Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD PSE:URW.FR, FR0013326246

  • 78,580 2 mei 2024 17:35
  • +0,100 (+0,13%) Dagrange 77,640 - 78,900
  • 294.082 Gem. (3M) 378,2K

Unibail Rodamco Westfield 2023, Rise or Fall ?

2.737 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 137 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Lamsrust 20 maart 2023 09:30
    quote:

    Lamsrust schreef op 13 maart 2023 15:30:

    [...]

    Eén woord: liquiditeit!

    Interessante bijkoopmomenten naderen zeker, maar je weet nooit hoe diep de koers nog zakt. Gefaseerd bijkopen dan maar. Ik wacht tot de koers begint met een 4.
    Risk happens fast. En zo begint de koers alweer (bijna) met een 4. Ik vermoed echter dat er nog een neerwaartse versnelling komt doordat er bij hedgefunds die wat zwaar in de bankaandelen en COCO’s zitten nog wat margin calls afgaan, waardoor op een gegeven moment alles eruit wordt gegooid om liquiditeit te maken.

    In deze markt kan er over een week zo weer 10% af zijn. Of 10% bij.
  2. forum rang 6 Lamsrust 20 maart 2023 11:18
    quote:

    tradersonly schreef op 20 maart 2023 09:50:

    Kan idd. Maar ik stap liever gestaffeld in. De high en lows pak je toch maar zelden. En voor de l.t. maakt het niet veel uit.
    Volledig mee eens.

    Dat doe ik ook, alleen van URW heb ik er al veel. Daar neem ik alleen extra erbij onder de E 50.
  3. forum rang 6 Lamsrust 20 maart 2023 19:16
    Scotch & Soda vraagt faillissement aan voor Nederlandse winkels
    Door REDACTIE DFT

    4 min geleden

    Ook de gedwongen sluiting tijdens de coronaperiode heeft de 32 Nederlandse winkels van Scotch & Soda bepaald geen goed gedaan. Het bedrijf telt circa 2000 werknemers, waarvan 800 in ons land.

    Doorstart

    De curator van Scotch & Soda zoekt naar een partij die een doorstart wil maken met het Nederlandse gedeelte. Het buitenlandse deel met meer dan 200 winkels valt buiten het faillissement. De Nederlandse winkels blijven voorlopig open.

    Scotch & Soda is eigendom van Sun Capital. Deze Amerikaanse investeerder was eerder eigenaar van V&D, totdat het warenhuis in 2015 bankroet ging.
  4. forum rang 7 HCohen 22 maart 2023 08:13
    ‘14,5 miljoen mensen bezochten Westfield Mall of the Netherlands in 2022’
    17 uur geleden
    fashionunited.nl/nieuws/retail/14-5-m...
    retailtrends.nl/news/69080/mall-of-th...

    ‘14,5 miljoen mensen bezochten Westfield Mall of the Netherlands in 2022’RETAIL
    De Westfield Mall of the Netherlands. Beeld: Unibail-Rodamco-Westfield
    Winkelcentrum Mall of the Netherlands trok in 2022 circa 14,5 miljoen bezoekers. Dat zegt Jurn Hoeksema in een interview met nieuwsplatform RetailTrends. Hoeksema is operationeel directeur Noord-Europa bij Unibail-Rodamco-Westfield, de eigenaar van het winkelcentrum.

    De Mall of the Netherlands, ook bekend als de Westfield Mall of the Netherlands, opende in maart 2021. De eerste maand waren de bijna driehonderd winkels in het complex alleen nog op afspraak open, maar in mei en juni werden er al een miljoen bezoekers per maand geteld. In 2022 lag het gemiddelde op 1,2 miljoen bezoekers per maand.

    “We kijken ongelooflijk trots en tevreden terug,” zegt Hoeksema in het interview over de afgelopen twee jaar. “We denken dat de relevantie van dit product voor Nederland inmiddels echt wel is aangetoond.”
  5. matin 22 maart 2023 09:21
    1e kwartaal haast voorbij.
    Per aandeel € 2.40 netto verdient.
    Is een bedrag van € 335 mio netto winst

    Koers nog steeds maar €52

    En de rentes naderen hun top.

    Nu alleen nog nieuws dat er vastgoed verkocht is tegen een redelijke prijs in de USA .

    Begrijp alleen niet dat het negatieve nog overheerst inzake het aandeel URW.

    Een bedrad van
  6. forum rang 5 Stork 49 22 maart 2023 09:27
    quote:

    matin schreef op 22 maart 2023 09:21:

    1e kwartaal haast voorbij.
    Per aandeel € 2.40 netto verdient.
    Is een bedrag van € 335 mio netto winst

    Koers nog steeds maar €52

    En de rentes naderen hun top.

    Nu alleen nog nieuws dat er vastgoed verkocht is tegen een redelijke prijs in de USA .

    Begrijp alleen niet dat het negatieve nog overheerst inzake het aandeel URW.

    Een bedrad van
    een bedrad van...????
    het is trouwens verdiend met een d
  7. forum rang 5 tradersonly 22 maart 2023 10:10
    Als je beseft dat er een maand geleden nog ‘gevochten’ werd om stukken te bemachtigen tegen €63 is dit wel opmerkelijk idd.
    We staan nu lager dan tijdens de langdurige lockdowns in ‘21 terwijl sinds afgelopen zomer de winst steevast naar boven is bijgesteld. Volumes wel laag overigens.
    Andere vastgoedfondsen liggen ook wat zwakker vandaag. Misschien ergens een verkoopadvies afgegeven?
  8. forum rang 6 Lamsrust 22 maart 2023 11:10
    quote:

    tradersonly schreef op 22 maart 2023 10:10:

    Als je beseft dat er een maand geleden nog ‘gevochten’ werd om stukken te bemachtigen tegen €63 is dit wel opmerkelijk idd.
    We staan nu lager dan tijdens de langdurige lockdowns in ‘21 terwijl sinds afgelopen zomer de winst steevast naar boven is bijgesteld. Volumes wel laag overigens.
    Andere vastgoedfondsen liggen ook wat zwakker vandaag. Misschien ergens een verkoopadvies afgegeven?
    Ik vermoed eerder de impact van de verkrapping van liquiditeit: het wordt afgezien van de gestegen rente lastiger om geld los te krijgen om vastgoed te financieren. Hierdoor daalt de waarde van vastgoed, hetgeen leidt tot lagere verkoopopbrengsten van te verkopen vastgoed en verslechtering LTV's.

    Dit wordt ook ingeprijsd in de URW bonds. De effectieve rente hierop is in één week plm. 0.4% gestegen tot plm. 4.1% voor 10 jaars geld.

    Indien dit ook nog tot een recessie leidt, dan ontstaat er ook nog eens druk op de huren.

    Kortom: allerlei risico's doemen op voor de commerciële vastgoedmarkt en die worden nu ingeprijsd.

    Oplossing: rustig blijven zitten. Immers URW hoeft niet te herfinancieren dus kan deze storm even aan zich voorbij laten gaan. De markt verwacht overigens niet dat URW de hybrid aflost in oktober, want die noteert op 83%.
  9. roel 22 maart 2023 12:00
    Wellicht angst dat vastgoedfondsen door de hogere rente standen niet snel genoeg kunnen indexeren om.winstgevend te blijven. Ik heb zelf ook eur 750k die ik over 3 jaar moet terugbetalen of tegen hoge rente moet herfinancieren.Komt er een woning vrij verkoop ik die (ook door de Hugo / Marnix regels).
2.737 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 137 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Unibail-Rodamco-Westfield ziet meer beweging in transactiemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links