EwR schreef op 5 oktober 2012 11:07:
"Ik ben van mening dat de adviseurs veel werk uit handen kunnen nemen voor de banken en ook direct in het gesprek met de klanten de gehele situatie kunnen bekijken."Ik heb een woekerpolis. ASR biedt 'gratis' een adviesgesprek in het kader van de compensatieregeling. Afgelopen week een afspraak gemaakt met de adviseur, om hier gebruik van te maken.
Per e-mail gevraagd om in het gesprek het omzetten van de beleggingspolis naar banksparen of annuiteiten aan de orde te brengen. Daarnaast ook gevraagd wat gevolgen zouden zijn bij afkopen, of omzetten én afkopen.
Ik had verder nog vragen, die niet direct met het omzetten te maken hebben, maar wel met de afgesloten producten. Ik wil aflossen, geheel of gedeeltelijk. Wat zijn dan de waardes van polissen? Wat zal er uitgekeerd worden? Eerst volledig aflossen? Dan uitkeren?
Wat krijg ik vervolgens terug als antwoord? Deze werkzaamheden vallen buiten de compensatieregeling en er zal eerst een inschatting gemaakt moeten worden van de kosten en de werkzaamheden. En dat voor polissen, waar jaarlijks honderden euro's voor de kosten van de tussenpersoon worden ingehouden.
Ik weet het, dit is het zoveelste praktijkvoorbeeld van een enkele persoon. Maar in dit geval geeft de bank aan dat de adviseurs in gesprek zullen gaan met de klant (op kosten van ASR). Om direct aan te geven dat het buiten de scope van de compensatieregeling valt, en dat daar kosten aan verbonden zijn.
Tsjaa....kijk nog eens naar die eerste zin? Ik zoek het zelf wel uit.