Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Claimperiode World Online verlengd

AMSTERDAM (AFN) - De claimperiode voor gedupeerde beleggers in de zaak World Online (WOL) is met 2 weken verlengd tot 15 januari 2012. Dat blijkt uit een brief van de zogenoemde WOL Settlement Claims Administrator, in het bezit van het ANP. Oorspronkelijk was 31 december de deadline voor het indienen van stukken.

Gedupeerde beleggers vrezen problemen bij de verwerking van de claims. Een belegger gaf aan dat een 7 weken geleden aangetekend verstuurd claimpakket, nog steeds niet bij de administrator binnen is. Bij de claim moesten documenten worden verstrekt die een bank maar eenmalig afgeeft.

De administrator stelde in een brief dat ,,indien u uw claim(s) niet langer dan vier weken geleden heeft ingestuurd'' het goed mogelijk is dat deze nog niet is verwerkt. Naar verluidt hebben ook andere gedupeerde WOL-beleggers de brief gekregen, ondanks het feit dat ze hun stukken langer dan vier weken terug hebben ingediend.

De Claims Administrator was vrijdag niet direct bereikbaar voor commentaar. Ook bij de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) was niemand bereikbaar voor een toelichting.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

2 Posts
| Omlaag ↓
  1. Eugen III 16 december 2011 14:52
    de aangetekende stukken moeten worden opgestuurd naar een antwoordnummer in den haag, op het adres van VEB. via track&trace kan je zien dat het aangetekende stuk, samen met nog tientallen gelijke stukken van andere beleggers, op dat adres is afgeleverd. Vandaar moet het naar Amerika worden opgestuurd. Ingewikkelde toestand, VEB / claims admin kennelijk niet goed toegerust voor de (fysieke) afwikkeling van een dergelijk grote claim
  2. Eugen III 16 december 2011 14:56
    stukken zes weken geleden aangetekend opgestuurd. via track&trace kan je zien dat ze ook daadwerkelijk op het adres in den haag (een antwoordnummer op het adres van de VEB) zijn bezorgd (in een grote batch, samen met tientallen gelijksoortige stukken van andere beleggers). vandaar moet eea. naar het amerikaanse kantoor van de claimsadministrator worden gestuurd. Nogal omslagtig, maar goed.
    Lijkt er intussen op de VEB cq. claimsadmin niet helemaal zijn toegerust op de verwerking van een grote stroom claims
2 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links