Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AB InBev BRU:ABI.BL, BE0974293251

  • 56,540 7 mei 2024 17:39
  • +1,060 (+1,91%) Dagrange 55,560 - 56,540
  • 2.145.430 Gem. (3M) 1,3M

Proost!

5.276 Posts
Pagina: «« 1 ... 91 92 93 94 95 ... 264 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Lepre Chaun 2 augustus 2021 10:19
    quote:

    Blanco rolling schreef op 2 augustus 2021 09:21:

    Heineken zegt 40% minder in NL te hebben verkocht.
    Ik vermoed dat Inbev nogal wat marktaandeel heeft gewonnen met oa Hertog Jan en Budweiser dat constant in de aanbieding is.
    Hertog Jan heeft meer kratten verkocht in Nederland als Heineken.

    Trouwens Ab inbev doet het beters als Heineken wat ook veelste duur Fonds is .
  2. Mr. Shamrock 2 augustus 2021 10:41
    Op zichzelf natuurlijk eens met het negatieve sentiment op dit forum. Ik heb nl ook een verliesje gepakt op het plukje dat ik enkele weken geleden heb gekocht. Veel mensen op dit forum wijzen naar de schuldenberg als oorzaak van de daling, maar feit is dat AB Inbev in tegenstelling tot Heineken en Carlsberg veelal actief is in regios die nog steeds onder Corona gebukt gaan. Ik heb wel gebruik gemaakt van deze dip door nog een plukje bij te kopen, hopelijk resulteert dat in een winst of kan ik in ieder geval mijn verliezen goed maken. Ik heb voldoende vertrouwen in bier en dit bedrijf.

    Einde van dit jaar c.q. begin volgend jaar >70EUR...
  3. forum rang 5 Blanco rolling 2 augustus 2021 10:41
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 2 augustus 2021 10:19:

    [...]

    Hertog Jan heeft meer kratten verkocht in Nederland als Heineken.

    Trouwens Ab inbev doet het beters als Heineken wat ook veelste duur Fonds is .

    Waar haal jij die info vandaan mbt het aantal kratten?

    Echt interessant dat inbev dan op de thuismarkt van Heineken in de supermarkten het grootste aandeel heeft.

    Of is het inc Amstel en Brand dan toch nog minder?
  4. forum rang 8 Leefloon 2 augustus 2021 11:28
    quote:

    Mr. Shamrock schreef op 2 augustus 2021 10:41:

    Veel mensen op dit forum wijzen naar de schuldenberg als oorzaak van de daling
    Dat lijkt mij fantasie van de lezer, met verzonnen tegengeluiden. Donquichotterie. Bij de actuele druk op marges (anderen benoemen vaak wel wat dan specifiek "de" daling is), wordt AB InBev door de schuldenberg op een dag met cijfers en signaal van Heineken harder geraakt. Omdat de schuldenberg dan langer zal blijven bestaan, zonder KV. Dat effect, een vertraagd opwaarts herstel, wordt nu keurig verdisconteert in de koers. Net zoals het omgekeerde nieuws voor AB InBev beter zou uitpakken.
  5. forum rang 8 Lepre Chaun 2 augustus 2021 12:34
    quote:

    Blanco rolling schreef op 2 augustus 2021 10:41:

    [...]

    Waar haal jij die info vandaan mbt het aantal kratten?

    Echt interessant dat inbev dan op de thuismarkt van Heineken in de supermarkten het grootste aandeel heeft.

    Of is het inc Amstel en Brand dan toch nog minder?
    Ik haal die info bij Distrifood vandaan .

    Hertog Jan stijgt in een pilsmarkt die onder druk staat. In kratten is het merk nu groter dan Heineken.

    www.distrifood.nl/fabrikanten/nieuws/...
  6. forum rang 5 Blanco rolling 2 augustus 2021 14:08
    Ik denk dat dit een reden is van de hogere marketingkosten.
    Dus op de thuismarkt van Heineken kiest het volk voor een beter product, namelijk Hertog Jan.
    Die 40% lager volume van Heineken komt dus niet alleen door decsluiting van de horeca.

    Ik drink uit ‘politieke overwegingen’ nooit meer iets uit de Heinekenstal.
    Ik zat ooit tijdens mijn wekelijkse vlucht van London City Airport achter een paar gasten van Heinken. Ze waren zo trots dat ze een brouwerij in Gdansk in Polen hadden gesaneerd waarbij 300 arbeidsplaatsen waren komen te vervallen.

    Dus 300 gezinnen zaten in de sh*t.
    Niet mijn stijl als manager en ik heb daarna, op een enkele uitzondering, nooit meer iets van Heineken gedronken.

    Heineken houdt zijn mond nu natuurlijk dat ze verl marktaandeel in NL verliezen
  7. forum rang 8 Lepre Chaun 2 augustus 2021 14:34
    quote:

    Blanco rolling schreef op 2 augustus 2021 14:08:

    Ik denk dat dit een reden is van de hogere marketingkosten.
    Dus op de thuismarkt van Heineken kiest het volk voor een beter product, namelijk Hertog Jan.
    Die 40% lager volume van Heineken komt dus niet alleen door decsluiting van de horeca.

    Ik drink uit ‘politieke overwegingen’ nooit meer iets uit de Heinekenstal.
    Ik zat ooit tijdens mijn wekelijkse vlucht van London City Airport achter een paar gasten van Heinken. Ze waren zo trots dat ze een brouwerij in Gdansk in Polen hadden gesaneerd waarbij 300 arbeidsplaatsen waren komen te vervallen.

    Dus 300 gezinnen zaten in de sh*t.
    Niet mijn stijl als manager en ik heb daarna, op een enkele uitzondering, nooit meer iets van Heineken gedronken.

    Heineken houdt zijn mond nu natuurlijk dat ze verl marktaandeel in NL verliezen

    Zekers weten is Hertog Jan een goed smaakvol pilsner.
    Er staan trouwens nog meer merken in de top10 van Bierista ,ook merken van Ab inbev zoals Jupiler-pils is een graag getapte gast in het Hollandse en RTL nieuws gaf ook vandaag aan dat Belgie Nederland gaat verslaan als bier exporteur.
    Snap daarom niet dat Ab inbev zo laag gewaardeerd staat.
  8. forum rang 7 JdeFL 2 augustus 2021 15:27
    quote:

    Blanco rolling schreef op 2 augustus 2021 14:08:

    ...
    Ik drink uit ‘politieke overwegingen’ nooit meer iets uit de Heinekenstal.
    Ik zat ooit tijdens mijn wekelijkse vlucht van London City Airport achter een paar gasten van Heinken. Ze waren zo trots dat ze een brouwerij in Gdansk in Polen hadden gesaneerd waarbij 300 arbeidsplaatsen waren komen te vervallen.
    ...
    Dan moet je zeker niet bij ABI zitten. Saneren was Brito's handelsmerk.
  9. forum rang 5 Blanco rolling 2 augustus 2021 16:03
    quote:

    JdeFL schreef op 2 augustus 2021 15:27:

    [...]

    Dan moet je zeker niet bij ABI zitten. Saneren was Brito's handelsmerk.
    Het gaat om de ervaring. Laat zeggen dat ik ook een governance boy was.
    Maar dan hoor ik voor mijn stoel van die heineken governance boys kwekken hoe fantantisch ze het hebben gedaan, terwijl ik voor het bedrijf juist of oa belast was met het sociaal welzijn van de werknemers.
    Grote onderneming in handen van een familie die niet voor winstmaximalisatie gingen, maar wel voor het welzijn van de werknemers.
    Als geld geen rol speelt kun je socialere bedrijven bouwen.
  10. forum rang 8 Lepre Chaun 2 augustus 2021 17:07
    Nelson merkt op dat Amerikaanse beleggers na twee jaar continu verkopen weer Europese ETF's, fondsen waarmee je in één muisklik een mandje 'Europa' koopt, aan het inslaan zijn (zie grafiek). Nelson onderstreept ook dat Europese beurzen sexier zijn dan velen denken, een argument dat zijn collega Graham Secker bij Morgan Stanley al langer naar voor schuift. 'In 2007 maakten banken en olie 33 procent van de Europese beurskapitalisatie uit. Nu is dat 11 procent, minder dan de 12 procent voor farma. Technologie is nu invloedrijker op de Europese beurzen dan banken, de luxesector volgt op de voet'.

    De Europese herontdekking zal met horten en stoten gaan, zoals ook de herontdekking van AB InBev met horten en stoten gaat.
    Michel Doukeris, de nieuwe topman van de bierreus, worstelt met oplopende kosten en bijhorende marges.
    Credit Suisse-analist Sanjeet Aujla merkt ook fijntjes op dat AB InBev best wat diverser mag worden en wat meer zijn status van wereldspeler mag weerspiegelen: '65 procent van het commercieel leiderschap zijn Braziliaanse mannen, 80 procent heeft roots bij AmBev (de Braziliaanse stamvader van AB InBev)'.

    Niemand minder dan het Amerikaanse beurshuis JPMorgan riep deze week bij monde van strateeg Marko Kolanovic beleggers op minder te tobben over die deltavariant, de ongewenste gast op het bevrijdingsfeest. Kolanovic doet dat verwijzend naar de even verrassende als welgekomen plotse terugval van het aantal besmettingen in het Verenigd Koninkrijk, op dat vlak al een tijdje een soort voorlopende indicator voor het continent.

    Bij beurshuis UBS argumenteert strateeg Nick Nelson dat voor de Europese beurzen, die al jaren bij Wall Street achterophinken, eindelijk de lente is aangebroken. 'Europese bedrijven gaan dit jaar vergeleken met Amerikaanse relatief gezien de sterkste winstgroei in 17 jaar voorleggen', stipt Nelson aan.

    Eerlijk: we snappen dat u als natuurlijk sceptische Europeaan twijfelt na vele valse lentes voor de Europese beurzen, die al vijf jaar in essentie surplacen terwijl Wall Street record na record bijschrijft.

    Maar weet één iets: als u uw mandje niet met Europese aandelen vollaadt, zullen anderen het wel in uw plaats doen.
  11. [verwijderd] 2 augustus 2021 19:45
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 2 augustus 2021 17:26:

    Voor de IEX lezers is er een prima analyze over Ab inbev nu te lezen .
    Maar 1 kan ik onthullen STRONG BUY voor Ab inbev.
    Ik verwijs u naar de analyze van IEX dit is een betaalde service/ content en ik mag die hier niet plaatsen vandaar.
    Maar zeer aanraadbaar om te lezen.
    Moet je eens kijken waar de koers in de toekomst naar toe gaat. Ik heb ze onlangs aangekocht omdat deze koers voor mij een buy en ever hold is.
  12. forum rang 5 Bulletje Rozenwater 2 augustus 2021 19:58
    Toch wel bijzonder dat een dergelijk groot fonds zo in de grond gestampt kan worden zonder echte onderbouwing. Heineken kwam volgens mij met erg vergelijkbare cijfers vandaag en houdt gewoon stand.
    Die beursboeven. 25% rendement verdampt en weer terug bij af, zit weer rond de gak.
    P/E 18 lijkt mij wel redelijk voor dit fonds gezien de schuld. Dat is dan 75 euro. Als covid voorbij is en de boekhouding iets meer op orde is natuurlijk minimaal P/E 25. Het zal wel weer keren deze maand.
5.276 Posts
Pagina: «« 1 ... 91 92 93 94 95 ... 264 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AB InBev krijgt tóch steun van Trump, maar heeft dat geholpen?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links