Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Brunel International AEX:BRNL.NL, NL0010776944

  • 10,200 26 apr 2024 17:35
  • +0,280 (+2,82%) Dagrange 10,020 - 10,200
  • 31.153 Gem. (3M) 63,4K

Brunel 2024

174 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 9 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 ischav2 21 maart 2024 10:08
    (ABM FN-Dow Jones) De Duitse economie heeft in maart minder krimp laten zien dan vooraf werd verwacht. Dit bleek donderdag uit voorlopige cijfers van S&P Global.

    De inkoopmanagersindex die de activiteit van de dienstensector van het land meet, kwam uit op 49,8 tegen 48,3 een maand eerder. De prognose duidde op een index van 48,9.

    De inkoopmanagersindex voor de Duitse industrie bleek te zijn afgenomen van 42,5 naar 41,6. De verwachting hiervoor lag vooraf op 43,5.

    De samengestelde index steeg hiermee van 46,3 naar 47,4. Er was een stand van 47,0 verwacht.

    Een indexstand groter dan 50 wijst op groei, terwijl minder dan 50 krimp betekent.
  2. forum rang 6 effegenoeg 21 maart 2024 10:41
    quote:

    ischav2 schreef op 21 maart 2024 10:32:

    Op basis van verbeterende economische cijfers Duitsland positie uitgebreid. Is immers van belang DACH regio.
    Je zou hier inderdaad op kunnen anticiperen.
    Echter ben van mening dat met dit beursklimaat niet het moment is voor een bijkoop.
    Mijn vorige bijkoop trade was op 9,15€ enkele jaren terug.
    Op een wat minder sentiment lijkt me dat wel weer haalbaar.
  3. forum rang 4 ischav2 21 maart 2024 12:26
    quote:

    effegenoeg schreef op 21 maart 2024 10:41:

    [...]

    Je zou hier inderdaad op kunnen anticiperen.
    Echter ben van mening dat met dit beursklimaat niet het moment is voor een bijkoop.
    Mijn vorige bijkoop trade was op 9,15€ enkele jaren terug.
    Op een wat minder sentiment lijkt me dat wel weer haalbaar.
    Het glas is halfvol of half leeg…. Beursklimaat acht ik juist prima. Met dividend in aantocht en een schuldenvrij Brunel, verbeterende economische cijfers in Duisland en beter drainend Taylor Hopkins en start project Midden-Oosten acht ik het waarschijnlijk dat de komende kwartalen de winstvooruitzichten van Brunel zullen verbeteren. Zowel de CEO en CFO zijn in control. Het glas is bij mij dus half vol. Tevens acht ik de kans op een stijging van de koers naar 12 EUR groter dan een daling naar 9 EUR laag. Bij koers EUR 10 beur je momenteel 5,5%, kom daar maar om bij een bank. De uitlatingen van de ECB aangaande renteverlagingen maken het aandeel ook nog aantrekkelijker.
  4. Dividenhunter 21 maart 2024 17:58
    quote:

    ischav2 schreef op 21 maart 2024 12:26:

    [...]

    Het glas is halfvol of half leeg…. Beursklimaat acht ik juist prima. Met dividend in aantocht en een schuldenvrij Brunel, verbeterende economische cijfers in Duisland en beter drainend Taylor Hopkins en start project Midden-Oosten acht ik het waarschijnlijk dat de komende kwartalen de winstvooruitzichten van Brunel zullen verbeteren. Zowel de CEO en CFO zijn in control. Het glas is bij mij dus half vol. Tevens acht ik de kans op een stijging van de koers naar 12 EUR groter dan een daling naar 9 EUR laag. Bij koers EUR 10 beur je momenteel 5,5%, kom daar maar om bij een bank. De uitlatingen van de ECB aangaande renteverlagingen maken het aandeel ook nog aantrekkelijker.
    Ik sluit me hier volledig bij aan ik heb vandaag weer flink wat stukken bij gekocht in verband met een verbeterd klimaat in Duitsland en van wege het aankomend mooie dividend. Ik denk nog steeds dat de weg richting de €12,- weer is in geslagen. Misschien halen we de € 14,- nog wel dit jaar!

    Fijne dag.
  5. forum rang 4 ischav2 22 maart 2024 10:29
    En wederom verbeterende cijfers Duitsland:

    Duitse Ifo index stijgt sterker dan verwacht
    Beeld: ABM Financial News
    (ABM FN-Dow Jones) De Ifo index voor het ondernemersklimaat in Duitsland is in maart sterker gestegen dan verwacht. Dit bleek vrijdag uit cijfers van het Duitse onderzoeksinstituut Ifo.

    De samengestelde index voor het Duitse ondernemersklimaat voor de industrie en de handel steeg van 85,7 naar 87,8 deze maand. Analisten gingen uit van 86,0.

    De deelindex voor de huidige omstandigheden kwam uit op 88,1. De subindex voor de verwachtingen noteerde op 87,5.
  6. forum rang 4 ischav2 25 maart 2024 10:32
    AMSTERDAM Op de Noordzee voltrekt zich een miljardendans tussen energiebedrijven. Nederland beëindigt donderdag de grootste aanbesteding in de geschiedenis voor de aanleg van twee windturbineparken op de Noordzee. Dit keer zonder subsidie. Ze mogen tot 33,6 miljard euro bieden.

    Theo Besteman
    Details van de aanbestedingen vormen volgens insiders een lakmoesproef: welke bedrijven trappen vanwege de opgelopen kosten op de rem, en stokt daarmee de energietransitie? De behoefte aan schone stroom van windparken is enorm. Twee jaar geleden verhoogde het kabinet zijn doelen voor windenergie op zee van 11 naar 21 gigawatt rond 2030. Dan leveren de wieken ongeveer driekwart van het huidige elektriciteitsverbruik.

    Vanwege de snelle groei aan elektriciteitsbehoefte zal echter na 2030 veel meer stroom nodig zijn: er is nu bijna 8 gigawatt aan capaciteit van windturbines op zee gebouwd, dat moet naar 72 gigawatt.

    Voor het nu te ontwikkelen gebied IJmuiden Ver, 62 kilometer uit de Hollandse kust, geeft de overheid twee kavels uit voor de bouw en exploitatie: Alpha en Beta, samen 4 gigawatt groot. De overheid, die de vakken niet zoals afgelopen jaren meer veilt, verhoogde het mogelijke biedbedrag tot 16,8 miljard euro per stuk.

    Bedrijven moeten in hun plan kunnen garanderen vanaf 2030-2031 stroom te leveren. „IJmuiden Ver wordt het grootste windenergiegebied van Europa”, aldus Jan Vos, bestuursvoorzitter van branchevereniging de Nederlandse Wind- en Energieassociatie.

    Aanbieders voor windparken Alpha en Beta zullen donderdagmiddag hun boekwerken persoonlijk afgeven, die vervolgens naar de notaris gaan. Het Rijk laat bedrijven concurreren om een zo goed mogelijk plan te krijgen. Dat gaat allang niet meer alleen om het hoogste financiële bod. Er is een waslijst aan eisen, voor zestig te verdienen punten, bijvoorbeeld voor ecologische bescherming. Ook voor de meest milieuvriendelijke transportschepen in een gebied van 650 vierkante kilometer krijgen ze punten. Dat bedrijven in de bouwfase scholen met bruinvissen afdoende beschermen bij vak Beta is een keiharde eis.

    Slimmigheden

    Aanbieders schermen onderling al maanden met enorme bedragen en slimmigheden. „Ze proberen tot het laatste uur hun concurrent te dwingen zijn bod aan te scherpen. Je hoort daarbij de gekste bedragen. Sommigen kunnen heel laat alsnog afhaken”, aldus een insider.

    Zoals het er nu naar uitziet zullen de windmolens vanaf het strand niet te zien zijn. Het park bij IJmuiden ligt 62 kilometer uit de kust.
  7. Dividenhunter 28 maart 2024 15:55
    quote:

    ischav2 schreef op 22 maart 2024 10:29:

    En wederom verbeterende cijfers Duitsland:

    Duitse Ifo index stijgt sterker dan verwacht
    Beeld: ABM Financial News
    (ABM FN-Dow Jones) De Ifo index voor het ondernemersklimaat in Duitsland is in maart sterker gestegen dan verwacht. Dit bleek vrijdag uit cijfers van het Duitse onderzoeksinstituut Ifo.

    De samengestelde index voor het Duitse ondernemersklimaat voor de industrie en de handel steeg van 85,7 naar 87,8 deze maand. Analisten gingen uit van 86,0.

    De deelindex voor de huidige omstandigheden kwam uit op 88,1. De subindex voor de verwachtingen noteerde op 87,5.
    Ja inderdaad Ik heb vandaag weer 2 K bijgekocht zo wie zo voor het mooie dividend en zo goedkoop is Brunel niet vaak!
    Vorige week nog tikte die de € 10,36 nog aan. Altijd leuk om in ieder geval een kort ritje mee te maken. Hij zit zo weer rond de €12.

  8. forum rang 4 max2 28 maart 2024 21:17
    [quote alias=Dividenhunter id=15240055 date=202403281555]
    [...]

    Ja inderdaad Ik heb vandaag weer 2 K bijgekocht zo wie zo voor het mooie dividend en zo goedkoop is Brunel niet vaak!
    Vorige week nog tikte die de € 10,36 nog aan. Altijd leuk om in ieder geval een kort ritje mee te maken. Hij zit zo weer rond de €12.


    Dat denk ik ook.
    Jammer dat het technisch plaatje niet meewerkt. We gaan het zien.
  9. forum rang 4 K. Wiebes 31 maart 2024 15:17
    Randstad gaat zich roeren op de markten voor hoger opgeleid personeel.
    www.veb.net/

    Of dat bij hun zal leiden tot een acquisitie van honderden miljoenen betwijfel ik; maar beweging
    in de markt is altijd meegenomen, al is 't alleen maar om 'n beetje 'n vergelijkingsbasis te krijgen.

    En wie weet: als Randstad gaat bewegen kan de rest van de groten wellicht niet achter blijven.

    www.veb.net/
  10. forum rang 4 max2 31 maart 2024 20:22
    quote:

    K. Wiebes schreef op 31 maart 2024 15:17:

    Randstad gaat zich roeren op de markten voor hoger opgeleid personeel.
    www.veb.net/

    Of dat bij hun zal leiden tot een acquisitie van honderden miljoenen betwijfel ik; maar beweging
    in de markt is altijd meegenomen, al is 't alleen maar om 'n beetje 'n vergelijkingsbasis te krijgen.

    En wie weet: als Randstad gaat bewegen kan de rest van de groten wellicht niet achter blijven.

    www.veb.net/
    Als Randstad iets wil, dan nemen ze brunel toch gewoon over.
  11. forum rang 10 voda 3 april 2024 15:03
    PERSBERICHT: ALGEMENE VERGADERING VAN AANDEELHOUDERS BRUNEL INTERNATIONAL N.V.
    03-apr-2024 15:00

    Aandeelhouders en andere vergadergerechtigden van Brunel International N.V. ('Vennootschap') worden uitgenodigd tot het bijwonen van de algemene vergadering van aandeelhouders op donderdag 16 mei 2024 te 14:30 uur in Gebouw B.3 van B. Amsterdam aan de Johan Huizingalaan 400, 1066 JS Amsterdam.

    Agenda:

    1. Opening

    2. Verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2023 (ter bespreking)

    3. Uitvoering van het bezoldigingsbeleid (ter adviserende stemming)

    4. Behandeling en vaststelling van de jaarrekening over het boekjaar 2023
    (ter beslissing)

    5. Goedkeuring van het door de raad van bestuur in 2023 gevoerde beleid over
    het boekjaar 2023 (décharge van de bestuurders) (ter beslissing)

    6. Goedkeuring van het door de raad van commissarissen in 2023 uitgeoefende
    toezicht (décharge van de commissarissen) (ter beslissing)

    7. Het reservering- en dividendbeleid (ter bespreking)

    8. Goedkeuring van de winstbestemming en voorstel tot uitkering van dividend
    (ter beslissing)

    9. Machtiging van de Raad van Bestuur tot inkoop van eigen aandelen in het
    kapitaal van de vennootschap (ter beslissing)

    10. Corporate governance (ter bespreking)

    11. Voorstel tot benoeming van mevrouw M.G. Kleinsman als lid van de raad van
    commissarissen (ter beslissing)

    12. Voorstel tot benoeming van de externe accountant (ter beslissing)

    13. Rondvraag

    14. Sluiting
    De agenda met toelichting, het jaarverslag en de toelichting op de jaarrekening, liggen ter inzage en zijn kosteloos verkrijgbaar bij Brunel International N.V., John M. Keynesplein 33, 1066 EP Amsterdam, en zijn te raadplegen op de website van Brunel International N.V (www.brunelinternational.net).

    Toegang tot de vergadering hebben zij die op 18 april 2024, na verwerking van alle bij- en afschrijvingen per die datum (de "Registratiedatum") in bezit zijn van aandelen Brunel International N.V. en de wens om de vergadering te bezoeken hebben kenbaar gemaakt.

    Aanmelding

    Aandeelhouders, vruchtgebruikers en pandhouders van aandelen, voor zover aan hen het recht tot toegang tot de algemene vergadering van aandeelhouders toekomt, die de vergadering in persoon of door een gevolmachtigde wensen bij te wonen, dienen dit via www.abnamro.com/evoting of via de intermediair waar hun aandelen in administratie zijn vanaf 19 april 2024 tot uiterlijk 9 mei 2024, 17:00 uur aan ABN AMRO kenbaar te maken. De intermediairs dienen uiterlijk op 10 mei 2024 vóór 13:00 uur via www.abnamro.com/intermediary een verklaring te verstrekken waarin is opgenomen het aantal aandelen dat door de betreffende aandeelhouder op de Registratiedatum gehouden en ter registratie aangemeld wordt waarna de aandeelhouders een bewijs van registratie ('Registratiebewijs') krijgen dat geldt als toegangsbewijs voor de vergadering. Bij de aanmelding worden de intermediairs verzocht om de volledige adresgegevens van de betreffende uiteindelijke houders te vermelden teneinde een efficiënte controle te kunnen doen op het aandeelhouderschap op de Registratiedatum.

    De stem- en vergaderrechten kunnen ook worden uitgeoefend door een gevolmachtigde. Een volmacht en steminstructie kan vanaf 19 april 2024 tot 9 mei 2024, 17:00 uur elektronisch verleend worden via www.abnamro.com/evoting. Indien aandeelhouders en andere vergadergerechtigden niet in de gelegenheid zijn elektronisch een volmacht en steminstructie te verlenen, kunnen aandeelhouders en andere vergadergerechtigden uiterlijk tot 9 mei 2024, 17:00 uur een schriftelijke volmacht ten kantore van de Vennootschap deponeren. De gevolmachtigde dient het Registratiebewijs en een kopie van de volmacht vóór de vergadering in te leveren bij de inschrijfbalie.

    Voor toelating tot de vergadering kan men worden verzocht een geldig legitimatiebewijs te tonen.

    Amsterdam, 3 april 2024

    De raad van bestuur

    Bijlage

    BINT Oproeping AVA 2024 ml-eu.globenewswire.com/Resource/Down...

    Source: Brunel International NV
  12. forum rang 4 ischav2 4 april 2024 10:06
    Door ABM Financial News op donderdag 4 april 2024
    Duitse dienstensector laat toch weer groei zien
    Beeld: ABM Financial News
    (ABM FN-Dow Jones) De Duitse dienstensector is in maart toch weer gegroeid, terwijl een eerste meting nog op een lichte krimp duidde. Dit bleek donderdag uit definitieve cijfers van S&P Global.

    De inkoopmanagersindex voor de dienstensector kwam uit op 50,1 tegen 48,3 een maand eerder. Daarmee steeg de index naar de hoogste stand in zes maanden. De voorlopige meting maakte melding van een index van 49,8.

    De inkoopmanagersindex voor de Duitse industrie bleek dinsdag gelijk te zijn gebleven met een stand van 42,5.

    De samengestelde index steeg zo van 46,3 naar 47,7. De voorlopige index stond op 47,4.

    Een indexstand groter dan 50 wijst op groei, terwijl minder dan 50 krimp betekent.
  13. Dividenhunter 5 april 2024 12:14
    quote:

    ischav2 schreef op 4 april 2024 10:06:

    Door ABM Financial News op donderdag 4 april 2024
    Duitse dienstensector laat toch weer groei zien
    Beeld: ABM Financial News
    (ABM FN-Dow Jones) De Duitse dienstensector is in maart toch weer gegroeid, terwijl een eerste meting nog op een lichte krimp duidde. Dit bleek donderdag uit definitieve cijfers van S&P Global.

    De inkoopmanagersindex voor de dienstensector kwam uit op 50,1 tegen 48,3 een maand eerder. Daarmee steeg de index naar de hoogste stand in zes maanden. De voorlopige meting maakte melding van een index van 49,8.

    De inkoopmanagersindex voor de Duitse industrie bleek dinsdag gelijk te zijn gebleven met een stand van 42,5.

    De samengestelde index steeg zo van 46,3 naar 47,7. De voorlopige index stond op 47,4.

    Een indexstand groter dan 50 wijst op groei, terwijl minder dan 50 krimp betekent.
    Groei is Groei ...

    Brunel is momenteel het "Pareltje " in de ASCX! En een potentiële overname kandidaat
    Dus ik zeg kopen mooi instap moment i.v.m. zeer ernstig ondergewaardeerde koers en een mooi dividend rendement van 5,5% !
  14. forum rang 4 ischav2 5 april 2024 13:44
    Indien het scenario van de CMD uitkomt dan is het aandeel wel erg laag gewaardeerd. Voorlopig is het dividend wachtgeld. Ik heb begrepen dat de recente aanbesteding op de Noordzee succesvol is geweest, n.b. zonder subsidie. Taylor Hopkinson zou daar toch wel een graantje van mee moeten kunnen pikken.
  15. forum rang 5 maci 8 april 2024 10:54
    quote:

    Dividenhunter schreef op 5 april 2024 12:14:

    [...]

    Groei is Groei ...

    Brunel is momenteel het "Pareltje " in de ASCX! En een potentiële overname kandidaat
    Dus ik zeg kopen mooi instap moment i.v.m. zeer ernstig ondergewaardeerde koers en een mooi dividend rendement van 5,5% !
    Zucht..... :-(
174 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 9 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Management Brunel lijkt wat overvallen door mindere markt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links