Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Zure Facebook-taart
Categorie: Column
Door
op dinsdag 28 mei 2013
Views: 4.732
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Nico Pantelis is gediplomeerd beleggingsadviseur. Hij is de oprichter van Slim Beleggen, een gespecialiseerde advieswebsite in de Benelux. Vóór Slim Beleggen was hij werkzaam als financieel analist bij Inside Beleggen en Trends/Cash. Hierna was hij actief als commodity specialist bij KBC Bolero en equity analyst bij KBC Secur...
Meer over Nico Pantelis
Recente artikelen van Nico Pantelis
dec '16
Kanteljaar
4
dec '16
Opvallend koopsignaal
7
nov '16
Verrassend vertrouwen
8
Als de netto winst bij 1,1 miljard gebruikers 300 miljoen is; dan zou bij 7 miljard gebruikers, het maximaal haalbare, de netto winst maximaal 2 miljard zijn. Een te wankele rekensom natuurlijk die veel te grof uitgevoerd is maar die denk ik wel een klein beetje de maximale winst van een onderneming weergeeft. De kans is in ieder geval heel erg klein dat ze bijvoorbeeld ooit 10 miljard netto winst gaan maken, puur op basis van advertentie inkomsten. De vraag is dus of het wel z'n geweldig bedrijf is, is de naam niet groter dan het bedrijf waard is?
TradingHero schreef op 28 mei 2013 11:12 :
Als de netto winst bij 1,1 miljard gebruikers 300 miljoen is; dan zou bij 7 miljard gebruikers, het maximaal haalbare, de netto winst maximaal 2 miljard zijn. Een te wankele rekensom natuurlijk die veel te grof uitgevoerd is maar die denk ik wel een klein beetje de maximale winst van een onderneming weergeeft. De kans is in ieder geval heel erg klein dat ze bijvoorbeeld ooit 10 miljard netto winst gaan maken, puur op basis van advertentie inkomsten. De vraag is dus of het wel z'n geweldig bedrijf is, is de naam niet groter dan het bedrijf waard is?
misschien de inkomsten per gebruiker verhogen?
Ik vind het wel verrassend hoe lang facebook het vol houdt. Ze bestaan al sinds 2004 en nog steeds mateloos populair. Een hele lange periode in de wereld van het internet. Echter, een hele kleine bet op otm lange-termijn puts kan erg interessant zijn. Het is goed mogelijk dat over 2 jaar het aandeel op 5$ staat. Als de populariteit van de website daalt, kan het erg hard dalen en stort de koers volledig in.
Mijn 16-jarig nichtje is na twee maanden van FB afgegaan: "Er zitten alleen oude mensen op".
Ik heb zelf aandelen Tripadvisor (en FB geshort na hun IPO). TRIP heeft een duidelijk & kansrijk business model: gebruikers krijgen goede informatie over hun reisbestemming en TRIP zelf verdient aan hotel/restaurants/enz die weer adverteren want ze weten dat de gebruikers binnenkort geld gaan uitgeven. De advertenties storen niet (zoals bij FB) maar zijn juist gewenst door de gebruikers. Een win-win voor iedereen.
Met Effekt schreef op 28 mei 2013 14:43 :
Ik heb zelf aandelen Tripadvisor (en FB geshort na hun IPO). TRIP heeft een duidelijk & kansrijk business model: gebruikers krijgen goede informatie over hun reisbestemming en TRIP zelf verdient aan hotel/restaurants/enz die weer adverteren want ze weten dat de gebruikers binnenkort geld gaan uitgeven. De advertenties storen niet (zoals bij FB) maar zijn juist gewenst door de gebruikers. Een win-win voor iedereen.
Dit was ik nog vergeten:finance.yahoo.com/q/bc?s=TRIP&t=1... TRIP +50% en FB bijna -40% sinds FB IPO
Mocht je willen beleggen in 3D-printers?: finance.yahoo.com/q?s=SSYS
op het moment dat ouders, oma's en opa's op de sociale media verschijnen en een hoop onzin spelletjes dan is het einde nabij. Ik geef ze nog een paar jaar voordat er weer een nieuwe hype ontstaat en mensen massaal daarheen gaan. Facebook wordt dan een 2e hyves.
Wees zeker dat FB geen "hype"wordt hoor. Mijn mening is dat dit wordt in de toekomst als ons officieel ID kaart. Alles zullen gebonden worden met FB en digid gaat de prullebak in. Ze willen alles (betalen, bellen, bestellen etc) via FB koppelen. Mark my words...
Heeft er iemand een paar namen van bedrijven die het waard zijn om eens van dichtbij te bekijken. In de technologiesector.
D The Greek schreef op 28 mei 2013 16:39 :
Wees zeker dat FB geen "hype"wordt hoor. Mijn mening is dat dit wordt in de toekomst als ons officieel ID kaart. Alles zullen gebonden worden met FB en digid gaat de prullebak in. Ze willen alles (betalen, bellen, bestellen etc) via FB koppelen.
Mark my words...
Voor een ambtenaar die in een ideaal wereld leeft, ik zeg ja. Voor het overige twijfel ik aan de haalbaarheid van je stelling
De Pareltjeszoeker schreef op 29 mei 2013 05:33 :
[...]
Voor een ambtenaar die in een ideaal wereld leeft, ik zeg ja. Voor het overige twijfel ik aan de haalbaarheid van je stelling
Facebook is een chatbox aan het worden. Een aanzienlijk deel van de gebruikers gebruikt ook niet hun eigen naam. Digid?!
eltollo schreef op 28 mei 2013 14:39 :
Mijn 16-jarig nichtje is na twee maanden van FB afgegaan: "Er zitten alleen oude mensen op".
Prima, Hyves werkte niet voornamelijk door het geleuter van al die kleuters
johjoh schreef op 29 mei 2013 07:46 :
[...]
Prima, Hyves werkte niet voornamelijk door het geleuter van al die kleuters
Juist, deze doelgroep heeft tenminste geld.
Aantal posts per pagina:
20
50
100