Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 14,080 18 apr 2024 17:35
  • +0,760 (+5,71%) Dagrange 13,295 - 14,120
  • 3.436.901 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 779 780 781 782 783 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Jimnotaris 24 maart 2023 21:40
    quote:

    SEVA_ schreef op 24 maart 2023 21:05:

    [...]

    Interessant, dank je. Jouw bevindingen uit dit stuk?
    Ik denk dat JET toch best wel wat te verkopen heeft daar. Ze hoeven het niet gratis weg te geven lijkt me. De vraag is wie van de 2 overigen hapt toe? en krijgen ze daar toestemming voor? Uber is ook al sterk daar vertegenwoordigd met zijn taxis en zal zich niet door DD weg laten jagen.
  2. forum rang 8 SEVA_ 24 maart 2023 21:41
    quote:

    Jimnotaris schreef op 24 maart 2023 21:40:

    [...]

    Ik denk dat JET toch best wel wat te verkopen heeft daar. Ze hoeven het niet gratis weg te geven lijkt me. De vraag is wie van de 2 overigen hapt toe? en krijgen ze daar toestemming voor? Uber is ook al sterk daar vertegenwoordigd met zijn taxis en zal zich niet door DD weg laten jagen.
    Mijn gedachte nav het stuk.
  3. forum rang 7 KCNIB 24 maart 2023 21:52
    quote:

    Steef89 schreef op 24 maart 2023 21:44:

    Hoe groot schatten jullie de kans is dat we afscheid gaan nemen van ANZ? Aan het marktaandeel te zien is er geen absolute nummer 1. Misschien wil Jitse gewoon blijven doorgaan.
    Net als bij Grubhub wacht Jitse op consolidatie in AUNZ. Stoppen net als ROO is geen optie, heeft ROO 20 mio gekost geloof ik. Denk dat zowel Dash als Uber wel 50 mio kunnen neerleggen om positie te verstevigen.
  4. forum rang 5 Jimnotaris 24 maart 2023 21:53
    quote:

    SEVA_ schreef op 24 maart 2023 21:41:

    [...]

    Mijn gedachte nav het stuk.
    De (administratieve) combinatie Zuid-Europa en Aunz begrijp ik ook niet helemaal. Wat cijfers bertreft is het het slechts presterende deel van JET, maar waar precies zit de pijn? In de armoedige landen in Europa of de (welvarende) verre eilanden?
  5. forum rang 7 KCNIB 24 maart 2023 22:00
    quote:

    Jimnotaris schreef op 24 maart 2023 21:53:

    [...]

    De (administratieve) combinatie Zuid-Europa en Aunz begrijp ik ook niet helemaal. Wat cijfers bertreft is het het slechts presterende deel van JET, maar waar precies zit de pijn? In de armoedige landen in Europa of de (welvarende) verre eilanden?
    In Spanje en Italie heb je wel synergie voordelen, denk aan IT en marketing maar AUNZ??

    Jitse heeft altijd zoiets van markt moet niet verdeeld worden tussen 2 spelers want winst gaan ze dan investeren in EU. Heeft totaal verkeerd uitgepakt met Grub. Van 14% marktaandeel naar 9 geloof ik en dat met Amazon/BofA deal.
  6. forum rang 4 Piet PP 24 maart 2023 22:04
    quote:

    KCNIB schreef op 24 maart 2023 21:37:

    [...]

    Ja, ze zullen wel moeten want Dash blijft marktaandeel winnen in US. Gaat ook ten koste van groei Uber. Vertrek uit NL is aanstaande, straks de rest van EU. Op koers 37 hadden ze interesse dus op koers 16,xx blijft het een koopje. Mooie is ook dat JET genoeg cash heeft om alle schulden te betalen.

    Die 9/10 miljard is binnen in 2 jaar terug verdiend en zal aandeel Uber ook nog eens flink laten stijgen.
    Denk dat ze met 6 a 7 miljard er al redelijk zijn. Baupost en BR hebben wel genoeg op de handen gezeten (BR is natuurlijk opportuun). En mss maar goed ook.
  7. forum rang 5 Jimnotaris 24 maart 2023 22:10
    quote:

    KCNIB schreef op 24 maart 2023 22:00:

    [...]

    In Spanje en Italie heb je wel synergie voordelen, denk aan IT en marketing maar AUNZ??

    Jitse heeft altijd zoiets van markt moet niet verdeeld worden tussen 2 spelers want winst gaan ze dan investeren in EU. Heeft totaal verkeerd uitgepakt met Grub. Van 14% marktaandeel naar 9 geloof ik en dat met Amazon/BofA deal.
    Wat ik bedoelde te zeggen is dat het verlies van de (vreemde) combinatie ZE/Aunz mogelijk voor het grootste gedeelte uit Z-Europa komt en dat Aunz het helemaal niet zo slecht doet en Jitse denkt: "ik wil het wel wegdoen, maar kom maar met een bod DD/Uber en anders blijven we daar zwalken met zijn drieen en verdiend niemand wat".
  8. forum rang 6 Hendrik Roo 24 maart 2023 22:45
    DD en Über hoeven geen haast te maken met een overname van JET. En dat doen ze dan ook niet. Het is als een kat die met een muis(je) speelt. Laat maar lekker spartelen. En met wat geluk verbetert JET het bedrijf tijdens de spartelpartij nog wat. Maakt het hapje alleen maar lekkerder. Ze kunnen toch geen kant op.
  9. forum rang 7 KCNIB 24 maart 2023 23:00
    quote:

    Jimnotaris schreef op 24 maart 2023 22:10:

    [...]

    Wat ik bedoelde te zeggen is dat het verlies van de (vreemde) combinatie ZE/Aunz mogelijk voor het grootste gedeelte uit Z-Europa komt en dat Aunz het helemaal niet zo slecht doet en Jitse denkt: "ik wil het wel wegdoen, maar kom maar met een bod DD/Uber en anders blijven we daar zwalken met zijn drieen en verdiend niemand wat".

    AUNZ houden, Grub niet kunnen verkopen en in de tussentijd geen groei ondanks investeringen. Beurswaarde nog geen 3.7 miljard, hoe gaat Jitse dit verkopen tijdens AvA vraag ik mij af want hij heeft veel beloofd en nauwelijks iets waargemaakt.
  10. forum rang 8 Pedro (DD stijging vandaag!!!!!) 25 maart 2023 08:17
    quote:

    KCNIB schreef op 24 maart 2023 23:00:

    [...]

    AUNZ houden, Grub niet kunnen verkopen en in de tussentijd geen groei ondanks investeringen. Beurswaarde nog geen 3.7 miljard, hoe gaat Jitse dit verkopen tijdens AvA vraag ik mij af want hij heeft veel beloofd en nauwelijks iets waargemaakt.
    KNCIB master strateeg Jitse Groen doet de juiste dingen! De huidige koers komt met name door externe factoren bijvoorbeeld de hoge inflatie, feecaps, oorlogen en boetes die nog niet zijn uitgedeeld aan de peers van JET!! JET is nu zeer goed gepositioneerd om de concurrenten aan te vallen in diverse landen en hun van uit grote markten te verdrijven!! Dit is al gaande en JET zorgt binnen nu en 3 jaar dat ze (bijna) een monopolie hebben in veel landen! Dus in plaats van emotioneel, huilerig en boos worden, kan je beter longterm denken!! Hoeveel winst zou een ieder hier hebben als de koers over 2 a 3 jaar op 150 euro staat??
  11. forum rang 6 Hendrik Roo 25 maart 2023 08:41
    quote:

    Sir, St.- Pedro Ines Kuilen schreef op 25 maart 2023 08:17:

    [...]

    KNCIB master strateeg Jitse Groen doet de juiste dingen! De huidige koers komt met name door externe factoren bijvoorbeeld de hoge inflatie, feecaps, oorlogen en boetes die nog niet zijn uitgedeeld aan de peers van JET!! JET is nu zeer goed gepositioneerd om de concurrenten aan te vallen in diverse landen en hun van uit grote markten te verdrijven!! Dit is al gaande en JET zorgt binnen nu en 3 jaar dat ze (bijna) een monopolie hebben in veel landen! Dus in plaats van emotioneel, huilerig en boos worden, kan je beter longterm denken!! Hoeveel winst zou een ieder hier hebben als de koers over 2 a 3 jaar op 150 euro staat??
    Ben jij in het echt Jitse ?
    Zie namelijk parallellen.
  12. Edwin10 25 maart 2023 08:42
    Inmiddels kijk ik al veel minder naar de beurs maar helaas krijg je bijna wekelijks een automatische melding van DeGirp dat JET weer meer dan 10% is gedaald. Om verdrietig van te worden. Zeker omdat ik zo stom ben geweest om allin JET te gaan en ik niet een groot verlies wil pakken (wat helaas betekent dat mijn verlies elke week 10% meer aan het worden is). Verlies is echter pas verlies als ik verkoop. Neemt niet weg dat ik hem zo af en toe toch wel knijp met een GAK van 24,7. Iemand vertrouwen dat we dat bedrag nog dit of volgend jaar gaan zien? Heb gelukkig geen haast met verkopen.
  13. forum rang 7 Steef89 25 maart 2023 09:18
    quote:

    Edwin10 schreef op 25 maart 2023 08:42:

    Inmiddels kijk ik al veel minder naar de beurs maar helaas krijg je bijna wekelijks een automatische melding van DeGirp dat JET weer meer dan 10% is gedaald. Om verdrietig van te worden. Zeker omdat ik zo stom ben geweest om allin JET te gaan en ik niet een groot verlies wil pakken (wat helaas betekent dat mijn verlies elke week 10% meer aan het worden is). Verlies is echter pas verlies als ik verkoop. Neemt niet weg dat ik hem zo af en toe toch wel knijp met een GAK van 24,7. Iemand vertrouwen dat we dat bedrag nog dit of volgend jaar gaan zien? Heb gelukkig geen haast met verkopen.
    Je huidige verlies weet je, je toekomstige verlies niet. De keuze is aan jou of te kiezen voor zekerheid of het ongewisse.
    Ik zie het somber in voor de zeer korte termijn. Verwacht echter dit jaar de 30 op de borden te zien.
  14. forum rang 6 Hendrik Roo 25 maart 2023 09:24
    quote:

    Steef89 schreef op 25 maart 2023 09:18:

    [...]

    Je huidige verlies weet je, je toekomstige verlies niet. De keuze is aan jou of te kiezen voor zekerheid of het ongewisse.
    Ik zie het somber in voor de zeer korte termijn. Verwacht echter dit jaar de 30 op de borden te zien.
    Hoe kijk jij naar het aanspannen van een kort geding tegen Über Steef ? Lijkt me juridisch kansrijk nu JET schade kan aantonen.
  15. Edwin10 25 maart 2023 09:26
    quote:

    Steef89 schreef op 25 maart 2023 09:18:

    [...]

    Je huidige verlies weet je, je toekomstige verlies niet. De keuze is aan jou of te kiezen voor zekerheid of het ongewisse.
    Ik zie het somber in voor de zeer korte termijn. Verwacht echter dit jaar de 30 op de borden te zien.
    Wat een mooie reactie en eerste zin. Als ik nu zekerheid wil dan heb ik een immens verlies. Zelf het vertrouwen dat het nog wel hoger zal gaan omdat ik de tijd heb en omdat er genoeg triggers zijn die de koers kunnen laten stijgen, hieronder een paar:
    - Verkoop Grubhub;
    - Verlaging rente;
    - Stoppen oorlog in Oekranie;
    - Nieuwe regelgeving flexwerkers;
    - Feecap New York;

    Allemaal triggers die de koers positief kunnen beinvloeden. Neemt niet weg dat ik die triggers al een paar maanden geleden ook al gebruikte om allini in JET te gaan. Maarja we hebben de tijd. Nu alleen hopen dat shorters het aandeel niet volledig kapot maken.
  16. forum rang 6 Hendrik Roo 25 maart 2023 09:37
    quote:

    Edwin10 schreef op 25 maart 2023 09:26:

    [...]

    Wat een mooie reactie en eerste zin. Als ik nu zekerheid wil dan heb ik een immens verlies. Zelf het vertrouwen dat het nog wel hoger zal gaan omdat ik de tijd heb en omdat er genoeg triggers zijn die de koers kunnen laten stijgen, hieronder een paar:
    - Verkoop Grubhub;
    - Verlaging rente;
    - Stoppen oorlog in Oekranie;
    - Nieuwe regelgeving flexwerkers;
    - Feecap New York;

    Allemaal triggers die de koers positief kunnen beinvloeden. Neemt niet weg dat ik die triggers al een paar maanden geleden ook al gebruikte om allini in JET te gaan. Maarja we hebben de tijd. Nu alleen hopen dat shorters het aandeel niet volledig kapot maken.
    Er zijn ook twee hele belangrijke negatieve triggersdie de positieve triggers volledig overschaduwt:
    - JET wordt naar mijn mening zeer slecht bestuurd;
    - gevangenen van DD en Über (zie mijn post van gisteren om 22.45 uur). Eventuele positieve triggers zullen daarom geen effect hebben. De IFOOD deal heeft dit aangetoond.
  17. forum rang 5 Stork 49 25 maart 2023 09:38
    quote:

    Jimnotaris schreef op 24 maart 2023 22:10:

    [...]

    Wat ik bedoelde te zeggen is dat het verlies van de (vreemde) combinatie ZE/Aunz mogelijk voor het grootste gedeelte uit Z-Europa komt en dat Aunz het helemaal niet zo slecht doet en Jitse denkt: "ik wil het wel wegdoen, maar kom maar met een bod DD/Uber en anders blijven we daar zwalken met zijn drieen en verdiend niemand wat".

    verdient; goed weekend
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 779 780 781 782 783 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links