Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Pharming Group AEX:PHARM.NL, NL0010391025

  • 0,873 9 mei 2024 17:35
  • -0,006 (-0,68%) Dagrange 0,870 - 0,886
  • 5.197.921 Gem. (3M) 6,8M

Pharming september 2023

3.681 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 185 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 lucas D 1 september 2023 13:40
    Het woord realistisch word te pas en onpas ingezet alsof het betekend, mijn kijk op de gegevens die verstrekt zijn door Pharming worden door wat ik schrijf het dichts benadert. !
    Dat is niet zo, verre van dat.
    Dat zijn aannames en zeker geen realisme
    Wie weet nog al de (realistische?) aannames in berichten over de pijplijn die ineens op hield te bestaan?
    Er bestaat geen realisme in de toekomst enkel over wat geweest is.
    Het accepteren dat het anders is dan gedacht word het genoemd. Dat is de enige vorm van realisme, oftewel het accepteren zoals het is.
    Al het overige zijn aannames en gedachten.
  2. forum rang 6 Triple A 1 september 2023 14:01
    quote:

    lucas D schreef op 1 september 2023 13:40:

    Het woord realistisch word te pas en onpas ingezet alsof het betekend, mijn kijk op de gegevens die verstrekt zijn door Pharming worden door wat ik schrijf het dichts benadert. !
    Dat is niet zo, verre van dat.
    Dat zijn aannames en zeker geen realisme
    Wie weet nog al de (realistische?) aannames in berichten over de pijplijn die ineens op hield te bestaan?
    Er bestaat geen realisme in de toekomst enkel over wat geweest is.
    Het accepteren dat het anders is dan gedacht word het genoemd. Dat is de enige vorm van realisme, oftewel het accepteren zoals het is.
    Al het overige zijn aannames en gedachten.
    -

    Er zit altijd een element van geluk en toeval in beleggen. En de financiële markten zijn zeker niet altijd rationeel.

    Als belegger moet je echter zoveel mogelijk doen om geen gokker te zijn. Een serieuze analyse van de financiële cijfers van een bedrijf en de vaste patronen daarin horen daarbij.

    Het prettige bij het aandeel Pharming is dat de omzet en kosten over de jaren heen sterk via vaste patronen verlopen. De enig echt onzekere factor op dit moment is de Joenja omzet.

    Als je als belegger niet kijkt naar die vaste patronen in de Ruconest omzet en in de verschillende kostensoorten dan wordt je meer een gokker dan een belegger.

    En na die analyse van de onderdelen kan je nog steeds heel enthousiast zijn over het aandeel Pharming. Bijvoorbeeld als je er van overtuigd bent dat de Joenja omzet in 2024 $ 150 miljoen gaat zijn.

    Maar het niet maken of kennis nemen van cijferanalyses is gewoon dom.

    -
  3. forum rang 6 De amateur 1 september 2023 14:23
    quote:

    lucas D schreef op 1 september 2023 13:40:

    Het woord realistisch word te pas en onpas ingezet alsof het betekend, mijn kijk op de gegevens die verstrekt zijn door Pharming worden door wat ik schrijf het dichts benadert. !
    Dat is niet zo, verre van dat.
    Dat zijn aannames en zeker geen realisme
    Wie weet nog al de (realistische?) aannames in berichten over de pijplijn die ineens op hield te bestaan?
    Er bestaat geen realisme in de toekomst enkel over wat geweest is.
    Het accepteren dat het anders is dan gedacht word het genoemd. Dat is de enige vorm van realisme, oftewel het accepteren zoals het is.
    Al het overige zijn aannames en gedachten.
    .
    Realistische verwachtingen voor de toekomst bestaat gewoon hoor. Ik verwacht dat de koers eind van het jaar op 1.30 staat is realistisch. Verwachten dat de koers eind van het jaar op 10 euro staat is onrealistisch.

    Zo kan je ook realistische verwachtingen hebben voor de omzet on onrealistische verwachtingen.
  4. forum rang 8 lucas D 1 september 2023 14:44
    quote:

    De amateur schreef op 1 september 2023 14:23:

    [...]
    .
    Realistische verwachtingen voor de toekomst bestaat gewoon hoor. Ik verwacht dat de koers eind van het jaar op 1.30 staat is realistisch. Verwachten dat de koers eind van het jaar op 10 euro staat is onrealistisch.

    Zo kan je ook realistische verwachtingen hebben voor de omzet on onrealistische verwachtingen.
    Dat kan je zo stellen, maar dan komt er een volgende die vind dat1,50, 1,80 of 2,00 een realistische verwachting is.
    Het woord verwachting achter realisme duid er in feite op dat het gewoon om een verwachting gaat.
  5. forum rang 6 De amateur 1 september 2023 14:50
    quote:

    lucas D schreef op 1 september 2023 14:44:

    [...]

    Dat kan je zo stellen, maar dan komt er een volgende die vind dat1,50, 1,80 of 2,00 een realistische verwachting is.
    Het woord verwachting achter realisme duid er in feite op dat het gewoon om een verwachting gaat.
    Ja en daar kan je dan mooi op het forum over discusseren toch?
  6. forum rang 8 Wilbar 1 september 2023 15:03
    quote:

    De amateur schreef op 1 september 2023 14:50:

    [...]

    Ja en daar kan je dan mooi op het forum over discusseren toch?
    Dat heeft geen zin als meningen zo ver uiteen lopen.
    Niemand wil/kan/durft zijn of haar ongelijk te bekennen dat een onwaarschijnlijke koers de verwachting is, vooral gebaseerd op hoop.
  7. forum rang 5 rabbit in your headlights 1 september 2023 15:20
    quote:

    De amateur schreef op 1 september 2023 14:23:

    [...]
    .
    Realistische verwachtingen voor de toekomst bestaat gewoon hoor. Ik verwacht dat de koers eind van het jaar op 1.30 staat is realistisch. Verwachten dat de koers eind van het jaar op 10 euro staat is onrealistisch.

    Zo kan je ook realistische verwachtingen hebben voor de omzet on onrealistische verwachtingen.
    Mijn idee, goedkeuring EMA en een tweede indicatie zal de koers opdrijven rond de 1.38 om dan vervolgens weer terug te vallen en stabiliseren 1.20 / 1.25. Tenzij de cijfers veel beter dan verwacht dan worden we nog vrolijker :) . Dat zijn mijn verwachtingen , maar het kan natuurlijk ook de andere kant op bij tegenvallende berichten. Die kans is m.i. kleiner. 100% zekerheid bestaat in beleggers land niet , anders zou het wel heel gemakkelijk verdienen zijn en minder leuk.
  8. Emmen2019 1 september 2023 15:25
    Dag Allen ,

    Even gekeken bij de dagelijkse update van de AFM , en dan zie ik dat Blackrock ineens een stukje heeft afgebouwd , voor mij een beetje verrassend.. Daarnaast is Marshail Wace LLP weer iets uitgebreid. Lijkt een beetje aan over hevelen van stukken maar dan legaal uiteraard.

    Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
    Kapitaalbelang 2,67 % 0,00 % 0,00 % 1,36 % 1,31 %
    Stemrecht 2,71 % 0,00 % 0,00 % 1,40 % 1,31 %

    Marshall Wace LLP Pharming Group N.V. NL0010391025 0.60 30 aug 2023

    Met nuchtere vriendelijke groet Drenthe Emmen
  9. forum rang 6 Gforce 1 september 2023 15:33
    quote:

    Emmen2019 schreef op 1 september 2023 15:25:

    Dag Allen ,

    Even gekeken bij de dagelijkse update van de AFM , en dan zie ik dat Blackrock ineens een stukje heeft afgebouwd , voor mij een beetje verrassend.. Daarnaast is Marshail Wace LLP weer iets uitgebreid. Lijkt een beetje aan over hevelen van stukken maar dan legaal uiteraard.

    Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
    Kapitaalbelang 2,67 % 0,00 % 0,00 % 1,36 % 1,31 %
    Stemrecht 2,71 % 0,00 % 0,00 % 1,40 % 1,31 %

    Marshall Wace LLP Pharming Group N.V. NL0010391025 0.60 30 aug 2023

    Met nuchtere vriendelijke groet Drenthe Emmen
    Het is al vaker gezegd, maar BR beheert ETF's. Daarvoor kopen en verkopen ze heel actief. Dus die wisselingen zijn niet vreemd.
  10. forum rang 8 BassieNL 1 september 2023 16:02
    quote:

    voda schreef op 1 september 2023 15:53:

    [...]
    Stabiel? Ik denk daar anders over als ik naar de 5 jaar grafiek kijk.
    Tussen laag en hoog over 5 jaar zit een factor 2.
    Ik vind dat wel meevallen voor een kleine biotech/biofarmaceut.

    Leg die grafiek maar eens naast de koersgrafiek van Pharvaris, BioCryst, Orchard of de aandelen uit de Pharming's Peer Group.
  11. forum rang 4 Grumpy-XL 1 september 2023 16:09
    Interessante link gevonden tussen long covid en bloedstolling eiwit
    www.science.org/content/article/clott...

    Zogenaamde d-dimer.

    In verleden zijn er ook onderzoeken met C1INH gedaan bij patiënten met HAE , waarbij ook de verhoging van d-dimer nivo een rol speelde. C1INH van zowel Behring als Pharming zijn toen onderzocht, beiden met verlagend effect op dat eiwit d-dimer.

    www.jacionline.org/article/S0091-6749...
    www.empr.com/home/news/drug-news/d-di...
    ashpublications.org/blood/article/141...

    Er loopt nog een studie (niet met Pharming als sponsor)
    “Study to Evaluate the Benefit of RUCONEST in Improving Neurological Symptoms in Post COVID-19 Infection”
    Met unknown status .

    Zie clinicaltrials.gov/study/NCT04705831
3.681 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 185 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Markt lijkt groeipotentieel Pharming te onderschatten

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links