Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,725 29 apr 2024 17:35
  • -0,055 (-0,95%) Dagrange 5,725 - 5,925
  • 354.448 Gem. (3M) 327,6K

off-topic

23.333 Posts
Pagina: «« 1 ... 1162 1163 1164 1165 1166 1167 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 ketchup 26 april 2024 15:56
    te mooi om dit te laten lopen Alphabet schrijf 20% op in paar maand tijd , op de grootste positie in mijn porto
    heb de hele positie verkocht

    overweeg ook voor deze de te ontvangen $ volgende week op deposito 12 mnd vast uit te zetten @ 5,17%

    ga dan verder risk-off op aandelen exposure
  2. forum rang 6 pwijsneus 26 april 2024 16:11
    quote:

    ketchup schreef op 26 april 2024 15:56:

    te mooi om dit te laten lopen Alphabet schrijf 20% op in paar maand tijd , op de grootste positie in mijn porto
    heb de hele positie verkocht

    overweeg ook voor deze de te ontvangen $ volgende week op deposito 12 mnd vast uit te zetten @ 5,17%

    ga dan verder risk-off op aandelen exposure
    Same here, winst is winst. Volgende week wellicht nog een uitschieter, maar marktbreed verwacht ik nog wat "noisy" koersverloop, met uitschieters naar beneden. Geloof dat het Wall Street nog niet helemaal is doorgedrongen dat de FED voorlopig niets kan doen.

    Indien zilver verder terugzakt gaat deel cash om verder op te laden. YTD +14% op zilver, wat de hele zaak in de plus trekt.
  3. forum rang 7 ketchup 26 april 2024 17:22
    @pwijsneus : ja, de beurzen gedragen zich nog alsof we met gratis geld investeren - maar die tijd is al even voorbij , Geld brengt nu ook Geld op en natuurlijk inflatie speelt een rol, maar als de beurzen straks dit niet kunnen volhouden om immer naar hogere niveau's te kruipen en daar komt een keer een einde aan, dan gaat er steeds meer outflow van gelden naar renterekeningen en minder nieuwe inflow naar aandelen

    daarom , heb geen idee waar de beurzen einde jaar zullen staan ... hoger of lager .. wie zal t zeggen .. ?
    we hebben fantastische jaren gehad door gratis geld ging zowat alles omhoog , nu kan je geld parkeren voor rendement en dan opteren toch veel beleggers om minder exposure voor risico op aandelen te nemen

    Zilver is ook mijn geprefereerde commodity aan de huidige waarderingen en ook die koop ik bij op dips
    Goud zie ik eerder als 'vol' gewaardeerd, maar ben me bewust dat bij verdere escalatie van geopolitieke spanningen goud absoluut verder omhoog gaat

    maak me wel zorgen op de manier hoe Macron steeds meer verontrustende taal spreekt vs Rusland
    we kunnen mi Poetin beter negeren dan hem ergeren
    een 'coup' moet van binnen Rusland komen , als die genoeg krijgen van het Oekraïne conflict, dus we zullen Oekraïne moeten steunen , maar we moeten geen aanleiding geven voor escalatie .. dus geld en wapens, maar geen mensen

    Enfin, we staan erbij en kijken ernaar ... we hebben zero inbreng
  4. forum rang 5 Saibee 27 april 2024 15:32
    De top10 grootste posities in de aandelenporto (individuele bedrijven) aangevuld met percentage porto per 26 april:

    1. DSM 4.7%
    2.Vopak 4.4%
    3. TKH Group 4.2%
    4. Unilever 2.2%
    5. Hal Trust 2.2%
    6. Carrefour 2.1%
    7. NN 2.0%
    8. Signify 1.9%
    9. Flow traders 1.7%
    10. Aperam 1.6%

    Bij DSM zijn op bijna alle aandelen call opties geschreven; alle opties noteren (voor een groot deel deep) in the money.
    Ook bij Vopak zijn veel calls geschreven; gisteren ging het aandeel ex-dividend en er werden weinig aandelen vooraf opgevraagd.
    De positie in TKH Group ligt wel bijna geheel vrij; eigenlijk is dit de grootste positie.
    Nieuw in de top10 is de producent van roestvrij staal Aperam; bij Aalberts de laatste weken wat winst genomen waardoor het aandeel uit de top10 verdwenen is.

    YTD rendement 5.5%; Vopak en zilver trekken dit jaar de kar.
  5. forum rang 7 ketchup 28 april 2024 08:48
    toch nog een hele mooie week geworden
    YTD +5% met grote dank aan Alphabet , en mooie koersappreciatie van Unilever ( 3% weging in de porto ) en ASMI ( 2 % )
    een aantrekkende US$ ( euro vs $ 31/12/2023 1.11 thans 1.07 ) hielp wat dat betreft als bonus mee het resultaat in Euro voor Alphabet nog een extra push te geven

    Thans 33 aandelen porto
    cash/shares : 60/40

    PS: heb wel interesse om Alphabet weer vol in de porto te nemen mocht deze dippen over de zomermaanden naar 160 $
  6. forum rang 7 JP Samosa 28 april 2024 10:18
    @Alphabet , ondanks aankoopkoers van 90 dollar, toch met pijn verkocht.

    Nog in porto: Microsoft, ABN,Alibaba,Baidu,Kweb,Nestlé,Sbm,TomTom, Sligro
    En nog wat kleintjes als Plug en Nel

    Shell in may komt eraan, Maar n echte uitverkoop houden in mijn porto zit er niet in,vermoed ik.
    De vraag is, komt er een flinke zomerdip, of knallen we de hele zomer door naar nog hogere alltimehigh.
    Ik heb geen idee
    In geval een zomerdip :weer terug in Google en de chippers,
    en bij géén zomerdip hopelijk flink herstel Ali en Baidu ( want wat duurt dat lang)

    Binnenkort cijfers Apple, dat zou wel ns een trigger kunnen zijn voor wat beweging….
  7. forum rang 7 ketchup 28 april 2024 10:44
    Apple heb ik al tijden niet meer in de porto
    denk dat Apple het wat moeilijk heeft, met vooral afzet in China .. Apple is nog steeds enorm bepalend voor het sentiment op Big Tech mochten die behoudende resultaten afgeven, kan dat wel eens even voor een correctie zorgen

    mijn geprefereerde aandeel voor Big Tech US is nu echt Alphabet en niet langer Apple of MSFT , dus die wens ik dan ook te kopen over een 'mogelijke' zomerdip
  8. forum rang 5 Saibee 28 april 2024 12:07
    Alphabet staat bij mij ook bovenaan het tech-lijstje maar als value belegger moet ik wellicht op een serieuze bearmarkt wachten voordat ik daar toe kan slaan.

    Dat heb ik met wel meer kwaliteitsaandelen; heb een kleine positie in Nestle maar wil het liefst 80-85CHF of lager zien wil ik daar uitbreiden en dat soort koersen krijg ik niet zolang de indices dicht tegen recordniveaus aanzitten.

    Microsoft is het kwaliteitsaandeel bij uitstek maar de koers is dermate ver op een ongetwijfeld mooie toekomst vooruit gelopen dat ik er nu niets mee kan.
    Bij Apple zie ik meer structurele problemen (omzet in China loopt terug); onzekerheid over nieuwe producten (I-car).
  9. Royal Dutch Pim 29 april 2024 10:11
    Als Bayer nou eens een voorbeeld aan Philips neemt dan komt daar mss ook weer eens wat leven in. Schikken is altijd beter dan door blijven knokken. Geen positie in Philips en die neem ik ook niet, ben niet zo gecharmeerd van huidige CEO.

    Vanochtend nog wat GBL bijgekocht in afwachting van de cijfers aanstaande donderdag. Donderdag komen ook Shell en ING, dat zijn mijn zwaar gewichten.

    ASML een kleine positie ingenomen.

    BABA lijkt ook weer te ontwaken, vanmiddag eens kijken of daar iets moois te traden valt (BABA is voor mij geen buy & hold aandeel).
  10. forum rang 5 Saibee 29 april 2024 10:33
    quote:

    Royal Dutch Pim schreef op 29 april 2024 10:11:

    Als Bayer nou eens een voorbeeld aan Philips neemt dan komt daar mss ook weer eens wat leven in. Schikken is altijd beter dan door blijven knokken. Geen positie in Philips en die neem ik ook niet, ben niet zo gecharmeerd van huidige CEO.

    Vanochtend nog wat GBL bijgekocht in afwachting van de cijfers aanstaande donderdag. Donderdag komen ook Shell en ING, dat zijn mijn zwaar gewichten.

    ASML een kleine positie ingenomen.

    BABA lijkt ook weer te ontwaken, vanmiddag eens kijken of daar iets moois te traden valt (BABA is voor mij geen buy & hold aandeel).
    Philips heeft m.b.t. de apneu-apparatuur steken laten vallen en met de getroffen schikking komen ze goed weg.
    Bij Bayer ligt het minder duidelijk; wetenschappelijk onderzoek heeft (dacht ik) nooit bewijs geleverd dat Roundup bij juist gebruik tot kanker leidt, het product is door de betrokken autoriteiten goedgekeurd en nog steeds gewoon te koop.
    Verder gaat het om zulke hoge bedragen (tientallen miljarden dollars) dat ik wel snap dat het management van Bayer niet snel definitief zal schikken.
    Ik heb zelf een kleine positie in Bayer (0.25% van de porto) maar begrijp dat beleggers die hier (veel) dieper inzitten liefst wel een schikking willen zien.
23.333 Posts
Pagina: «« 1 ... 1162 1163 1164 1165 1166 1167 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links