Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Lange weg naar herstel te gaan voor luchtvaart'

AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - De weg naar herstel voor luchtvaartbedrijven na de coronacrisis is lang en moeizaam. Die voorspellingen deden kenners van Morgan Stanley in een notitie over de luchtvaartsector. Daarbij ging het advies op Air France-KLM omlaag naar underweight.

Volgens de Amerikaanse bank gaat de sector gebukt onder de onzekerheden van reisrestricties en andere maatregelen om de verspreiding van het coronavirus in te dammen. Mogelijk dat de luchtvaart pas in 2022 weer op het niveau van voor de crisis is, aldus de analisten.

De Amerikaanse bank heeft het minste fiducie in grote maatschappijen als Air France-KLM en het Duitse Lufthansa. Volgens de kenners zijn ingrepen om de balans te herstellen zeer aannemelijk. Dat zorgt mogelijk voor verwateringseffecten.

Prijsvechters als Wizz Air en Ryanair profiteren van de lage kosten die ze hebben, zo klinkt het. Ook zijn ze goed gestructureerd en kunnen ze bogen op de nodige kasreserves. Voor easyJet zal het langer duren om winst te maken met zijn vakantievluchten.

Het aandeel Air France-KLM sloot woensdag op 4,50 euro.

Lees over dit aandeel ook

  1. 02 mei "Brussel onderzoekt o.a. Air France-KLM om greenwashing"
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Air France-KLM

Gerelateerd

Reacties

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 april 2020 09:10
    Het blijft belachelijk dat grote bedrijven die amper belasting betalen de grootste staatssteun krijgen terwijl heel veel MKB bedrijven het maar moeten zien te redden en omvallen.
    Daarnaast halen die CEO`s van die grote bedrijven ook nog bonussen binnen omdat ze staatssteun krijgen..... werkelijk tenenkrommend en echt schandalig. Als de politiek hier niet op gaat treden dan maak ik voor mijzelf het besluit om nooit meer met KLM te vliegen.
    Ik hoop dat meer bedrijven en mensen mijn voorbeeld volgen om zo zowel KLM als politiek onder druk te zetten.
  2. forum rang 4 Red_ 23 april 2020 09:59
    Laat alsjeblieft failliet gaan/voor zichzelf zorg. Start daarna met die 10 miljard maar een nieuwe nationale maatschappij op. En net alsof er geen enkele andere luchtvaartmaatschappij naar NL wil vliegen als KLM er niet meer is.
    Alleen maar sentiment en emoties, die resulteren in hoop geldverspilling.
    Bedrijven moeten in toekomst sowieso minimaal een buffer van 3 maanden opbouwen voordat ze uberhaupt dividend mogen uitkeren als het aan mij ligt.
    Beetje net als VVE's. Die moeten ook gewoon reservefonds aanhouden. Waarom deze kapitalistische ellendige bedrijven niet?
5 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,970 03 mei
0,000 0,00%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links