Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Concurrentie huismerken drukt omzet Kellogg

BATTLE CREEK (AFN/RTR) - Kellogg, fabrikant van onder meer Cornflakes en Rice Krispies, heeft minder omzet behaald in het eerste kwartaal van dit jaar. Dat was vooral het gevolg van groeiende concurrentie van huismerken van supermarkten op het gebied van ontbijtgranen.

De omzet daalde met 3,1 procent tot 3,7 miljard dollar, maakte het Amerikaanse voedingsmiddelenbedrijf donderdag bekend. Het gaat om het vierde kwartaal van omzetdaling op rij. De nettowinst ging wel omhoog, met bijna een derde (32 procent) tot 406 miljoen dollar (292 miljoen euro).

Kellog houdt vast aan de verwachting van een omzetgroei van ongeveer 1 procent in heel 2014. Het bedrijfsresultaat groeit dit jaar met maximaal 2 procent.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Kellanova

Gerelateerd

Reacties

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Kellanova

60,090 06 jun
0,000 0,00%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links