Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,390 3 mei 2024 17:35
  • -0,028 (-0,82%) Dagrange 3,326 - 3,464
  • 2.640.209

Maart 2023

1.724 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 87 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 bartbas 26 maart 2023 10:15
    VolkerWessels rekent op omzetdaling,
    Dat schrijft het FD in de krant van 25 maart. Nederlands op een na grootste bouwer ziet zijn omzet en resultaat dit jaar onderdruk komen te staan. Dat komt door de hogere rente en de onzekerheid op de markt voor huurwoningen. De orderportefeuille was eind vorig jaar met 5 % gedaald tot 8,77 miljard euro. Het bedrijf zag vorig jaar de omzet met 6,6 % naar 6,59 miljard stijgen en maakte 16,6 % meer winst (192 miljoen).

    Toelichtinbg bb:. VolkerWessels is niet meer beursgenoteerd. 192 miljoen komt neer op bijna 2,9 % van de omzet..
  2. forum rang 6 Zwijnash 26 maart 2023 13:56
    quote:

    bartbas schreef op 26 maart 2023 10:15:

    VolkerWessels rekent op omzetdaling,
    Dat schrijft het FD in de krant van 25 maart. Nederlands op een na grootste bouwer ziet zijn omzet en resultaat dit jaar onderdruk komen te staan. Dat komt door de hogere rente en de onzekerheid op de markt voor huurwoningen. De orderportefeuille was eind vorig jaar met 5 % gedaald tot 8,77 miljard euro. Het bedrijf zag vorig jaar de omzet met 6,6 % naar 6,59 miljard stijgen en maakte 16,6 % meer winst (192 miljoen).

    Toelichtinbg bb:. VolkerWessels is niet meer beursgenoteerd. 192 miljoen komt neer op bijna 2,9 % van de omzet..
    BAM’s order portfolio is meer geworden dacht ik als jij vergelijk zonder de verkocht onderdelen.
    Is wat vreemd omdat het moet aardig stijgen voor inflatie of misschien heeft VW minder goed regels in contracten om hoger kosten door te kunnen berekening?
  3. forum rang 8 HenkdeV 26 maart 2023 14:13
    quote:

    Zwijnash schreef op 26 maart 2023 13:56:

    [...]

    BAM’s order portfolio is meer geworden dacht ik als jij vergelijk zonder de verkocht onderdelen.
    Is wat vreemd omdat het moet aardig stijgen voor inflatie of misschien heeft VW minder goed regels in contracten om hoger kosten door te kunnen berekening?
    Gezien hun nettomarge valt dat wel wat mee, daar kan BAM nog een puntje aan zuigen. Maar wat niet is kan nog komen. Wil de koers echt nog eens goed stijgen, dan zal de nettomarge ook in de buurt van de 3% moeten komen.
  4. forum rang 8 HenkdeV 26 maart 2023 14:51
    quote:

    The Silence schreef op 26 maart 2023 10:42:

    Nederland gaat naar de verdoemenis
    Gelukkig mogen we in Nederland dus niet klagen in vergelijking met de rest van de planeet, al bestaan er minimale verschillen in de top drie van landen met de hoogste levenskwaliteit.

    Rang Land Index Levenskwaliteit
    1 Nederland 196,7
    2 Denemarken 194,7
    3 Zwitserland 193,6
    4 Luxemburg 192,9
    5 Finland 190,5

    9 mrt 2023
  5. Rob 26 maart 2023 14:58
    quote:

    HenkdeV schreef op 26 maart 2023 14:13:

    [...]

    Gezien hun nettomarge valt dat wel wat mee, daar kan BAM nog een puntje aan zuigen. Maar wat niet is kan nog komen. Wil de koers echt nog eens goed stijgen, dan zal de nettomarge ook in de buurt van de 3% moeten komen.
    Kan je daar een koersdoel aan hangen Henk ? :)
  6. forum rang 8 HenkdeV 26 maart 2023 15:40
    quote:

    Rob schreef op 26 maart 2023 14:58:

    [...]

    Kan je daar een koersdoel aan hangen Henk ? :)
    3% nettomarge op een omzet van 6 miljard is een nettowinst van 180 miljoen. Dat is ongeveer 0,65 euro per aandeel. Daarbij zou een koers van minimaal 4 euro prima staan. En wanneer de probleemgevallen ook nog eens opgelost worden en de vooruitzichten goed zijn, dan zou het van mij best nog wat meer mogen zijn:-).
  7. forum rang 6 Zwijnash 26 maart 2023 15:51
    quote:

    HenkdeV schreef op 26 maart 2023 15:40:

    [...]

    3% nettomarge op een omzet van 6 miljard is een nettowinst van 180 miljoen. Dat is ongeveer 0,65 euro per aandeel. Daarbij zou een koers van minimaal 4 euro prima staan. En wanneer de probleemgevallen ook nog eens opgelost worden en de vooruitzichten goed zijn, dan zou het van mij best nog wat meer mogen zijn:-).
    Goed te zien dat jij inmiddels gebruikt 6 miljard en niet 5,5 :-)

    Ik ga vanuit dat ergens komt er wat fantasy in de aandeel, koers overdrijft omlaag en omhoog dus op tot €5
  8. Rob 26 maart 2023 15:52
    quote:

    HenkdeV schreef op 26 maart 2023 15:40:

    [...]

    3% nettomarge op een omzet van 6 miljard is een nettowinst van 180 miljoen. Dat is ongeveer 0,65 euro per aandeel. Daarbij zou een koers van minimaal 4 euro prima staan. En wanneer de probleemgevallen ook nog eens opgelost worden en de vooruitzichten goed zijn, dan zou het van mij best nog wat meer mogen zijn:-).
    Dank je Henk, je hebt helemaal gelijk lijkt me. En zulke berichten geven weer wat licht in deze donkere dagen.

    :)
  9. forum rang 8 HenkdeV 26 maart 2023 16:18
    quote:

    Zwijnash schreef op 26 maart 2023 15:51:

    [...]

    Goed te zien dat jij inmiddels gebruikt 6 miljard en niet 5,5 :-)

    Ik ga vanuit dat ergens komt er wat fantasy in de aandeel, koers overdrijft omlaag en omhoog dus op tot €5
    Die 5,5 miljard kwam uit de koker van BAM.
    Zag die recent nog weer eens in een commentaar langskomen. Misschien komt BAM daar nog wel eens op uit, wanneer marge boven omzet belangrijk blijft. Maar vooralsnog hou ik die 6 miljard maar aan, probeer realistisch te blijven. Daar mankeert het hier nog wel eens aan:-).
  10. forum rang 4 Doemebest 26 maart 2023 17:11
    quote:

    HenkdeV schreef op 26 maart 2023 16:18:

    [...]

    Die 5,5 miljard kwam uit de koker van BAM.
    Zag die recent nog weer eens in een commentaar langskomen. Misschien komt BAM daar nog wel eens op uit, wanneer marge boven omzet belangrijk blijft. Maar vooralsnog hou ik die 6 miljard maar aan, probeer realistisch te blijven. Daar mankeert het hier nog wel eens aan:-).
    Ze hebben als doelstelling idd 5,5 miljard omzet, dat vind ik een vreemde doelstelling, dat marge boven omzet moet gaan is duidelijk, maar deze doelstelling zou bijna inhouden dat je ook werk zou laten liggen waarop je wel je marge zou kunnen halen.
    Ik ga er maar vanuit dat die omzet doelstelling niet heilig is.
  11. forum rang 6 Zwijnash 26 maart 2023 17:35
    quote:

    Doemebest schreef op 26 maart 2023 17:11:

    [...] Ze hebben als doelstelling idd 5,5 miljard omzet, dat vind ik een vreemde doelstelling, dat marge boven omzet moet gaan is duidelijk, maar deze doelstelling zou bijna inhouden dat je ook werk zou laten liggen waarop je wel je marge zou kunnen halen.
    Ik ga er maar vanuit dat die omzet doelstelling niet heilig is.
    Eens, misschien helpt dit lager doelstelling om te zeggen tegen klanten dat ze de werk niet aan namen met lage winst, gewoon te versterken dat omzet niet de belangrijkste ding is.

    Heb ook de indruk dat Joost de doelstelling wil altijd overtreffen en is beetje voorzichtig in public om verwacht te temperen.
    Liver larger doelen en overtreffen dan hoger doelen en niet halen
  12. forum rang 4 Wildboy11 26 maart 2023 17:43
    quote:

    Zwijnash schreef op 26 maart 2023 17:35:

    [...]

    Eens, misschien helpt dit lager doelstelling om te zeggen tegen klanten dat ze de werk niet aan namen met lage winst, gewoon te versterken dat omzet niet de belangrijkste ding is.

    Heb ook de indruk dat Joost de doelstelling wil altijd overtreffen en is beetje voorzichtig in public om verwacht te temperen.
    Liver larger doelen en overtreffen dan hoger doelen en niet halen
    Marges en nettowinst moet verbeteren en niet de omzet, wanneer dat een duidelijke verbetering op de solvabiliteit laat zien komt het meer dan goed bij Bam en de aandeelhouder.
  13. forum rang 8 HenkdeV 26 maart 2023 19:16
    quote:

    Wildboy11 schreef op 26 maart 2023 17:43:

    [...]

    Marges en nettowinst moet verbeteren en niet de omzet, wanneer dat een duidelijke verbetering op de solvabiliteit laat zien komt het meer dan goed bij Bam en de aandeelhouder.
    Goed dat jij nu ook inziet, dat er bij BAM nog iets moet verbeteren. En wanneer genoemde verbeteringen er komen, komt het met de solvabiliteit ook nog wel verder in orde. Mooi om te zien dat jouw inzicht in de gang van zaken bij BAM met rasse schreden vooruit gaat. Waar dit forum al niet goed voor is:-)).
  14. forum rang 6 OnoMatopee 27 maart 2023 08:34
    quote:

    HenkdeV schreef op 26 maart 2023 14:51:

    [...]

    Gelukkig mogen we in Nederland dus niet klagen in vergelijking met de rest van de planeet, al bestaan er minimale verschillen in de top drie van landen met de hoogste levenskwaliteit.

    Rang Land Index Levenskwaliteit
    1 Nederland 196,7
    2 Denemarken 194,7
    3 Zwitserland 193,6
    4 Luxemburg 192,9
    5 Finland 190,5

    9 mrt 2023
    het ligt er aan welke bevolkingsgroep hier bedoeld is.
1.724 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 87 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Tegenvallers drukken resultaten BAM

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links