Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

TA: Zand in de motor

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Analyse door: Royce Tostrams

Royce Tostrams werkt sinds eind jaren zeventig op de financiële markten, onder andere bij Rabobank, Robeco, IRIS en de ING Groep als hoofd van de afdeling Technische Analyse. Hij heeft eind negentiger jaren de Tostrams Groep opgericht. Dit bureau biedt onafhankelijke beleggingsadviezen op basis van technische analyse voor par...

Meer over Royce Tostrams

Recente analyses van Royce Tostrams

  1. 07:30 Draagvlak AEX ziet er momenteel vrij krachteloos uit 50
  2. 01 mei Japanse Nikkei gestrand, yen naar nieuw dieptepunt 20
  3. 30 apr Olieaandelen on the move 34

Reacties

1.095 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 55 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Fundbuster 18 april 2020 08:06
    quote:

    LT-Gokker schreef op 18 april 2020 01:26:

    [...]

    Had dat iets te maken met dat de rest van de van wereld toilet papier inslaan, en de Amerikanen wapens, of iets met de Noord-Koreaanse raket proeven?

    Ik zit een grap te verzinnen, maar wil geen modbreak.
    ;-)
    Ik trok een parallel met het jaar 1963. Het verzinnen van grappen is bij dit onderwerp niet heel lastig, doe je best!
  2. Smurf In het Smurfenbos 18 april 2020 08:15
    Goedemorgen,

    Ik vind het moeilijk om te zien waar dit naar toegaat. De dead cat bounce loopt op zijn einde en logischerwijze zou je verwachten dat de daling weer voortgezet gaat worden. Dat gezegd zijn koersdoelen van 325 tot 390 redelijk vatbaar.

    Dus betekend dit weer dat aandelen zoals ING niet tot de winnaars gaan behoren tenzij je op je aandelen calls gaat schrijven. En dat is weer niet handig omdat TINA nogsteeds in de bosjes zit te loeren.

    Dan goud en de Crimex kan een mooie uitkomst zijn maar deze is al enorm opgelopen en daarbij staat er een Batman in de uursgrafiek dus behoorlijk twijfel..

    Een zeker ding is de olie prijs WTI of Brent [maakt niet uit] deze zal als de Corona over is weer aantrekken richting de 50 of 60 dollar. Dit omdat onder deze prijs niet geproduceerd kan worden. Maar... Op dit moment is de werkelijke prijs zo laag zeg 10 dollar dat de future daarnaar toe trekken. Je ziet het aan de Mei future die begon ergens bij 25 en loopt nu richting de 10 [24 arpril] En zolang de economie op zijn gat blijft liggen zal de Juni future ook naar de 10 dollar lopen. Dus ook geen optie.

    Dan blijft er over short gaan in de AEX of DAX. Dit is natuurlijk een gok omdat je tegen de korte trend in gaat. En nooit tegen de trend in gaan.

    Dus wie het weet mag het zeggen.

    gr
  3. Diminhu 18 april 2020 08:24
    Short gaan aex of dax met ruime stoploss is optie, ik handel zoals gisteren korte termijn shorts, laat wel veel winsten liggen daardoor, maar beter safe then sorry.

    Als aex 528 komt ga ik short, al sluit ik 540 ook niet helemaal uit.

    Kan je perfect trader short gaan denk ik, hefboom 10...590 zie ik echt niet gebeuren...
  4. Smurf In het Smurfenbos 18 april 2020 08:32
    quote:

    Diminhu schreef op 18 april 2020 08:24:

    Short gaan aex of dax met ruime stoploss is optie, ik handel zoals gisteren korte termijn shorts, laat wel veel winsten liggen daardoor, maar beter safe then sorry.

    Als aex 528 komt ga ik short, al sluit ik 540 ook niet helemaal uit.

    Kan je perfect trader short gaan denk ik, 590 zie ik echt niet gebeuren...
    Als ik de retracement niveaus van de AEX neem dan zie je 477-38% 504-50% en 531-61% dus stoploss zoizo boven de 531. Was het nu zo dat er twijfel zou bestaan bij de 38% dan zou ik zeggen short geen probleem. Maar er is doorgelopen naar het 50% retracement niveau en dat geeft twijfel aan..

    Denk wel dat short de goede optie is maar dan moet de S&P wel mee werken.

    gr
  5. Smurf In het Smurfenbos 18 april 2020 08:41
    Zit nog even te kijken naar een Put spread 500-465. Deze kost 1000 euro en zou kunnen opleveren 3500 euro. het nadeel is dan wel dat als het hard gaat zakken je deze moeilijk krijt raakt en hekjes moet gaan zetten om je verkochte put. [voor veel geld dan weer wel ja] ook niet handig.
  6. [verwijderd] 18 april 2020 08:55
    quote:

    Ole In het Berenbos schreef op 18 april 2020 08:15:

    Dat gezegd zijn koersdoelen van 325 tot 390 redelijk vatbaar.

    Kun je allebei vergeten volgens mij. Zo laag komen we niet meer. Neem als voorbeeld de DAX, die heeft zijn uitbraakpunt van het jaar 2000 terug getest. Let wel: een herbeleggingsindex die twintig jaar in de tijd is teruggegaan. Dát was het ultieme aankoopmoment.

    De economie wordt zo goed en kwaad als dat gaat langzamerhand opgestart en dat is denkelijk al voldoende om de koersen een beetje op niveau te houden. Ja, we zitten in een overshoot omhoog en er komt nog een postbode-belt-2x-daling om de vorige bodem te testen en dus een tweede kans om in te stappen. Zal denk ik een hogere bodem worden, 420 (6 x 70)?

    Enige waar ik mee zit is de Calimerovoorspelling dat 2021 nog veel erger wordt met financiele chaos. Hij is daarvan overtuigd, maar je moet hopen dat dat helemaal niet uitkomt natuurlijk en dat het dit jaar al zover is, want hoe ziet de wereld er dan volgend jaar uit?
  7. [verwijderd] 18 april 2020 09:29
    quote:

    ren-je-dement schreef op 18 april 2020 08:55:

    [...]

    Kun je allebei vergeten volgens mij. Zo laag komen we niet meer. Neem als voorbeeld de DAX, die heeft zijn uitbraakpunt van het jaar 2000 terug getest. Let wel: een herbeleggingsindex die twintig jaar in de tijd is teruggegaan. Dát was het ultieme aankoopmoment.

    De economie wordt zo goed en kwaad als dat gaat langzamerhand opgestart en dat is denkelijk al voldoende om de koersen een beetje op niveau te houden. Ja, we zitten in een overshoot omhoog en er komt nog een postbode-belt-2x-daling om de vorige bodem te testen en dus een tweede kans om in te stappen. Zal denk ik een hogere bodem worden, 420 (6 x 70)?

    Enige waar ik mee zit is de Calimerovoorspelling dat 2021 nog veel erger wordt met financiele chaos. Hij is daarvan overtuigd, maar je moet hopen dat dat helemaal niet uitkomt natuurlijk en dat het dit jaar al zover is, want hoe ziet de wereld er dan volgend jaar uit?
    calimero heeft tot nu toe gelijk gehad en die twilight zone klopt ook aardig totale verwarring af en toe denk je droom ik ben ik wel bij ben ik nou zo dom de chaos komt wanneer?Wat mij hier opvalt dat er door sommigen zo grof ingezet wordt .Ik heb zeer fors verdient aan de daling tot 490 daaronder miste ik hem en verdiende weer met de stijging van RD en Relx een vergeten aandeel ik heb met 1000 euro 45 K verdient daarna pas 2200 verloren ik hou het vol tot 700 naar boven zet per maand max10% van je winst in en gok ook niet op 1 paard.verder vind ik ren jekan niet zeggen gebeurt niet meer alles kan wat er nu gebeurt is ook waanzin ,dit geeft Calimero s gelijk aan chaos twilight verder over dik 14 dagen duurt het 7 maanden voordat het 2021 is houd je kruit droog ik geloof er wel in fo eerder
  8. Five Aces 18 april 2020 09:31
    quote:

    Ole In het Berenbos schreef op 18 april 2020 08:15:

    Goedemorgen,

    Ik vind het moeilijk om te zien waar dit naar toegaat. De dead cat bounce loopt op zijn einde en logischerwijze zou je verwachten dat de daling weer voortgezet gaat worden. Dat gezegd zijn koersdoelen van 325 tot 390 redelijk vatbaar.

    Dus betekend dit weer dat aandelen zoals ING niet tot de winnaars gaan behoren tenzij je op je aandelen calls gaat schrijven. En dat is weer niet handig omdat TINA nogsteeds in de bosjes zit te loeren.

    Dan goud en de Crimex kan een mooie uitkomst zijn maar deze is al enorm opgelopen en daarbij staat er een Batman in de uursgrafiek dus behoorlijk twijfel..

    Een zeker ding is de olie prijs WTI of Brent [maakt niet uit] deze zal als de Corona over is weer aantrekken richting de 50 of 60 dollar. Dit omdat onder deze prijs niet geproduceerd kan worden. Maar... Op dit moment is de werkelijke prijs zo laag zeg 10 dollar dat de future daarnaar toe trekken. Je ziet het aan de Mei future die begon ergens bij 25 en loopt nu richting de 10 [24 arpril] En zolang de economie op zijn gat blijft liggen zal de Juni future ook naar de 10 dollar lopen. Dus ook geen optie.

    Dan blijft er over short gaan in de AEX of DAX. Dit is natuurlijk een gok omdat je tegen de korte trend in gaat. En nooit tegen de trend in gaan.

    Dus wie het weet mag het zeggen.

    gr

    Waar je mbt olie de vergissing maakt is dat alleen die amerikaanse shale industrie niet produceren kan beneden de 50 dollar.

    Sommige moderne velden in de Noordzee ligt de B/E op 7/8 dollar bijvoorbeeld.

    Trouwens je noemt 24 april, maar settlement date voor dat Mei futures contract is de 21e, maandag. Je hebt wel gelijk dat juni ook langzaam naar beneden zou moeten zakken. Obvious trade is dus juni short gaan alleen 1 tweet of ander dingetje en het staat weer 5 dollar hoger. Kan je opvangen door de juli future long te gaan. En dan nog niet zonder risico. Is ook een trade waarvoor je aardig wat margin hebben moet.
  9. [verwijderd] 18 april 2020 09:37
    quote:

    Five Aces schreef op 18 april 2020 09:31:

    [...]

    Waar je mbt olie de vergissing maakt is dat alleen die amerikaanse shale industrie niet produceren kan beneden de 50 dollar.

    Sommige moderne velden in de Noordzee ligt de B/E op 7/8 dollar bijvoorbeeld.

    Trouwens je noemt 24 april, maar settlement date voor dat Mei futures contract is de 21e, maandag. Je hebt wel gelijk dat juni ook langzaam naar beneden zou moeten zakken. Obvious trade is dus juni short gaan alleen 1 tweet of ander dingetje en het staat weer 5 dollar hoger. Kan je opvangen door de juli future long te gaan. En dan nog niet zonder risico. Is ook een trade waarvoor je aardig wat margin hebben moet.
    Samenvattend het is en blijft linke handel,maar wel leuk ,verwacht je niet eea rare actie van Amerika geopolitiek
  10. Smurf In het Smurfenbos 18 april 2020 09:44
    quote:

    ren-je-dement schreef op 18 april 2020 08:55:

    [...]

    Kun je allebei vergeten volgens mij. Zo laag komen we niet meer. Neem als voorbeeld de DAX, die heeft zijn uitbraakpunt van het jaar 2000 terug getest. Let wel: een herbeleggingsindex die twintig jaar in de tijd is teruggegaan. Dát was het ultieme aankoopmoment.

    De economie wordt zo goed en kwaad als dat gaat langzamerhand opgestart en dat is denkelijk al voldoende om de koersen een beetje op niveau te houden. Ja, we zitten in een overshoot omhoog en er komt nog een postbode-belt-2x-daling om de vorige bodem te testen en dus een tweede kans om in te stappen. Zal denk ik een hogere bodem worden, 420 (6 x 70)?

    Enige waar ik mee zit is de Calimerovoorspelling dat 2021 nog veel erger wordt met financiele chaos. Hij is daarvan overtuigd, maar je moet hopen dat dat helemaal niet uitkomt natuurlijk en dat het dit jaar al zover is, want hoe ziet de wereld er dan volgend jaar uit?
    ja en nee,

    Nee denk niet dat het veel hoger gaat. Maar zoals ik al schreef niet tegen de trend in handelen. Dus even wachten op top patronen zoals divergentie, shooting star, lagere topje enz enz..

    En ja ik ben het met die 2021 eens. als je de EW op langere termijn bekijkt dan is 2021 een mooie datum. Ophoog staat tot dalen in verhouding als 5 staat tot 3 dus 10 jaar omhoog 6 jaar dalen

    gr

    Gr
  11. De sjaak 18 april 2020 09:45
    quote:

    Henk Snaph schreef op 18 april 2020 09:16:

    Ren je, ik denk dat de Calimero voorspelling wel eens de juiste kan zijn.
    De corona crash gaat over in een financiële crash, waarbij Europa ons ook nog veel geld gaat kosten. Ik zie nog niets rooskleurigs.
    Wat er nu gebeurd is volkomen "logisch". De hele nieuwe generatie beleggers is een QE/CB generatie en die zien de huidige situatie met massale nieuwe programma's van de overheden en centrale banken als een koopkans (TINA/FOMO etc). Dat het de komende tijd nog lager gaat dan de bodem van maart is vrijwel zeker. De recente bodem werd voor een groot deel veroorzaakt door "margin calls" vandaar die korte heftige beweging. Voor het overige zijn er nog veel te veel positief gestemde beleggers om over "de bodem" te spreken. Het duurt gewoon ff voordat de realiteit echt indaalt.
  12. Fundbuster 18 april 2020 09:45
    quote:

    beer56 schreef op 18 april 2020 09:39:

    [...]ga we dan omhoog of omlaag,misschien ga ik dan zelfs long
    Nou, als De Straat zijn beschermengel zou verliezen dan lijkt omlaag me wel de richting Beer. Het zou niet wegnemen dat ik in alle ingetogenheid een héél klein eenpersoons mini-feestje op zou tuigen, dat dan weer wél!
  13. Five Aces 18 april 2020 09:51
    Trouwens alternatieve strategie.

    Meesten zitten hier in derivaten. Maar als je gewoon aandelen doet, kijk wat je op 400 gekocht hebt en wat underperformed. Beste houden en bijvoorbeeld ING als je daar nog op winst staat lozen. Daling afwachten en dat omruilen voor wat anders.

    Als je langer als een jaar wilt blijven zitten in die aandelen natuurlijk.

    Ik had ook ING, voor 4.20 gekocht en 5.50 oid verkocht. Koop ik ook niet meer terug op een daling voorlopig.

    Voor forex traders. EUR/NOK lijkt een aardige indicator voor risk on/off. Bij een crash zou je die ook goed kunnen traden, long NOK. Tijdens eerste daling kwam hij tot 13.4 of zo. Dat zie ik nu niet gebeuren maar in een risk off scenario is 12 wel weer haalbaar. Ik heb aandelen in NOK en die heb ik nog niet geconverteerd (bij mijn broker als je buitenlandse aandelen koopt krijg je een soort swap, dus je swapt EUR naar NOK. Word de positie van de NOK sterker dan moet je euro's voeden en omgekeerd. Op die manier is je originele investering gedekt, maar winst/verlies is wel aan koerswisselingen onderhevig. Je kan dit ook veranderen door NOK aan te kopen)

    En, heel mensen vergeten de VIX. Kan je ook hele mooie trades op maken als je geen opties schrijven wilt. Maar ben je nu te laat mee. Alleen als de daling terug komt even in je achterhoofd houden. Short gaan op VIX bij een hele hoge VIX stand met een turbo kan mooie resultaten geven. Dit is een beetje tricky omdat de VIX future dan meestal in backwardation staat. Dus het moet wel echt een forse piek zijn. Bij normale beursomstandigheden waarbij een een correctie hebt staan de futures vaak in lijn op correctie stand kan je er wel mee scoren. Normaal in lage vola tijden bij een VIX van 10-12 staan ze in contango. Long gaan kost je geld maar short gaan is IMHO dubbeltjes voor de stoomwals oprapen.

    Zomaar wat dingen die ik in mijn achterhoofd heb :)
  14. [verwijderd] 18 april 2020 09:53
    quote:

    Ole In het Berenbos schreef op 18 april 2020 08:41:

    Zit nog even te kijken naar een Put spread 500-465. Deze kost 1000 euro en zou kunnen opleveren 3500 euro. het nadeel is dan wel dat als het hard gaat zakken je deze moeilijk krijt raakt en hekjes moet gaan zetten om je verkochte put. [voor veel geld dan weer wel ja] ook niet handig.
    Bij huidige futures is deze opzet wel iets goedkoper

    In je rekensom maak je max 250% winst

    Wanneer je voor 8,75 kunt opzetten is de max winst al 300%
  15. Henk Snaph 18 april 2020 09:54
    quote:

    Fundbuster schreef op 18 april 2020 09:45:

    [...]
    Nou, als De Straat zijn beschermengel zou verliezen dan lijkt omlaag me wel de richting Beer. Het zou niet wegnemen dat ik in alle ingetogenheid een héél klein eenpersoons mini-feestje op zou tuigen, dat dan weer wél!
    Dat feestje kun je dan toch wel op dit draadje met ons delen. Klinkt zo egoïstisch anders.:))
1.095 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 55 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links