Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

30% Rendement. Waarom niet?

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Nico Inberg

Nico Inberg maakte deel uit van onze Beleggersdesk: een team van 7 beleggingsexperts op het gebied van fundamentele en technische analyse. Onze fundamentele experts zijn op en top professionals met tientallen jaren ervaring in het vak. Zij bestuderen jaarverslagen, kwartaalrapportages, prospectussen, brancherapporten, de pre...

Meer over Nico Inberg

Recente artikelen van Nico Inberg

  1. nov '20 IEX Weekend: ING, Pharming, ABN en PostNL 1
  2. nov '20 BAM: Pas op de plaats
  3. nov '20 HAL: Deal or no deal?

Reacties

46 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. pulp fiction 23 september 2016 19:13
    quote:

    fred optie schreef op 23 september 2016 18:02:

    [...]

    Het hele gebeuren beurs is vaak volledig nep. Kijk bv een naar de aex. Stel je hebt een mandje aex aandelen gekocht ...15 jaar geleden. Weet niet precies maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat als je al doe aandelen aangehouden hebt je winst hebt gemaakt. De AEX laat echter vaak een stijgende lijn zien. Dat komt omdat de aex totaal andere fondsen bevat dan 15 jaar terug.

    Dan zeg ik als beginnende belegger koop een tracker op de AEX en herbeleg de dividenden. Als je belegt voor minimaal 10 jaar waarom zou dit geen goed idee zijn Fred?
  2. [verwijderd] 23 september 2016 19:24
    quote:

    pulp fiction schreef op 23 september 2016 19:13:

    [...]
    Dan zeg ik als beginnende belegger koop een tracker op de AEX en herbeleg de dividenden. Als je belegt voor minimaal 10 jaar waarom zou dit geen goed idee zijn Fred?
    gee....vraag je mij wat...stel je had 20 jaar geleden een paar lelijke eenden gekocht 2cv deux chevaux... je kent ze wel dan had je ook honderden procenten winst gemaakt.. lastig..ik kan alleen maar zeggen dat ik zelf niet beleg..moet genoeg zeggen lijkt mij.. maar ok ik heb de waarheid zeker niet in pacht.
  3. [verwijderd] 23 september 2016 19:26
    je kan wel beleggen maar altijd met de nodige bescherming.. moet je bij een expert zijn derivaten.. met of zonder pak maakt niet uit.

    MAAR...je kan ook je geld beleggen in bv staatsloten... klinkt vreemd en klinkt naar de buitenwereld ook zeer idioot..echter ik verzeker je het resultaat zal vergelijkbaar zijn :)
  4. pulp fiction 23 september 2016 21:31
    quote:

    fred optie schreef op 23 september 2016 19:26:

    je kan wel beleggen maar altijd met de nodige bescherming.. moet je bij een expert zijn derivaten.. met of zonder pak maakt niet uit.

    MAAR...je kan ook je geld beleggen in bv staatsloten... klinkt vreemd en klinkt naar de buitenwereld ook zeer idioot..echter ik verzeker je het resultaat zal vergelijkbaar zijn :)
    Volgens mij is er zelden een periode van 10 jaar geweest waarin een herbeleggingsindex na die periode niet hoger staat dan aan het begin. Jaren 30 geloof ik in Amerika. AJK komt steeds met herbeleggingsgrafieken van de AEX. Gaat terug tot de jaren 80 geloof ik. Ik zie een lijn die linksonder begint en rechtsboven eindigt. Dat zie ik niet bij een staatslot. Dus waarom geen tracker op bijv de AEX of de S&P? Alle rotte bedrijven verdwijnen vanzelf uit de index.
  5. Lu. 23 september 2016 23:22
    quote:

    hansome schreef op 23 september 2016 17:28:

    Ik ben een simpele Yankee Doodle, een nitwit, een LxL de Belegger. Evengoed draai ik op basis van eigen inzichten jaarlijks in meerdere portfeuilles ca +25%. Helaas zijn die portefeuilles niet erg groot, maar toch. Jaar op jaar van een ton 125k maken is niet onplezierig. Ik heb net als de goegemeente een hekel aan bedrog door "guru's" en en passant ook een enorme aversie tegen Mulo3 knuppel Harrie Mens. Uitzondering maak ik voor Geert Schaaij. Vindt hem wel komisch, en hij geeft tips, meer niet. Zal ik eens GURU spelen? Een goede wel te verstaan?! Ik meldde het hier al diverse malen: KOOP GENMAB. Dat riep ik toen het 70 stond 4 jaar terug, ik beval het aan toen het een jaar later 250 stond. Sterker, ik tipte de 1000. Daar staat het sinds vorig jaar. Nu 1200 en over 2, 3 jaar 2500. Of 3000. Dat je het even weet.......niemand hoeft verder te weten dat je het van mij had. Enjoy the ride folks. En het laatste zomerse weekend van 2016.
    O, was jij dat? Je schreef iets in de trant van "Jullie zullen me ooit nog eens dankbaar zijn". Ik heb je tip gevolgd en aandelen Genmab gekocht. Niet te veel natuurlijk, want iedereen kan wel wat roepen. Maar het heeft me geen windeieren gelegd. Ik ben je inderdaad dankbaar.
  6. Belegde boterham 24 september 2016 21:04
    quote:

    fred optie schreef op 23 september 2016 17:50:

    [...]

    Het wordt nog erger... GEEN van mijn tradervriendjes of ex traders (echte traders dus die nu nog handelen etc) belegt zijn geld in aandelen. Zullen er best een paar zijn maar ik ken ze iig niet. Zeg genoeg zo lijkt mij.
    Traden en beleggen, difference?

    Traders komen en gaan, investeerders blijven, er is een verschil..

    Ps mijn vraag of je Han kende van de beurs? Han een van de oprichters van Fintessa?

  7. [verwijderd] 25 september 2016 11:21
    quote:

    Belegde boterham schreef op 24 september 2016 21:04:

    [...]

    Traden en beleggen, difference?

    Traders komen en gaan, investeerders blijven, er is een verschil..

    Ps mijn vraag of je Han kende van de beurs? Han een van de oprichters van Fintessa?

    Heb ff de webpage bekeken van fintessa en dan vooral het team.. Ken er verschillende van. Die kennen mij ook trouwens.. Ze zijn allen floorbroker geweest. Leuk allemaal en met alle respect voor floorbrokers maar voor echte kennis mbt derivaten etc moet je bij marketmakers zijn niet bij floorbrokers.
  8. [verwijderd] 25 september 2016 11:31
    @belegde boterham..

    Niet om negatief te zijn ofzo maar DSI geregistreerd zegt geen moer..

    Ik heb dat ook moeten doen. Er is echter geen kip bij dat hele instituur DSI die dan (wat betreft derivatenkennis) maar goed genoeg is om mijn schoenen te poetsen of die van andere marketmakers , maar ok...

    Realiseer je wel dat DSI registratie niks betekent. Die curtsus heb ik ook MOETEN doen want opeens moesten alle handelsbedrijven en dus ook marketmakers die cursus doen. En waarom dan wel? Omdat we beter met klanten om moestgen gaan.. Echter een marketmakersbedijf heeft helemaal geen klanten en handelt met zijn EIGEN geld en niet met dat van klanten. Volledige onzin dus dat marketmakers die DSI "opleiding" moesten doen. Het ging dan vooral om de zogenaamde "integriteitsclausule" mbt klanten die we dus niet hadden :)

    Iedere maand moest ik ook als directeur van mijn bedrijf een briefje sturen naar AFM en daar in moest ik letterlij schrijven het volgende "ons bedrijf heeft dexze maand geen klachten ontvangen van klanten". Echter we hadden dus geen klanten. Bedenk wel dat IEDERE marketmaker zon breifje moest schrijven.

    Het werd mij te gortig en ik dacht "nu ga ik eens bellen " .Ik bel met AFM en zeg "luister eens wij hebben helemaal geen klanten". Het antwoord was"dat weten we maar schrijf dat briefje nou maar gewoon".

    Op een dag zag ik de heer Docter van leeuwen op de vloer lopen (toemalig hoofd AFM) in een imc tradings jasje. Ik dacht laat ik hem eens vragen over dat briefje. Ik loop naar hem toe en vroeg het.. Zijn antwoord "ik heb geen tijd voor U". Nou dan weet je het wel hoe het zit met DSI en AFM etc etc.

    En met alle respect voor fintessa.. ik ken ze niet.. Mochten ze mij bellen met de vraag wat geld voor mij te beleggen...dan zal mijn antwoord absoluut NEE zijn.

    De enige die ik wel mijn geld zou toevertrouwen zijn marketmakers die ik ken en doen wat ik wil. Want het zijn alleen deze mensen die een portefeuille in elkaar kunnen vogelen met het rendement /risico plaatje wat ik wil. IK vertrouw dus alleen mijn oud collegas. :) Voor de rest letterlijk niemand. :)
  9. [verwijderd] 25 september 2016 11:41
    quote:

    pulp fiction schreef op 23 september 2016 21:31:

    [...]

    Volgens mij is er zelden een periode van 10 jaar geweest waarin een herbeleggingsindex na die periode niet hoger staat dan aan het begin. Jaren 30 geloof ik in Amerika. AJK komt steeds met herbeleggingsgrafieken van de AEX. Gaat terug tot de jaren 80 geloof ik. Ik zie een lijn die linksonder begint en rechtsboven eindigt. Dat zie ik niet bij een staatslot. Dus waarom geen tracker op bijv de AEX of de S&P? Alle rotte bedrijven verdwijnen vanzelf uit de index.
    Nogmaals als je het ziet zitten moet je het gewoon doen.

    Bedenk wel cash geld is een puur slechte belegging dus dat moet je niet op de bank zetten.

    Dan blijft over andere beleggingen:

    bv onroerend goed
    schaarse spullen
    ofwel daar waar jij je geld in steekt.

    Daar moet je de beurs tegen afzetten. En dan blijkt dat aandelen helemaal niet zo goed hebben gedaan. Waar dan ook.

    zoals ik al zei ...had een 2cv citroen gekocht 15 of 20 jaar terug en je had 1000% winst gehad. je moet wel mazzel hebben.. das altijd zo.. maar in de beurs beleg ik mijn geld dus echt niet.

  10. [verwijderd] 25 september 2016 11:43
    quote:

    Belegde boterham schreef op 24 september 2016 21:04:

    [...]

    Traden en beleggen, difference?

    Traders komen en gaan, investeerders blijven, er is een verschil..

    Ps mijn vraag of je Han kende van de beurs? Han een van de oprichters van Fintessa?

    Hoe lang moet je wachten dan? 500 jaar ? aex 10 jaar tijdspanne ...winst? 15 jaar tijdspan...winst?

    ja ik weet het als je apple gehad zou hebben dan heb je het goed gedaan ja...als....
  11. [verwijderd] 25 september 2016 12:04
    Zal wat positiever zijn.. Stel je wilt beleggen in aandelen.. stel...

    Waarom zou je dan denken dat een ander het beter weet dan jij het weet? Ok een pak of een mooi gebouw kan inddrukwekkend zijn. Maar een koers van een aandeel komt tot stand door miljoenen meningen van mensen en wat gemanipuleer tussen door.. Dus je mag enigszin aannemen dat de koers wel zou moeten kloppen.

    Stel hij zegt:"meneertje je moet bv rd kopen want we denken dat daar nog veel potentie in zit..etc etc.". Dan zegt hij of zij dus eigenlijk dat de markt het niet goed ziet en dat hij of zij het beter weet dan de markt. Das hetzelfde als een schaker alla kasparov gaat schaken tegen de wereld. Dat wint zelfs kasparov niet daar de wereld bestaat uit de gem beste zet.".

    Dus ik mag aannemen dat de markt gelijk heeft en iemand die verklaart dat hij het beter weet eigenlijk niet goed bij zijn hoofd is.

    Waar gaat het dan om?

    Het gaat er m.i. om dat je zelf gaat bepalen welke aandelen je wilt hebben. Daar jezelf dat even goed weet als ieder ander.

    Daarna moet je aangeven hoeveel geld je maximaal wilt kwijt raken. ofwel welk risico wil je lopen.

    Voor een ECHT derivaten expert is dat een fluitje van een cent. Stel je zegt ik wil niet meer kwijt raken dat bv 10% of whatever. De derivaten expert zet dat zo voor je neer. door bijv een kromme conversie rond je aandelen te plaatsen.

    DAAR heb je misschien geen beheerder voor nodig maar een goed expert doet dat in 10 minuten voor je. of minder. 1 minuut per aandeel. klaar.

    Moet je daarvoor vermogensbeheer fee betalen? (p.s. ik doe het gratis voor je als ik er zin in heb en tijd heb:))

    Echter die experts zijn er wel degelijk. zoals bijv de schrijver van dit verhaal nico inberg..sprak nog met hem en hij doet geen vermogensbeheer maar ok. Hij zou dat bv zo kunnen. Ik doe ook geen vermogensbeheer maar altijd bereid te helpen :)

    Voor die experts moet je zijn bij echte experts. label dsi pak etc maakt niks uit. IEDER goed marketmaker of ex market maker kan dat.

    Zie niet in dat dat dan maar ook 1% van je kapitaal zou moeten kosten. Uurloon lijkt mij genoeg ...klaar..

    Gevolg is dat je dan een positie hebt die naar boven toe geld oplevert..MAAR naar beneden toe iig niet alles kost. maar max 10%. Dat lijkt mij een wat reeelere bet dan botweg gokken. Maar ok mijn idee. :)
  12. [verwijderd] 25 september 2016 12:11
    Denk nu niet ff..itt de meneer van de 30% rendement gaat mijn rekensom precies de andere kant op.

    Hij zegt rendement van 30%.

    Ik zeg max negatief rendement van 10% of percentage wat jij wilt.. max winst potentieel hoort daar ook bij trouwens.. maar safety in mind is altijd belangrijk..
  13. breda 25 september 2016 18:08
    Ja, je vraagt je af waarom al die zgn guru's hun inkomen niet verdienen door voor eigen rekening te beleggen.
    Zelfs de broker TradersOnly, dealer van het gerenommeerde Interactive Brokers, begeeft zich op glad ijs door via guru's producten aan te prijzen om hun omzet te verhogen.
    Tradzster werd door hen overgenomen voor dit doel. Ik liet me verleiden door een het mooie verhaal van een optie-guru: na 8 maanden een verlies van bijna 200% !! Maar wel héél veel transacties.
    TradersOnly biedt zijn rekeninghouders ook webinars aan waar supermensen hun waar aanprijzen:
    Onlangs een Amerikaan, door TO benoemd als "de slimste trader die hij kent" en "Hij focust vooral op zijn betalende website waar je $3.600 neertelt voor een abonnement". Goedemorgen.
    De man gaf tijdens het webinar van 23 augustus jl. een supertip, alleen voor de deelnemers.
    En dan denk je, daar zal hij wel 10x over nagedacht hebben:
    Koop calls Amerisourcebergen, koers aandeel 88,75, koersdoel 1-2 resp. 94-99, stoploss 84.
    Half september gaat de koers door de stoploss, verlies ruim 8o%.
    Sindsdien is de koers onder de stoploss gebleven.
    Niet zo negatief, hij kan het 'n keer mis hebben.
    Van de overige 12 stijgers die hij noemde, staan er nu 7 op verlies.
    Moraal: Vooral zélf keuzes maken,met het mooie vooruitzicht dat wanneer je 'n zeperd hebt, het alleen maar aan jezelf kan liggen.
    En,wat mij betreft.......broker blijf bij je leest.
  14. [verwijderd] 25 september 2016 18:17
    quote:

    breda schreef op 25 september 2016 18:08:

    Ja, je vraagt je af waarom al die zgn guru's hun inkomen niet verdienen door voor eigen rekening te beleggen.
    Zelfs de broker TradersOnly, dealer van het gerenommeerde Interactive Brokers, begeeft zich op glad ijs door via guru's producten aan te prijzen om hun omzet te verhogen.
    Tradzster werd door hen overgenomen voor dit doel. Ik liet me verleiden door een het mooie verhaal van een optie-guru: na 8 maanden een verlies van bijna 200% !! Maar wel héél veel transacties.
    TradersOnly biedt zijn rekeninghouders ook webinars aan waar supermensen hun waar aanprijzen:
    Onlangs een Amerikaan, door TO benoemd als "de slimste trader die hij kent" en "Hij focust vooral op zijn betalende website waar je $3.600 neertelt voor een abonnement". Goedemorgen.
    De man gaf tijdens het webinar van 23 augustus jl. een supertip, alleen voor de deelnemers.
    En dan denk je, daar zal hij wel 10x over nagedacht hebben:
    Koop calls Amerisourcebergen, koers aandeel 88,75, koersdoel 1-2 resp. 94-99, stoploss 84.
    Half september gaat de koers door de stoploss, verlies ruim 8o%.
    Sindsdien is de koers onder de stoploss gebleven.
    Niet zo negatief, hij kan het 'n keer mis hebben.
    Van de overige 12 stijgers die hij noemde, staan er nu 7 op verlies.
    Moraal: Vooral zélf keuzes maken,met het mooie vooruitzicht dat wanneer je 'n zeperd hebt, het alleen maar aan jezelf kan liggen.
    En,wat mij betreft.......broker blijf bij je leest.

    Helemaal met je eens. Niemand vertrouwen alleen je zelf.
  15. Belegde boterham 25 september 2016 19:51
    quote:

    fred optie schreef op 25 september 2016 12:04:

    Zal wat positiever zijn.. Stel je wilt beleggen in aandelen.. stel...

    Waarom zou je dan denken dat een ander het beter weet dan jij het weet? Ok een pak of een mooi gebouw kan inddrukwekkend zijn. Maar een koers van een aandeel komt tot stand door miljoenen meningen van mensen en wat gemanipuleer tussen door.. Dus je mag enigszin aannemen dat de koers wel zou moeten kloppen.

    Stel hij zegt:"meneertje je moet bv rd kopen want we denken dat daar nog veel potentie in zit..etc etc.". Dan zegt hij of zij dus eigenlijk dat de markt het niet goed ziet en dat hij of zij het beter weet dan de markt. Das hetzelfde als een schaker alla kasparov gaat schaken tegen de wereld. Dat wint zelfs kasparov niet daar de wereld bestaat uit de gem beste zet.".

    Dus ik mag aannemen dat de markt gelijk heeft en iemand die verklaart dat hij het beter weet eigenlijk niet goed bij zijn hoofd is.

    Waar gaat het dan om?

    Het gaat er m.i. om dat je zelf gaat bepalen welke aandelen je wilt hebben. Daar jezelf dat even goed weet als ieder ander.

    Daarna moet je aangeven hoeveel geld je maximaal wilt kwijt raken. ofwel welk risico wil je lopen.

    Voor een ECHT derivaten expert is dat een fluitje van een cent. Stel je zegt ik wil niet meer kwijt raken dat bv 10% of whatever. De derivaten expert zet dat zo voor je neer. door bijv een kromme conversie rond je aandelen te plaatsen.

    DAAR heb je misschien geen beheerder voor nodig maar een goed expert doet dat in 10 minuten voor je. of minder. 1 minuut per aandeel. klaar.

    Moet je daarvoor vermogensbeheer fee betalen? (p.s. ik doe het gratis voor je als ik er zin in heb en tijd heb:))

    Echter die experts zijn er wel degelijk. zoals bijv de schrijver van dit verhaal nico inberg..sprak nog met hem en hij doet geen vermogensbeheer maar ok. Hij zou dat bv zo kunnen. Ik doe ook geen vermogensbeheer maar altijd bereid te helpen :)

    Voor die experts moet je zijn bij echte experts. label dsi pak etc maakt niks uit. IEDER goed marketmaker of ex market maker kan dat.

    Zie niet in dat dat dan maar ook 1% van je kapitaal zou moeten kosten. Uurloon lijkt mij genoeg ...klaar..

    Gevolg is dat je dan een positie hebt die naar boven toe geld oplevert..MAAR naar beneden toe iig niet alles kost. maar max 10%. Dat lijkt mij een wat reeelere bet dan botweg gokken. Maar ok mijn idee. :)
    Dank voor je uitgebreide bericht maar heb zelf niets met vermogensbeheer ;)

    Beleg zelf, no help needed ;), je deed me (naar aanleiding van dat filmpje), aan iemand denken die ik ooit sprak op een borrel oid, vorige eeuw weliswaar of ge lijkt erop. Daar waren toen wat mensen van de vloer.

    Ps je bericht tav gitaren en motoren (in een ander draadje tav beleggen) fully agree.

    Heb zelf een voorliefde voor Gibson en Taylor, maar das persoonlijk en niet voor de handel.
  16. Heupie van Salland 25 september 2016 20:45
    Fred: jij vraagt of je van aandelen in de AEX in ca 15 jaar winst hebt gemaakt kan ik wel antwoorden. Ca 15 jaar geleden (iets eerder) stond AEX op bijna 700, nu op ca 450. Dus resterend vermogen (450/700)x100%=64%. Verlies 36% exclusief evt. dividend. En met antiek, gitaren etc etc toen gekocht maak je nu ook vet verlies. Antiek is geen drol waard tov toen. Misschien is winst te realiseren door vastgoed te verhuren, niet de stijging maar het rendement door de maandelijkse huur. Heeeel moeilijk hoor. Nog een vraag: De Veste zou vlg Dhr. Oosterbos(ch) producten voor financieren die o.a. via Tommies Teleshop ed verkocht zouden worden. Maar de Veste heeft (bij mijn weten) nooit iets verteld over dat het geld ordinair en risicovol belegd zou worden. Zeer kwalijk en misschien strafbaar, maar dan hebben de beleggers hun geld nog niet terug. Bij Harrie Mens lijken loosers te komen die geld betalen om 'geinterviewd' te worden, een vorm van reclame aldus. Onvoorstelbaar dat telkens mensen hier in trappen, tja hebzucht is me wat.
  17. [verwijderd] 26 september 2016 08:09
    quote:

    Heupie van Salland schreef op 25 september 2016 20:45:

    Fred: jij vraagt of je van aandelen in de AEX in ca 15 jaar winst hebt gemaakt kan ik wel antwoorden. Ca 15 jaar geleden (iets eerder) stond AEX op bijna 700, nu op ca 450. Dus resterend vermogen (450/700)x100%=64%. Verlies 36% exclusief evt. dividend. En met antiek, gitaren etc etc toen gekocht maak je nu ook vet verlies. Antiek is geen drol waard tov toen. Misschien is winst te realiseren door vastgoed te verhuren, niet de stijging maar het rendement door de maandelijkse huur. Heeeel moeilijk hoor. Nog een vraag: De Veste zou vlg Dhr. Oosterbos(ch) producten voor financieren die o.a. via Tommies Teleshop ed verkocht zouden worden. Maar de Veste heeft (bij mijn weten) nooit iets verteld over dat het geld ordinair en risicovol belegd zou worden. Zeer kwalijk en misschien strafbaar, maar dan hebben de beleggers hun geld nog niet terug. Bij Harrie Mens lijken loosers te komen die geld betalen om 'geinterviewd' te worden, een vorm van reclame aldus. Onvoorstelbaar dat telkens mensen hier in trappen, tja hebzucht is me wat.
    Was die vraag maar zo simpel... Een mandje aex aandelen 15 jaar gleden bevatte totaal andere aandelen dan een mandje aex aandelen nu! Dan moet je alles corrigeren voor eventueel dividend etc etc. 20 jaar gelden had je bv nog van de moolen kpn quest upc baan worldonline etc etc... deze aandelen zijn allemaal weg failliwt maar zaten wel in de aex en zijn verwijderd en andere aandelen zijn er voor in de plaats gekomen..

    Dus de vraag is veel en veel moeilijker dan jij denkt... niet 1,2,3, te beantwoorden.

    MBT antiek is het waar dat antieke meubelen op sommige terreinen weinig heeft gedaan of niks. bv biedermeijer kasten etc waren geen goede belegging. Maar kijkt bv eens naar chinees porselein.. vele beleggingen waren goed geweest en sommige niet. Zo simpel is het niet..
46 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links