Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Mithra Pharmaceuticals BRU:MITRA.BL, BE0974283153

  • 0,216 26 apr 2024 17:35
  • -0,004 (-1,82%) Dagrange 0,216 - 0,225
  • 82.336 Gem. (3M) 382,1K

Mithra 2023. The Rise of the Phoenix.

2.522 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 127 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 JdeFL 8 januari 2023 10:12
    quote:

    Jadadde schreef op 8 januari 2023 09:03:

    .... Maw, velen zouden waarschijnlijk op zo een bericht de aankoop van Mithra uitgesteld hebben. ...
    Kan, maar niet zeker. Toen Fornieri verkocht, keek iedereen naar zijn schulden. En dat Mithra verkopen makkelijker was dan een kunstwerk, of wat hij nog had. Arme sloeber, zijn kroonjuwelen moeten verkopen, zoiets.
    Feit is wel dat hij net die aandelen mithra verkocht en niet iets anders, maar amper iemand heeft daar toen de juiste conclusie uit getrokken. Mezelf inbegrepen.
  2. forum rang 8 lucas D 8 januari 2023 11:38
    quote:

    Sigaar en Cognac schreef op 7 januari 2023 17:29:

    [...]

    Als je hiermee suggereert Lucas, om bij te kopen…. Koop gerust ook mijn deel van de inspanning. Ergens trek je een streep… enkel gokkers doen dat niet.
    Alles draait in het leven om vertrouwen, en dat begint bij jezelf.
    Vertrouw ik mijn capaciteiten als beleggers voldoende om vertrouwen uit te spreken in een bedrijf om daar aandelen van te willen kopen.
    Is het antwoord op beide vragen ja, dan moet je daar ook naar handelen. Anders ben je geen belegger.

    Mijn bericht suggereert helemaal niets, het geeft weer wat veel beleggers en aandeelhouders nalaten.

    Dan mag een ieder invullen het bericht nog eens goed lezende (het is niet het makkelijkste leesbaar) of die zich daar in herkend.

    Het gaat altijd om wat is het risico wat je wilt nemen en wat staat daar tegenover.

    Te lezen is wat ik vind dat je als belegger zou moeten doen, en dat heeft ook weer alles met mijn strategie van beleggen te maken.

    Die is, alleen aandelen kopen van aandelen van goede bedrijven die door omstandigheden zwaar afgestraft zijn.

    Dat kan zijn door gebrek aan financiën of het uitblijven van goedkeuring of etc. etc.

    Al mijn berichten zijn gerelateerd aan die context.

    Beleggers die op een allang lopende trein springen en verwachten dat dat altijd maar door blijft gaan, (z.g. zekerheid) zoeken de problemen zelf op.

    Dat zijn de klagers van nu!
  3. Jadadde 8 januari 2023 12:11
    [quote alias=JdeFL id=14591041 date=202301081012]
    [...]

    Kan, maar niet zeker. Toen Fornieri verkocht, keek iedereen naar zijn schulden. En dat Mithra verkopen makkelijker was dan een kunstwerk, of wat hij nog had. Arme sloeber, zijn kroonjuwelen moeten verkopen, zoiets.
    Feit is wel dat hij net die aandelen mithra verkocht en niet iets anders, maar amper iemand heeft daar toen de juiste conclusie uit getrokken. Mezelf inbegrepen.
    [/quote

    Doet mij een beetje denken aan Lernout & Hauspie toen bijna aan hun eind, een ex premier bij zijn nieuwe aanstelling verklaarde " Moest ik geld hebben ik koop per direct Lernie en Hauspie". En terwijl overal ter lande de boertjes? zich naar het bankkantoor haasten om een aankooporder te plaatsen van L & H verkochten de rijken ter aarde hun aandelen L & H. Pas als dit werk af was, heeft men het schip zinkensklaar verklaart. Ook toen kon men aan die woorden uitmaken dat er hier iets niet pluis was. Ook toen hebben veel mensen daadwerkelijk geloof gehad in zulke wijze!!!! woorden van zulk belangrijk persoon. Helaas heeft het bloed over de toonban(L)k gevloeid. Met grote drama's tot gevolg. Pas op met grote woorden van invloedrijke personen. Nooit impulsief geloven. Vergeet niet dat Uw geld voor sommige personen heel aantrekkelijk is. Dat een gemiddelde belegger bijna nooit winst maakt op de beurs. Kan zo nog verder gaan......Alleen nog dit. Als je na 5 jaar nog niet met enkel met uw winst speelt! blijft dan weg van de beurs of denkt wat beter na.
  4. forum rang 7 JdeFL 9 januari 2023 12:58
    quote:

    lucas D schreef op 7 januari 2023 14:34:

    ...
    Het belet beleggers om het toch aanwezige vertrouwen in te zetten op de momenten dat dit kan.
    Dan heb ik het over gespreid kopen, ...Doen de belegger dat dan komt er ook een hogere koers en ook een grotere investering uit Amerika. ...
    Je moet die volumes eens bekijken. Kleine beleggers gaan weinig in de koerspap te brokken hebben. Helaas. En de vraag staat open hoeveel nieuwe aandelen er nog bij komen. Een risico.
    Die Amerikaanse deal gaat weinig rekening houden met de koers van het aandeel, eerder veel met het verkoopspotentiëel van de producten van mithra, en de waarde van de Europese deal. Niemand gaat verhoudingsgewijs 'veel' meer gaan betalen. Het gebrek aan geschikt bevonden kandidaten wijst daar ook op.
    Dus, enkel kopen als je het voor jezelf ziet zitten, zeker niet met een soort politiek doel. Dat lukt niet bij aandelen, vraag het maar aan die van de NBB.
  5. forum rang 8 lucas D 9 januari 2023 13:35
    quote:

    JdeFL schreef op 9 januari 2023 12:58:

    [...]

    Je moet die volumes eens bekijken. Kleine beleggers gaan weinig in de koerspap te brokken hebben. Helaas. En de vraag staat open hoeveel nieuwe aandelen er nog bij komen. Een risico.
    Die Amerikaanse deal gaat weinig rekening houden met de koers van het aandeel, eerder veel met het verkoopspotentiëel van de producten van mithra, en de waarde van de Europese deal. Niemand gaat verhoudingsgewijs 'veel' meer gaan betalen. Het gebrek aan geschikt bevonden kandidaten wijst daar ook op.
    Dus, enkel kopen als je het voor jezelf ziet zitten, zeker niet met een soort politiek doel. Dat lukt niet bij aandelen, vraag het maar aan die van de NBB.
    We mogen er anders over denken, het handelen zit vast aan hoe je over zaken denkt.
  6. forum rang 8 lucas D 11 januari 2023 09:30
    Een investeerder erbij, de markt is er niet heel tevreden over.
    Toch is er wel een investeerder bij en het gaat toch om serieus geld, € 55.000.000.

    Beleggers moeten zich niet armer rekenen, maar rijker.
    Het is de vraag of ze alleen naar de teneur na de investering kijken of ook inzien dat dit toch wel een investering die er toe doet.

    Of zou de belegger die investering liever niet gehad hebben?

    De investeerder is de op een na grootste in Europa.

    Of zegt dat ook niks?

    Nee? Dan is Mithra geen goede belegging voor je.

    Fijne dag nog.
  7. YorkMan 11 januari 2023 09:37
    Liege, Belgium, 11 January 2023 – 7:30 CET – Mithra (Euronext Brussels: MITRA), a company dedicated to Women’s Health today announces its financial calendar for 2023:

    7 March 2023: 2022 Full year results
    18 April 2023: 2022 Annual report
    25 May 2023: General Shareholders’ Meeting
    26 September 2023: 2023 Interim report
    This calendar and all corporate information on the Company (financial statements, events or corporate section (mithra.com/en/investors).
  8. forum rang 4 Kompas 11 januari 2023 10:17
    quote:

    YorkMan schreef op 11 januari 2023 09:39:

    ik verwachtte dat de daling weer een LDA put aankondigde, in ieder geval niets op de website en vraag me af of dit wel kan met zo'n enorm laag daily trading volume.
    Op 27 januari krijgen aandeelhouders Mayne Pharma een superdividend van 113 miljoen Australische dollar.
    Mithra heeft 9,6 procent van de aandelen van Mayne Pharma in handen ofwel van het superdividend zo'n 7 miljoen in EURO.

    Daarnaast heeft Mithra onlangs 5 miljoen EURO ontvangen van Gedeon Richter bij het tekenen van een bindende overeenkomst voor Donesta. Nadat deze in het 1e kwartaal van 2023 tot in detail zal zijn uitgewerkt ontvangt MIthra nog eens 50 miljoen EURO daar bovenop.

    Dan is het uitkijken naar een aan te kondigen US deal voor Donesta met nog betere voorwaarden en aldus betalingsvoorschotten dan de Europese deal.

    Op basis van bovenstaande is het huidige koersverloop wat mij betreft slechts gebaseerd op onnodige "angst".
    Een nieuwe LDA put komt er immers mogelijk dit jaar namelijk geheel niet en een eerste (Europese) Donesta deal krijgt nu zelfs een negatieve koerswaardering. Een redelijk waanzinnige ontwikkeling !
  9. forum rang 4 Kompas 11 januari 2023 10:48
    quote:

    lucas D schreef op 11 januari 2023 10:30:

    Wil er eerlijk over zijn, ik had een koers van onder de € 4,00 na het persbericht niet meer voor mogelijk gehouden.

    Komt vast door mijn strategie, die veel lagere koersen minimaliseert.
    Er volgen in dit kwartaal nog minimaal 3 positieve Pb's vanuit Mithra.

    In willekeurige volgorde:
    - een ontvangstbevestiging met het exacte bedrag van het superdividend door Mayne Pharma
    - publicatie van de Donesta US veiligheidsdata
    - bevestiging van formele ondertekening van de Donesta overeenkomst met Gedeon Richter waarbij ontvangst van de resterende 50 miljoen EURO.

    Staat de koers daarna nog onder de € 4,00 eet ik mijn pantoffels op, welke ik dan eerst speciaal voor die gelegenheid zal dienen aan te schaffen ..........
  10. Sigaar en whisky 11 januari 2023 18:22
    quote:

    lucas D schreef op 11 januari 2023 16:27:

    Met het huidige volume' s zou de koers net zo goed tussen de € 4,30 en € 4,50 kunnen staan.

    Waarom staat de koers daar dan niet al lang?

    Niemand die het snapt.
    Hoe kom je aan deze analyse aub, Lucas
    Er lijken meer volumes te worden aangeboden dan gevraagd, niet?
  11. forum rang 7 JdeFL 11 januari 2023 19:03
    Beleggen is vooruitzien. Zolang Mithra niet aangeeft hoe het met al die kapitaalsverstrekkers zit, gaat niemand zijn vingers hieraan branden. 5 en 10M gaan daar niks aan veranderen bij een cashburn van 70M. Net genoeg voor 2 maanden.
    Dus: komen er nog een massa aandelen bij of niet? Dat is belangrijk om weten.
  12. GoedeDag 11 januari 2023 20:22
    quote:

    Kompas schreef op 11 januari 2023 10:48:

    [...]

    Er volgen in dit kwartaal nog minimaal 3 positieve Pb's vanuit Mithra.

    In willekeurige volgorde:
    - een ontvangstbevestiging met het exacte bedrag van het superdividend door Mayne Pharma
    - publicatie van de Donesta US veiligheidsdata
    - bevestiging van formele ondertekening van de Donesta overeenkomst met Gedeon Richter waarbij ontvangst van de resterende 50 miljoen EURO.

    Staat de koers daarna nog onder de € 4,00 eet ik mijn pantoffels op, welke ik dan eerst speciaal voor die gelegenheid zal dienen aan te schaffen ..........
    Kompas, ik help het je hopen maar eerlijk gezegd wil ik je ook je pantoffels zien opeten. ;)
2.522 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 127 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Mithra laat aandeelhouders schrikken

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links