Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Tesla blow-off

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
2.710 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 131 132 133 134 135 136 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
voda
0
Weer twee gevallen van slapende bestuurders in Tesla gefilmd

Opnieuw zijn eigenaren van een Tesla gefilmd terwijl ze slapend over de snelweg reden. De eigenaar van een Model 3 reed 50 kilometer lang met zijn ogen dicht over een snelweg in Zuid-Californië.

Erik Kouwenhoven 21-06-19, 05:00 Laatste update: 10:33

Volgens NBC Los Angeles zag automobilist Shawn Miladinovich eerder deze week een witte Tesla Model 3 naast hem rijden. Toen hij beter keek, realiseerde hij zich dat de chauffeur in slaap was gevallen. Miladinovich constateerde dat de man iets om het stuur had gebonden om de Tesla te laten denken dat hij zijn handen aan het stuur had.
Miladinovich zag de slaapchauffeur voor het eerst in de buurt van het stadje Westminster en nam contact op met California Highway Patrol. ,,Als dat ding van zijn stuur was gevallen, had hij met 100 km/u op een andere auto kunnen klappen", aldus de filmende automobilist.

Lees ook
Elon Musk reageert op waanzinnig populair pornofilmpje in zelfrijdende Tesla
Lees meer
Opnieuw gefilmd: slapend achter het stuur met Tesla's Autopilot
Lees meer

Ook in de Bay Area bij San Francisco werd een bestuurder van een Tesla gefilmd die lag te slapen achter het stuur tijdens de drukke vrijdagmiddag-spits. ,,Ik kon het niet geloven", zei Milowee, degene die de video postte. ,,Andere bestuurders probeerden hem wakker te maken door te toeteren. Dat lukte maar even, daarna viel hij weer in slaap.”

Nederland
Het is niet de eerste keer dat Tesla-bestuurders worden betrapt op slapen achter het stuur. Ook in Nederland is al een Tesla-bestuurder betrapt terwijl hij lag te slapen achter het stuur.

Op zijn website zegt Tesla dat het geavanceerde Autopilot-systeem is ontworpen om de bestuurder te helpen bij de ‘meest belastende’ taken van het rijden, zoals automatisch sturen, accelereren en remmen binnen een bepaalde rijstrook. Het bedrijf maakt echter duidelijk dat ‘de huidige Autopilot-functies actieve bestuurdersbegeleiding vereisen en de Tesla's dus niet tot autonome voertuigen maken'.

Video:

youtu.be/4aen-9K7Z1Y

www.ad.nl/auto/weer-twee-gevallen-van...
löngterm
0
quote:

voda schreef op 21 jun 2019 om 16:33:


Weer twee gevallen van slapende bestuurders in Tesla gefilmd

Opnieuw zijn eigenaren van een Tesla gefilmd terwijl ze slapend over de snelweg reden. De eigenaar van een Model 3 reed 50 kilometer lang met zijn ogen dicht over een snelweg in Zuid-Californië.

Erik Kouwenhoven 21-06-19, 05:00 Laatste update: 10:33

Volgens NBC Los Angeles zag automobilist Shawn Miladinovich eerder deze week een witte Tesla Model 3 naast hem rijden. Toen hij beter keek, realiseerde hij zich dat de chauffeur in slaap was gevallen. Miladinovich constateerde dat de man iets om het stuur had gebonden om de Tesla te laten denken dat hij zijn handen aan het stuur had.
Miladinovich zag de slaapchauffeur voor het eerst in de buurt van het stadje Westminster en nam contact op met California Highway Patrol. ,,Als dat ding van zijn stuur was gevallen, had hij met 100 km/u op een andere auto kunnen klappen", aldus de filmende automobilist.

Lees ook
Elon Musk reageert op waanzinnig populair pornofilmpje in zelfrijdende Tesla
Lees meer
Opnieuw gefilmd: slapend achter het stuur met Tesla's Autopilot
Lees meer

Ook in de Bay Area bij San Francisco werd een bestuurder van een Tesla gefilmd die lag te slapen achter het stuur tijdens de drukke vrijdagmiddag-spits. ,,Ik kon het niet geloven", zei Milowee, degene die de video postte. ,,Andere bestuurders probeerden hem wakker te maken door te toeteren. Dat lukte maar even, daarna viel hij weer in slaap.”

Nederland
Het is niet de eerste keer dat Tesla-bestuurders worden betrapt op slapen achter het stuur. Ook in Nederland is al een Tesla-bestuurder betrapt terwijl hij lag te slapen achter het stuur.

Op zijn website zegt Tesla dat het geavanceerde Autopilot-systeem is ontworpen om de bestuurder te helpen bij de ‘meest belastende’ taken van het rijden, zoals automatisch sturen, accelereren en remmen binnen een bepaalde rijstrook. Het bedrijf maakt echter duidelijk dat ‘de huidige Autopilot-functies actieve bestuurdersbegeleiding vereisen en de Tesla's dus niet tot autonome voertuigen maken'.

Video:

youtu.be/4aen-9K7Z1Y

www.ad.nl/auto/weer-twee-gevallen-van...


Ten eerste ongelooflijk dom dat mensen op deze manier misbruik maken van techniek die hier nog niet klaar voor is. Daarnaast kan ik me ook niet voorstellen dat je daadwerkelijk kan slapen achter het stuur wanneer je weet dat dit tot een ongeluk kan leiden...

Toch blijft het me verbazen dat voor zover ik weet er nog nooit ongelukken zijn gebeurd onder deze omstandigheden. Hoe erg ik er ook op tegen ben dat mensen misbruik maken van deze techniek in Tesla's vind ik het toch enorm facinerend dat deze voertuigen dus volledig instaat zijn voor 50 kilimoter te rijden zonder enige interventie.

Hopelijk kan Elon zich voor deze keer aan zijn belofte houden en zullen we eind volgend jaar geen nieuwsberichten meer zien over mensen die slapen in een Tesla. Niet omdat het niet meer gebeurd maar omdat het de normaalste zaak van de wereld zal zijn.
löngterm
0
quote:

Topperke schreef op 22 jun 2019 om 07:20:


www.youtube.com/watch?v=1fdXynwRpsI

Een must watch, zeker vanaf 12:30!


Zeker interessant maar heb zo mijn twijfels bij de "big oil" theory.
Hoewel het duidelijk is dat ze tegen Tesla zijn betwijfel ik of ze daadwerkelijk achter de short-positie zitten.
boem!
0
Ook niet indien je weet dat 70% van de oil-consumption in de US is gerelateerd aan wegtransport.

De OEM's hebben te maken met het gevaar van disruptie van hun ICE-car maar haken nu aan op de EV en hoewel het slagveld groot zal zijn zullen een aantal legacy OEM's sterker uit de strijd te voorschijn komen simpelweg door het wegvallen van de te late adaptors van deze verschuiving.

Anders ligt dit mi voor Big-Oil 70% ligt al onder druk door zuiniger ICE motoren, dit effect wordt nu nog mondjesmaat versterkt door transitie naar EV echter indien de EV een volwaardig alternatief wordt voor mobiliteit kan de consumptie snel dalen.

Dat we veel gekleurd nieuws voorgeschoteld krijgen door belangenvertegenwoordigers is algemeen bekend mag ik aannemen.
De berichten over de efficiency en vervuiling door accu's vanuit Big-Oil tonen aan,dat zij de mogelijke transitie van ICE naar EV serieus nemen.

Er is Big_oil veel aan gelegen om deze ontwikkeling te stoppen of op zijn minst te vertragen.
Het zou voor Big_oil een zegen zijn indien Tesla niet meer actief is en Tesla heeft een grote schuldenlast.
Op basis van deze gegevens schat ik in dat de eigen belangen van Big_Oil groter zijn dan een schoner milieu en indien daarvoor Tesla de nek moet worden omgedraaid zal men bij Big-Oil, Big-Car en de bij deze bedrijven actieve banken daar niet voor terugdeinzen waardoor een actieve rol van Big-Oil in de short positie zeker niet uitgesloten moet worden geacht.
löngterm
0
quote:

boem! schreef op 22 jun 2019 om 16:53:


Ook niet indien je weet dat 70% van de oil-consumption in de US is gerelateerd aan wegtransport.

De OEM's hebben te maken met het gevaar van disruptie van hun ICE-car maar haken nu aan op de EV en hoewel het slagveld groot zal zijn zullen een aantal legacy OEM's sterker uit de strijd te voorschijn komen simpelweg door het wegvallen van de te late adaptors van deze verschuiving.

Anders ligt dit mi voor Big-Oil 70% ligt al onder druk door zuiniger ICE motoren, dit effect wordt nu nog mondjesmaat versterkt door transitie naar EV echter indien de EV een volwaardig alternatief wordt voor mobiliteit kan de consumptie snel dalen.

Dat we veel gekleurd nieuws voorgeschoteld krijgen door belangenvertegenwoordigers is algemeen bekend mag ik aannemen.
De berichten over de efficiency en vervuiling door accu's vanuit Big-Oil tonen aan,dat zij de mogelijke transitie van ICE naar EV serieus nemen.

Er is Big_oil veel aan gelegen om deze ontwikkeling te stoppen of op zijn minst te vertragen.
Het zou voor Big_oil een zegen zijn indien Tesla niet meer actief is en Tesla heeft een grote schuldenlast.
Op basis van deze gegevens schat ik in dat de eigen belangen van Big_Oil groter zijn dan een schoner milieu en indien daarvoor Tesla de nek moet worden omgedraaid zal men bij Big-Oil, Big-Car en de bij deze bedrijven actieve banken daar niet voor terugdeinzen waardoor een actieve rol van Big-Oil in de short positie zeker niet uitgesloten moet worden geacht.


Ik sluit het zeker niet uit maar ben gewoon critisch of misschien wel cynisch tegenover dit soort conspiracy theories enzo. Begrijp me niet verkeerd ik sta er volledig achter dat het nieuws met allerlij belangen rekening houdt en weet waar het geld vandaan komt. Maar voordat ik geloof dat big oil achter de short posities zelf zit wil ik hard bewijs hebben.
boem!
0
Ook ik ben niet van de conspiracy theorieen maar ik laat die mogelijkheid nu volledig open vanwege de bijzondere successen die Tesla heeft weten te boeken met demand, productie, deliveries en operating profit met cash-flow en toch gaat de short positie naar nog nooit vertoonde hoogten.

Topperke
0
Vind vooral het spotten met de bears die zeggen dat er geen demand meer is, leuk.
Al de grafiekjes die het aantonen en dan nog eens de Model Y die op een markt komt die 2,5x groter is dan die van de model 3...
Maar ja de model Y zou dan natuurlijk alle omzet van model 3 gewoon wegpakken volgens de bears.
Vreemd, want zowel de VW Polo als de Golf verkopen goed. Die kanibaliseren elkaar ook niet.
Het competitie-argument wordt ook telkens de mond gesnoerd met harde data welke aantonen dat Tesla zelfs marktaandeel winst de laatste kwartalen.
Wat je dan nog hoort is dat er een grote stijging in inventories is, wat aantoont dat auto's niet verkocht geraken.
Nog een zwakkere opmerking. Natuurlijk stijgt de voorraad als de omzet stijgt. Als je dat niet snapt ken je er ook niet veel van. In % van de omzet blijft de voorraad ongeveer constant.
Daarbij heb je door internationale shipments volatiliteit in de voorraad die niets te maken heeft met auto's die niet kunnen worden verkocht. Het 1ste kwartaal was daar een goed voorbeeld van.

M.a.w. een vraagprobleem is er helemaal niet en zal er ook niet komen de komende jaren.
Een winst-probleem is er niet omdat het nu eenmaal geen probleem is op korte termijn.
Daar valt niet echt over te klagen. Binnen enkele jaren mag je dat beginnen doen, wanneer de productie van EVs gelijke kosten zouden moeten hebben als ICE cars en wanneer de schaalvoordelen nog sterker zichtbaar moeten zijn.
De feiten tonen nu aan dat winstgevendheid binnen de EVs niet mogelijk is bij alle autobedrijven, waarom zou Tesla daar een uitzondering op moeten zijn?
Zij kunnen ook niet toveren, hoor ;)
löngterm
0
www.teslarati.com/tesla-community-vol...

Het merk van Tesla blijft ongelooflijk sterk en dit toont voor mij aan dat wanneer er meer Tesla's op de weg komen er meer mensen met het product in aanraking komen. Dit zal er voor zorgen dat de reikwijdte van het merk exponentieel toe zal blijven nemen en het zelfde verhaal zal gelden voor de vraag. Hierdoor zal ook misinformatie steeds moeilijker worden omdat mensen een first-hand experience verkiezen boven wat er in de media verteld wordt.

Tesla is en blijft een uniek verhaal het dit verhaal zal het wereldwijd een enorm voordeel blijven geven. Tesla is het bedrijf dat de hele electrificatie in gang heeft gezet en met de focus op sustainability wat zeker onder de huidige jeugd leeft zal dit sentiment enkel blijven versterken. De producten zijn simpelweg superieur en de bonding met het merk in veel gevallen uniek.

Tesla is in een unieke positie om een ecosysteem op te zetten met een consumer base die ongeloofelijk loyaal is. Er zijn maar heel weinig bedrijven die dit hebben weten te presteren. De twee die zo in mij op komen zijn Oneplus en Apple. Zeker bij oneplus zag je dat de early adaptors enorm enthousiast waren over het product en naarmate meer mensen het in de omgeving zagen gingen veel mensen om.

Zelf had ik de Oneplus One en wist vrijwel niemand dat het merk uberhaupt bestond. Nu is mijn gehele familie om en ook bij mijn vrienden zijn er nu tientallen trouwe oneplus gebruikers die niet anders meer willen. Bij Tesla zal dit niet anders zijn. Wanneer je het product ervaart wil je niet meer anders. Nu is de aankoop van een auto iets anders als dat van een telefoon en de gebruiksduur zo'n 15 jaar in plaats van 2 jaar gemiddeld. Daardoor zal het veel langzamer gaan maar de basis is weldegelijk gelegd.

Tot slot raad ik jullie aan deze woorden van steve jobs te luisteren. Vooral het eind laat zien hoe vergelijkbaar de situatie van Apple in 1997 was met Tesla in 2019.

www.youtube.com/watch?v=6iACK-LNnzM
boem!
0
Niet alleen gezien vanuit de hoeveelheid FUD berichten die er over Apple in die tijd verschenen is de situatie vergelijkbaar.

Rond die tijd scoorde Apple zijn eerste jaarwinst van 300 mio met een omzet van 6 miljard(vs loss van 1 miljard met een omzet van 7 miljard het jaar ervoor).
Ook toen werd er veel druk uitgeoefend op Steve Jobs om de beeldvorming rond Apple te beinvloeden middels het aanwenden van Marketing.
NB koers van Apple in 1997 bedroeg minder dan 1 dollar.
Beide voormannen geven aan het op te moeten nemen tegen gevestigde namen en hebben gekozen voor verticale integratie vanwege de snellere doorlooptijd.
Beiden zien bewust af van Advertising vanwege het beperkte tegenwicht dat zij bieden aan wat de reguliere pers schrijft en qua beeldvorming neerzet.
Beiden zien slechts 1 probaat middel en dat is PR via de klantervaring.

Steve zag Apple als software bedrijf en dacht met Rapsody de wereld te kunnen veroveren. Dat met name Microsoft dat heeft weten te beletten heeft Steve niet gehinderd in het waarmaken van zijn droom: producten leveren waardoor de mens toegang kreeg tot info van buiten de PC.

Met name de successen van I-Phone, I-Pod ed hebben de wereld veranderd met als gevolg een tot de verbeelding sprekende koersontwikkeling.
1997 0,75 dollar; 2007 15 dollar; 2017 150 dollar en momenteel 200 dollar.
Jobs en Musk gingen en gaan voor disruptie van het bestaande model met slechts 1 centraal doel voor ogen "Customers Satisfaction"

Er zijn echter ook grote verschillen.
Terwijl Jobs het realiseren van winst centraal stelt en aangeeft dat het goed uitvoeren van 1 doel al bijzonder is en daarom een focus op 2 doelen als maximaal moet worden beschouwd voor mensen moet Musk zijn Focus naast Tesla verdelen over Boring-co, Space-x en Solar.

De focus van Steve Jobs op vertical integration, customer satisfaction als beste marketinginstrument en de kracht om doelen te wijzigen zie ik bij Musk ook terug.
Of hij werkelijk een uitzonderlijk genie is die in staat is om op meer dan twee zaken te focussen zal de toekomst ons leren omdat de ervaring leert dat problemen meer aandacht krijgen dan successen en daarmee de snelheid van dat succes wordt geremd.
2.710 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 131 132 133 134 135 136 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Tesla Meer »

Koers 223,640   Verschil +1,78 (+0,80%)
Laag 221,020   Volume 5.750.771
Hoog 225,860   Gem. Volume 9.554.545
24-jun-19 21:59
label premium

Tesla: Genoeg vraag

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium