Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Coronavirus echt gevaar?

59.689 Posts
Pagina: «« 1 ... 1531 1532 1533 1534 1535 ... 2985 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 leonardus65 8 mei 2021 15:37
    quote:

    asti schreef op 8 mei 2021 15:11:

    [...]
    Er vindt inderdaad bij elke dure behandeling een dergelijke afweging plaats.
    Dat weet ik, vaak is 1 miljoen per jaar te duur, en 100.000 ok. In Nederland/België toch.(en dan moet je nog geluk hebben, er zijn mensen die emigreren binnen Europa omdat hun medicijn in eigen land niet terugbetaald wordt) Dat men met die 100.000 in Afrika duizend levens kan redden is bijzaak. Maar als men geen plaats heeft voor een simpele coronapatiënt (die volledig kan genezen), moet men dan een kankerpatiënt die opgegeven is (max-1-3 jaar ) leven nog wel een behandeling geven, zodat hij die tijd nog zoveel mogelijk kan genieten?

    Dat is voor mij de reden van de lock down en tijdelijke maatregelen en daarom vind ik vaccinatie belangrijk. Niet (alleen) voor mezelf, maar ook maatschappelijk zodat onze manier van zorg in stand kan blijven.

    PS Ook een behandeling/medicijnen van 100.000 euro jaarlijks vind ik persoonlijk te veel voor ons zorgstelsel. Dat gaat ten kostte van de andere zorg. (en toch wordt dit terugbetaald)
  2. forum rang 6 leonardus65 8 mei 2021 15:40
    quote:

    A Mao schreef op 8 mei 2021 15:27:

    [...]

    Er was nu in ieder geval geen probleem om 70 miljard kapot te slaan.
    Op zich financieel niet te verantwoorden, uitbreiding van de capaciteit lag na de eerste lockdown mer in mijn verwachting. Aan de andere kant het is maar een getal
  3. forum rang 6 A Mao 8 mei 2021 15:57
    quote:

    leonardus65 schreef op 8 mei 2021 15:37:

    [...]

    PS Ook een behandeling/medicijnen van 100.000 euro jaarlijks vind ik persoonlijk te veel voor ons zorgstelsel. Dat gaat ten kostte van de andere zorg. (en toch wordt dit terugbetaald)
    Alles afhankelijk tov de verwachte gezonde levensjaren, ik dacht ergens wel gelezen te hebben dat 80% van de kosten naar de laatste 2 jaar gaan.
  4. [verwijderd] 8 mei 2021 16:09
    quote:

    leonardus65 schreef op 8 mei 2021 15:37:

    [...]

    Dat weet ik, vaak is 1 miljoen per jaar te duur, en 100.000 ok. In Nederland/België toch.(en dan moet je nog geluk hebben, er zijn mensen die emigreren binnen Europa omdat hun medicijn in eigen land niet terugbetaald wordt) Dat men met die 100.000 in Afrika duizend levens kan redden is bijzaak. Maar als men geen plaats heeft voor een simpele coronapatiënt (die volledig kan genezen), moet men dan een kankerpatiënt die opgegeven is (max-1-3 jaar ) leven nog wel een behandeling geven, zodat hij die tijd nog zoveel mogelijk kan genieten?

    Dat is voor mij de reden van de lock down en tijdelijke maatregelen en daarom vind ik vaccinatie belangrijk. Niet (alleen) voor mezelf, maar ook maatschappelijk zodat onze manier van zorg in stand kan blijven.

    PS Ook een behandeling/medicijnen van 100.000 euro jaarlijks vind ik persoonlijk te veel voor ons zorgstelsel. Dat gaat ten kostte van de andere zorg. (en toch wordt dit terugbetaald)
    Sommige behandelingen van meer dan 100.000 leveren een jaarlijkse besparing op, door bijv. weer kunnen deelnemen aan de arbeidsmarkt, minder ziekenhuis opnames, minder hulp in huishouding/verzorging etc. etc.. Alleen naar zorgkosten kijken is een verkeerd uitgangspunt volgens mij.
  5. forum rang 7 hirshi 8 mei 2021 16:39
    Farmaceuten BioNTech en Pfizer gaat de komende twee jaar nog eens 1,8 miljard coronavaccins leveren aan de lidstaten van de Europese Unie. Dat maakte voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen zaterdag bekend.

    De EU en het Duits-Amerikaanse farmaceutenverbond waren al enkele weken in onderhandeling, maar de deal is nu definitief beklonken.

    De commissie kondigde een maand geleden al aan dat een nieuwe bestelling op stapel stond. Brussel heeft bij verschillende vaccinmakers al miljarden doses besteld, meer dan genoeg om alle ongeveer 450 miljoen EU-burgers in te enten. Maar mogelijk blijkt het nodig om de prik te herhalen of duiken er virusmutanten op die een extra dosis vergen. Daarop wil de commissie voorbereid zijn.

    Bronnen: nu.nl & trouw.nl
  6. Barren Wuffet 8 mei 2021 18:01
    Ik neem aan dat hier weinig mensen op het forum zijn met overgewicht.
    50% van de Nederlanders zijn te vet, dus jullie moeten er vast ook wel 1 kennen.
    Maar kunnen jullie dit berichtje dan niet even doorgeven aan anderen die te dik zijn in jullie kennissenkring?
    Ik ben haast nog banger voor iemand met Obesitas als voor Corona.

    Obesitas is volgens mij namelijk een heel groot probleem.
    ourworldindata.org/obesity#obesity-is...
    Obesitas veroorzaakt 4,7 miljoen vroegtijdige doden per jaar.
    4.7 miljoen doden?, dat zijn jaarlijks nog meer doden als door Corona !

    Zweden en Obesitas
    (het slechtste Corona land van de noordelijke EU landen)
    Around 50 % of adults in Sweden are overweight or obese.
    Obesity is among the main five risk factors in Sweden for healthy years of life being lost.

    Tsjechië en Obesitas
    (De meeste corona gevallen per miljoen inwoners ter wereld)
    Met ongeveer 57% van de vrouwen en 71% van de mannen in Tsjechië met overgewicht leidt het land ook in deze categorie de EU.
    Volgens officiële statistieken van het ministerie van Volksgezondheid van het land waren eind maart bijna 28.000 mensen overleden aan COVID-19 en sindsdien zijn er elke dag meer dan honderd overleden.
    www.dw.com/en/czech-republic-obesity-...
    "We waren geschokt om zo'n hoge correlatie te zien tussen het aandeel van volwassenen met overgewicht in het land en de sterfgevallen als gevolg van COVID-19", vertelde Tim Lobstein, de hoofdauteur van het rapport, aan het Britse dagblad The Guardian.
    "De correlatie tussen zwaarlijvigheid en sterftecijfers van COVID-19 is duidelijk en overtuigend", beaamt Tedros Adhanom Ghebreyesus, directeur-generaal van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).

    Na vaccinatie door Obesitas maar de helft van de COVID-19 antibodies.
    www.theguardian.com/world/2021/feb/28...
    Pfizer vaccine may be less effective in people with obesity, says study.
    Healthcare workers with obesity found to produce only about half the antibodies healthy people do.

    De COVID-19 vaccins werken door Obesitas minder goed
    www.news-medical.net/news/20210303/Ob...
    Obesity may reduce COVID-19 vaccine efficacy, say researchers

    Complicaties COVID-19 door Obesitas
    nltimes.nl/2021/02/12/people-obesity-...
    80% van de Covid-19 patienten op de IC hadden overgewicht.
    Nederland haalt de achterstand in, tenopzichte van de rest van Europa.
    Mensen met overgewicht krijgen voorrang bij vaccinatie.

    Schamen voor Obesitas.
    www.ctvnews.ca/health/coronavirus/obe...
    Sommigen schamen zich of maken zich zorgen over wat hun vrienden en familie zullen zeggen en zijn doodsbang dat ze hun snelle toegang tot het vaccin moeten rechtvaardigen .
    Sommige mensen maken zich zorgen dat ze moeten uitleggen dat ze de prik vroeg krijgen omdat ze zwaarlijvig zijn ...
    Beide situaties zijn triest en houden een kwetsbare bevolking langer op een hoger risico", zei Patton.
    Zijn opmerkingen werden herhaald door artsen die werken met patiënten met obesitas.

    Iedereen met Obesitas, schaam jullie niet, ga nu dat vaccin halen !!
    Als je dat niet durft, doe het dan voor een ander !
    Door Obesitas heb je een slechter werkend immuumsysteem en geef je Corona mutaties meer kans.
    En Corona is levensgevaarlijk !

    Maar ga ook afslanken en zoek hulp !
    Jullie gingen en gaan (ook zonder Corona) 5 tot 10 jaar eerder dood.
    Zonde, van al die werkzame, productieve jaren die daardoor verloren gaan.
    En jullie houden nu al maanden 80% van onze IC's bedden bezet.
    Ook voor Corona hielden jullie veel IC bedden bezet en dat kost ons veel belasting centen.

    Covid en Obesitas nadelen.
    Je zal maar lekker zitten te eten in een restaurant, komt zo'n gevaccineerde Obesitas gast naast je zitten.
    Kan je wel lekker een mutatie door oplopen.

    Of door een leraar met Obesitas kan mijn kind zelfs een mutatie oplopen.
    Kinderen gaan ook dood door Corona hoor !!
    Ik moet er niet aandenken !

    Of iemand met Obesitas die iemand in een tehuis bezoekt, die kan mijn (gevaccineerde) moeder aansteken.
    Zo'n vaccin werkt bij een ouder persoon namelijk niet 100% hoor !

    Wat vinden jullie ?
    Vaccinatie verplichten voor mensen met Obesitas ?
    Gevaccineerde mensen met Obesitas verbieden om nog op bepaalde plaatsen te komen waar grote aantallen mensen bijeen zijn ?
    Iedereen met overgewicht achteraan in de rij voor de IC ?
    Gevaccineerde mensen met Obesitas altijd tot een sneltest verplichten.

    Ik zal wel veel duimpjes krijgen:)
  7. forum rang 9 josti5 8 mei 2021 18:20
    'Wat vinden jullie ?'

    Tsja, een 'obese' die verder zorgt voor een optimale weerstand, in zijn/haar situatie: Vitamine C/D, selenium, zink, voldoende groente en fruit, voldoende beweging...
    EN: géén stress!

    Stress heeft namelijk een funeste invloed op onze soldaten, de witte bloedlichaampjes, zo bleek al uit een onderzoek in 1975.

    Imo is stress veel gevaarlijker, dan wat overgewicht.
    Ik heb mijn BMI eens voorgelegd aan mijn huisarts, en hij gaf mij duidelijk te verstaan, dat die BMI met mijn lichaamsbouw totaal niet ter zake deed.
    Hij rekende mij voor, wat een 'officieel gezonde' BMI voor mij zou betekenen; 'vel over been'...

    Bovendien is wat vet op de botten speciaal voor ouderen, een weldaad:

    Voor ouderen boven de 70 geldt het advies om af te vallen pas bij een BMI boven de 30 (ernstig overgewicht).

    www.consumentenbond.nl/gezond-gewicht...

    DUS: niet zo ver-algemeniseren mbt overgewicht, hier op deze draad: de zaken liggen, zoals gebruikelijk, véél genuanceerder...

  8. Barren Wuffet 8 mei 2021 18:33
    Doe het dan voor een ander

    Waarom zijn zwaarlijvige patiënten potentieel besmettelijker dan magere proefpersonen?
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...

    Drie factoren maken zwaarlijvige proefpersonen besmettelijker dan slankere personen, ten eerste scheiden zwaarlijvige proefpersonen met griep het virus voor een langere periode (tot 104% langer) uit dan magere proefpersonen, waardoor de kans op verspreiding van het virus naar anderen toeneemt.
    Ten tweede bevordert de zwaarlijvige micro-omgeving de opkomst van nieuwe, meer virulente virusstammen.
    Dit komt voornamelijk door het verminderde en vertraagde vermogen om interferonen te produceren door zwaarlijvige individuen.
    De vertraging bij het produceren van interferon om virale replicatie te contrasteren, maakt meer virale RNA-replicatie mogelijk, waardoor de kans op het verschijnen van nieuwe, meer virulente virale stammen toeneemt.
    Ten derde correleert de body mass index positief met hoeveelheid infectieus virus bij uitgeademde lucht.
    Deze bevinding was vooral significant voor mannen.

  9. forum rang 6 A Mao 8 mei 2021 18:44
    @Barren
    Je loopt je tijd ver vooruit, over 50 a 100 jaar als de sociale kredietsysteem een vanzelfsprekendheid is, is dit de normaalste zaak van de wereld.
    Bij je jaarlijks keuring word naar je levensstijl gekeken, afhankelijk daarvan word je zorgtoeslag en inkomsten belasting berekend.
    Vaccineren boven een BMI van 30 is een verplichting op straffe van onthouding van deelname in de maatschappij.

    Gelukkig val ik net buiten de obesitas als sportiefcorpulent :-)
  10. forum rang 6 Rowi62 8 mei 2021 18:46
    Een gezonde BMI is niet vel over been.
    Het is gewoon jammer dat we niet al een jaar geleden allemaal inzagen hoe de correlatie was. Politiek was het lange tijd onbespreekbaar terwijl Stchting NIce het al direct bijhield in de grafieken.
    Terwijl in mijn dorp je allerlei dikke mannen plots zag gaan fietsen en hard lopen was het in Den Haag stil ondanks de brief van 1500 huisartsen. Dat is het positieve, ondanks onze leiders weten mensen wel beter.

    En oh die snelle reispas (QR code) gaat elders in de EU mogelijk nog 4 maanden duren denkt onze leider (source teleteks) .
  11. forum rang 6 A Mao 8 mei 2021 18:58
    BMI is ook een waardeloze getal, elke bodybuilder gaat onderuit.
    Met mijn 182cm zou ik 72kg mogen wegen, dan is er van mij weinig over ( net wat josti zegt)
    +/- 6 jaar geleden met 95kg zowat alle cols naar boven ‘ gevlogen ‘ in Europa..
    Dat zeggende hebben mogen er nu wel een paar kilo’s af :-)
  12. [verwijderd] 8 mei 2021 18:59
    "Zweden en Obesitas
    (het slechtste Corona land van de noordelijke EU landen)
    Around 50 % of adults in Sweden are overweight or obese.
    Obesity is among the main five risk factors in Sweden for healthy years of life being lost."

    Niet het beste voorbeeld want tov europese landen doet Zweden het niet het slechtst op gebied van Obesitas. Verder heb je helemaal gelijk, obesitas kost heel veel geld en levert veel gezondheidsschade op.

    ec.europa.eu/eurostat/statistics-expl...
  13. forum rang 6 Chiddix 8 mei 2021 19:16
    Rutte twijfelt of de coronapas voor de EU op 21 Juni kan worden ingevoerd. Mogelijk wordt het Augustus. De coronapas is een certificaat waarin staat, inge-ent, negatief getest of recent een besmetting doorgemaakt.
    Gaat over reizen naar andere landen binnen de EU.
    Als je z on pas uitgeeft moet die telkens bijgewerkt worden?
    Amerikanen zijn welkom van de zomer in de EU als ze volledig gevaccineerd zijn(von der Leyen). Hoor niets over negatief getest zijn of coronabesmetting doorgemaakt.
  14. forum rang 6 leonardus65 8 mei 2021 19:20
    @Barren Wuffet Nu overdrijf je wel een beetje ;-) . Obesitas bij iemand is niet gevaarlijk voor anderen. Zolang iemand gevaccineerd is moet jij daar geen zorgen om maken. In België is iemand met een BMI boven 30,5 risicopatiënt en krijgt hij voorrang bij het vaccineren. Nu zegt BMI niet alles, conditie kan nog best goed zijn, zoals A MAO ook aanhaalt ( al neem ik cols opvliegen met een gewicht van 95 kg met een korreltje zout)
    Maar op de lange duur moet men gewoon afvallen, het zit in de weg en belast je gewrichten, het kost je gewoon jaren.
  15. forum rang 6 asti 8 mei 2021 19:26
    quote:

    A Mao schreef op 8 mei 2021 18:58:

    BMI is ook een waardeloze getal, elke bodybuilder gaat onderuit.
    Met mijn 182cm zou ik 72kg mogen wegen, dan is er van mij weinig over ( net wat josti zegt)
    +/- 6 jaar geleden met 95kg zowat alle cols naar boven ‘ gevlogen ‘ in Europa..
    Dat zeggende hebben mogen er nu wel een paar kilo’s af :-)

    Hoe lang is Navalny eigenlijk?

    Hij zou naar eigen zeggen na zijn hongerstaking 72 kilo hebben gewogen.
  16. forum rang 6 A Mao 8 mei 2021 19:48
    quote:

    Chiddix schreef op 8 mei 2021 19:16:

    Rutte twijfelt of de coronapas voor de EU op 21 Juni kan worden ingevoerd. Mogelijk wordt het Augustus. De coronapas is een certificaat waarin staat, inge-ent, negatief getest of recent een besmetting doorgemaakt.
    Gaat over reizen naar andere landen binnen de EU.
    Als je z on pas uitgeeft moet die telkens bijgewerkt worden?
    Amerikanen zijn welkom van de zomer in de EU als ze volledig gevaccineerd zijn(von der Leyen). Hoor niets over negatief getest zijn of coronabesmetting doorgemaakt.
    Doodgeboren kind die hele Coronapas , net als de telefoon app.
    In China werkt zoiets wel, niet luisteren is opsluiten. Gelukkig zijn we hier (nog) niet zover, hoewel sommige hier zouden…………
59.689 Posts
Pagina: «« 1 ... 1531 1532 1533 1534 1535 ... 2985 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 909,83 -0,39%
EUR/USD 1,0871 -0,12%
FTSE 100 8.416,47 -0,35%
Germany40^ 18.836,10 -0,18%
Gold spot 2.386,84 +0,02%
NY-Nasdaq Composite 16.742,39 +1,40%

Stijgers

Galapagos
+2,60%
Care P...
+1,90%
Orange...
+1,42%
VGP
+1,25%
TINC
+0,98%

Dalers

Umicore
-6,15%
D'IETE...
-4,63%
KBC Groep
-3,51%
Aedifica
-2,12%
Solvay
-1,76%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links