Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,250 26 apr 2024 17:35
  • +0,046 (+3,82%) Dagrange 1,210 - 1,250
  • 1.766.025 Gem. (3M) 2,1M

PostNL november 2021 - Black Monday in aankomst

3.946 Posts
Pagina: «« 1 ... 83 84 85 86 87 ... 198 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Cerburus 31 mei 2022 10:54
    quote:

    Jestbread schreef op 31 mei 2022 10:45:

    [...]Maar komen die meldingen van JPM en Citigroup rond de 5% dan vandaan?
    excuus tel er 10% bij :P maar das in totaal vergelijkbaar / minder dan een aantal jaren geleden. Citi's belang is trouwens voor ca 35% een Equity swap (dus onderpand) die is ook zo weer weg.
    .
  2. forum rang 6 prinszicht 31 mei 2022 11:07
    quote:

    Cerburus schreef op 31 mei 2022 10:35:

    "Wat volgens mij wel bestaat. Is free float. Die is er niet" ;

    prins je zit hier ook al een tijdje. Er is bij PostNL meer free float dan een paar jaar geleden toen er 3 grootaandeelhouders boven de 10% hadden, een handvol boven de 5% en legio boven de 3%.. nu hebben we K en JDM? ca 30%? De rest vind het onbelegbaar... Dat hebben we inmiddels gemerkt toen HV op het matje moest komen in londen bij onze anglosaskische vrienden.. van al die aandeelhouders? is inmiddels ieder vertrokken, behalve JdM.
    en die 9% stijging op die dag? is toch inmiddels ook wel verklaard. Millemium kreeg schrik en heeft fors, heel fors afgebouwd die dag en maak je geen zorgen over MW, die eerste 1,5% hadden ze bij koersen RUIM boven de 4 :). Denk dat die betrokken medewerkers meer krijgen dan een bonus van 4% :P
    29 plus 5 is 34 procent. Alle andere deelnemingen tellen op naar een vergelijkbaar niveau als voorheen. Kan een procentje schelen. Bofa heeft er ruim 30 miljoen uit de markt gehaald, netto. Das 6 procent. Nu staat nog 10 procent short uit. Dat gegeven maakt het dat Herna de helpende hand biedt. Aanpassing Outlook. Zodat men kan afbouwen. Q2 doet ze nog een duid in het zakje.

    Neemt niet weg dat elke kleine trigger, ook al is ie technisch, zorgt voor een sqeeuze. Dat willen ze voorkomen. Want je ziet wat op 1 dag kan gebeuren als ze het benauwd krijgen. Plus 9 procent. Dus als John zich onsterfelijk wilt maken, meldt hij zich weer boven de 5. En komt hij op dezelfde koers in actie als vroeger. Nu kan ie het mt uitspelen.
  3. forum rang 5 Cerburus 31 mei 2022 11:12
    John doet niks, doet ie al jaren niet. Hij dacht er voor een kort ritje in te zitten m.b.t Bpost en zit al jaren in het gevang. Verbaasde me wel dat hij niet heeft verkocht zo boven de 4.5. Wellicht dat de ene mediamagnaat wel korte lijntjes heeft met die andere (ondertussen ook) mediamagnaat :P
  4. forum rang 6 prinszicht 31 mei 2022 11:21
    quote:

    Cerburus schreef op 31 mei 2022 11:12:

    John doet niks, doet ie al jaren niet. Hij dacht er voor een kort ritje in te zitten m.b.t Bpost en zit al jaren in het gevang. Verbaasde me wel dat hij niet heeft verkocht zo boven de 4.5. Wellicht dat de ene mediamagnaat wel korte lijntjes heeft met die andere (ondertussen ook) mediamagnaat :P
    John verhuist binnenkort naar BoP met zijn vermogen. En John doet wel iets. Kiezen voor cash ipv stock. Hopen dat zijn wens om wat te verdienen overeind blijft. Dan wel dat ie het naar zijn hand zet. Mijn advies kan de goede man vooruit helpen. We weten het niet maar we kunnen niets uitsluiten. Ik zeg, blijf kijken naar Talpa zenders. Tot dat het tegendeel wordt bewezen.
  5. forum rang 6 prinszicht 2 juni 2022 16:02
    Nou. De dagen vliegen voorbij en het volume is volledig weg. Na maanden van miljoenen per dag. Toch wat bezinning. Short is helaas nog niet weg en ligt laag. Of, is laying low. Dit spel is nog niet voorbij. Kijk ook ff naar RM. Op willekeurige momenten gaat er respectievelijk 5 of 3 procent vanaf. Beide aandelen gaan down na een jaar geleden te hebben gepiekt. Toeval bestaat niet.

    Deze exercitie duurt voort tot het moment van absolute overgave. Een moment dat je denkt, RM moet ondernemen en PostNL moet toegeven. Het tarief van zaken doen is irrelevant omdat het 2 zwakke broeders betreft in de zak van 1 groot aandeelhouder. Die in deze maand afscheid neemt van een piek in de koers & aanschaf van beide bedrijven. Knap toch.

    Een redelijke waarde voor ons jbl-en boven de 3,08 met wat opwaarts momentum. Structureel daaronder is het gelijk van de analisten en een zeer zwak en georchestreerd koersverloop. Of in andere woorden, geregeld door Jantje en Herna. Die beide heel graag iets anders willen gaan doen en tegen elke prijs een deal sluiten. Of hebben gesloten.
  6. forum rang 6 prinszicht 3 juni 2022 17:01
    We zijn op mijn favo koers uitgekomen; 3,08, en deze week is Royal Mail wederom naar een bodem gedreven. 300 pence. Wij zijn nu 1,5 miljard waard en zij ongeveer het dubbele. Daar moet een deal te sluiten zijn nu ongeveer alle middelen zijn ingezet. Iets met de waardering van de 1 maakt de waardering van de ander. Is K de stroman? We gaan het meemaken. Naast zijn 29 procent staat nog eens 10 procent geparkeerd. Bij een eerste signaal heeft ie zo maar de helft te pakken.
  7. forum rang 4 Filasoft 3 juni 2022 17:45
    quote:

    SEVA_ schreef op 2 juni 2022 20:54:

    Er is geen beter moment dan nu om die claim van 200 mln bij die clowns van een ACM neer te leggen. Vuur met vuur bestrijden.
    Beetje dom SEVA_.
    Jouw ‘clowns’ hebben niets anders gedaan dan waarvoor zij ooit in het leven zijn geroepen: marktwerking bewaken.
    Blijf rustig dromen over een claim en over dat deel dat wellicht in de portemonnee van de aandeelhouder zou kunnen vloeien, maar diep in je hart weet je toch dat die claim kansloos is en er helemaal niet komt. PostNL is klaar met studeren. Al een hele tijd.
  8. forum rang 8 SEVA_ 4 juni 2022 11:41
    quote:

    Filasoft schreef op 3 juni 2022 17:45:

    [...]

    Beetje dom SEVA_.
    Jouw ‘clowns’ hebben niets anders gedaan dan waarvoor zij ooit in het leven zijn geroepen: marktwerking bewaken.
    Blijf rustig dromen over een claim en over dat deel dat wellicht in de portemonnee van de aandeelhouder zou kunnen vloeien, maar diep in je hart weet je toch dat die claim kansloos is en er helemaal niet komt. PostNL is klaar met studeren. Al een hele tijd.
    Een claim verwachten na bijgevoegde uitspraak rechter is dom?
    www.iex.nl/Nieuws/635562/Rechter-geef...
  9. forum rang 6 prinszicht 4 juni 2022 15:03
    quote:

    SEVA_ schreef op 4 juni 2022 11:41:

    [...]

    Een claim verwachten na bijgevoegde uitspraak rechter is dom?
    www.iex.nl/Nieuws/635562/Rechter-geef...
    Studeren is niet eens mogelijk na een uitspraak van het hoogste rechtsorgaan. De ACM stond simpelweg buitenspel. Sandd was in het zadel geholpen door de ACM en de postbode werd de dupe. Elk jaar werd partijenpost van vooral semi-overheid voor een te lage prijs verzameld door de concurrent en grotendeels gedumpt bij PostNL. De marge vanuit de UPD werd nimmer gehaald en zelfs met deze constructie ging Sandd failliet. Maar de belastingdienst profiteerde. De gemeentes. De banken. En al die anderen die handig gebruik maakte van deze constructie.

    Het onrecht werd aangevochten, de schade was berekend en er gebeurde niets. Omdat de rechtszaak is geweest, moet Herna de zaak een vervolg geven. Onder haar bewind kan ze niet stellen dat ze er niets mee doet omdat ze verantwoordelijk is voor de honderden miljoenen schade aan gederfde inkomsten. Dat geld kan zij simpelweg niet zonder uitleg afschrijven. Vandaar dat zij formeel nog studeert op het vervolg. Anders heeft ze de veb in haar nek.
  10. Hanko 13 4 juni 2022 20:27
    De VEB maakt weinig indruk en dat geldt ook voor Herna Verhagen een power vrouw mogelijk na tienen s-avonds. Ik denk dat er ook gemaakte afspraken gemaakt zijn met de Volendamse Staatssecretaris. Post nl mocht het failliete Sandd overnemen, dat bedrijf lag al op een oor. Het is belachelijk dat de ACM daar voor ging liggen terwijl de postverzorging slecht ging. Wat mij betreft kan er behoorlijk bezuinigd worden bij een postbestelling , drie dagen per week meer als genoeg.
  11. forum rang 6 prinszicht 5 juni 2022 12:58
    quote:

    Hanko 13 schreef op 4 juni 2022 20:27:

    De VEB maakt weinig indruk en dat geldt ook voor Herna Verhagen een power vrouw mogelijk na tienen s-avonds. Ik denk dat er ook gemaakte afspraken gemaakt zijn met de Volendamse Staatssecretaris. Post nl mocht het failliete Sandd overnemen, dat bedrijf lag al op een oor. Het is belachelijk dat de ACM daar voor ging liggen terwijl de postverzorging slecht ging. Wat mij betreft kan er behoorlijk bezuinigd worden bij een postbestelling , drie dagen per week meer als genoeg.
    Goed idee. Maar natuurlijk wel met behoud salaris.
  12. forum rang 4 Filasoft 5 juni 2022 14:13
    quote:

    SEVA_ schreef op 4 juni 2022 11:41:

    [...]

    Een claim verwachten na bijgevoegde uitspraak rechter is dom?
    www.iex.nl/Nieuws/635562/Rechter-geef...
    Een claim neerleggen bij een instantie die doet wat haar is opgedragen is zinloos.
    Vuur met met vuur bestrijden is forumretoriek.

    En voor de rest is het een kwestie van optellen en aftrekken.
    200 miljoen te claimen schade vs 275 miljoen voordeel uit het ongeldig verklaren van de guldenzegels.
    Batig saldo 75 miljoen euro.
  13. Hanko 13 5 juni 2022 15:28
    Reactie op Prinszicht,

    Zo werkt het niet in het bedrijfsleven, post nl wordt als een semi overheid geleid met een veel te grote bemoeienis van de overheid!
    Een aardig voorbeeld is de KLM en hoe Schiphol functioneert. De loonkosten moesten zwaar gedrukt worden met het resultaat dat personeel niet meer te krijgen is. Daar gaat de reputatie, naar de klote dus!
  14. forum rang 6 prinszicht 6 juni 2022 06:59
    quote:

    Filasoft schreef op 5 juni 2022 14:13:

    [...]

    Een claim neerleggen bij een instantie die doet wat haar is opgedragen is zinloos.
    Vuur met met vuur bestrijden is forumretoriek.

    En voor de rest is het een kwestie van optellen en aftrekken.
    200 miljoen te claimen schade vs 275 miljoen voordeel uit het ongeldig verklaren van de guldenzegels.
    Batig saldo 75 miljoen euro.
    Ik wil alles aannemen. Van jou. Maar een schikking voor de gulden zegels ging toch niet zo veel kosten? Ik kan namelijk ook met 100 miljoen strooien. Maar AMM stond altijd op de balans voor zoveel jaar tegen 50 tot 70 miljoen verliespost. De “verplichte” winstmarge na herziening postwet is nimmer gehaald. Dus 200 miljoen na uitspraak CBb zou een koopje zijn. En let wel, hierover heeft het hoogste rechtbank besloten en de uitspraak is onherroepelijk. Herna moet alleen een rekening sturen. Namens het personeel en ons. Of de claim op gederfde inkomsten publiekelijk afschrijven met juiste motivatie. “Het moest van Mark”. “Ik kreeg anders geen 2de termijn” “Ik kon nog meer gaan verdienen is bij ing in de rvc, en de navo en Philips en…..” Ik denk dat je het hier moeten zoeken en niet tussen de bergen zegels die je hebt liggen.

    Andersom heeft de rechtbank ook besloten. En die kwam niet tot een gunstig oordeel voor de verzamelaars en opkopers van guldenzegels. Terecht of niet.
3.946 Posts
Pagina: «« 1 ... 83 84 85 86 87 ... 198 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links