Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 13,870 30 apr 2024 17:36
  • -0,330 (-2,32%) Dagrange 13,820 - 14,230
  • 1.563.751 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 781 782 783 784 785 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 SEVA_ 25 maart 2023 12:17
    quote:

    BW2017 schreef op 25 maart 2023 12:09:

    [...]

    Aah ook Gefeliciteerd dan.

    Ik had overigens zo weinig gekocht bij pharming omdat ik toch op verkeerde been werd gezet met de shortpartijen die instapte ;)
    En zoals je zegt gewoon voor de fun.

    Thanks. Toevallig ook 10k.
    € 9.955,00
    (St. 10.000)
  2. forum rang 4 Anna91 25 maart 2023 12:27
    Ik heb ook eindelijk ook weer eens wat goede zetten gedaan. Sta helemaal aan de zijlijn bij JET. Maar zit wel met de helft van m'n portfolio in Pharming sinds 'n weekje. En dat pakt nu erg mooi uit.

    M'n plan was eigenlijk om meteen winst te pakken bij Pharming bij goedkeuring. En daarmee weer direct in JET te stappen.

    Maar ik denk dat er voor JET voorlopig nog een weg naar beneden is. En bij Pharming juist nog verder omhoog.

    Dus denk dat ik voorlopig helemaal nergens aankom en het allemaal uit laat razen.

    Andere helft van portfolio zit in Onward Medical. Daar ben ik ook nog erg enthousiast over.

    Wel vrij belachelijk natuurlijk qua risicoverdeling. Twee medische aandelen. Maar goed, we zullen zien hoe het zich ontwikkelt.
  3. Long_term_investor 25 maart 2023 12:34
    quote:

    Sir, St.- Pedro Ines Kuilen schreef op 25 maart 2023 11:57:

    [...]
    Is dat veel dan kan je het wel gebruiken maar als het niet veel of zelfs negatief is dan kan je dat niet gebruiken! In ieder geval wel goed dat je weet dat jij niet de wijsheid in pacht hebt!
    De kwaliteit van je Nederlands wordt er ook niet beter op!
  4. forum rang 7 KCNIB 25 maart 2023 12:34
    quote:

    Validus schreef op 25 maart 2023 12:16:

    [...]

    Ik snap de status van je huidige zuurgraad KCNIB, maar blijf de optie openhouden dat Jitse meer weet dan wij met z’n allen samen.

    Je moet wel echt onder een steen leven als je nu niet doorhebt dat er iets speelt
    Die gozer loopt steeds achter de feiten. Stel hij verkoopt Grub staat JET op bijna 30 dus waar koers 18 januari even stond. Waar ik bang voor ben is dat er een lage bod komt.
  5. forum rang 4 Mr_Market 25 maart 2023 14:16
    quote:

    DeWalt schreef op 25 maart 2023 14:11:

    Je zag bij DHER voordat de convertibles werden doorgerold ook een opvallend hoge koers, na deze transactie is deze premie eruit gelopen. Momenteel doet DASH/UBER het opmerkelijk veel beter dan de sector en TKWY veel slechter… Je zou het bijna denken.
    Op het moment dat die holders hun convertibles weten te bemachtigen gaan er een aantal het aandeel shorten als hedge of gewoon als strategie. Verbaasd me niks dan ze dan eerst de prijs proberen te pumpen.
  6. forum rang 7 KCNIB 25 maart 2023 14:28
    quote:

    DeWalt schreef op 25 maart 2023 14:11:

    Je zag bij DHER voordat de convertibles werden doorgerold ook een opvallend hoge koers, na deze transactie is deze premie eruit gelopen. Momenteel doet DASH/UBER het opmerkelijk veel beter dan de sector en TKWY veel slechter… Je zou het bijna denken.
    Dher had op koers 60 beter een bod kunnen plaatsen op JET, voor elk aandeel JET een aandeel Dher en zo toegang gehad tot 2 miljard cash van JET. Gevoel zegt dat shorters een exit zoeken dus aandeel dumpen en tegelijk berg aan opties inslaan.
  7. forum rang 6 Hendrik Roo 25 maart 2023 14:40
    quote:

    Anna91 schreef op 25 maart 2023 14:32:

    Waarom zou Dash of Uber voor JET kiezen in plaats van Delivery Hero?
    In scenario van overname.
    Ben benieuwd hoe jullie dat zien.
    En Prosus?
    Omdat je met een overname van JET:
    -direct in meer en grotere markten dominant bent;
    - JET opereert in lijn met arbeidswetgeving die in de meeste Europese landen onherroepelijk wordt doorgevoerd.

    Vindt overigens dat je een goed punt maakt. Een keuze voor Deliveroo in plaats van JET is mogelijk.

    Ben in afwachting van jullie reacties betreft de mogelijkheid dat JET op basis van de Deliveroo uitspraak een kortgeding tegen Über aanspant ?Zie mijn post van vanmorgen.
  8. forum rang 7 KCNIB 25 maart 2023 14:48
    quote:

    Anna91 schreef op 25 maart 2023 14:32:

    Waarom zou Dash of Uber voor JET kiezen in plaats van Delivery Hero?
    In scenario van overname.
    Ben benieuwd hoe jullie dat zien.
    En Prosus?
    Uber: Synergie voordelen met JET zullen gigantisch zijn en tevens marktleider in alle landen. Vooral in US, Canada en AUNZ zullen ze positie verstevigen.

    Dash: keuze of JET of Dher zal afhankelijk zijn of ze marktleider willen worden in EU of Azie.
  9. forum rang 7 KCNIB 25 maart 2023 15:02
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 25 maart 2023 14:40:

    [...]

    Omdat je met een overname van JET:
    -direct in meer en grotere markten dominant bent;
    - JET opereert in lijn met arbeidswetgeving die in de meeste Europese landen onherroepelijk wordt doorgevoerd.

    Vindt overigens dat je een goed punt maakt. Een keuze voor Deliveroo in plaats van JET is mogelijk.

    Ben in afwachting van jullie reacties betreft de mogelijkheid dat JET op basis van de Deliveroo uitspraak een kortgeding tegen Über aanspant ?Zie mijn post van vanmorgen.
    ROO is alleen sterk in Londen, in andere landen verliezen ze alleen marktaandeel. Daarnaast hebben ze allerlei juridische issues, in Frankrijk, Belgie krijgen ze nog een flinke boete.

    Waarom zou Dash sowieso zelfde fout als JET maken door nr 3 over te nemen? 3 miljard voor ROO alleen voor Londen of 8/9 miljard voor JET. Enige belemmering is Grub en op voorwaarde van afstoot kan deal plaatsvinden.
  10. forum rang 4 Piet PP 25 maart 2023 16:39
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 25 maart 2023 14:40:

    [...]

    Omdat je met een overname van JET:
    -direct in meer en grotere markten dominant bent;
    - JET opereert in lijn met arbeidswetgeving die in de meeste Europese landen onherroepelijk wordt doorgevoerd.

    Vindt overigens dat je een goed punt maakt. Een keuze voor Deliveroo in plaats van JET is mogelijk.

    Ben in afwachting van jullie reacties betreft de mogelijkheid dat JET op basis van de Deliveroo uitspraak een kortgeding tegen Über aanspant ?Zie mijn post van vanmorgen.
    Denk idd ook niet dat het verstandig is de relatie met de concurrentie op scherp te zetten. Maar via Dick een beetje lobbyen in diverse landen en vakbonden kan toch zeker geen kwaad. Ben benieuwd met welke snelheid in NL gehandhaafd gaat worden. Maar ik ben er bang voor....
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 781 782 783 784 785 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links