1800 had geleefd dat was hij vast ook tegen de industriële revolutie. Stoommachine? Wie heeft dat nou nodig als je een paard hebt? Is gedoemd om te mislukken. Gaan jullie maar aandelen kopen van zaken die jullie begrijpen. Lekker rendement maken... Hoeveel geld ben je al kwijt geraakt met Tesla? Je roept al maanden dat het omlaag gaat. Ondertussen heb ik fijn kunnen profiteren.
  3. forum rang 6 pietje-2005 25 februari 2014 17:03
    Positief, negatief of realitiet liggen soms dicht bij elkaar met een beetje risico-analyse.
    Hoe je het noemt zegt meestal meer over opinie van jezelf, en heeft niets te maken met wat "waar" is.
    Cees heeft daar gewoon zijn eigen kijk op, en dat werkt veelal aanvullend, verhelderend etc.
    Ik mag dat graag tot me nemen, in ieder geval.
  4. [verwijderd] 25 februari 2014 18:23
    quote:

    Nik79 schreef op 25 februari 2014 16:28:

    Er zitten hier ook alleen dinosauriërs, samen met Cees die de opper dino is. Als Cees in 1800 had geleefd dat was hij vast ook tegen de industriële revolutie. Stoommachine? Wie heeft dat nou nodig als je een paard hebt? Is gedoemd om te mislukken. Gaan jullie maar aandelen kopen van zaken die jullie begrijpen. Lekker rendement maken... Hoeveel geld ben je al kwijt geraakt met Tesla? Je roept al maanden dat het omlaag gaat. Ondertussen heb ik fijn kunnen profiteren.
    Precies... En er zullen vast winstnemingen komen maar wat een prachtig aandeel. En de geruchten dat Apple het over zal nemen worden steeds hardnekkiger waardoor we mss al zeer snel kunnen cashen.
  5. [verwijderd] 25 februari 2014 19:24
    @03har Een ding dat zeker is dat uw ford transit van 10 jaar oud minder of geen last kan hebben van de door pietje-2005 met kennis van zaken beschreven electronische prullaria, die waarschijnlijk in het geval van een mankement onderweg uitsluitend door hele dure bedrijven die de kennis hiervoor in huis hebben gerepareerd kunnen worden,

    waarbij je uiteraard mag hopen dat de afdeling marketing de rekening niet duurder heeft gemaakt dan het ongetwijfeld al zal zijn.
28 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links