Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ABN AMRO BANK N.V. AEX:ABN.NL, NL0011540547

  • 16,230 10 mei 2024 17:39
  • +0,190 (+1,18%) Dagrange 16,055 - 16,230
  • 3.713.595 Gem. (3M) 3,7M

ABN AMRO 2024

2.930 Posts
Pagina: «« 1 ... 96 97 98 99 100 ... 147 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Mr Zorin 27 maart 2024 14:41
    quote:

    Tino schreef op 27 maart 2024 11:08:

    [...]

    Q&A na de FY cijfers, antwoord op een vraag dat als ABN de CET1 in 2026 naar 13,5% wil krijgen dit alleen maar gaat lukken met naast 50% div policy grotere inkopen.
    Uit het antwoord kon je opmaken dat ABN dat ook wel snapt maar nog niks wou beloven en dat zij dit weer gingen bekijken bij de Q4 resultaten zoals altijd.

    Even opgezocht;

    Je kan de hele transcript nalezen van de conf call en de Q&A. Er werd vaker naar gevraagd maar ik bedoelde deze vraag en reactie van pagina 12 van de transcript.

    Operator: Thank you. And we’ll now move on to our next question from Marta Sanchez with Citi. Your line is open. Please go ahead.

    Marta Sanchez (Citi): Hi. Good morning. Thank you very much.

    A follow-up on Basel IV. It would be helpful if you could give us a decimal to the 15%, circa 15% ratio that you give us, or alternatively, just the RWA that you have today?

    And the second question is on the - on buybacks. You've been very consistent on the quantum of your SBB €500 million per year for three years in a row. Should we assume the same for 2024 and 2025? So most of the surplus capital repatriation will be back-end loaded? And just – sorry, what do you have in the plan for RWA growth on a Basel IV basis, loans and deposits? Thank you.

    Robert Swaak: Yeah. I'll take the first two questions, and Ferdi, maybe the third question, or Tanja.

    So Basel IV, we've always given the indications on a rounded basis just because we are in an estimate phase at this point. And as and when Basel IV becomes definitive, we will make – get to the exact numbers and decimals.
    On your buyback, I absolutely understand the question. The quantum right now for this year for '23 – sorry, for '24 is the €500 million that we've announced. Absolutely understand the math for us to get to the 13.5% by 2026. That quantum will have to change.
    Goed gevonden Tino! AB! Nou, duidelijker kan het niet worden..

    quantum
    Overzicht
    Gebruiksvoorbeelden
    Vergelijkbare en tegenovergestelde woorden
    Uitspraak
    Definities van Oxford Languages · Meer informatie
    noun quantum
    1.
    PHYSICS
    a discrete quantity of energy proportional in magnitude to the frequency of the radiation it represents.
    2.
    a required or allowed amount, especially an amount of money legally payable in damages.
    "the court must determine the quantum of compensation due"


    The allowed amount has to change from 500 million to.. 800 million per year? or 1000 million.. Die anderhalf procent van 15% naar 13.5% is ongeveer 2 miljard. 2024 is nog 500. Dus ja. Dat wordt dan 1000 miljoen 2025 en 1000 million 2026 extra buybacks..

    Op de al bestaande 500 miljoen die gewoon uit de 50% winstuitkering per jaar wordt betaald = 1500 miljoen per jaar vanaf 2025..?
    Of extra superdividenden of een combie.. ..? Mjummie jongens, ABN wordt écht leuk nu..

    Nogmaals goed gevonden Tino, is ook wel lekker dat de RvB zich nu zo duidelijk uitspreekt hierover. Goed gevonden..
    En het past ook wel niu in het staatje van het NLFI die van de aandelen, het staatsbelang afwil. En dus de stukken op mooie prijzen aan ABN kan terugverkopen.. de ene hand(2008) wast de andere hand(2025) En van de andere stakeholders..

    ABN wordt een MEGA feest de aankomende jaren..!! Mjum$$$
    Ik ga mijn positie maar eens uitbreiden..

    Stel dat ze voor 3 miljard vanaf 2025 terugkopen..

    3000 miljoen gedeeld door gemiddeld € koers 16 = 187 miljoen stukken minder ABN

    Symbool | ISIN
    ABN | NL0011540547
    Beurs
    Euronext Amsterdam
    Vrij verhandelde aandelen
    456,727M
    Uitstaande aandelen
    865,575M

    865 - 187 = = 687 miljoen stukken ultimo 2026
    187 / 865 * 100= 22% dividends verbetering.. Stel dat ze winst door kostenbesparingen op oa witwassen en verdere automatiseringsprojecten fors kunnen verbeteren, valt dat weg tegen eventuele renteverlaging. Houdt je zo'n 2.75 euro bruto dividend in 2026 over : 2 = netto divi van € 1.38 afgerond * 122% = 1.68 afgerond op jaarbasis..

    Maar ik ben benieuwd of 2026 gaan halen als zelfstandige beursenititeit voor ABN.. Ik denk dat de reden is dat ze pas 2025 die TIER 1 basel 4 ratio middels extra inkopen naar 13.5 gaan brengen.. Extra tijd kopen voor BNP P zodat die nog een extra jaar van bezinning hebben en om te sparen voor een bod van.. € 16 : 100 * 135% = € 21.6 (afgerond € 22.. ¥€$$$
  2. Mr Zorin 27 maart 2024 14:41
    quote:

    Tino schreef op 27 maart 2024 11:08:

    [...]

    Q&A na de FY cijfers, antwoord op een vraag dat als ABN de CET1 in 2026 naar 13,5% wil krijgen dit alleen maar gaat lukken met naast 50% div policy grotere inkopen.
    Uit het antwoord kon je opmaken dat ABN dat ook wel snapt maar nog niks wou beloven en dat zij dit weer gingen bekijken bij de Q4 resultaten zoals altijd.

    Even opgezocht;

    Je kan de hele transcript nalezen van de conf call en de Q&A. Er werd vaker naar gevraagd maar ik bedoelde deze vraag en reactie van pagina 12 van de transcript.

    Operator: Thank you. And we’ll now move on to our next question from Marta Sanchez with Citi. Your line is open. Please go ahead.

    Marta Sanchez (Citi): Hi. Good morning. Thank you very much.

    A follow-up on Basel IV. It would be helpful if you could give us a decimal to the 15%, circa 15% ratio that you give us, or alternatively, just the RWA that you have today?

    And the second question is on the - on buybacks. You've been very consistent on the quantum of your SBB €500 million per year for three years in a row. Should we assume the same for 2024 and 2025? So most of the surplus capital repatriation will be back-end loaded? And just – sorry, what do you have in the plan for RWA growth on a Basel IV basis, loans and deposits? Thank you.

    Robert Swaak: Yeah. I'll take the first two questions, and Ferdi, maybe the third question, or Tanja.

    So Basel IV, we've always given the indications on a rounded basis just because we are in an estimate phase at this point. And as and when Basel IV becomes definitive, we will make – get to the exact numbers and decimals.
    On your buyback, I absolutely understand the question. The quantum right now for this year for '23 – sorry, for '24 is the €500 million that we've announced. Absolutely understand the math for us to get to the 13.5% by 2026. That quantum will have to change.
    Goed gevonden Tino! AB! Nou, duidelijker kan het niet worden..

    quantum
    Overzicht
    Gebruiksvoorbeelden
    Vergelijkbare en tegenovergestelde woorden
    Uitspraak
    Definities van Oxford Languages · Meer informatie
    noun quantum
    1.
    PHYSICS
    a discrete quantity of energy proportional in magnitude to the frequency of the radiation it represents.
    2.
    a required or allowed amount, especially an amount of money legally payable in damages.
    "the court must determine the quantum of compensation due"


    The allowed amount has to change from 500 million to.. 800 million per year? or 1000 million.. Die anderhalf procent van 15% naar 13.5% is ongeveer 2 miljard. 2024 is nog 500. Dus ja. Dat wordt dan 1000 miljoen 2025 en 1000 million 2026 extra buybacks..

    Op de al bestaande 500 miljoen die gewoon uit de 50% winstuitkering per jaar wordt betaald = 1500 miljoen per jaar vanaf 2025..?
    Of extra superdividenden of een combie.. ..? Mjummie jongens, ABN wordt écht leuk nu..

    Nogmaals goed gevonden Tino, is ook wel lekker dat de RvB zich nu zo duidelijk uitspreekt hierover. Goed gevonden..
    En het past ook wel niu in het staatje van het NLFI die van de aandelen, het staatsbelang afwil. En dus de stukken op mooie prijzen aan ABN kan terugverkopen.. de ene hand(2008) wast de andere hand(2025) En van de andere stakeholders..

    ABN wordt een MEGA feest de aankomende jaren..!! Mjum$$$
    Ik ga mijn positie maar eens uitbreiden..

    Stel dat ze voor 3 miljard vanaf 2025 terugkopen..

    3000 miljoen gedeeld door gemiddeld € koers 16 = 187 miljoen stukken minder ABN

    Symbool | ISIN
    ABN | NL0011540547
    Beurs
    Euronext Amsterdam
    Vrij verhandelde aandelen
    456,727M
    Uitstaande aandelen
    865,575M

    865 - 187 = = 687 miljoen stukken ultimo 2026
    187 / 865 * 100= 22% dividends verbetering.. Stel dat ze winst door kostenbesparingen op oa witwassen en verdere automatiseringsprojecten fors kunnen verbeteren, valt dat weg tegen eventuele renteverlaging. Houdt je zo'n 2.75 euro bruto dividend in 2026 over : 2 = netto divi van € 1.38 afgerond * 122% = 1.68 afgerond op jaarbasis..

    Maar ik ben benieuwd of 2026 gaan halen als zelfstandige beurs entiteit voor ABN.. Ik denk dat de reden is dat ze pas 2025 die TIER 1 basel 4 ratio middels extra inkopen naar 13.5 gaan brengen.. Extra tijd kopen voor BNP P zodat die nog een extra jaar van bezinning hebben en om te sparen voor een bod van.. € 16 : 100 * 135% = € 21.6 (afgerond € 22.. ¥€$$$

    PS. Ik denk dat de markt dit geintje nu ook goed begint door te krijgen.. ABN doet het uitstekend vandaag aan den Amsterdamsche Expositie der Nederlandsche aandelen..

    Laatst
    € 15,62
    27/03/2024 14:42
    Bied
    15,615 +0,27 (+1,76%)
    YTD +/-% +12,95%
  3. Speakeasie 27 maart 2024 15:45
    quote:

    Mr Zorin schreef op 27 maart 2024 14:41:

    [...]

    Goed gevonden Tino! AB! Nou, duidelijker kan het niet worden..

    quantum
    Overzicht
    Gebruiksvoorbeelden
    Vergelijkbare en tegenovergestelde woorden
    Uitspraak
    Definities van Oxford Languages · Meer informatie
    noun quantum
    1.
    PHYSICS
    a discrete quantity of energy proportional in magnitude to the frequency of the radiation it represents.
    2.
    a required or allowed amount, especially an amount of money legally payable in damages.
    "the court must determine the quantum of compensation due"


    The allowed amount has to change from 500 million to.. 800 million per year? or 1000 million.. Die anderhalf procent van 15% naar 13.5% is ongeveer 2 miljard. 2024 is nog 500. Dus ja. Dat wordt dan 1000 miljoen 2025 en 1000 million 2026 extra buybacks..

    Op de al bestaande 500 miljoen die gewoon uit de 50% winstuitkering per jaar wordt betaald = 1500 miljoen per jaar vanaf 2025..?
    Of extra superdividenden of een combie.. ..? Mjummie jongens, ABN wordt écht leuk nu..

    Nogmaals goed gevonden Tino, is ook wel lekker dat de RvB zich nu zo duidelijk uitspreekt hierover. Goed gevonden..
    En het past ook wel niu in het staatje van het NLFI die van de aandelen, het staatsbelang afwil. En dus de stukken op mooie prijzen aan ABN kan terugverkopen.. de ene hand(2008) wast de andere hand(2025) En van de andere stakeholders..

    ABN wordt een MEGA feest de aankomende jaren..!! Mjum$$$
    Ik ga mijn positie maar eens uitbreiden..

    Stel dat ze voor 3 miljard vanaf 2025 terugkopen..

    3000 miljoen gedeeld door gemiddeld € koers 16 = 187 miljoen stukken minder ABN

    Symbool | ISIN
    ABN | NL0011540547
    Beurs
    Euronext Amsterdam
    Vrij verhandelde aandelen
    456,727M
    Uitstaande aandelen
    865,575M

    865 - 187 = = 687 miljoen stukken ultimo 2026
    187 / 865 * 100= 22% dividends verbetering.. Stel dat ze winst door kostenbesparingen op oa witwassen en verdere automatiseringsprojecten fors kunnen verbeteren, valt dat weg tegen eventuele renteverlaging. Houdt je zo'n 2.75 euro bruto dividend in 2026 over : 2 = netto divi van € 1.38 afgerond * 122% = 1.68 afgerond op jaarbasis..

    Maar ik ben benieuwd of 2026 gaan halen als zelfstandige beurs entiteit voor ABN.. Ik denk dat de reden is dat ze pas 2025 die TIER 1 basel 4 ratio middels extra inkopen naar 13.5 gaan brengen.. Extra tijd kopen voor BNP P zodat die nog een extra jaar van bezinning hebben en om te sparen voor een bod van.. € 16 : 100 * 135% = € 21.6 (afgerond € 22.. ¥€$$$

    PS. Ik denk dat de markt dit geintje nu ook goed begint door te krijgen.. ABN doet het uitstekend vandaag aan den Amsterdamsche Expositie der Nederlandsche aandelen..

    Laatst
    € 15,62
    27/03/2024 14:42
    Bied
    15,615 +0,27 (+1,76%)
    YTD +/-% +12,95%
    Ik heb er ook een grote pluk bijgekocht vandaag, op naar de 26 of overname bod.
  4. forum rang 5 Tino 27 maart 2024 16:20
    quote:

    Mr Zorin schreef op 27 maart 2024 14:41:

    [...]


    Stel dat ze voor 3 miljard vanaf 2025 terugkopen..

    De normale winst is gemiddeld te verwachten rond de 2 miljard per jaar over de komende 3 jaar inclusief dit jaar.
    Dus met 1 miljard gemiddeld inkopen keer je alleen de winst uit.
    Als je dan inderdaad naar 13.5% zou willen in 2026 zoals aangegeven en het verschil in CET1 is omgerekend 2 miljard (percentage verschil keer totaal hoeveelheid RWA, zelf even niet nagerekend maar zal ongeveer kloppen) dan moet je dus als je het oplopend wil doen ineens van 500mio dit jaar naar pakweg 1,5miljard inkopen in 2025 naast 1mrd dividend en naar 2,5 mrd inkopen en 1 mrd dividend over 2026.

    Dat is ineens zo een enorme versnelling dat ik niet begrijp waarom ABN niet over dit jaar reeds naar minimaal 750mio maar eigenlijk gewoon 1mrd is gegaan want alles wat je nu niet uitkeert dit jaar, naar verwachting 500 mio (2mrd winst min 50% aan div min 500mio inkoop is 500mio over) komt er gewoon nog bij.

    Alles mits het totaal aantal RWA gelijk blijft maar ik vrees voor nog wel wat aanpassingen gaande weg dus die 500mio van dit jaar vergeet ik even maar inderdaad zouden de inkopen dan ineens wel bruut omhoog moeten om je eigen beloftes te halen.

    Daarom heb ik ook al meermaals mijn ongenoegen geuit over het feit dat ABN echt achter loopt met te doen wat de rest wel al langer doet en dat meestal met slechtere reserves terwijl de bankactiviteiten meer risicovol zijn bij vele concurrenten en deze zich ook in minder stabiele landen bevinden zowel economisch als politiek al is het politiek natuurlijk ook wel droevig gesteld nu even, niet de laatste uitslag of het vorige kabinet maar dit gehannes en demissionaire besluiten die dan weer wel of niet of uitgesteld naar het volgende kabinet of er nog even snel door gedrukt man man..

    Anyway, ik geloof niet dat ABN zo gaat versnellen en daarnaast als ABN wel zo zou willen versnellen dan zouden zij over 2026 175% uitkeren van de jaarwinst (2mrd winst en 50% div en 2,5mrd inkopen), dus het zal wel wat langer uitgesmeerd worden en eigenlijk is dat dan weer een teleurstelling want je beloofd iets wat je niet na komt of wat je op voorhand niet na kan komen want je krijgt er de toestemming niet voor of je gaat je daar dan achter verschuilen wat ook slecht is want dit had je moeten kunnen verwachten en inschatten als topman van ABN danwel de CFO en adviseurs.

    Ik zou het al heel wat vinden als ABN zou aankondigen dat zij naar 100% van de winst gaan over 2025 en dan komen de inkopen dus op 1mrd maar dan loop je niets in, bij gelijke RWA's, moet dat blijven herhalen, en dan 2026 naar 1,5 ofzo.
    Of doe begin 2025 750mio aankondigen met een programma wat voor H2 2025 afgerond moet zijn en kondig aan voortaan elk half jaar te bekijken, dan heb je nog wat meer flexibiliteit en kun je H2 nog een keer 750mio doen en dan is het getal in 1 keer ook niet zo groot, krijg je waarschijnlijk ook makkelijker toestemming want je bent dan alweer een half jaar later qua resultaten en een half jaar wijzer qua economische ontwikkelingen en algemene ontwikkelingen zoals het verloop van de oorlogen etc.

    Dus ik zou mij qua inkopen nog niet te rijk rekenen maar dat de potentie er is zeer zeker, daarom ben ik ook enthousiast en snap ik de relatieve waardering tov ING maar ook elke andere bank in Europa zo slecht.

    Eerder werd nog wel eens gezegd, ABN, ppff kijk eens naar Commerz maar die staat al als je vergelijkt met de vorige keer dat ABN die 17e aan tikte op die 17e relatief en als ik even een 5 jaars grafiek pak op dagbasis dan zou qua koersperformance ABN in vergelijk met commerz nu 21,865 moeten staan zegt mijn grafiek.

    Er zijn minder voorbeelden maar ook genoeg nog veel extremere voorbeelden maar natuurlijk zijn er ook wel redenen waarom bij sommige die dan toen ook relatief goedkoper waren en nu gewoon deels een inhaalslag maken maar de meesten schieten weg, moet toch de verkopen van de staat zijn en het belang van de staat zeg ik dan vaak maar dan krijg je dat bericht van vanmorgen op bloomberg dat Monte dei Paschi, de staat van Italie is aan het verkopen, even 12,5% in eens met 2,5% korting maar tov de koers van gisteren die 42%!! hoger ligt dan de laatste verkoop in november.... dus het kan wel ondanks staatsdruk maar de manier waarop het bij ABN gebeurt door onze briljante geesten bij NLFI en goedgekeurd door toenmalig FinMin Kaag is wel heel ontmoedigend want daar lijkt geen eind aan te komen zo en in Italie met nog 2 rondes en alles is weg..... en dan kan het pas echt los als het dat niet al is want heb die bank niet in mijn lijst staan.
  5. forum rang 6 MIDAS 27 maart 2024 17:30
    quote:

    Speakeasie schreef op 27 maart 2024 15:45:

    [...]

    Ik heb er ook een grote pluk bijgekocht vandaag, op naar de 26 of overname bod.
    Dank u wel::)))
    Hier shorts erbij en een geschenk dat de koers hoger gaat straks krijgen we nog een herhaling van vorig jaar met shorttoppers tot 17eur.
    Dat zal wel wat veel gevraagd zijn maar ik ben ook tevreden met 15.50-16eur.
    Elke dip goud wordt gecoverd met krachtige longs vanuit het oosten en dit dikt het budget om te shorten aan.
    Win-win-win.
  6. forum rang 4 ChrisOfWallstreet 27 maart 2024 17:35
    Eerste plukje verkocht vandaag, volgende ronde plukje 15,80 verkopen

    quote:

    MIDAS schreef op 27 maart 2024 17:30:

    [...]
    Dank u wel::)))
    Hier shorts erbij en een geschenk dat de koers hoger gaat straks krijgen we nog een herhaling van vorig jaar met shorttoppers tot 17eur.
    Dat zal wel wat veel gevraagd zijn maar ik ben ook tevreden met 15.50-16eur.
    Elke dip goud wordt gecoverd met krachtige longs vanuit het oosten en dit dikt het budget om te shorten aan.
    Win-win-win.
  7. forum rang 4 ChrisOfWallstreet 27 maart 2024 17:58
    Ja volgende rondes van verkopen 15,80 15,90 16 16,10, en een miniem overhouden voor het dividend

    quote:

    MIDAS schreef op 27 maart 2024 17:40:

    [...]
    Wij zitten op dezelfde lijn verkopen wanneer iedereen koopt.
    Straks wanneer de uitverkoop bezig is kopen we aan bodemprijsjes terug:))
  8. forum rang 5 DNFTT 27 maart 2024 23:08
    quote:

    Tino schreef op 27 maart 2024 16:20:

    [...]

    De normale winst is gemiddeld te verwachten rond de 2 miljard per jaar over de komende 3 jaar inclusief dit jaar.
    Dus met 1 miljard gemiddeld inkopen keer je alleen de winst uit.
    Als je dan inderdaad naar 13.5% zou willen in 2026 zoals aangegeven en het verschil in CET1 is omgerekend 2 miljard (percentage verschil keer totaal hoeveelheid RWA, zelf even niet nagerekend maar zal ongeveer kloppen) dan moet je dus als je het oplopend wil doen ineens van 500mio dit jaar naar pakweg 1,5miljard inkopen in 2025 naast 1mrd dividend en naar 2,5 mrd inkopen en 1 mrd dividend over 2026.

    De payout ratio is nu 50% en zou nog wel iets opgetrokken kunnen worden, denk dat je 24 april even af moet wachten. Swaak is aan een nieuwe termijn begonnen en daar horen nieuwe doelstellingen bij, wat is er nou leuker dan die doelstellingen af te sluiten met een aankondiging van een eenmalige kapitaal teruggave van €1,50??
  9. forum rang 5 Tino 27 maart 2024 23:26
    quote:

    DNFTT schreef op 27 maart 2024 23:08:

    [...]

    De payout ratio is nu 50% en zou nog wel iets opgetrokken kunnen worden, denk dat je 24 april even af moet wachten. Swaak is aan een nieuwe termijn begonnen en daar horen nieuwe doelstellingen bij, wat is er nou leuker dan die doelstellingen af te sluiten met een aankondiging van een eenmalige kapitaal teruggave van €1,50??
    ABN is heel duidelijk geweest in wat wij kunnen verwachten dit jaar en dat is 500mio aandelen inkopen en een ongewijzigd dividend policy.

    De nieuwe uitspraken komen weer bij de volgende Q4 cijfers en dus ergens vroeg februari 2025.

    Tot die tijd geen veranderingen want ABN zou daarmee zijn zo geambieerde voorspelbaarheid ineens te grabbel gooien want als zij nu ineens zouden afwijken dan kan in principe ineens alles.

    Dat gaat dus ook niet gebeuren.

    Denk ook dat ABN wel begrijpt dat aandelen inkopen een veel hogere toegevoegde waarde aan aandeelhouders heeft op de langere termijn dan een eealig extra speciaal dividend.

    Als je het normale dividend beleid gaat aanpassen dan moet je dat percentage ook handhaven want weer verlagen komt ook over alsof je de zaken niet echt in de hand hebt.
    Dan beter gewoon 50% blijven betalen en de rest aandelen inkopen, zeker ook omdat er nu ook een verkoper is die er vanaf wil.

    Wat nu belangrijk is voor ABN is gewoon leveren wat in het vooruitzicht is gesteld voor 2024 en proberen om qua kosten in ieder geval lager uit te komen dan de verwachting en niet die nog eens overschrijden nu deze al extra hoog zijn door die doorgeschoven 200mio. Verder benieuwd natuurlijk naar de ontwikkeling van de impairments gedurende dit jaar.

    Er is een prognose gegeven voor NII, fee inkomsten en kosten dus je hoeft zelf alleen maar other income en impairments in te schatten.

    We zullen zien.
  10. forum rang 5 Tino 28 maart 2024 08:36
    quote:

    DNFTT schreef op 28 maart 2024 07:58:

    Ik weet het Tino, maar deze ambities zijn voorbij hun houdbaarheidsdatum en vragen om een update.
    www.abnamro.com/nl/nieuws/abn-amro-pr...
    Dat zijn ook de oude targets en bij de Q4 cijfers zijn de nieuwe targets voor 2026 bekend gemaakt.

    www.abnamro.com/en/news/abn-amro-bank...
  11. forum rang 5 Tino 28 maart 2024 10:08
    quote:

    Inge schreef op 28 maart 2024 08:50:

    AEX morgen gesloten - Goede vrijdag - en ook op maandag 2e paasdag. Zou dit een negatief effect kunnen hebben op de koersvorming van ABNAMRO?
    Het feit dat de beurs dicht is op vooraf bekende dagen (Euronext is elk jaar dicht op goede vrijdag en paasmaandag) heeft geen effect.
    De beurs is in het weekend ook 2 dagen dicht.

    Echter 4 dagen dicht op rij geeft sommige mensen wat meer vrees voor wat er zou kunnen gebeuren en dat je er dan niet bij kan maar ook 4 dagen op rij dicht zijn vaak mogelijkheden voor partijen om wat langer te babbelen over een deal zonder dat de beurs beinvloed kan worden.

    Beide zijn in het algemeen bedoeld en zeker niet ABN specifiek, ik verwacht helemaal geen nieuws van ABN voor de AVA en het is afwachten wat er dan gezegd wordt als er al iets interessants gezegd wordt.

    Maar het feit zelf dat de beurs dicht is op vooraangekondigde momenten heeft 0 effect.
2.930 Posts
Pagina: «« 1 ... 96 97 98 99 100 ... 147 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Waarom de nieuwe doelstellingen van ABN Amro een vleugje ambitie missen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links