Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 24,560 12 apr 2024 16:23
  • +0,400 (+1,66%) Dagrange 24,300 - 24,840
  • 176.124 Gem. (3M) 240,6K

AMG 2024

2.571 Posts
Pagina: «« 1 ... 124 125 126 127 128 129 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 christo1 12 april 2024 11:17
    Het is een struisvogel ei geworden als je het wil weten.

    Lithium carbonaat prijs : 15547,5 dollar.
    Lithium hydroxide prijs : 13750 dollar.

    Verschil is negatief, hoe zal AMG in hun raffinaderij winst maken als de prijzen zo blijven evolueren.

    Geef eens een tegenargument.

    Vergeet niet dat de lithium hydroxide raffinaderij een strategische zet is van AMG.

    Mvg.
  2. forum rang 7 Just lucky 12 april 2024 11:19
    quote:

    christo1 schreef op 12 april 2024 10:46:

    [...]

    Vreemd dat hier op het forum geen zorgen gemaakt worden dat de spread tussen lithium hydroxide prijs en lithium carbonaat prijs negatief is, dit zou positief moeten worden om de business case van de hydroxide raffinaderij fabriek in bitterfield in stand te houden.

    Ben benieuwd of de analisten daar een kanttekening gaan plaatsen bij de Q1 resultaten.

    Trouwens de analyse die ING deze morgen maakt houdt voor mij geen steek, want de lithium carbonaat prijs heeft geen significante stijging gemaakt om AMG resultaten significant te beïnvloeden.

    Je mag er van uit gaan dat Q2 2024 nog negatiever zal zijn dan Q1 2024 omdat de spodumene uitbreiding tussen Q1 en Q2 zal vallen en de gemiddelde lithium carbonaat prijs voor de berekening van Q2 is reeds gekend enkel de verscheepte volumes nog niet.

    En de vanadium prijs helpt ook nog niet staat nog steeds op laag niveau.

    Ik wil AMG wel kopen maar wacht misschien tevergeefs af?

    Mvg
    Ik heb een beetje het gevoel dat hoe harder de koers stijgt, hoe harder jij begint te posten dat het allemaal verschrikkelijk slecht gaat....
  3. forum rang 5 christo1 12 april 2024 13:03
    Informatie.

    Lekker hè, de geur van zilte lucht bij een nieuwe auto? Je zou het zomaar van iemand kunnen horen in de toekomst, want het blijkt dat de havens in Europa volstaan met onverkochte elektrische auto’s uit China. Sommige exemplaren staan er maar liefst anderhalf jaar stil. En dan moet de nieuwe-autogeur van goede huize komen wil het overleven, vermoeden we.

    Volgens Financial Times exporteert China meer auto’s naar Europa dan ze momenteel kunnen verkopen. Bij conventionele automerken is dat niet zo’n probleem, want dan staan de auto’s bij de dealers te wachten op een baasje, maar veel van deze Chinese automerken leveren volgens FT direct aan de kopers. Dus tot de auto’s verkocht zijn, staan ze in de buitenlucht te wachten.

    Financial Times schrijft dat de automerken de havens gebruiken als opslag voor hun auto’s en dat de havens veranderen in enorme parkeerplaatsen. De haven van Zeebrugge in België zou bijvoorbeeld een plek zijn waar het nu vastloopt, maar ook in Italië en Griekenland zijn er problemen. Het schijnt zelfs dat sommige auto’s al anderhalf jaar naast de aanlegplaatsen stilstaan. Daar wordt een EV niet beter van.

    Er komen veel meer auto’s aan
    Het wordt trouwens alleen maar leuker. Reuters meldt dat er een recordaantal nieuwe schepen is besteld om auto’s mee te vervoeren. De Chinese vloot bestaat momenteel uit 33 autotransportschepen, maar dat moeten er 80 worden. En die schepen kopen ze niet voor de sier; de instroom van Chinese auto’s gaat dus alleen maar toenemen.

    Automerk BYD heeft sinds het begin van dit jaar bijvoorbeeld zijn eigen roll-on/roll-off (ro-ro) transportschip. Die zie je op de foto boven het bericht. De meeste automerken huren schepen van andere rederijen. Het zegt iets over de ambities van het automerk. De haven die je daar ziet, is niet Zeebrugge, maar ergens in China. Op dit schip van 199,9 meter kunnen 7.000 voertuigen staan.

    Niet genoeg vrachtwagens om de auto’s weg te halen
    Een andere oorzaak van het probleem zou het gebrek aan vrachtwagens zijn. Er komen letterlijk schepen vol EV’s het land binnen, maar er zijn niet genoeg vrachtwagens om de auto’s naar de dealers en de klanten te brengen. Mocht je nog eens een nieuwe EV uit China in ontvangst nemen, check dan of je aan de hand van het chassisnummer kunt ontcijferen wanneer ie gebouwd is.

    Niet genoeg vrachtwagens om de auto’s weg te halen
    Een andere oorzaak van het probleem zou het gebrek aan vrachtwagens zijn. Er komen letterlijk schepen vol EV’s het land binnen, maar er zijn niet genoeg vrachtwagens om de auto’s naar de dealers en de klanten te brengen. Mocht je nog eens een nieuwe EV uit China in ontvangst nemen, check dan of je aan de hand van het chassisnummer kunt ontcijferen wanneer ie gebouwd is.

    Mvg.
  4. forum rang 5 christo1 12 april 2024 13:07
    quote:

    christo1 schreef op 12 april 2024 13:03:

    Informatie.

    Lekker hè, de geur van zilte lucht bij een nieuwe auto? Je zou het zomaar van iemand kunnen horen in de toekomst, want het blijkt dat de havens in Europa volstaan met onverkochte elektrische auto’s uit China. Sommige exemplaren staan er maar liefst anderhalf jaar stil. En dan moet de nieuwe-autogeur van goede huize komen wil het overleven, vermoeden we.

    Volgens Financial Times exporteert China meer auto’s naar Europa dan ze momenteel kunnen verkopen. Bij conventionele automerken is dat niet zo’n probleem, want dan staan de auto’s bij de dealers te wachten op een baasje, maar veel van deze Chinese automerken leveren volgens FT direct aan de kopers. Dus tot de auto’s verkocht zijn, staan ze in de buitenlucht te wachten.

    Financial Times schrijft dat de automerken de havens gebruiken als opslag voor hun auto’s en dat de havens veranderen in enorme parkeerplaatsen. De haven van Zeebrugge in België zou bijvoorbeeld een plek zijn waar het nu vastloopt, maar ook in Italië en Griekenland zijn er problemen. Het schijnt zelfs dat sommige auto’s al anderhalf jaar naast de aanlegplaatsen stilstaan. Daar wordt een EV niet beter van.

    Er komen veel meer auto’s aan
    Het wordt trouwens alleen maar leuker. Reuters meldt dat er een recordaantal nieuwe schepen is besteld om auto’s mee te vervoeren. De Chinese vloot bestaat momenteel uit 33 autotransportschepen, maar dat moeten er 80 worden. En die schepen kopen ze niet voor de sier; de instroom van Chinese auto’s gaat dus alleen maar toenemen.

    Automerk BYD heeft sinds het begin van dit jaar bijvoorbeeld zijn eigen roll-on/roll-off (ro-ro) transportschip. Die zie je op de foto boven het bericht. De meeste automerken huren schepen van andere rederijen. Het zegt iets over de ambities van het automerk. De haven die je daar ziet, is niet Zeebrugge, maar ergens in China. Op dit schip van 199,9 meter kunnen 7.000 voertuigen staan.

    Niet genoeg vrachtwagens om de auto’s weg te halen
    Een andere oorzaak van het probleem zou het gebrek aan vrachtwagens zijn. Er komen letterlijk schepen vol EV’s het land binnen, maar er zijn niet genoeg vrachtwagens om de auto’s naar de dealers en de klanten te brengen. Mocht je nog eens een nieuwe EV uit China in ontvangst nemen, check dan of je aan de hand van het chassisnummer kunt ontcijferen wanneer ie gebouwd is.

    Niet genoeg vrachtwagens om de auto’s weg te halen
    Een andere oorzaak van het probleem zou het gebrek aan vrachtwagens zijn. Er komen letterlijk schepen vol EV’s het land binnen, maar er zijn niet genoeg vrachtwagens om de auto’s naar de dealers en de klanten te brengen. Mocht je nog eens een nieuwe EV uit China in ontvangst nemen, check dan of je aan de hand van het chassisnummer kunt ontcijferen wanneer ie gebouwd is.

    Mvg.
  5. forum rang 7 4finance 12 april 2024 13:09
    quote:

    christo1 schreef op 12 april 2024 13:03:

    Informatie.

    Lekker hè, de geur van zilte lucht bij een nieuwe auto? Je zou het zomaar van iemand kunnen horen in de toekomst, want het blijkt dat de havens in Europa volstaan met onverkochte elektrische auto’s uit China. Sommige exemplaren staan er maar liefst anderhalf jaar stil. En dan moet de nieuwe-autogeur van goede huize komen wil het overleven, vermoeden we.

    Volgens Financial Times exporteert China meer auto’s naar Europa dan ze momenteel kunnen verkopen. Bij conventionele automerken is dat niet zo’n probleem, want dan staan de auto’s bij de dealers te wachten op een baasje, maar veel van deze Chinese automerken leveren volgens FT direct aan de kopers. Dus tot de auto’s verkocht zijn, staan ze in de buitenlucht te wachten.

    Financial Times schrijft dat de automerken de havens gebruiken als opslag voor hun auto’s en dat de havens veranderen in enorme parkeerplaatsen. De haven van Zeebrugge in België zou bijvoorbeeld een plek zijn waar het nu vastloopt, maar ook in Italië en Griekenland zijn er problemen. Het schijnt zelfs dat sommige auto’s al anderhalf jaar naast de aanlegplaatsen stilstaan. Daar wordt een EV niet beter van.

    Er komen veel meer auto’s aan
    Het wordt trouwens alleen maar leuker. Reuters meldt dat er een recordaantal nieuwe schepen is besteld om auto’s mee te vervoeren. De Chinese vloot bestaat momenteel uit 33 autotransportschepen, maar dat moeten er 80 worden. En die schepen kopen ze niet voor de sier; de instroom van Chinese auto’s gaat dus alleen maar toenemen.

    Automerk BYD heeft sinds het begin van dit jaar bijvoorbeeld zijn eigen roll-on/roll-off (ro-ro) transportschip. Die zie je op de foto boven het bericht. De meeste automerken huren schepen van andere rederijen. Het zegt iets over de ambities van het automerk. De haven die je daar ziet, is niet Zeebrugge, maar ergens in China. Op dit schip van 199,9 meter kunnen 7.000 voertuigen staan.

    Niet genoeg vrachtwagens om de auto’s weg te halen
    Een andere oorzaak van het probleem zou het gebrek aan vrachtwagens zijn. Er komen letterlijk schepen vol EV’s het land binnen, maar er zijn niet genoeg vrachtwagens om de auto’s naar de dealers en de klanten te brengen. Mocht je nog eens een nieuwe EV uit China in ontvangst nemen, check dan of je aan de hand van het chassisnummer kunt ontcijferen wanneer ie gebouwd is.

    Niet genoeg vrachtwagens om de auto’s weg te halen
    Een andere oorzaak van het probleem zou het gebrek aan vrachtwagens zijn. Er komen letterlijk schepen vol EV’s het land binnen, maar er zijn niet genoeg vrachtwagens om de auto’s naar de dealers en de klanten te brengen. Mocht je nog eens een nieuwe EV uit China in ontvangst nemen, check dan of je aan de hand van het chassisnummer kunt ontcijferen wanneer ie gebouwd is.

    Mvg.
    Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
    De boot bij AMG is al 7 euro geleden vertrokken.
    Er zullen nog de nodige positieve verrassingen komen. Maar geduld is wel nodig.
  6. forum rang 5 christo1 12 april 2024 13:54
    quote:

    Geeninspiratie schreef op 12 april 2024 13:15:

    Dat er lithium nodig is om deze auto's klaar te stomen voor import naar Europa. Dus ja, goed nieuws voor de mijnbouw en accuproducenten. Slecht nieuws voor de Europese autofabrikanten.
    Neen, dat de chinezen hun ev productie gaan moeten verminderen indien ze niet met grote voorraad onverkochte wagens blijven zitten zowel in China als Europa, en wie wil er nu een EV die al meer dan een jaar geleden gebouwd is.

    De chinese ev fabrikanten schieten als paddenstoelen uit de grond maar de vraag is niet evenredig.

    Dus vraag naar lithium kan een tijd minder zijn.

    Mijn persoonlijke visie.

    Mvg.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 12 april 2024 14:11
    Koersval Varta naar ca 9,80:
    ============================

    Investing.com -- A price drop that makes shareholders sit up and take notice - shares of battery company Varta (ETR:VAR1) are experiencing a turbulent day at the Frankfurt Stock Exchange. A skeptical comment on the achievability of the annual targets has unsettled investors and further strengthened the already dynamic downward trend. The result: a new low. With a loss of over 9%, the shares last traded at €17.07.

    In a recent study, analyst Philipp König of Goldman Sachs recommended selling Varta shares and lowered the price target to €15, which corresponds to a halving, as reported by dpa-AFX. König sees risks to the company's revenue and earnings targets, as these assume a significant recovery in CoinPower's sales volumes. However, these are dependent on customer decisions that are still unclear, he stressed. In the profitable lithium-ion button cell business, Varta lost market shares last year. The expert also sees hardly any positive developments in other business areas.

    Varta shares have already lost almost 25% of their value in 2023. But it looks even worse looking back at the peak in early 2021: with a loss in value of a considerable 90%, shares are now in a veritable nosedive.

    Investors and shareholders of Varta certainly hoped for more than experiencing such a drastic downward movement. The loss of value in 2023 is a further signal of the ongoing challenges facing the German battery company.

    The former high of over €181 is now just a distant memory. The decline in Varta shares has hit many investors hard.

    The average price target of 7 analysts covered by InvestingPro is currently €23.93. The fair value determined by InvestingPro (€20.72), which is made up of 15 financial models, currently results in an earnings potential of 21.5%.

    (Translated from German)
  8. forum rang 8 aextracker 12 april 2024 14:19
    quote:

    christo1 schreef op 12 april 2024 10:46:

    [...]

    Ik wil AMG wel kopen maar wacht misschien tevergeefs af?

    Mvg
    Dat had je moeten doen bij koersen a euro 19 - 22 afgelopen jaar.
    Vrees voor je dat je de 1e rendementskansen gemist hebt........
    Veel posten heeft geen invloed op de AMG NV koers.
    Houdt einde week\einde maand euro 24,50 in de gaten.
    Sluit het daarboven, zou ik naar wat anders gaan kijken..... of het risico nemen en accepteren dat je de 1e rit opwaarts gemist hebt.
  9. forum rang 7 Just lucky 12 april 2024 16:18
    quote:

    christo1 schreef op 12 april 2024 13:54:

    [...]

    Neen, dat de chinezen hun ev productie gaan moeten verminderen indien ze niet met grote voorraad onverkochte wagens blijven zitten zowel in China als Europa, en wie wil er nu een EV die al meer dan een jaar geleden gebouwd is.

    De chinese ev fabrikanten schieten als paddenstoelen uit de grond maar de vraag is niet evenredig.

    Dus vraag naar lithium kan een tijd minder zijn.

    Mijn persoonlijke visie.

    Mvg.
    De EC moet de EV auto's die al een jaar aan wal staan als afval bestempelen en de Chinezen verplichten deze auto's retour te sturen naar China.
2.571 Posts
Pagina: «« 1 ... 124 125 126 127 128 129 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links