Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Formule 1 voor drie jaar terug in Zandvoort

ZANDVOORT (AFN) - Onder de naam Heineken Dutch Grand Prix keert de Formule 1 in 2020 terug naar Zandvoort. De rentree na 35 jaar afwezigheid is naar verwachting in mei.

Chase Carey, de grote baas van Formula One Management (FOM), maakte in de paddock van het circuit in de duinen de overeenkomst met de promotors van Dutch Grand Prix bekend. Het contract geldt voor drie jaar.

Biermerk Heineken is titelsponsor, voormalig Formule 1-coureur Jan Lammers is benoemd tot sportief directeur.

Festival

De zekere deelname van Red Bull-coureur Max Verstappen staat garant voor een massale opkomst, is de verwachting van de organisatoren. De Grand Prix zal plaatsvinden in een festivalachtige setting, met activiteiten voor het hele gezin. Verschillende Nederlandse topartiesten hebben al toegezegd te willen optreden tijdens het evenement.

Voor de terugkeer van de koningsklasse van de autosport naar Zandvoort is 30 tot 40 miljoen euro nodig. De overeenkomst is na lang onderhandelen tot stand gekomen dankzij financiële inbreng van een aantal Nederlandse bedrijven zoals Pon, VolkerWessels, Jumbo, CM.com, Talpa Network en Heineken.

Old school

De organisatie wil dat de Dutch Grand Prix de duurzaamste ter wereld wordt, onder meer door optimaal gebruik te maken van het openbaar vervoer en de komst per fiets te stimuleren.

Sportief directeur Lammers moest de afgelopen weken de kaken op elkaar houden, maar kon nu volmondig zijn blijdschap uiten: "Circuit Zandvoort en haar legendarische Tarzanbocht is wereldwijd bekend. De Formule 1 en de coureurs roemen het 'old school' circuit dat vanwege het spannende duinenkarakter iedere rijdersfout direct afstraft."

Het circuit wordt de komende maanden op een paar punten aangepast, zodat het voldoet aan de hedendaagse racestandaarden.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. ooievaar49 14 mei 2019 12:22
    In Assen ligt bijna alles klaar maar nee hoor, het moet Zandvoort worden. Net als met de schaatstempel in Heerenveen zal en moet het westen hun zin krijgen. Met de schaatstempel is het niet gelukt maar Zandvoort is wel gelukt maar over 2 jaar zul je zien dat het verkeer, 14 dagen rondom de wedstrijd, daar een puinhoop zal worden. Dus dan niet klagen:)
  2. taurus86 14 mei 2019 12:31
    Ik loop al mijn hele leven te wachten op een uitmuntend voorbeeld van het gezegde "De waanzin gekroond" En zie hier, het ultieme voorbeeld.
    Vanmiddag tijdens het vragenuurtje zal Groen Links de 'Zweedse Prinses' wel ter verantwoording roepen. Tenminste, het zou mij verbazen als GL niet uit hun vel springen bij deze milieuramp.
    Waar stallen we de damherten? Tijdelijk in de Kroondomeinen?
  3. [verwijderd] 14 mei 2019 13:40
    Vrijwel alle circuits draaien met verlies. Er moet veel geld bij. Daarom was de F1 in Zandvoort ook gestopt in 1985. En nu kan het allemaal wel uit. Iemand heeft creatief zitten rekenen en gelobbyd. Wetende dat de verliezen straks toch op de belastingbetaler worden afgewenteld. Zo als altijd bij dit soort plannen.
  4. forum rang 8 Wilbar 14 mei 2019 14:33
    quote:

    investorben schreef op 14 mei 2019 14:17:

    Zit het geschikt maken van de spoorverbinding naar Zandvoort ook in de begroting of wordt er van uitgegaan dat anderen hiervoor opdraaien?
    Spoor ligt er al en de stoomlocs zijn al een tijdje geleden vervangen. Gewoon dubbeldekkers inzetten en een beetje proppen, niet allemaal willen zitten en niet allemaal op dezelfde tijd willen instappen.
12 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links