Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel arGEN-X BRU:ARGX.BL, NL0010832176

  • 349,300 26 apr 2024 17:35
  • +3,100 (+0,90%) Dagrange 342,000 - 351,800
  • 36.901 Gem. (3M) 59,4K

ArgenX 2024, het jaar van de overname...?

241 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 13 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 de tuinman 28 maart 2024 15:37
    quote:

    Lang schreef op 28 maart 2024 15:30:

    [...]
    Ben nu wel heel benieuwd na de goedkeuring in Japan voor ITP, of het dossier voor de VS weer geactiveerd gaat worden, het falen daar, had volgens mij veel met de placebo uitslag te maken...
    Klopt, ik las op dit forum dat ze er weer mee aan de slag gaan.
  2. Loureiro 28 maart 2024 16:45
    quote:

    de tuinman schreef op 28 maart 2024 15:37:

    [...]

    Klopt, ik las op dit forum dat ze er weer mee aan de slag gaan.
    Na de goedkeuring voor ITP in Japan en de goede fase 2 resultaten in Sjögren is het vertrouwen volledig terug.
    Tim Van Hauwermeiren, Chief Executive Officer of argenx : “We have always believed VYVGART has the potential to treat many IgG-mediated autoimmune diseases."
  3. Vinken02 28 maart 2024 21:09
    Met plezier KlaasPunter,

    Er zijn zeker overeenkomsten, bijvoorbeeld dat GLPG en ARGX ongeveer evenveel aandelen hebben uitstaan. Maar er zijn ook zat verschillen. Toen GLPG op z'n top zat (qua koers), lagen ze al aardig aan de ketting van Gilead. Daarover gesproken, de FDA heeft nog wel eens wat nationalistische trekjes. Het feit dat ARGX echt nog een Europese partij is zal niet meteen positief hoeven te zijn. Gilead was een goede sponsor in de VS voor Galapagos. Stel dat Sjögren goed door die fase 3 komt, dan is J&J met hun fase 3 de thuisspelende partij. Maar dat hoeft niet erg te zijn, maar het vergroot het risico. GLPG begaf zich destijds en nu nog steeds in een drukke markt, met veel gevestigde namen. ARGX doet dat duidelijk anders. De overnamefantasie lijkt nu wat weg, maar kan zomaar oplaaien,. Dat was bij GLPG wel weg toen GILD écht aan boord was. De cashpositie van ARGX en de salesinkomsten maken de hoge cashburn acceptabel, noem mij een winstgevende biotech. Dat duurt niet lang meer. Ik kan me voorstellen dat ARGX graag zelfstandig wil blijven, zeker met zo'n pijplijn, maar de zakken van big pharma zijn diep en er lijkt wel iets van consolidatie in de markt bezig te zijn. Dan kan ARGX wel van alles wensen, maar het zijn de aandeelhouders die dit beslissen. Maar ARGX is absoluut een grote partij aan het worden, dat is goed voor hen, voor de patiënten en dan ook leuk voor ons als beleggertjes. Alle vertrouwen in dit bedrijf.
  4. Vinken02 2 april 2024 19:57
    Dank je Loureiro,

    Ik ben het op beide vlakken met je eens. De koers staat best laag en dit jaar zal het nog wel lukken om big pharma af te schudden, maar ik denk geen drie jaar nee. De klap van eind vorig jaar was relatief groot omdat voor het eerst het "Zwitsers zakmes" verhaal geen opgeld deed én de eerdere bemoedigende resultaten niet tot de gestelde eindpunten leidde. Dat zou voor veel biotechs een vreselijke, mogelijk onoverkoombare klap zijn, ARGX kwam er nog genadig vanaf. Het persbericht van onlangs "ARGX levert met wat het heeft beloofd" las ik toch wel een beetje als dat ARGX iets moest ondernemen. Nog geen vertrouwens-of reputatieschade, maar je/ik voelde iets van het momentum dat wat verdween. Zoals gezegd, ik ben door GLPG wat voorzichtiger geworden. Ik ben gespitst op mooie praat en onderzoeken die ineens niet meer in de IR-presentatie staan. ARGX is voor mij mooi voorspelbaar, daar ben ik blij mee. Ze hadden hun timeline van Q1 naar H1 opgeschoven, maar meldden Sjögren toch maar mooi nog in Q1. Daar maak je vrienden mee. Sjögren is als markt vast belangrijk, ik denk dat ze vooral erg happy waren met niet weer een afwijzing, daar kun je er niet te veel van hebben. De CEO straalt veel vertrouwen uit, maar dat is ook zijn taak. Ik vind hem zeer kundig en in staat om de stap van biotech naar pharma te maken. Ik deel ook je mening over PC POTS, maar sta me even deze roze bril toe: wat als ARGX-119 straks echt iets tegen ALS zou kunnen doen.... Als er één ziekte is met een gevoeld maatschappelijk belang om te kunnen behandelen, dan is ALS het. Onze koningin gaat er zelfs voor in de Amsterdamse grachten zwemmen. Mijn persoonlijke mening is dat ARGX de disruptieve kracht bezit om de pharmawereld op zijn kop te zetten, dus blijf ik zoeken naar zaken die mijn mening doen afzwakken. Geniet van je avond, Vinken02
  5. Loureiro 4 april 2024 09:28
    quote:

    Pokerface schreef op 2 april 2024 23:19:

    Een overname ligt natuurlijk altijd op de loer, maar ArgenX begint zo langzamerhand wel wat groot te worden om nog over te nemen. Zeker als de goed-nieuws-trein door blijft rijden.
    Op 16 januari schreef Danny Reweghs :
    "Eventuele hernieuwde koerszwakte verhoogt alsnog de kans op een overnamebod."
    Ik denk dat dit nu van toepassing is.
  6. Loureiro 9 april 2024 18:11
    quote:

    KTB schreef op 9 april 2024 16:26:

    koers beweegt momenteel amper en elke kleine opstoot wordt onmiddellijk teniet gedaan.
    Bij lage omzet lager. Gevolg van geen nieuws of wordt er een overnamebod voorbereid?
    Ik reken opnieuw op een mooie omzetstijging voor Vyvgart : meer dan 10% tov kwartaal 4.
    Maar het belangrijkste zullen de volgende onderzoeksresultaten zijn (PC pots) en uiteraard de beslissing van de FDA voor CIDP.
  7. Vinken02 10 april 2024 08:51
    In Europa nauwelijks handel, in de VS ook wat minder. Dat bod wordt al een tijdje heimelijk voorbereid. Het is alweer even geleden dat de koers in de VS niet boven die 480 dollar leek te mogen komen. Toen waren de shorts tegen de 3%, nu nog maar 2%. 21 juni komt eraan, eens kijken of men dat wil afwachten. Ook zonder snelle overname kan ARGX mooie stappen zetten.
  8. KTB 10 april 2024 11:26
    quote:

    Vinken02 schreef op 10 april 2024 08:51:

    In Europa nauwelijks handel, in de VS ook wat minder. Dat bod wordt al een tijdje heimelijk voorbereid. Het is alweer even geleden dat de koers in de VS niet boven die 480 dollar leek te mogen komen. Toen waren de shorts tegen de 3%, nu nog maar 2%. 21 juni komt eraan, eens kijken of men dat wil afwachten. Ook zonder snelle overname kan ARGX mooie stappen zetten.
    Ik verwacht niet zo snel een bod. De grote spelers willen eerst duidelijkheid rond de multi inzetbaarheid van Vyvgart en of het potentiele zwitserse zakmes inderdaad mogelijk is.

    Ik denk eerder afwachtend richting een release van data met deadline 21/06 (maar dat kan ook vroeger) dat mee richting zal geven. Richting in de zin van -20% of + 20%
  9. ozeboos 10 april 2024 13:17
    In het verleden deden de grote farmaceuten deze ontwikkelingen in huis. Nu laten zij dat over aan zelfstandige bedrijven, en nemen zie die bedrijven -met een premium- over, na een succesvolle toelating.

    Blijkbaar kan je beter een premium betalen voor bewezen succes, dan de kosten te hebben voor 10 kandidaten met een enkele toelating.

    Het lijkt mij dat pas nadat Vyvgart daadwerkelijk wordt toegelaten, farmaceuten een overnamebod zullen overwegen.
  10. forum rang 6 de tuinman 10 april 2024 15:50
    quote:

    ozeboos schreef op 10 april 2024 13:17:

    In het verleden deden de grote farmaceuten deze ontwikkelingen in huis. Nu laten zij dat over aan zelfstandige bedrijven, en nemen zie die bedrijven -met een premium- over, na een succesvolle toelating.

    Blijkbaar kan je beter een premium betalen voor bewezen succes, dan de kosten te hebben voor 10 kandidaten met een enkele toelating.

    Het lijkt mij dat pas nadat Vyvgart daadwerkelijk wordt toegelaten, farmaceuten een overnamebod zullen overwegen.
    Huh??
  11. Rh57 11 april 2024 09:23
    Needham initiated coverage on Cartesian Therapeutics Inc (NASDAQ:RNAC), a private company that went public in November following its reverse merger/ private placement financing with Selecta Biosciences.

    Cartesian is developing re-dosable mRNA CAR-Ts for autoimmune disease. RNA CARTs don’t require prior lymphodepletion and can, therefore, access a broader patient pool than most other cell therapies that require Cy/Flu.

    Descartes-08, a lead candidate from Cartesian, is a personalized anti-BCMA CAR-T therapy designed for treating myasthenia gravis (MG), a rare disorder affecting approximately 130,000 patients in the U.S. and EU5 combined.

    The current standard of care (SOC) for MG involves drugs targeting acetylcholine receptors (AChR), steroids, and immunosuppressants, but they often lose effectiveness over time or lead to adverse effects.

    A recently approved medication, Argenx SA’s (NASDAQ:ARGX) Vyvgart, has shown significant success in MG, generating approximately $1.1 billion in sales in FY2023.

    Early data on Descartes-08 indicates promising results, suggesting deeper and longer-lasting effectiveness in MG-ADL (Myasthenia Gravis-Activities of Daily Living) compared to Vyvgart.

    Patients treated with Descartes-08 experienced clinical benefits lasting up to 9 months after the last infusion, whereas Vyvgart typically offers benefits lasting only 1-2 months post-infusion.

    The analyst initiated coverage with a Buy rating and a price target of $42.

    Phase 2b study data readout expected in mid-2024 will be a crucial driver for Cartesian Therapeutics’ stock.

    Needham says that Descartes-08 could capture a substantial share of the moderately to severely affected myasthenia gravis market because of its potent and long-lasting clinical effects compared to the current standard of care.

    The analyst projections suggest that Descartes-08 could achieve peak sales of approximately $4.3 billion by 2037, assuming it penetrates around 30% of the market.
    Bron: Benzinga
241 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 13 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links