Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Hoekstra: alles doen om KLM en Schiphol overeind te houden
Door
op zondag 15 maart 2020
Views: 5.657
AMSTERDAM (AFN) - Het kabinet zal alles doen wat nodig is om KLM en Schiphol overeind te houden. Dat heeft minister van Financiën Wopke Hoekstra gezegd in televisieprogramma Buitenhof.
Volgens Hoekstra is er doorlopend contact met KLM, Air France-KLM en de Franse regering. "We zitten er nauw bovenop en zullen ook daar alles op alles zetten om te doen wat er nodig is bij dit bedrijf dat natuurlijk heel fors getroffen wordt." Datzelfde geldt ook voor luchthaven Schiphol, aldus Hoekstra.
"Het smalle belang van de schatkist valt hier toch in het niet bij het grotere belang van de economie", zei Hoekstra die aangaf te willen zorgen dat "bedrijven door kunnen en dat mensen hun banen behouden". Hoekstra noemde daarbij maatregelen als zorgen voor genoeg geld voor bedrijfsleningen en de regeling rond arbeidstijdverkorting. "We zullen alles doen wat nodig is en het goede nieuws is dat we dat ook gewoon kunnen, want de overheidsfinanciën staan er heel goed voor."
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Dit is toch een uitstekend moment om over het stikstof probleem te praten.
Ok..Klm blijft bestaan maar zittende aandeelhouders in airfrance klm zijn gewoon zwaar de klos aldus..
Air France en KLM zullen zeker steun krijgen van de NL en Franse overheid. Of dat terecht is valt te betwijfelen aangezien anderen ook keihard geraakt worden en ook nog mee moeten betalen aan de steun. Ik heb daar niet echt een oordeel over maar weet wel dat de aandeelhouder absoluut NIET gesteund zal worden, zie maar aan eerdere nationalisaties. Gezien de zeer acute financiële problemen en de zeer zwakke positie staat het aandeel nog steeds torenhoog en bijvoorbeeld op niveau van 2016. Feitelijk is AF-KLM gewoon niets waard.
Niet alleen Air France-KLM wordt gered (door NL/FR) maar ook alle overige "gezonde" bedrijven. Onbeperkte middelen; "whatever it takes". De door de centrale banken gewenste extra overheidsuitgaven komen eraan. #inflatie #goud
Air France KLM is technisch failliet want op eigen kracht overleven ze het nu al niet meer..dus mocht je aandeelhouder zijn en het mocht onverhoopt op deze koers staan dan zou ik maar wegwezen
finance2u schreef op 15 maart 2020 14:15 :
Air France KLM is technisch failliet want op eigen kracht overleven ze het nu al niet meer..dus mocht je aandeelhouder zijn en het mocht onverhoopt op deze koers staan dan zou ik maar wegwezen
Als ze nog beursgenoteerd zijn morgen, vrees dat ze bij opening van het bord zijn.
Donald de Kwakerd schreef op 15 maart 2020 14:03 :
Niet alleen Air France-KLM wordt gered (door NL/FR) maar ook alle overige "gezonde" bedrijven. Onbeperkte middelen; "whatever it takes". De door de centrale banken gewenste extra overheidsuitgaven komen eraan. #inflatie #goud
Kleine nuance: West-Europese overheden gaan er gemakshalve vanuit dat de lente ervoor zorgt dat het besmettingsgevaar van corona sterk afneemt. Dat is een van de redenen waarom bepaalde landen vrijwel niet op corona testen, zoals Nederland. 'Whatever it takes' heeft betrekking op de komende (maximaal) vier weken. Verder niet meer dan logisch om KLM overeind te houden en zodoende Schiphol te ondersteunen.
Overheid financiert alles Maand geleden was er nergens geld voor
Dead cat bounce schreef op 15 maart 2020 14:33 :
Overheid financiert alles
Maand geleden was er nergens geld voor
Gelukkig dat er voor de meest onzinnige zaken geen geld beschikbaar was, en nu het daadwerkelijk nodig is, uiteraard wel.
finance2u schreef op 15 maart 2020 14:15 :
Air France KLM is technisch failliet want op eigen kracht overleven ze het nu al niet meer..dus mocht je aandeelhouder zijn en het mocht onverhoopt op deze koers staan dan zou ik maar wegwezen
Niks nieuws en van alle tijden. Schiphol en KLM worden al tientallen jaren planmatig en financieel sterk ondersteund. En terecht. De huidige paniek in Nederland door te hamsteren, bij alle bedrijven hard weg te rennen enz. toont alleen maar aan dat deze crisis als zeer gewenst mag worden ervaren. Back to business en normaal doen.
Dat zeiden ze bij SNS ook. Maar als aandeelhouder ben je wel mooi je geld kwijt. Dit soort zaken zijn over het algemeen een teken aan de wand over hoe slecht het eigenlijk gaat.
Globalthreat schreef op 15 maart 2020 14:53 :
Dat zeiden ze bij SNS ook. Maar als aandeelhouder ben je wel mooi je geld kwijt. Dit soort zaken zijn over het algemeen een teken aan de wand over hoe slecht het eigenlijk gaat.
Oprecht: wie zonder verdere belangen investeert in een aandeel als KLM zou in eerste instantie bij zichzelf ten rade moeten gaan.
Staatssteun overheid is uit concurrentieoverwegingen door Brussel toch niet toegestaan? Een beursgenoteerd bedrijf kan toch ook een emissie plaatsen? Niet leuk voor aandeelhouders, dat wel.
Pas op met bemoeienis van de politiek, nu mooi praten en morgen nationalisatie
Precies. Als je sinds het bekend worden van stopzetten van vluchten alsnog investeert in de luchtvaart mag je het jezelf wel kwalijk nemen.
Nationaliseren die hap. Het kan niet zo zijn dat aandeelhouders geld maken als t goed gaat en gered worden als het slecht gaat. De staat moet nu eigenaar worden voor weinig. Dan ziet de belasing betaler nog een deel terug zodra het weer goed gaat.
Kopje onder en doorstart ze hebben nu een Alibie om van de dure gasten af te komen en een nieuwe voordeliger setting te maken.
hij bedoeld: de roverheidsfinancien staan er goed voor.
KLM en andere luchtvaartmaatschappijen hebben een acuut probleem DOOR de maatregelen die de overheid MOET treffen. Dan is het niet meer dan logisch dat een sector (luchtvaart) die zeer belangrijk is voor de economie vervolgens door diezelfde overheid TIJDELIJKE steun krijgt totdat er weer gevlogen mag worden. Alle overheden zullen nu alle luchtvaartmaatschappijen steunen. VS heeft die uitspraak ook al gedaan. Denk nou toch eens een keer na mensen!
Aantal posts per pagina:
20
50
100