Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 4,020 24 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 3,978 - 4,046
  • 825.674 Gem. (3M) 1,4M

Maart 2023

1.724 Posts
Pagina: «« 1 ... 58 59 60 61 62 ... 87 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Wildboy11 24 maart 2023 18:32
    quote:

    next2023 schreef op 24 maart 2023 18:20:

    zo van de 15 ct dividend zijn we vandaag al weer 50 % kwijt
    Begrijp dat dramatisch reageren op extreem korte termijn allemaal niet ik verwacht dat iedereen een verantwoorde positie neemt.
    Pp dit koersniveau kun je LT geen buil vangen, gewoon een kwestie van wachten tot de bouw opgang komt en dat gebeurt op zijn laatst einde dit jaar, maar ik denk in de tweede helft al van het jaar tot dan mag men van mij hier doemscenario's dumpen tot het oneindige, maar iedereen weet er moet flink gebouwd worden, links of rechtsom !!!
  2. forum rang 6 OnoMatopee 24 maart 2023 18:34
    quote:

    Wildboy11 schreef op 24 maart 2023 18:32:

    [...]

    Begrijp dat dramatisch reageren op extreem korte termijn allemaal niet ik verwacht dat iedereen een verantwoorde positie neemt.
    Pp dit koersniveau kun je LT geen buil vangen, gewoon een kwestie van wachten tot de bouw opgang komt en dat gebeurt op zijn laatst einde dit jaar, maar ik denk in de tweede helft al van het jaar tot dan mag men van mij hier doemscenario's dumpen tot het oneindige, maar iedereen weet er moet flink gebouwd worden, links of rechtsom !!!
    weten is iets anders dan doen
  3. forum rang 4 amice 24 maart 2023 18:35
    quote:

    OnoMatopee schreef op 24 maart 2023 16:45:

    [...] Er zit zoveel staal in, dat er soms nauwelijks nog ruimte is voor het beton. Dus is de praktijk volgens de Nederlandse ingenieur dat je sommige van die staven bundelt. Want er moeten ook nog trilnaalden bij kunnen komen voor de verdichting. “

    Geen idee, maar er is nauwelijks ruimte voor beton....
    Ruimte genoeg in de drukzone.
  4. forum rang 8 HenkdeV 24 maart 2023 18:54
    quote:

    Wildboy11 schreef op 24 maart 2023 18:32:

    [...]

    Begrijp dat dramatisch reageren op extreem korte termijn allemaal niet ik verwacht dat iedereen een verantwoorde positie neemt.
    Pp dit koersniveau kun je LT geen buil vangen, gewoon een kwestie van wachten tot de bouw opgang komt en dat gebeurt op zijn laatst einde dit jaar, maar ik denk in de tweede helft al van het jaar tot dan mag men van mij hier doemscenario's dumpen tot het oneindige, maar iedereen weet er moet flink gebouwd worden, links of rechtsom !!!
    Bijzonder dat jij nu ook vindt dat de bouw op gang moet komen. Steeds heb jij beweerd, dat er niets aan de hand was. Berichten daarover werden door jou weggezet als verzonnen doemscenario's, negatieve aannames/speculaties en nog veel meer van dit soort termen. Allemaal bedacht door de verkeerden hier op het forum. Prima overigens dat het kwartje nu gevallen is. Dat geeft de burger moed.
  5. forum rang 4 Doemebest 25 maart 2023 00:05
    quote:

    Wildboy11 schreef op 24 maart 2023 18:23:

    [...]

    Op en af al sinds 1994 maar zit er nu wel heel voordelig in met overwegende gekochte aandelen sinds april 2020.
    Vreemd dat je je hier toen nooit liet zien, terwijl ik niet echt de indruk heb dat als jij ergens aandelen in hebt je op de achtergrond blijft..
  6. forum rang 6 OnoMatopee 25 maart 2023 09:09
    het Parool

    Amsterdam vreest bouwcrisis, vraagt Rijk om hulp
    TIM WAGEMAKERS

    De vijf grootste steden willen dat het Rijk de portemonnee trekt om te voorkomen dat de woningbouw stilvalt. Gevreesd wordt dat er naast een wooncrisis ook een bouwcrisis uitbreekt.

    Door hoge bouwkosten, stijgende rente en personeelstekorten lopen volgens de Amsterdamse wethouder Reinier van Dantzig in de vijf steden zo'n 40.000 woningen grote kans op vertraging. Samen met de woningbouwwethouders van Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Eindhoven vraagt hij in een gezamenlijke brief om hulp aan minister Hugo de Jonge (Volkshuisvesting).
    Bouwgarantie

    Zo willen de wethouders dat er een 'bouwstartpremie' wordt ingevoerd. Dat betekent dat het Rijk nog voor de eerste paal de grond ingaat een extra financiële bijdrage levert aan woningbouwprojecten. Daarmee moeten ontwikkelaars die de marktontwikkelingen vrezen over de streep worden getrokken, met name bij sociale woningbouwprojecten waar minder winsten gehaald kunnen worden. Hoe hoog die bouwstartpremie dan moet zijn, is nog niet bepaald.

    Ook moet een bouwgarantie worden afgegeven, waarbij het Rijk garant staat voor het risico dat gebouwde woningen niet verkocht worden. Gebruikelijk is dat 70 à 80 procent van de koopwoningen verkocht moet zijn voordat de bouw begint, om de risico's af te dekken. Maar kopers twijfelen meer, stappen later in en daarmee worden de risico's groter. Als de overheid 20 procent garant zou staan kan de bouw al beginnen bij een voorverkoop van 50 procent.

    Onlangs nog werden in Diemen kopers van een woning van nieuwbouwproject Park Valley onaangenaam verrast toen hun koopcontract werd ontbonden. Van de in totaal 75 woningen was slechts 13 procent verkocht. Volgens projectontwikkelaar BPD waren potentiële kopers terughoudend geworden en vanwege de plotseling sterk gestegen rente en het lage consumentenvertrouwen. Daardoor was de bouw op dat moment niet meer rond te rekenen.
    Tijdelijke maatregelen

    De maatregelen moeten volgens de wethouders tijdelijk zijn en voor het hele land gelden.

    Amsterdam verlaagde eerder al de grondprijzen en werkt aan versimpeling van regels, maar dat is volgens Van Dantzig niet voldoende. "De ontwikkelaars moeten weten dat ze aan het einde van de rit hun geld terugkrijgen, anders gaan ze niet bouwen. We zijn het aan de woningzoekenden van Nederland verplicht er alles aan te doen om de wooncrisis geen bouwcrisis te laten worden."
  7. forum rang 8 HenkdeV 25 maart 2023 13:58
    quote:

    next2023 schreef op 25 maart 2023 13:15:

    [...]

    Ja "we" aandeelhouders in BAM. In verleden veel verdient aan BAM maar dat is al weer heeeeeeel lang geleden. Nu wordt het tijd voor change, de wittebroodsweken zijn allang voorbij.
    Alweer iemand die denkt dat Joosten over de BAM koers gaat. Maar dat zijn de aandeelhouders.

    Joosten saneert BAM en volgens de jaarcijfers 2022 is hij daar goed mee bezig.

    En dat er op dit moment stagnatie optreedt bij de bouw van nieuwe woningen en bijvoorbeeld bij de aanleg van wegen daar kan de beste man niets aan doen.
  8. forum rang 4 Doemebest 25 maart 2023 14:39
    quote:

    HenkdeV schreef op 25 maart 2023 13:58:

    [...]

    Alweer iemand die denkt dat Joosten over de BAM koers gaat. Maar dat zijn de aandeelhouders.

    Joosten saneert BAM en volgens de jaarcijfers 2022 is hij daar goed mee bezig.

    En dat er op dit moment stagnatie optreedt bij de bouw van nieuwe woningen en bijvoorbeeld bij de aanleg van wegen daar kan de beste man niets aan doen.
    Eens, ik hoop dat BAM een doorbraak zou kunnen maken met hun prefab woningen, een aantrekkelijke betaalbare woning waarop ze ook nog een mooi rendement kunnen maken, de timing lijkt goed.
    Ze tackelen het stikstofprobleem en als het genoeg kosten bespaard dus efficiënt qua arbeid en grondstoffen zouden daar kansen moeten liggen om ook het rente probleem voor investeerders te compenseren.
    Ik meen dat ze dit jaar de productie fabrieksmatig op gaan starten, wellicht gaat dat een mooie winstgroeimachine worden
1.724 Posts
Pagina: «« 1 ... 58 59 60 61 62 ... 87 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links