Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Kendrion AEX:KENDR.NL, NL0000852531

  • 12,720 3 mei 2024 17:35
  • -0,360 (-2,75%) Dagrange 12,680 - 13,260
  • 34.618 Gem. (3M) 35,5K

Kendrion in 2023 met stijgend aandeel duurzaamheid

586 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 30 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. VLiTaNbase 24 maart 2023 12:09
    quote:

    DubbeltjeblijftDubbeltje schreef op 24 maart 2023 10:47:

    [...]

    Een overname door Aalberts en TKH lijkt me onlogisch. Ik zie geen overlap en derhalve ook nauwelijks synergie. De enige overeenkomst tussen Aalberts of TKH met Kendrion is dat ze allebei "dingen maken" maar daar houdt het ook wel mee op.
    Bosch lijkt me nog het meest logische al geloof ik daar ook niet echt in.
    Aalberts heeft een breed producten pakket en levert veel duurzaamheid onderdelen voor gebouwen, maar levert ook aan auto fabrikanten. Kendrion doet net als Aalberts aan kleppen en vloeistof controle. Men kan behalve naar synergie, ook kijken naar aanvulling.

    TKH doet net als Kendrion veel aan industriële automatisering. En TKH levert diverse soorten speciaal kabels en steeds meer zeekabels om windmolens in parken op zee aan elkaar te verbinden. Kendrion maakt belangrijke onderdelen voor in windmolens. Kendrion heeft een locatie in Enschede, dat is niet ver van TKH in Haaksbergen.
    En TKH zit ook op meerdere locaties in China, onder andere nabij Sjanghai, in welk land ook Kendrion flink investeert.

    Nu is het wel zo dat Aalberts wat betreft beurswaarde duidelijk groter is dan TKH en dat dus ook weer in verhouding tot Kendrion. Bosch is uiteraard een hele grote.
  2. forum rang 8 HenkdeV 24 maart 2023 18:21
    quote:

    VLiTaNbase schreef op 24 maart 2023 12:09:

    [...]

    Aalberts heeft een breed producten pakket en levert veel duurzaamheid onderdelen voor gebouwen, maar levert ook aan auto fabrikanten. Kendrion doet net als Aalberts aan kleppen en vloeistof controle. Men kan behalve naar synergie, ook kijken naar aanvulling.

    TKH doet net als Kendrion veel aan industriële automatisering. En TKH levert diverse soorten speciaal kabels en steeds meer zeekabels om windmolens in parken op zee aan elkaar te verbinden. Kendrion maakt belangrijke onderdelen voor in windmolens. Kendrion heeft een locatie in Enschede, dat is niet ver van TKH in Haaksbergen.
    En TKH zit ook op meerdere locaties in China, onder andere nabij Sjanghai, in welk land ook Kendrion flink investeert.

    Nu is het wel zo dat Aalberts wat betreft beurswaarde duidelijk groter is dan TKH en dat dus ook weer in verhouding tot Kendrion. Bosch is uiteraard een hele grote.
    Goed verhaal, duimpje.
  3. DubbeltjeblijftDubbeltje 26 maart 2023 21:55
    Dat zowel Aalberts als Kendrion aan de automobiel industrie leveren wil niet zeggen dat een overname synergie voordelen oplevert. Kendrion doet "iets" met magneten en Aalberts doet o.a. iets met oppervlaktebehandeling en vloeistofcontrole voor de transport sector. Ik vraag me af of er veel synergievoordeel mee te behalen valt. Dat zou pas het geval zijn als Aalberts een substantieel deel van de omzet van Kendrion zou vormen en dat Kendrion unieke technologieen zou bezitten waar Aalberts niet buiten kan. Ik denk dat dit niet het geval is.

    Aalberts is bovendien een kralenrijger qua overnames. Stukje bij beetje verlengen en versterken ze hun productaanbod. Ik zie ze niet opeens een grote -en enigszins bedrijfsvreemde- activiteit (Kendrion) overnemen. Dit past niet in de overnamecultuur van Aalberts en het zou ook niet lekker binnen de productmix passen.

    Oftewel...ik geloof er niet in.
  4. forum rang 10 voda 14 april 2023 10:14
    Kempen meldt groter belang in Kendrion

    Kapitaalbelang ruim 15 procent.

    (ABM FN-Dow Jones) Kempen Capital Management heeft een groter belang in Kendrion gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 11 april 2023.

    Kempen meldde een kapitaalbelang van 15,33 procent met eenzelfde stemrecht. Dit belang wordt middellijk reëel gehouden.

    Op 26 mei 2020 meldde Kempen een belang van 10,07 procent en op 23 november 2015 meldde Kempen voor het eerst een belang, toen van 5,98 procent.

    Het belang wordt door Kempen namens klanten gehouden via beleggingsfondsen, verklaarde een woordvoerder van Kempen vrijdag.

    Wet op het financieel toezicht

    De melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari 2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt. Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3 procent elke wijziging in hun belang melden bij het overschrijden van de volgende drempelwaarden: 3, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 75 en 95 procent. Dit geldt zowel bij het opbouwen als het afbouwen van een belang.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  5. forum rang 6 effegenoeg 14 april 2023 19:53
    quote:

    HenkdeV schreef op 14 april 2023 17:40:

    Op de valreep TomTom voorbij gegaan als best presterende aandeel van de dag. Proficiat.
    Ik had een goede dag met deze twee fondsen.
    Trouwens gister al met Fagron goed geboerd, hoewel daar al behoorlijk wat aan wachttijd vooraf gegaan is.
    Maar dat hoort nu eenmaal bij de spelregels.
586 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 30 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Verrassende zet Kendrion

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links