Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Deutsche Bank verhoogt koersdoel Heineken

Deutsche Bank verhoogt koersdoel Heineken
Beeld: Heineken

(ABM FN-Dow Jones) Deutsche Bank denkt dat Heineken aanzienlijk meer kan gaan investeren in reclame en promotie, op basis van de kostenbesparingen die het bedrijf heeft aangekondigd, en verhoogde het koersdoel van 114,00 naar 116,00 euro met een onveranderde koopaanbeveling.

Ook kan het EBIT-resultaat aanzienlijk hoger uitvallen dan de huidige consensusverwachting, denkt Deutsche. 

Als Heineken slechts een kwart van de 2 miljard aan kostenbesparingen zou herinvesteren, zou het budget voor reclame en promotie met 25 procent omhoog kunnen.  

Deutsche Bank ziet daarom Heineken als een kwaliteitsaandeel dat aantrekkelijk is gewaardeerd met ruimte voor een groter reclamebudget en beter dan verwachte resultaten.

Het aandeel Heineken noteerde maandag 1,2 procent hoger op 92,56 euro.

Bron: ABM Financial News


ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Lees over dit aandeel ook

  1. 25 apr Aandeelhoudersvergadering Heineken keurt alle agendapunten goed
  2. 25 apr Heineken: eindelijk weer volumestijging

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Heineken 100% zegt kopen 1 stemmen

Gerelateerd

Reacties

2 Posts
| Omlaag ↓
  1. Maxor 12 september 2022 13:09
    Heineken is meer dan alleen het merk Heineken. De analist die deze sector doet bij DB weet heel goed waar hij het over heeft. Er zijn landen waar Heineken met andere merken zit maar bijna geen reclame maken omdat het toch al niet aan te slepen is. Extra reclame is meer omzet maar dan zal de productie capaciteit ook opgeschroefd moeten worden. Een smet de potentie maar energie en supply chain blijft een zorg al kan Heineken de eerste redelijk goed doorprijzen naar de markt.
2 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Heineken

96,520 17 mei
+1,180 +1,24%
Premium

Heineken: eindelijk weer volumestijging

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links