Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Coronavirus echt gevaar?

59.685 Posts
Pagina: «« 1 ... 1530 1531 1532 1533 1534 ... 2985 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 rationeel 8 mei 2021 12:36
    quote:

    Chiddix schreef op 8 mei 2021 08:58:

    [...]

    Een sneltest van gemiddeld 30 euro om een kopje koffie te mogen drinken op een terras of biertje bij de horeca. Op 17 April stelde de Jonge een eigen bijdrage voor van 7,50 euro maar die is weer van de baan. Er was geen meerderheid in de TK om dat in te voeren de komende maanden. Eigenlijk wel logisch?
    In Belgie gaan de terrassen open tot 22:00 en de avondklok wordt opgeheven.
    Met de kippen op stok.

    Hoe laat moeten we weer opstaan?

    Ook nog bepaald wat we moeten eten en drinken, en hoe laat weer weer uitgelaten mogen worden?

    O, nee alleen op straat, en vooral afstand houden. We zijn besmettelijk. Een zeer gevaarlijke diersoort hoor, DE MENS.
  2. [verwijderd] 8 mei 2021 12:40
    Wat een Jankers en Klagers hier, het lijkt hier wel een verzorg/verpleeghuis met alleen maar zuurpruimen, Huize Avondrood, de binnenkomsthal waar de rollators, scootmobielen, kunstbenen, looprekken en steunkousen tegen het raam staan("busje komt zo")

    Ik ga de operator mailen om te vragen 80% van de smurrie hier te deleten, te laten verdampen, de prullenbak in om verder stank te voorkomen....
  3. [verwijderd] 8 mei 2021 12:45
    quote:

    drooglegging schreef op 8 mei 2021 12:40:

    Wat een Jankers en Klagers hier, het lijkt hier wel een verzorg/verpleeghuis met alleen maar zuurpruimen, Huize Avondrood, de binnenkomsthal waar de rollators, scootmobielen, kunstbenen, looprekken en steunkousen tegen het raam staan("busje komt zo")

    Ik ga de operator mailen om te vragen 80% van de smurrie hier te deleten, te laten verdampen, de prullenbak in om verder stank te voorkomen....
    Geef het goede voorbeeld.
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 8 mei 2021 12:45
    quote:

    ffff schreef op 7 mei 2021 15:57:

    [...]
    Het is moeilijk voor jou, Rationeel om netjes te discussiëren! GISTEREN postte JIJ: Volgens mij weten artsen niets van statistiek af.

    Keurig netjes kom ik daar vandaag eventjes op terug: je vergist je, Rationeel: Alle artsen in Nederland krijgen tijdens hun opleiding statistiek voorgeschoteld. Moeten er zelfs een deelexamen in doen.
    ...
    Ik kan dat beamen. Twee maanden geleden had ik een gesprek met een oncologe over de x-jaarsoverlevingskansen bij bepaalde kankerbehandelingen. In mijn concrete geval: na 5 jaar leeft 55% van de patiënten nog.

    Ik: "Ja, maar bij de 45% die het niet halen zitten vele (hoog-)bejaarden die sowieso een behoorlijke kans hebben om binnen enkele jaren te overlijden. Als je die uit de statistiek haalt hebben de iets minder bejaarden dus een betere kans dan 55%".
    Zij: "Nee, daar is voor gecorrigeerd. Gerelateerd aan jouw ziekte blijft je kans 55%."

    En vervolgens legde ze uit hoe die correctie gaat. Petje af.

    P.S.
    Als ik zie hoe de anbetabeet Baudet met grafieken en cijfers omgaat, kan hij daar nog een puntje aan zuigen.

  5. [verwijderd] 8 mei 2021 12:48
    De invloed van het weer op Covid-19 is wel interessant, daarom heb ik gekeken naar het weer in New Delhi waar een grote uitbraak was in april.
    www.timeanddate.com/weather/india/new...

    Conclusie het was er zomers warm tot heet en droog wat betekent dat Sars-Cov2 ook in die omstandigheden zich eenvoudig kan verspreiden, het weer heeft nauwelijks invloed, het gaat om hoe mensen zich gedragen.
  6. forum rang 6 leonardus65 8 mei 2021 12:49
    quote:

    pacman schreef op 8 mei 2021 11:48:

    [...]

    ha ha ha denk je nu echt dat het na 1 kwartiertje gebeurd.. dit gaat pas na enkele dagen/ weken opspelen en dan word er gezegd over DEZE mensen, tja ze zullen wel "onderliggend " falen hebben gehad.
    Dat gaat niet opvallen denk je , als er tussen 90-100 % van de 65+ gevaccineerd dan moet er binenkort toch een enorme oversterfte onstaan? Maar dat gebeurd niet. Ook in de zorgcentra zag men de overlijdens sterk afnemen. Geen uitbraken van corona met ziekenhuisopname
  7. forum rang 10 rationeel 8 mei 2021 12:54
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 8 mei 2021 12:45:

    [...]
    Ik kan dat beamen. Twee maanden geleden had ik een gesprek met een oncologe over de x-jaarsoverlevingskansen bij bepaalde kankerbehandelingen. In mijn concrete geval: na 5 jaar leeft 55% van de patiënten nog.

    Ik: "Ja, maar bij de 45% die het niet halen zitten vele (hoog-)bejaarden die sowieso een behoorlijke kans hebben om binnen enkele jaren te overlijden. Als je die uit de statistiek haalt hebben de iets minder bejaarden dus een betere kans dan 55%".
    Zij: "Nee, daar is voor gecorrigeerd. Gerelateerd aan jouw ziekte blijft je kans 55%."

    En vervolgens legde ze uit hoe die correctie gaat. Petje af.

    Dan heb je het getroffen, BDB:)

    Er is trouwens een groot onderscheid van artsen die mee mogen doen aan onderzoeken en degenen die gewoon verteld wordt wat ze doen moeten.

    De artsen wetenschappers bepalen.
  8. forum rang 6 leonardus65 8 mei 2021 13:38
    Oproep voor meer onderzoek over immunisatie
    In plaats van in toegangstesten zou de overheid moeten investeren in de vaccinatiestrategie voor de lange termijn, zegt vaccinoloog en emeritus hoogleraar Kindergeneeskunde Ronald de Groot tegen het ANP. Er wordt volgens hem nauwelijks onderzoek gedaan naar de werking van de coronavaccins op de langere termijn, terwijl het maar zeer de vraag is hoe lang de vaccins bescherming bieden.

    Volgende week stemt de Tweede Kamer over een kabinetsplan om toegangstesten voor activiteiten en evenementen in juni in werking te laten te treden. Er lijkt al wel een Kamermeerderheid voor het voorstel te zijn. „We gaan investeren in het organiseren van evenementen, terwijl: het enige dat ons uit de coronapandemie helpt is vaccineren”, zegt De Groot, die onder andere lid was van de Gezondheidsraad. „Als iedereen straks twee prikken heeft, komt namelijk de volgende fase in beeld: de coronavaccinatie is hetzelfde geworden als de griepprik. Dat wil zeggen dat mensen waarschijnlijk geregeld een extra prik nodig hebben om de bescherming op peil te houden. Je moet nú al nadenken over de vraag welke groepen in aanmerking komen voor zo’n zogeheten ’booster’ en hoe je dat organiseert.”

    Op dit moment wordt er nauwelijks onderzoek gedaan naar de vraag hoe lang de coronavaccins bescherming bieden, terwijl zulke onderzoeken al wél kunnen volgens De Groot. „Je kunt al testen gaan ontwikkelen die kunnen voorspellen hoelang de vaccins beschermen en wanneer mensen dus eventueel een derde prik nodig hebben.” Zo wordt in Engeland op dit moment een proef gedaan met een derde prik. Het opzetten van zulke onderzoeken duurt volgens De Groot zeker een half tot driekwart jaar. De coronavaccins die nu worden gegeven bieden mogelijk komende winter nog wel bescherming, maar zeker is dat niet.

    Als we één ding hebben geleerd van het afgelopen coronajaar is dat we als Nederland altijd achter de feiten aanlopen, zegt de vaccinoloog. Hij verwijst daarvoor bijvoorbeeld naar het lopende vaccinatieprogramma. De Gezondheidsraad kwam pas heel laat met een advies over de prikvolgorde, een van de redenen dat Nederland laat begon met vaccineren. „Als dadelijk blijkt dat heel veel mensen komende winter inderdaad een derde prik nodig hebben, dan moet je weten hoe je dat organiseert en ook hoe je mensen bereid vindt nog een prik te nemen. We moeten niet telkens reageren op wat er gebeurt, maar juist anticiperen.”
  9. [verwijderd] 8 mei 2021 13:39
    quote:

    rationeel schreef op 8 mei 2021 12:54:

    [...]
    Dan heb je het getroffen, BDB:)

    Er is trouwens een groot onderscheid van artsen die mee mogen doen aan onderzoeken en degenen die gewoon verteld wordt wat ze doen moeten.

    De artsen wetenschappers bepalen.
    Je maakt me heel nieuwsgierig, welke artsen mogen niet meedoen aan onderzoeken?
  10. forum rang 10 voda 8 mei 2021 13:44
    Bijna 157 miljoen coronabesmettingen wereldwijd

    Door ABM Financial News op 8 mei 2021 11:46
    Views: 432

    (ABM FN-Dow Jones) Er zijn inmiddels ruim 156,9 miljoen Covid-19 besmettingen wereldwijd geregistreerd. Dit blijkt zaterdag uit actuele data verzameld door Johns Hopkins CSSE.

    India is momenteel een van de zwaarst getroffen landen. Zaterdag lag het totaal aantal besmettingen daar op bijna 21,9 miljoen, tegen ruim 21 miljoen op vrijdag. Het aantal sterfgevallen in India noteert op ruim 238.000.

    In de Verenigde Staten zijn nog altijd de meeste covid-19 gevallen geregistreerd, met bijna 32,7 miljoen op zaterdag, bij zo'n 581.000 sterfgevallen.

    Brazilië maakt de top drie compleet met ruim 15 miljoen gevallen en meer dan 419.000 overledenen.

    In West-Europa heeft Frankrijk het hoogste aantal besmettingen met bijna 5,81 miljoen. Het Verenigd Koninkrijk telt bijna 4,45 miljoen gevallen. Italië heeft circa 4,1 miljoen besmettingen en Spanje zit op 3,6 miljoen gevallen. Duitsland heeft er ruim 3,5 miljoen.

    In Nederland staat het aantal officiële besmettingen nu op 1.572.881 tegen 1.565.352 gisteren en in België kwam het aantal gevallen vandaag uit op 1.010.987, tegen 1.007.264 vrijdag.

    In China, waar de uitbraak eind 2019 begon, zijn nu 102.596 coronagevallen geregistreerd. Dit waren er gisteren 102.586.

    Volgens de data van Johns Hopkins zijn er wereldwijd inmiddels 3,27 miljoen mensen aan het virus overleden. Ruim 93 miljoen mensen zijn hersteld.
  11. forum rang 6 A Mao 8 mei 2021 14:22
    quote:

    leonardus65 schreef op 8 mei 2021 13:38:

    Oproep voor meer onderzoek over immunisatie
    In plaats van in toegangstesten zou de overheid moeten investeren in de vaccinatiestrategie voor de lange termijn, zegt vaccinoloog en emeritus hoogleraar Kindergeneeskunde Ronald de Groot tegen het ANP. Er wordt volgens hem nauwelijks onderzoek gedaan naar de werking van de coronavaccins op de langere termijn, terwijl het maar zeer de vraag is hoe lang de vaccins bescherming bieden.

    De vraag kan beter gesteld worden waar de mensheid op langere termijn meer profijt aan heeft, vaccineren of de natuur z’n beloop laten gaan….
  12. forum rang 6 A Mao 8 mei 2021 14:27
    quote:

    Rowi62 schreef op 8 mei 2021 13:57:

    India : Alle covid overlijdens / totale bevolking = 0,000198333333333
    Nederland : stel 15000 overlijdens/17 M = 0,000882352941176

    Nederland 4 maal meer dan India (tot nu toe)

    Brazilië 0,00198782

    Als India verhoudingsgewijs net zoveel overlijdens zou hebben als Brazilië kom je op 25 miljoen…

    Nederland 2x zoveel 33660
  13. forum rang 6 leonardus65 8 mei 2021 14:40
    quote:

    A Mao schreef op 8 mei 2021 14:22:

    [...]

    De vraag kan beter gesteld worden waar de mensheid op langere termijn meer profijt aan heeft, vaccineren of de natuur z’n beloop laten gaan….
    Die keuze is al gemaakt, dan kan men er ook voor kiezen om heel veel behandelingen van ziektes stop te zetten, laat de natuur zijn beloop maar gaan. Bij elke dure behandeling afvragen, is dit nog verantwoord, kunnen we dit geld niet beter besteden?

    Het blijkt dus niet mogelijk te zijn om in ons zorgstelsel plaats te vinden voor alle coronapatiënten (als men alles op zijn beloop laat) . Dus daarom de maatregelen.
  14. forum rang 6 Chiddix 8 mei 2021 14:51
    Probeer mij een beetje te verplaatsen in de Jonge, die met Rutte zit na te denken, hoe gaan we de overgangsfase invullen tot 70% gevaccineerd is. Uit de hoed kwam de sneltest. We spreken dan over de niet gevaccineerden.
    Evenementen, sportwedstrijden(publiek op tribunes) theater, bioscoop, sportscholen kan sneltest effectief zijn in de overgangsfase.
    Kerk of moskee bezoek wordt een groter probleem. Gaat van der Staaij zijn schapen testen voordat ze naarbinnen gaan? Hoe zit het met bruiloften,feestjes, verjaardagen en begrafenissen?
  15. forum rang 6 A Mao 8 mei 2021 15:10
    quote:

    leonardus65 schreef op 8 mei 2021 14:40:

    [...]

    Die keuze is al gemaakt, dan kan men er ook voor kiezen om heel veel behandelingen van ziektes stop te zetten, laat de natuur zijn beloop maar gaan. Bij elke dure behandeling afvragen, is dit nog verantwoord, kunnen we dit geld niet beter besteden?

    Het blijkt dus niet mogelijk te zijn om in ons zorgstelsel plaats te vinden voor alle coronapatiënten (als men alles op zijn beloop laat) . Dus daarom de maatregelen.
    De ene aandoening is de andere niet,
    Breuk is weer anders dan kanker , kanker is weer anders dan infectie ziekten… of zie ik dat verkeerd?
    Zo heb ik ook mn bedenkingen wat er zoal allemaal mogelijk is met , zwangerschappen en geboortes .
    gelukkig zit ik niet op de stoel om daar een beslissing over te hoeven nemen.
  16. forum rang 6 A Mao 8 mei 2021 15:25
    quote:

    Chiddix schreef op 8 mei 2021 14:51:

    Probeer mij een beetje te verplaatsen in de Jonge, die met Rutte zit na te denken, hoe gaan we de overgangsfase invullen tot 70% gevaccineerd is. Uit de hoed kwam de sneltest. We spreken dan over de niet gevaccineerden.
    Evenementen, sportwedstrijden(publiek op tribunes) theater, bioscoop, sportscholen kan sneltest effectief zijn in de overgangsfase.
    Kerk of moskee bezoek wordt een groter probleem. Gaat van der Staaij zijn schapen testen voordat ze naarbinnen gaan? Hoe zit het met bruiloften,feestjes, verjaardagen en begrafenissen?
    Waarschijnlijk als je de zelfde problematiek voorleg aan groep 8 kom je tot betere oplossingen.
    De meeste maatregelen worden voor de bühne genomen, niet naar de Keukenhof mogen maar wel naar de supermarkt.
    Wel mannetje aan mannetje aan het werk op de bouw zonder noemenswaardige bescherming maar niet in groepsverband buiten sporten.
    Je ziet het ook met Koningsdag overal super druk buiten, nul extra zieken na 10 dagen. ( en nee kleintje66 ik heb daar geen hard wetenschappelijke bewijs van… voordat je weer gaat piepen)
    Testen is gewoon schijnveiligheid, A niet betrouwbaar en B moment opname
    En zo kan ik wel doorgaan.
59.685 Posts
Pagina: «« 1 ... 1530 1531 1532 1533 1534 ... 2985 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 878,83 -0,39%
EUR/USD 1,0708 -0,02%
FTSE 100 8.121,24 -0,28%
Germany40^ 17.905,20 -0,15%
Gold spot 2.323,97 +1,67%
NY-Nasdaq Composite 15.605,48 -0,33%

Stijgers

Care P...
+3,87%
Xior
+1,63%
SHURGARD
+1,18%
KBC Groep
+0,89%
EVS
+0,89%

Dalers

IBA
-3,23%
Melexis
-2,66%
TINC
-2,61%
AZELIS...
-2,25%
Aedifica
-2,20%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links