Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Coronavirus echt gevaar?

59.685 Posts
Pagina: «« 1 ... 1806 1807 1808 1809 1810 ... 2985 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 De Libertariër 4 augustus 2021 18:51
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 4 augustus 2021 17:30:

    [...]
    Dankzij mijn vaccinatie ben ik helemaal niet bang meer.

    Het is net andersom: de antivaxxers zijn juist bang voor een prik.
    Als jij niet bang bent, waarom wil jij mij dan verplichten om een prik te halen??

    En wederom, jij denkt zo verschrikkelijk simpel. En maar blijven stigmatiseren. Want jij weet immers precies wat iedereen zijn beweegredenen zijn.
    Als jij echt denkt dat ik bang ben voor een prik, dat dat de reden is om geen spuit te halen, dan snap je het echt niet meer. Dan heb jij echt nul komma nul inlevingsvermogen. En heb je dus ook geen enkele moeite genomen om ook maar een enkele post te lezen en al helemaal geen moeite gedaan om het proberen te begrijpen.

    Maar goed, dat was al wel duidelijk na al die idiote posts van jou.
    JIJ bent goed en heilig, want jij bent geprikt.
    Chapeau.
    Je maakt de wereld een mooie plek.
    Klop je jezelf maar op je schouder. Je weet wel,, daar waar dat prikgaatje nog zit waar ik als de dood voor ben!!!
    Je bent een echt rolmodel. Lekker tolerant, vriendelijk en vol begrip.

    Weet je wat inmiddels mijn beeld is van jou?
    Een dikke oude boomer. Die zijn schaapjes goed op het droge heeft. En die als de dood is om corona te krijgen!
    Maar ja, ik zal er vast heel ver naast zitten, want ik ken je niet. Net zo goed jij mij niet kent, maar wel alles van mij denkt te weten.

    Denk nou eens na man, voordat je alles in iedereen zwart zit te maken, in een hokje zit te stoppen en als wappie bestempeld, puur en alleen omdat ze een ander standpunt innemen omtrent corona en alle bijhorende maatregelen.

    Probeer nou eens voor 1 keer niet zo vooringenomen over te komen.

  2. forum rang 4 Henk Hesel 4 augustus 2021 18:54
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 4 augustus 2021 17:30:

    [...]
    Dankzij mijn vaccinatie ben ik helemaal niet bang meer.

    Het is net andersom: de antivaxxers zijn juist bang voor een prik.
    Als je niet bang meer bent, wat zit je je dan druk te maken over mensen die geen vaccinatie nemen.

    Wat mij betreft, ik zie totaal geen reden om een vaccinatie te nemen, dus doe ik het ook niet.
  3. Boodschappert 4 augustus 2021 18:59
    quote:

    Kleintje66 schreef op 4 augustus 2021 18:44:

    [...]
    Ik begin me af te vragen of het daar wel dezelfde delta variant is in de UK en hier dalen de aantallen.
    Dat vraag ik mij ook af. Ik meen ook wel eens gelezen te hebben dat De Delta variant niet 1 variant is maar een verzameling van een aantal varianten met gemeenschappelijke mutaties op bepaalde posities. Dus misschien is dat de delta variant 2.0.

    Voor degenen die het interessant vinden op onderstaande site een actueel overzicht van alle mutaties:

    nextstrain.org/ncov/gisaid/global
  4. [verwijderd] 4 augustus 2021 19:06
    "De helft van de inwoners van de regio Amsterdam-Amstelland is volledig gevaccineerd, en bijna zestien procent gedeeltelijk, volgens de GGD. "Als de gedeeltelijk gevaccineerden de tweede prik hebben gehad, is 66 procent volledig gevaccineerd."

    Echt veel hoger zal het percentage niet meer worden, de Calandhal gaat dicht als grootste priklocatie.

    Hoe lang is het geleden? de dag van aankondiging "we hebben een vaccin"?

    Vandaag de dag wordt de euforie minder en minder, de informatie voorziening aan het volk ebt ook weg.

    Ik maak me zorgen om wat er op Schiphol gaande is, de Europese hub voor overstappers voor de reis naar elders.......
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 4 augustus 2021 19:56
    quote:

    Henk Hesel schreef op 4 augustus 2021 18:54:

    [...]
    Als je niet bang meer bent, wat zit je je dan druk te maken over mensen die geen vaccinatie nemen.
    Wat mij betreft, ik zie totaal geen reden om een vaccinatie te nemen, dus doe ik het ook niet.
    Ik wil graag dat iedereen zich laat vaccineren, zodat we weer een normaal leven kunnen gaan leiden en dat de ziekenhuizen geen domme niet-vaxxers meer hoeven te behandelen.

    Dus ik verzoek Rutte om zo spoedig mogelijk alles te sluiten voor niet-vaxxers, net zo als in New York en in Engeland.

    De meerderheid hoeft niet onnodig last te ondervinden van een kleine minderheid.

    Wat mij betreft gaan alle niet-vaxxers voor onbepaalde tijd in quarantaine, totdat ze zich laten prikken.
  6. forum rang 6 win some... 4 augustus 2021 20:01
    quote:

    Henk Hesel schreef op 4 augustus 2021 18:54:

    [...]
    Als je niet bang meer bent, wat zit je je dan druk te maken over mensen die geen vaccinatie nemen.

    Wat mij betreft, ik zie totaal geen reden om een vaccinatie te nemen, dus doe ik het ook niet.
    Stel je krijgt al gevaccineerde een ernstig auto ongeluk waardoor je een IC-bed nodig hebt. Maar alle IC-bedden zijn bezet door ongevaccineerde mensen met corona. Dat zou een reden kunnen zijn om je druk te maken over mensen die zich niet vaccineren. Niet iedereen hoeft zich te laten vaccineren, maar het is in het algemeen belang dat de grote meerderheid zich wel vaccineert.

    Er kunnen best redenen zijn om niet te vaccineren, maar ik lees ook veel drogredenen. De werking op lange termijn van het vaccin is niet bekend, zo wordt gesteld. Dat geldt voor de meeste nieuwe vaccins en medicijnen in meer of mindere mate . Er wordt vooraf ontzettend veel onderzoek gedaan naar de werking van vaccins en medicijnen, maar het risico is nooit nul. En zo'n risico moet ook afgewogen worden tegen de effecten op langere termijn van het doormaken van een (ernstigere) covidbesmetting. Daar zijn zeker extra risico's bij , zoals uit het voorkomen van longcovid-gevallen al is gebleken.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 4 augustus 2021 20:05
    quote:

    Turbo Mckwek schreef op 4 augustus 2021 18:51:

    [...]
    Als jij niet bang bent, waarom wil jij mij dan verplichten om een prik te halen??

    En wederom, jij denkt zo verschrikkelijk simpel. En maar blijven stigmatiseren. Want jij weet immers precies wat iedereen zijn beweegredenen zijn.
    Als jij echt denkt dat ik bang ben voor een prik, dat dat de reden is om geen spuit te halen, dan snap je het echt niet meer. Dan heb jij echt nul komma nul inlevingsvermogen. En heb je dus ook geen enkele moeite genomen om ook maar een enkele post te lezen en al helemaal geen moeite gedaan om het proberen te begrijpen.

    Maar goed, dat was al wel duidelijk na al die idiote posts van jou.
    JIJ bent goed en heilig, want jij bent geprikt.
    Chapeau.
    Je maakt de wereld een mooie plek.
    Klop je jezelf maar op je schouder. Je weet wel,, daar waar dat prikgaatje nog zit waar ik als de dood voor ben!!!
    Je bent een echt rolmodel. Lekker tolerant, vriendelijk en vol begrip.

    Weet je wat inmiddels mijn beeld is van jou?
    Een dikke oude boomer. Die zijn schaapjes goed op het droge heeft. En die als de dood is om corona te krijgen!
    Maar ja, ik zal er vast heel ver naast zitten, want ik ken je niet. Net zo goed jij mij niet kent, maar wel alles van mij denkt te weten.

    Denk nou eens na man, voordat je alles in iedereen zwart zit te maken, in een hokje zit te stoppen en als wappie bestempeld, puur en alleen omdat ze een ander standpunt innemen omtrent corona en alle bijhorende maatregelen.

    Probeer nou eens voor 1 keer niet zo vooringenomen over te komen.
    Allemaal domme smoezen en cafépraatjes.
  8. forum rang 6 win some... 4 augustus 2021 20:18
    quote:

    pacman schreef op 4 augustus 2021 20:08:

    win some, stel je hebt een ernstig ongeluk gehad komt op de ic maar daar is geen plek meer omdat ze de laatste 2 bedden vergeven hebben, 1 aan een drugsverslaafde het andere bed aan een alcoholist die zelfmoord wilde plegen ..
    Geldt hetzelfde voor. Drugsverslaafden en alcoholisten zul je altijd hebben. Maar door een goed verslavingsbeleid kun je er hopelijk wel voor zorgen dat de aantallen niet zodanig groot worden dat er te weinig capaciteit is in de ziekenhuizen. Net zoals een hoge vaccinatiegraad er mede voor zorgt dat het aantal coronapatienten in de ziekenhuizen beheersbaar blijft.
  9. [verwijderd] 4 augustus 2021 20:21
    quote:

    pacman schreef op 4 augustus 2021 20:08:

    win some, stel je hebt een ernstig ongeluk gehad komt op de ic maar daar is geen plek meer omdat ze de laatste 2 bedden vergeven hebben, 1 aan een drugsverslaafde het andere bed aan een alcoholist die zelfmoord wilde plegen ..
    Het verband tussen niet vaccineren en zelfmoord willen plegen vind ik wat ver gezocht.
  10. forum rang 10 luchtschip 4 augustus 2021 20:27
    quote:

    Henk Hesel schreef op 4 augustus 2021 19:59:

    [...]
    Jij bent echt knettergek.

    Einde discussie. Met nazi's discussieer ik niet.
    Wat is dit voor een asociale laag bij de gronde opmerking ?

    Waar haal jij de arrogantie vandaan dat je kunt pretenderen op dit forum een discussie aan te gaan.

    Je doet niets anders dan gedwee de dogma's van Maurice de Hond te volgen en verder herplaatsen van zogenaamde open brieven, die niets anders zijn dan een manifest om het burgerlijk gezag te ondermijnen met kul verhalen over pseudo ziektes, waar alleen de alternatieve genezers geld kunnen verdienen.

    In navolging van Maurice de Hond dweep je met de Zweden aanpak.
    Komt met een vergelijking met Hamburg om aan te tonen dat Zweden het goed doet.
    Meerdere forum leden hebben je gewezen op het feit dat dit een onterecht vergelijk is.
    Enige discussie van jouw kant is er niet alleen het dogma dat jij het goed ziet.

    Je Kwam met Staten in de US, als Texas en Florida om aan te geven dat de cijfers van besmettingen en ziekenhuisopnames en doden erg laag zijn, terwijl alle maatregelen daar opheheven waren.
    Echter nu is de situatie in Texas en Florida op een dramatisch hoogtepunt en zwijg jij in alle talen over deze Staten.

    En nu kom je weer met een vergelijking tussen Zweden en de UK.

    Het is gewoon opportunistisch redeneren en daarbij slechts op een detail gericht, dat tijdelijk in jouw straatje past.

    Discussieren is jou totaal vreemd en het is pathetisch nu te beweren dat je met bepaalde forum leden niet meer verder wilt discussiëren.
    Discussieren is jou echter totaal vreemd.

  11. forum rang 7 hirshi 4 augustus 2021 20:32
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 4 augustus 2021 19:56:

    [...]
    Ik wil graag dat iedereen zich laat vaccineren, zodat we weer een normaal leven kunnen gaan leiden en dat de ziekenhuizen geen domme niet-vaxxers meer hoeven te behandelen.

    Dus ik verzoek Rutte om zo spoedig mogelijk alles te sluiten voor niet-vaxxers, net zo als in New York en in Engeland.

    De meerderheid hoeft niet onnodig last te ondervinden van een kleine minderheid.

    Wat mij betreft gaan alle niet-vaxxers voor onbepaalde tijd in quarantaine, totdat ze zich laten prikken.
    De vaccinatiebereidheid is inmiddels 90%.

    Die overblijvende 10% kan naar een afgezonderd quarantaine eiland waar ze de vrijheid hebben elkaar te besmetten.

    In Rotterdam is nog een quarantainestation op Heijplaat maar daar willen wij ze niet hebben.
  12. forum rang 10 luchtschip 4 augustus 2021 20:44
    quote:

    jowi schreef op 4 augustus 2021 20:29:

    Ms is een referendum voor een freedom day in NL iets.

    Ik ben voor. Ik wil wel eens zien hoe resistent iedere groepering is.
    En de mutaties en een evt volgende pandemie gaan we met de open grenzen en ons vliegverkeer toch wel krijgen.
    citaat

    Ik ben voor. Ik wil wel eens zien hoe resistent iedere groepering is.

    einde citaat

    Jij bent er dus voor mensen zich zelf tot natuurlijke besmetting aan te zetten.
    Daarbij het risico aanvaarden dat een aantal van hen met long COVID verschijnselen verder moet doorleven en een aantal zal komen te overlijden.

    Blijkt na dit experiment dat dit te veel levens kost, dan de conclusie trekken dat het niet zo'n goed idee was om spontane besmetting te bevorderen.

    eerst moeten er onnodig veel doden vallen, voordat jij accepteert dat spontane besmetting geen goed idee is ?
    Wat jij wilt uitvinden en ontdekken, is voor de wetenschap al klip en klaar.
    Kom jij hier nu vertellen dat jij het wiel opnieuw wilt uitvinden ?

    Bij spontane besmetting komt er een niet gecontroleerde dosis "levend" virus in het lichaam van de besmette persoon.
    het virus kan zich in het lichaam onbeperkt vermenigvuldigen totdat het immuun systeem voldoende anti bodies heeft aangemaakt het virus in het lichaam te vernietigen.
    Bij sommige mensen, waar het immuun systeem niet snel genoeg reageert, kan dit fataal zijn, omdat het zich vermenigvuldigend virus vitale lichaamsorganen aantast.

    Bij vaccins komt geen levend virus binnen. lichaamsorganen worden niet aangetast.
    Alleen het immuun systeem wordt geactiveerd anti bodies aan te maken om het niet levende vaccin preparaat te vernietigen.
    Het voordeel is dan dat bij een echte besmetting met levend virus het immuunsysteem direct in staat is de binnendringer te vernietigen.

  13. forum rang 7 hirshi 4 augustus 2021 20:54
    quote:

    jowi schreef op 4 augustus 2021 20:38:

    Als ik de percentages gevaccineerde vandaag in de media hoor dan is die bereidheid echt geen 90%.
    In A´dam is tot slechts 65% gevaccineerd. Hoe zou dat in de andere grote steden zijn.
    Niet van horen zeggen uitgaan rowi.
    Ik beweer niet dat de cijfers van de Rijksoverheid altijd correct zijn, maar daar hecht ik toch meer geloof aan dan caféverhalen.
    Ga maar zoeken.
  14. forum rang 10 luchtschip 4 augustus 2021 20:58
    quote:

    jowi schreef op 4 augustus 2021 20:38:

    Als ik de percentages gevaccineerde vandaag in de media hoor dan is die bereidheid echt geen 90%.
    In A´dam is tot slechts 65% gevaccineerd. Hoe zou dat in de andere grote steden zijn.
    Kom nou niet met vrijblijvende praatjes, waarbij jij pretendeert een inschatting te kunnen maken van het percentage gevaccineerden en vaccinatie bereidheid.
    Dit draagt niet bij aan de discussie.
    De feiten zijn er overduidelijk en daar kunnen jouw bakerpraatjes niets aan veranderen.

    RIVM :

    Vaccinatie graad in Nederland per 1 augustus :

    Totaal gevaccineerden : 12.397.036 mensen is 71 % ( van de bevolking 17,3 miljoen)
    Gedeeltelijk gevaccineerd 3.085.010 mensen is 18 % ( van de bevolking 17,3 miljoen)
    Volledig gevaccineerd 9.312.026 mensen is 54 % ( van de bevolking 17,3 miljoen)

    Vaccinatiebereid of al gevaccineerd

    90%
    Percentage van de Nederlandse bevolking van 16 jaar en ouder dat een prik wil hebben of al heeft gehad

    Zie grafiek Aantal gevaccineerde mensen door de tijd heen ( met cursor over de grafieklijnen voor pop up van aantallen )
    Zie grafiek Vaccinatiebereid of al gevaccineerd

    in deze link

    coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...

59.685 Posts
Pagina: «« 1 ... 1806 1807 1808 1809 1810 ... 2985 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 882,63 +1,42%
EUR/USD 1,0699 +0,05%
FTSE 100 8.139,83 +0,75%
Germany40^ 18.177,90 +1,45%
Gold spot 2.333,41 -0,19%
NY-Nasdaq Composite 15.927,90 +2,03%

Stijgers

Xior
+6,16%
bpost
+3,47%
Proximus
+3,38%
Ontex
+3,16%
DEME G...
+2,19%

Dalers

KBC Groep
-0,83%
Melexis
-0,80%
IBA
-0,77%
UCB
-0,44%
Barco
-0,15%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links