Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Retail in het Amazon-tijdperk

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Nico Inberg

Nico Inberg maakte deel uit van onze Beleggersdesk: een team van 7 beleggingsexperts op het gebied van fundamentele en technische analyse. Onze fundamentele experts zijn op en top professionals met tientallen jaren ervaring in het vak. Zij bestuderen jaarverslagen, kwartaalrapportages, prospectussen, brancherapporten, de pre...

Meer over Nico Inberg

Recente artikelen van Nico Inberg

  1. nov '20 IEX Weekend: ING, Pharming, ABN en PostNL 1
  2. nov '20 BAM: Pas op de plaats
  3. nov '20 HAL: Deal or no deal?

Reacties

9 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 5 The Third Way... 18 april 2018 17:12
    Jammer dat bv. Unibail-Rodamco niet in het stuk voorkwam, alleen maar de zgn. winners and losers. De toekomst van deze stenen retail is bv. via tech de klant beleving bieden. Toplocaties zuigen zo hele buurten leeg.

    Goed voorbeeld van (traditionele) brick and mortar dat inspeelt op de disruptie en ervan profiteert. Immers, deze trekpleisters kunnen zich steeds meer onderscheiden waardoor de toegevoegde waarde cq. moat cq. commerciele marges juist toenemen...

    N.B.: tzou gewaardeerd worden indien de stukjes op structuur en taalfouten gecontroleerd worden.

    "Wat Ahold betreft, is de ergste kou uit de lucht, maar er blijven wel een aantal kwesties open."
    "Een hoop bedrijven roepen"
    etc....
  2. [verwijderd] 18 april 2018 17:18
    quote:

    The Third Way... schreef op 18 april 2018 17:12:

    Jammer dat bv. Unibail-Rodamco niet in het stuk voorkwam, alleen maar de zgn. winners and losers. De toekomst van deze stenen retail is bv. via tech de klant beleving bieden. Toplocaties zuigen zo hele buurten leeg.

    Goed voorbeeld van (traditionele) brick and mortar dat inspeelt op de disruptie en ervan profiteert. Immers, deze trekpleisters kunnen zich steeds meer onderscheiden waardoor de toegevoegde waarde cq. moat cq. commerciele marges juist toenemen...
    Vastgoed is zeker een interessante afgeleide van de opkomst van online. Ook hier valt niet één eenduidig verhaal te vertellen: commercieel vastgoed doet het tot nog toe over het algemeen eigenlijk best goed, terwijl het sentiment (zie interview met van Garderen van Eurocommercial Prop.) extreem negatief is.

  3. [verwijderd] 18 april 2018 18:05
    Beste Nico , dat is van september 2017 , een positief stuk!
    Echter zijn jouw collega’s negatief , wat Ahold ook doet en hoe mooi de cijfers zijn , er wordt geen positief nieuws over verspreid .
    Is het niet dat wij als Nederlanders best trots mogen zijn op zo’n bedrijf !! Een Hollands bedrijf dat het meer dan uitstekend doet.
    Als je naar de koers kijkt en naar concurrenten dan is dd Ahold koers toch echt een lachertje , deze zou toch gewoon op 27 euro moeten staan .
    Of ben je het er niet mee eens ???
  4. [verwijderd] 18 april 2018 23:11
    quote:

    Belske schreef op 18 april 2018 18:05:

    Beste Nico , dat is van september 2017 , een positief stuk!
    Echter zijn jouw collega’s negatief , wat Ahold ook doet en hoe mooi de cijfers zijn , er wordt geen positief nieuws over verspreid .
    Is het niet dat wij als Nederlanders best trots mogen zijn op zo’n bedrijf !! Een Hollands bedrijf dat het meer dan uitstekend doet.
    Als je naar de koers kijkt en naar concurrenten dan is dd Ahold koers toch echt een lachertje , deze zou toch gewoon op 27 euro moeten staan .
    Of ben je het er niet mee eens ???
    Ahold is mooi teruggekomen, en terecht. Die 15 euro sloeg nergens op. Tegen de 20 euro komt het er al weer anders uit te zien. Kasstroom is sterk, maar Ahold is niet alleen op de wereld. 27 euro lijkt mij alleen bij een overname bod opportuun. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk :)
  5. forum rang 5 The Third Way... 19 april 2018 10:39
    quote:

    NicoInberg schreef op 18 april 2018 17:18:

    [...]

    Vastgoed is zeker een interessante afgeleide van de opkomst van online. Ook hier valt niet één eenduidig verhaal te vertellen: commercieel vastgoed doet het tot nog toe over het algemeen eigenlijk best goed, terwijl het sentiment (zie interview met van Garderen van Eurocommercial Prop.) extreem negatief is.


    Met je eens. Alleen toplocaties die topbeleving bieden lijken te gaan overleven, of beter gezegd: te profiteren...

    Laatst stond er in de FT een goed stuk over Westfield in London dat het heel goed doet maar wel ten koste van de retail in de wijde omtrek die daardoor verpaupert.

    Wat betreft food: wat men vaak vergeet is dat supermarkten hun oorsprong aan de uitvinding van de koelkast danken, gecombineerd met verhoogde mobiliteit dankzij de auto. Laten dat nu net twee zaken zijn die tegenwoordig minder relevant resp. een bottleneck zijn geworden...
  6. forum rang 5 theo1 19 april 2018 11:01
    In een straal van 10 minuten fietsen van mijn huis staan 5 supermarkten (van Lidl tot AH) met zeer royale openingstijden. Dat is natuurlijk luxe, op het Groningse platteland is dat wel anders, maar hier is een auto in ieder geval niet nodig voor de boodschappen. Waar het lastig is met de auto, is ook de supermarktdichtheid hoog.

    Een koelkast is natuurlijk onverminderd relevant, maar tegenwoordig heeft iedereen een koelkast. Het is niks bijzonders meer. Ik ben niet bang voor de toekomst van supermarkten. Online bestellen is handig voor workaholics die iedere dag moeite hebben om voor 9 uur thuis te zijn, maar de meeste mensen zijn op tijd thuis om nog even een boodschapje te halen en eten te maken. Supers moeten het van de massa hebben.

    Probleem met supermarkten is dat het business met lage marges en veel concurrentie is. Het is geen Buffett business die simpel genoeg is om door idioten gerund te kunnen worden. Supers hebben voortdurend scherp management nodig om winstgevend te blijven. Dat heeft Ahold nu, maar dat is anders geweest. En de crisis bij Tesco is ook nog niet lang geleden. Het is een lastige bedrijfstak.
9 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links