Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Beleggersonderzoek: Binck-beleggers ontevreden na overname door Saxo
Door
op vrijdag 12 november 2021
Views: 6.392
Twee jaar geleden nam Saxo Bank Binck over, maar beleggers zijn niet te spreken over de transitie. Er wordt gesproken van een fiasco, zo blijkt uit het Nationaal Beleggersonderzoek dat IEX uitvoerde.
In het onderzoek uitten de respondenten massaal hun onvrede in reacties als 'het nieuwe platform is nog beladen met kinderziektes', 'de real time koersen zijn onjuist', 'de rendementen kloppen niet' en 'de servicedesk reageert niet op mails'.
Saxo Bank komt op bijna alle punten minder goed naar voren uit het onderzoek dan BinckBank zelf. Vooral de prijs/kwaliteitverhouding kan beter, oordelen de beleggers. Ondanks de kritiek scoort Saxo nog wel een ruime voldoende op gebruiksvriendelijkheid en de service/helpdesk.
Klanten die weg willen, kunnen volgens directeur Saxo Nederland Saskia Klep kosteloos vertrekken. Hier moeten zij wel expliciet om vragen. Saxo Bank was niet bereikbaar voor commentaar.
De Redactie van IEX bestaat uit een team van content managers, journalisten en analisten, met opgeteld meer dan honderd jaar ervaring in het produceren en publiceren van beleggingsinformatie en -opinies. De informatie in deze column is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies, of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. Het is mogelijk dat redactieleden posities hebben in een of meer van de genoemde fondsen.
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Het is idd minder dan bij binck maar heb intussen 3 andere platformen geprobeerd en dan val je helemaal van de drup in de regen. Uit boosheid ben ik gaan shoppen maar geloof mij dat wordt een nog grotere teleurstelling. Ik ben er nu aan gewend en het valt uiteindelijk allemaal wel mee en qua kosten is het zelfs iets voordeliger dan bij Binck. Verder hebben ze mij verteld dat er achter de schermen hard gewerkt wordt om het allemaal goed voorelkaar te krijgen.
Saxo is niet zo slecht, heb verschillende aanbieders gehad Alex, binck,ing en degiro. Het werkt prima wel even wennen aan app, maar dat is normaal. Helpdesk wel overbelast.
Ja, het is zoeken bij Saxo en als je het hebt gevonden blijkt dat je veel mist op het platform. En, Saxo is wel duurder. De kosten worden per maand berekend en dat is evenveel als per kwartaal bij Binck, dus drie maal zoveel. Daar moet men ook over nadenken. Als mijn effectenkrediet de 90 % nadert ontstaat er paniek bij Saxo, ze sturen van alles, mailtjes, pushberichten op mijn telefoon en nog eens op het scherm, binnen een half uur totaal 21 berichten ontvangen. Dat is paniek, niet van mij maar van Saxobank en dat maakt de bank klein. Ja, ook ik droom dat saxobank eens dezelfde mogelijkheden zal hebben als bij binck was, terwijl binck weer minder was dan AlexBank.
Helemaal eens met de eerdere berichten. Meer betalen voor minder kwaliteit. Ik ben ook aan het rondkijken maar heb ook mijn twijfels over de alternatieven. Als een van de grootbanken nou zijn tarieven is een beetje aan zou passen dan heb ik daar nog het meeste vertrouwen in.
Ik vind Saxo een absoluut drama, bijna 20 jaar met veel plezier klant geweest van Binck maar nu naar een reeks van fouten, incidenten en negative ervaringen ga ik weg want Saxo maakt er een ongelofelijke zooi van. Ga op detail maar eens kijken wat dingen kosten en hoe Saxo ze afgehandeld vs Binck Dan kom je uit op de zelfde conclusie. De alternatieve brokers zowel in Europa en VS zijn veel goedkoper en beter
Aantal posts per pagina:
20
50
100