Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD PSE:URW.FR, FR0013326246

  • 78,520 2 mei 2024 14:26
  • +0,040 (+0,05%) Dagrange 77,640 - 78,720
  • 39.669 Gem. (3M) 379K

Unibail-Rodamco-Westfield 2022, het jaar van de comeback?

3.912 Posts
Pagina: «« 1 ... 94 95 96 97 98 ... 196 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Stork 49 20 mei 2022 08:33
    quote:

    HCohen schreef op 20 mei 2022 07:26:

    [...]

    We zijn daar allen bij om dat te temperen/ corrigeren als nodig(!).

    Ik hoop ik elk geval te behouden;
    - 'inhoudelijke focus' (zoals de norm op dit forum);
    - Op feiten gefundeerde visies/uitwisselingen (te stimuleren met AB's en reacties en kwats te negeren; geen infovervuiling accepteren):
    - Het decorum (geen kiften/ veelvuldigheid aan beledigende uitwisselingen accepteren).
    en al helemaal geen dikke nekken
  2. forum rang 6 Lamsrust 20 mei 2022 08:38
    quote:

    Long_term_investor schreef op 20 mei 2022 06:59:

    [...]

    Moet je als forum niet zo blij mee zijn. De grootste kwats gaat nu het forum vullen.

    Dan gaan we dat inhoudelijk weerleggen met referentie aan onderliggende stukken. Aangezien voor de meeste leden van het JET forum een teletekstpagina al teveel tekst bevat zullen ze dan wel snel afdruipen. Daarnaast gedraagt het bestuur van URW zich als een oester dus daar kan ook niet veel ophef over ontstaan.
  3. forum rang 6 Lamsrust 20 mei 2022 08:49
    quote:

    HCohen schreef op 20 mei 2022 06:19:

    URW’s Geoff Mason on Post-Pandemic Development
    chainstoreage.com/urws-geoff-mason-po...
    05/19/2022

    We hear you’re moving forward with a new vision for some of your shopping centers in the U.S. Tell us about it.
    We have a vision to transform many of our most productive shopping centers into landmark destinations that completely reimagine the intersection of retail and urban placemaking. Our goal is to create more than just places to shop, but rather mixed-use destinations that have a resort-like quality, are highly adapted to the local community, and transit-oriented.

    Do you feel that, as primarily a center owner-and-operator, you have to approach mixed-use development in a different way?
    We are being thoughtful about our strategy for creating landmark destinations, with a focus on four key areas: densification, diversification, innovation, and personalization. And we’re bringing in co-developers and other business partners when and where it makes sense, blending our global retail and development expertise with our partners’ localized experience in residential and community-building. Ultimately, we want to create true town centers where people have all their needs met, whether that be for shopping, socializing, working, dining, or living.
    In de US ligt derhalve de focus op “turning the most productive shopping centers into land mark destinations with co developers and other business partners”. Blijft erop wijzen dat een JV structuur met wat nieuwe investeerders erbij een realistisch scenario is.
  4. forum rang 7 HCohen 20 mei 2022 08:51
    quote:

    Lamsrust schreef op 20 mei 2022 08:49:

    [...]

    In de US ligt derhalve de focus op “turning the most productive shopping centers into land mark destinations with co developers and other business partners”. Blijf erop wijzen dat een JV structuur met wat nieuwe investeerders erbij een realistisch scenario is.
    Ik hoop tevens een footprint in de US te houden Lamsrust. Dat is imo een reele optie en een uitkomst die ook ik graag zou zien.
  5. forum rang 5 Stork 49 20 mei 2022 08:55
    quote:

    HCohen schreef op 20 mei 2022 08:48:

    [...]

    Ok, en dan doel je op a) stamgasten van dit forum of b) potentieel nwe gasten?

    Het is me niet duidelijk wat je wilt aanvullen op mijn post.
    vragen naar de bekende weg: commentaar slaat op het feit dat een als snoever bekend staand Jet-forum-lid hier wel eens het draadje kan gaan vervullen en zulke dikke nekken willen we hier niet, toch? Duidelijk nu, ook al sluit het niet geheel aan bij uw comment
  6. forum rang 6 Lamsrust 20 mei 2022 09:03
    quote:

    HCohen schreef op 20 mei 2022 08:51:

    [...]

    Ik hoop tevens een footprint in de US te houden Lamsrust. Dat is imo een reele optie en een uitkomst die ook ik graag zou zien.
    Zeker nu Niel erg enthousiast was over UTC en Century City is een Franstalig interview een paar maanden geleden duidt het m.i. erop dat ze deze malls zeker niet met veel korting aan de concurrent gaan geven. Niel zal hiermee alleen dan instemmen indien een dergelijke koper alles voor een acceptabele prijs overneemt, i.e. ook de mindere flagship malls zoals Montgomery en St Francisco Centre.
  7. forum rang 7 HCohen 20 mei 2022 09:05
    quote:

    Zwaluwe/Dongen schreef op 20 mei 2022 08:55:

    [...]
    vragen naar de bekende weg: commentaar slaat op het feit dat een als snoever bekend staand Jet-forum-lid hier wel eens het draadje kan gaan vervullen en zulke dikke nekken willen we hier niet, toch? Duidelijk nu, ook al sluit het niet geheel aan bij uw comment
    Dank voor die toelichting. En ja hoor dan sluit het prima aan bij mijn comment.
    Ik twijfelde even op wie je nu doelde, vandaar mijn vraag.

    Ieder zijn visie en een beetje luchtigheid vind ik prima op zijn tijd, maar voor mij zijn beleggingen serieuze aangelegenheden en ik ben daarom tot heden dik tevreden met de wijze waarop het fonds wordt gevolgd op dit forum en de uitwisselingen zoals ze hier gemiddeld gesproken plaatsvinden. Thanks !
  8. forum rang 7 HCohen 20 mei 2022 09:12
    quote:

    Lamsrust schreef op 20 mei 2022 09:03:

    [...]

    Zeker nu Niel erg enthousiast was over UTC en Century City is een Franstalig interview een paar maanden geleden duidt het m.i. erop dat ze deze malls zeker niet met veel korting aan de concurrent gaan geven. Niel zal hiermee alleen dan instemmen indien een dergelijke koper alles voor een acceptabele prijs overneemt, i.e. ook de mindere flagship malls zoals Montgomery en St Francisco Centre.
    De aankondiging van volledige terugtrekking uit de US op Investorsday 2022 overviel mij, mede door uitspraken van X Niel in dat eerdere interview waarin hij idd erg enhousiast was over US-objecten.
    Wellicht komt van uitstel gedeeltelijke afstel, maar dan moeten de omstandigheden wel meezitten. Ik op mijn beurt zou dat nogmaals graag zien(strategische positionering). Allerminst zeker, maar niet uit te sluiten imho.
  9. forum rang 6 Lamsrust 20 mei 2022 09:26
    quote:

    HCohen schreef op 20 mei 2022 09:12:

    [...]

    De aankondiging van volledige terugtrekking uit de US op Investorsday 2022 overviel mij, mede door uitspraken van X Niel in dat eerdere interview waarin hij idd erg enhousiast was over US-objecten.
    Wellicht komt van uitstel gedeeltelijke afstel, maar dan moeten de omstandigheden wel meezitten. Ik op mijn beurt zou dat nogmaals graag zien(strategische positionering). Allerminst zeker, maar niet uit te sluiten imho.
    Verkoop geheel US bezit tegen acceptabele prijs zal ook uitgangspunt zijn, maar als dat niet lukt zal men of met JV alternatief komen of met behouden flag ships in combinatie met extra 1 of 2 jaar winstinhouding om LTV te drukken dan wel meer Europese centra in JV met investeerders.

    Bedenk dat 2 jaar winstinhouding EUR 2.5 mrd cash impliceert, dat is 25% van de waarde van de US flagships. Door deze winstinhouding blijven de rating agencys ook rustig, omdat ze zien dat de LTV 2% punt per jaar automatisch terugloopt bij gelijkblijvende waarderingen.
  10. forum rang 8 Branco P 20 mei 2022 09:28
    quote:

    HCohen schreef op 20 mei 2022 09:12:

    [...]

    De aankondiging van volledige terugtrekking uit de US op Investorsday 2022 overviel mij, mede door uitspraken van X Niel in dat eerdere interview waarin hij idd erg enthousiast was over US-objecten.
    Wellicht komt van uitstel gedeeltelijke afstel, maar dan moeten de omstandigheden wel meezitten. Ik op mijn beurt zou dat nogmaals graag zien(strategische positionering). Allerminst zeker, maar niet uit te sluiten imho.
    als je van plan bent om iets te verkopen dan moet je er uiteraard wel op een bepaalde manier heel erg enthousiast over doen. "We focussen ons nu eenmaal op Europa en daarom gaat onze high quality US portefeuille eruit." Zou jij dat niet zo doen?

    Persoonlijk denk ik dat na verkoop USA uiteindelijk ook de paar centra in UK er nog uit gaan. De hele Westfieldportefeuille is in mijn ogen minder van kwaliteit dan het bezit van URW op het Europese vasteland. Dan kun je een "onafhankelijke" adviseur nog zo veel A's laten toewijzen aan je winkelcentra, dat maakt ze nog niet meteen écht goed.

    Denk in mogelijkheden: heel USA en UK verkopen om vervolgens op termijn weer acquisitie van goed spul in gang te zetten. Of de ontwikkeling van Westfield Brussel en Westfield Milaan weer in gang te zetten. Liever nog: overnamebod doen op ECP, dan heb je ook je Flagships in Brussel en Milaan... maar dan zonder concurrentie :-)
  11. forum rang 7 HCohen 20 mei 2022 09:36
    quote:

    Lamsrust schreef op 20 mei 2022 09:26:

    [...]

    Verkoop geheel US bezit tegen acceptabele prijs zal ook uitgangspunt zijn, maar als dat niet lukt zal men of met JV alternatief komen of met behouden flag ships in combinatie met extra 1 of 2 jaar winstinhouding om LTV te drukken dan wel meer Europese centra in JV met investeerders.

    Bedenk dat 2 jaar winstinhouding EUR 2.5 mrd cash impliceert, dat is 25% van de waarde van de US flagships. Door deze winstinhouding blijven de rating agencys ook rustig, omdat ze zien dat de LTV 2% punt per jaar automatisch terugloopt bij gelijkblijvende waarderingen.
    'Een balletje kan raar rollen', we gaan zien hoe de invulling van het voornemen/ uitgangspunt zich gaat ontwikkelen.
  12. forum rang 7 HCohen 20 mei 2022 09:45
    quote:

    Branco P schreef op 20 mei 2022 09:28:

    [...]

    als je van plan bent om iets te verkopen dan moet je er uiteraard wel op een bepaalde manier heel erg enthousiast over doen. "We focussen ons nu eenmaal op Europa en daarom gaat onze high quality US portefeuille eruit." Zou jij dat niet zo doen?
    Zeker/ eens, de benadering snap ik wel. Ikzelf zou echer graag zien dat het neusje van de zalm(JV's?) word aangehouden (ihkv een sterk mondiaal premium merk).

    Persoonlijk denk ik dat na verkoop USA uiteindelijk ook de paar centra in UK er nog uit gaan. De hele Westfieldportefeuille is in mijn ogen minder van kwaliteit dan het bezit van URW op het Europese vasteland. Dan kun je een "onafhankelijke" adviseur nog zo veel A's laten toewijzen aan je winkelcentra, dat maakt ze nog niet meteen écht goed.
    Gedeelelijke herontwikkeling biedt mogelijk ook soelaas(mixed-use). Vooralsnog staan ze niet in de etalage in elk geval.

    Denk in mogelijkheden: heel USA en UK verkopen om vervolgens op termijn weer acquisitie van goed spul in gang te zetten. Of de ontwikkeling van Westfield Brussel en Westfield Milaan weer in gang te zetten. Liever nog: overnamebod doen op ECP, dan heb je ook je Flagships in Brussel en Milaan... maar dan zonder concurrentie :-)
    Brussel en Milaan volgen nog wel, de vraag is wanneer. Ik zie deze 2 projecten erg positief in en daar is al aardig in geinvesteerd. Overname ECP zie ik niet zo snel gebeuren ;-)
  13. forum rang 4 Mr.J.bonds 20 mei 2022 11:12
    Dit zegt Eddy Scheckman, TA-analist bij Cashcow over Kentering

    [b]Unibail-Rodamco laten rijpen

    Geplaatst door Eddy Schekman | 20 mei 2022
    Vastgoed, Tips van Eddy Schekman

    Unibail-Rodamco zit in de hoek waar de klappen vallen met een koersdaling van 11,5% naar 64,11 euro.

    Het koersleed is veroorzaakt door de berichten, liever gezegd beschouwingen, voor de vrees van een recessie. Deze zou worden ingegeven door de ontwikkeling van de inflatie, die een extra impuls kan krijgen als de Chinese economie weer opengaat. De vraag naar olie zal dan stijgen. Prijzen lopen dan op. Centrale banken moeten dan hard op de rem trappen.

    Inflatie hoeft niet altijd slecht te zijn voor vastgoed. Veelal stijgen prijzen en huren in een periode van geldontwaarding. Keerzijde is wel meer wanbetalingen, dreigende faillissementen en toename van de leegstand. Vastgoedbeleggers prijzen nu zoveel mogelijk ellende in. Dan kan het straks alleen maar meevallen. Namen van complexen in Warschau, Madrid en Stockholm veranderen in Westfield. Dat lijkt meer het resultaat van verveelde vergaderingen dan van commercieel belang. Het gaat slechts om een ding: kopen, kopen en nog eens kopen.

    Sinds begin dit jaar beweegt de koers tussen de 55 en 80 euro. De RSI wekt de indruk dat het aandeel oversold is. Het aandeel staat net iets hoger dan 20 jaar geleden. Het is wachten op een kentering. Dan kan de koers stijgen tot boven de 100 euro. Daar heeft het management geen grip op. De economie bepaalt.
  14. Mr Sandman 20 mei 2022 11:38
    De waarde van het vastgoed was 20 jaar geleden 35% lager dan nu! URW heeft toplocatie Malls, beursgebouwen en kantoren. Dus als de beurswaarde van nu wordt gespiegeld met de vastgoed waarde van toen, dan misstaat een aandeel waarde van € 100; helemaal niet in de huidige economie......
3.912 Posts
Pagina: «« 1 ... 94 95 96 97 98 ... 196 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Unibail-Rodamco-Westfield ziet meer beweging in transactiemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links