Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 13,975 26 apr 2024 17:36
  • -0,035 (-0,25%) Dagrange 13,815 - 14,285
  • 1.643.771 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 769 770 771 772 773 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Eros Ramazzotti 24 maart 2023 10:42
    quote:

    Eagle1959 schreef op 24 maart 2023 10:27:

    Van 27,- naar 17,- is natuurlijk absurd. Nog geen 4 miljard Market Cap. Hoe somber ook een ieder is: de kans dat JET wordt overgenomen met 2 miljard cash, een burn van 250 miljoen in 2023, ebitda positief en een niet te vermijden consolidatieslag in de sector is levensgroot. De Amerikaanse investeerders en hedgefondsen handelen met dat doel. Anders kan ik de discount van > 35% in 10 weken tijd tussen DD en JET niet verklaren. Maanden in spanning en papieren verliezen doen wat met je gemoedsrust. Maar ik verwacht uiteindelijk veel hogere koersen en wil dat niet missen, dus maar even doorbijten..
    Zo sta ik er ook in.
  2. De Pizzabezorger 24 maart 2023 10:49
    De fietskoeriers die jarenlang maaltijden hebben bezorgd voor Deliveroo waren geen ondernemers, maar werknemers. De Britse maaltijdbezorger, die vorig jaar uit Nederland is vertrokken, liet de bezorgers sinds 2018 als schijnzelfstandigen werken. Dat volgt uit een arrest dat de Hoge Raad vrijdag heeft gewezen.
    De hoogste rechter stelt vakbond FNV, die al jarenlang strijdt tegen schijnzelfstandigheid bij platformbedrijven, in het gelijk. De uitspraak heeft potentieel verstrekkende gevolgen voor andere zzp'ers en bedrijven die zzp'ers inhuren.
    Mede door het ontbreken van een duidelijke rechtsnorm treedt de Belastingdienst tot dusver nauwelijks op tegen mogelijke ontduiking van loonheffingen en sociale premies. Het kabinet werkt zelf ook aan scherpere zzp-wetgeving, maar heeft al laten weten dat de Belastingdienst niet in staat is om voor 2025 goed te handhaven.
    Toch maken werkgevers zich zorgen over de implicaties van de uitspraak voor de inrichting van hun flexibele schil. Werkgeversorganisatie AWVN organiseert volgende week al een webinar voor haar leden. Ook advocatenkantoren bieden voorlichtingsbijeenkomsten aan om werkgevers bij te praten.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/economie/1471587/hoge-raad-koer...
  3. [verwijderd] 24 maart 2023 10:55
    ### Goed om te zien dat u mogelijk anderen inspireert met onze journalistieke content. We vragen u enkel voor persoonlijk gebruik onze content te kopiëren, om geen inbreuk te maken op onze Algemene Voorwaarden. Vraag anders naar onze bedrijfslicenties via klanten@fdmediagroep.nl ###

    Hoge Raad: koeriers Deliveroo waren werknemers

    Rik Winkel

    Deel via WhatsApp
    Deel via Twitter
    Deel via Facebook
    Deel via LinkedIn
    Deel via E-mail

    Bewaar artikel in Mijn Nieuws

    De Hoge Raad in Den Haag oordeelde vrijdag over de fietskoeriers van Deliveroo. Foto: ANP
    De fietskoeriers die jarenlang maaltijden hebben bezorgd voor Deliveroo waren geen ondernemers, maar werknemers. De Britse maaltijdbezorger, die vorig jaar uit Nederland is vertrokken, liet de bezorgers sinds 2018 als schijnzelfstandigen werken. Dat volgt uit een arrest dat de Hoge Raad vrijdag heeft gewezen.

    De hoogste rechter stelt vakbond FNV, die al jarenlang strijdt tegen schijnzelfstandigheid bij platformbedrijven, in het gelijk. De uitspraak heeft potentieel verstrekkende gevolgen voor andere zzp'ers en bedrijven die zzp'ers inhuren.

    Mede door het ontbreken van een duidelijke rechtsnorm treedt de Belastingdienst tot dusver nauwelijks op tegen mogelijke ontduiking van loonheffingen en sociale premies. Het kabinet werkt zelf ook aan scherpere zzp-wetgeving, maar heeft al laten weten dat de Belastingdienst niet in staat is om voor 2025 goed te handhaven.

    Toch maken werkgevers zich zorgen over de implicaties van de uitspraak voor de inrichting van hun flexibele schil. Werkgeversorganisatie AWVN organiseert volgende week al een webinar voor haar leden. Ook advocatenkantoren bieden voorlichtingsbijeenkomsten aan om werkgevers bij te praten.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/economie/1471587/hoge-raad-koer...
  4. Lapswans 24 maart 2023 11:00
    quote:

    Lapswans schreef op 20 maart 2023 16:47:

    Ik weet het, het wordt afgedrukt en als wc papier gebruikt, maar het schrijft wel even lekker van me af....
    Zojuist naar jitsegroen en cc ir gestuurd.

    Beste Jitse,

    Op 14 maart is duidelijk geworden dat JET liefst 4.000.000 aandelen aan personeel cadeau doet voor hun prestaties. 4.000.000 aandelen! En wel voor bewezen diensten. Ik zou graag meer inzicht willen in welke bewezen diensten? Gaat het dan om de mensen die hebben geholpen bij de enorme miskoop genaamd Grubhub? Of gaat het om de mensen die enorme imago schade hebben veroorzaakt door zich niet netjes te gedragen op een skitrip? Of is het voor diegene die iFood niet wilde verkopen omdat het toch wel meer waard zou worden? Ik denk dat ik het weet, het zal naar diegene gaan die zo voortreffelijk communiceert naar de aandeelhouders, die enorm goed is in het managen van verwachtingen en afgeven van guidance. Dat moet haast wel! Alle gekheid op een stokje: schaam je je niet om 4.000.000 aandelen cadeau te doen in een tijd dat aandeelhouders tegen 50%+ verlies aan kijken. 50%+ verlies welke voor een deel aan jou en je managementteam te wijten is. Dat managementteam wat je daar nu voor gaat belonen. Je had je kruid al flink verschoten, maar met deze actie geef je de trouwe aandeelhouder letterlijk een trap na.

    @jitsegroen: nog net geen trending topic op twitter maar wat krijg je veel verwijten. Je zet je eigen koers voort en dat siert je. Maar enig zelfbeeld kan geen kwaad. Leer van je fouten en blijf niet onnodig lang vasthouden om ooit je gelijk te kunnen tonen. Je hebt een paar flinke flaters geslagen so be it. Maar deze 4.000.000 had ik zelfs van jou niet verwacht. Respectloos.

    Met teleurstellende groet,

    Ik wil jullie graag op de hoogte brengen van de reactie van Jitse en de discussie die ik nadien met hem heb gevoerd via de mail.

    Jitse Groen
    Het betreft SBC, in hoofdzaak SBC Grubhub, laatstelijk goedgekeurd door 84,4% van de aandeelhouders tijdens de AvA mei 2022. SBC is een gebruikelijk looncomponent en vergeleken met andere tech bedrijven betreft dit een laag bedrag, dat we uiteraard proberen te beperken, zeker gezien de huidige koers. Ik begrijp uit je e-mail dat je het hiermee niet eens bent, maar we kunnen uiteraard niet zomaar het loon van het personeel verlagen.

    Lapzwans
    Vooropgesteld: waardeer dat je de tijd en moeite neemt om mij te beantwoorden. Uiteraard begrijp ik dat een verlaging van het loon geen optie is. Mijn punt gaat erom dat een bonus ongepast is in tijden dat het bedrijf niet naar behoren performt (afgegeven guidance naar beneden bijgesteld en vervolgens niet gehaald).

    Jitse Groen
    Het betreft arbeidsloon. Het is geen bonus (er zit geen performance element aan), ik weet niet zo goed hoe je hier op komt.

    Lapzwans
    Het antwoord geeft mij ook hoop. Want - zeg je - de beloning is door de AvA goedgekeurd en wordt daarom netjes tot uitvoer gebracht. Mag ik er daarmee ook vanuit gaan dat het punt rondom inkoop eigen aandelen, (tevens goedgekeurd tijdens de AvA) zal worden uitgevoerd?

    Jitse Groen
    Dit zijn beide autorisaties. Je zult dergelijke autorisaties bij elk beursgenoteerd bedrijf tegenkomen.
    In het geval van de uitgifte aandelen is de SBC-component bekend, en zou derhalve geen verrassing moeten zijn.

    Betreft aandelen terugkoop is het van belang te begrijpen dat de convertibles onder water staan, en op dit moment dus pure schuld zijn. Dit is een gevolg van de daling van tech aandelen èn de hogere rente en deze leningen dienen derhalve (vooralsnog) te worden afbetaald. Aandelen terugkoop is niet uit te sluiten, maar het is in deze tijd ongelooflijk belangrijk goed gekapitaliseerd te zijn, zeker omdat dat niet voor iedereen in onze sector geldt.


    Lapzwans
    Als het geen bonus is waarom moeten er dan aandelen worden uitgegeven en kan dit loon zoals jij het noemt niet gewoon uit de liquide middelen worden betaald of als dan toch perse aandelen moeten worden weggeven; waarom gebruik je de liquide middelen niet om die 4.000.000 aandelen in te kopen. Nu laat je de boel verder verwateren en zie wat het resultaat is op de koers.

    Jitse Groen
    Alles kan. SBC is echter een normaal looncomponent, met name in de VS, en is onderdeel van een werknemerscontract. Als je dit zult willen veranderen dien je dus al die contracten te heronderhandelen. Je kunt dit niet zomaar even wijzigen, zeker niet achteraf, nadat de SBC al is toegekend.

    Lapzwans
    Ik ben van mening dat bij de AvA in mei 2022 serieuze statements zijn gemaakt richting management. Welke acties zijn ondernomen om het anders aan te pakken? Heb anders het idee dat het in mei weer een kwestie wordt van verwijten richting management en vol in de verdediging richting aandeelhouders.

    Jitse Groen
    Dat valt wel mee. We zijn het op hoofdlijnen eens met onze grootaandeelhouders.
    Helaas kan ik niet zo veel met "het anders aan te pakken".
  5. forum rang 10 voda 24 maart 2023 11:06
    Sectorbericht:

    Hoogste rechter: bezorgers Deliveroo zijn werknemers, geen zzp’ers
    Updated 9 min geleden
    24 min geleden
    in FINANCIEEL

    DEN HAAG (ANP) - Ook de hoogste rechter van Nederland vindt dat bezorgers van maaltijdbezorgingsbedrijf Deliveroo werknemers waren, en geen zelfstandige ondernemers.

    Lagere rechtbanken kwamen eerder al tot die conclusie maar het van oorsprong Britse bedrijf ging telkens in beroep. De Hoge Raad oordeelt nu ook in het nadeel van Deliveroo.

    Deliveroo heeft Nederland vorig jaar verlaten, maar volgens vakbond FNV heeft de uitspraak ook gevolgen voor andere sectoren en bedrijven waar veel zelfstandigen eigenlijk werknemers zijn.

    BEKIJK OOK:
    Deliveroo overweegt vertrek uit Nederland

    De zaak gaat om het besluit van Deliveroo uit 2018 om de aflopende contracten van bezorgers niet meer te verlengen. In plaats daarvan konden ze als zelfstandig ondernemer aan de slag voor de maaltijdbezorger.

    FNV liet het daar niet bij zitten en spande daarop een rechtszaak aan, omdat de maaltijdbezorgers volgens de bond nog altijd voor een groot deel afhankelijk waren van Deliveroo. Volgens de vakbond gingen de bezorgers er tegelijkertijd financieel op achteruit.

    BEKIJK OOK:
    Pijn bij restaurants om hogere betaling aan Thuisbezorgd.nl: ’Verdienen geen droog brood meer’

    www.telegraaf.nl/financieel/104603633...
  6. maars 24 maart 2023 11:09
    quote:

    maars schreef op 1 maart 2023 11:09:

    Hallo allemaal! Ik ben ook weer (even?) terug van weg geweest!, inmiddels 4 maanden van m'n JETjes af en lekker genietende van m'n nieuwe dikke R-line (mede dankzij JET), maar 't wordt bijna interessant om m'n aantallen weer terug te kopen! v.a. <€15,8 zal ik weer van de partij zijn!
    €16,8, nog maar een euro te gaan :=)
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 769 770 771 772 773 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links