Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Blij met fysiek goud en zilver!

8.779 Posts
Pagina: «« 1 ... 434 435 436 437 438 439 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Willempie3 2 maart 2024 12:37
    www.usdebtclock.org/

    Na 62 dagen in 2014 is de schuld van de Amerikaanse regering gestegen naar 34.414 Miljard Dollar. Hij begon op 1 januari op precies 34000 miljard. Dit is 6,67 miljard dollar per dag extra schuld er bij ! Per inwoner 20 Dollar meer schuld per dag !

    Stel je voor dat je een gezin bent van 4 en dat je elke dag 80 Dollar meer moet lenen om rond te komen. Iedere maand meer dan 2000 Euro extra schuld op de credit card er bij....

    Onhoudbaar ! Zoals Kees de Kort altijd zegt: Extend en pretend, Delay and pray, Kicking the can down the road........
  2. forum rang 10 voda 4 maart 2024 13:19
    Goud op recordjacht
    04-mrt-2024 12:35

    Vrijdag hoogste slotkoersen ooit.

    (ABM FN-Dow Jones) De goudprijzen zijn vrijdag op de hoogste niveaus ooit gesloten, zowel in dollars als in euro's.

    Begin december wist de goudprijs nog een nieuwe 'all time high' neer te zetten op 2.145,92 dollar per troy ounce, maar sloot die dag uiteindelijk weer flink lager op 2.034,03 dollar per troy ounce

    Vrijdag was de slotkoers 2.083,54 dollar per troy ounce en zo werd de hoogste slotkoers van eind december licht aangescherpt.

    De recente stijging is mede te danken aan de tegenvallende macrocijfers uit de VS van vorige week, die de vooruitzichten op een renteverlaging door de Federal Reserve in juni versterkten.

    De goudprijs is sinds medio 2020 gevangen in een bandbreedte van grofweg 1.640 en 2.075 dollar. Het is volgens analisten nu de vraag of de recente opleving meer tractie zal krijgen.

    Nieuwe Amerikaanse macrocijfers, zoals de banencijfers, zouden wel eens een aanjager kunnen zijn voor een verdere stijging van het edelmetaal als ze aanzienlijk zwakker uitkomen dan verwacht, denkt Bart Melek, hoofd Commodity Strategy bij TD Securities, in een rapport. Anders zal waarschijnlijk een groot deel van de winst van vrijdag worden teruggegeven, zegt Melek. Zodra er meer zekerheid is over de timing en de omvang van de aanstaande renteverlaging, zou goud naar 2.300 dollar per troy ounce kunnen stijgen, voegde Melek toe.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  3. forum rang 10 voda 14 maart 2024 06:24
    Goud in handen door hoge goudprijzen: ‘Sieraad wordt vaker als een belegging gezien’

    De goudprijs breekt record na record. Opvallend is dat niet de juweliers, maar juist investeerders het edelmetaal massaal kopen en de prijs opdrijven. Is het einde van de goudkoorts al in zicht, of is een trouwring straks onbetaalbaar? Experts geven antwoord. ,,Goud doet het goed in tijden van chaos.’’

    Zed Fasel 14-03-24, 04:00
    Het loopt door heel Nederland storm op de vestigingen van het Goudwisselkantoor, vertelt directeur Johan de Ruiter. ,,We zien een stijging van 28 procent van het aantal mensen dat langskomt om goud te verkopen, met name oude sieraden. Aan de andere kant zien we ook een grote groep die juist goud koopt als investering, veel van hen kopen een gouden plaatje van vijftig gram, of zelfs een gouden munt. Die heb je al voor twee-, driehonderd euro.”

    Voor meer, zie link:

    www.ad.nl/binnenland/goud-in-handen-d...
  4. forum rang 10 voda 19 maart 2024 16:39
    Video: goudmijnaandelen blijven ver achter op recordprijs goud
    19-mrt-2024 15:03

    Erik Mauritz van Trade Republic ziet ruime voor inhaalslag.

    (ABM FN-Dow Jones) Veel indices staan op of rond een all time high, en dat geldt ook voor goud, maar zeker niet voor goudmijnen en dat biedt wellicht kansen. Dit zei Erik Mauritz van Trade Republic voor de camera van ABM Financial News.

    youtu.be/ykJi2L7Qvdc

    Klik hier voor: goudmijnaandelen blijven ver achter op recordprijs goud

    Waarom staat goud zo hoog? Allereerst omdat de centrale banken de rente gaan verlagen. "Dan is goud relatief aantrekkelijk." Maar centrale banken kopen zelf ook relatief veel goud op, met name de Chinese centrale bank. En Chinezen kopen veel goud omdat ze zich zorgen maken over de vastgoedproblemen in hun land. "En daarnaast zijn er geopolitieke risico's."

    Maar waarom blijven goudmijnaandelen dan zo achter? "De belangrijkste reden is de hoge kostprijs", aldus Mauritz. Alle kosten, energie, arbeid, brandstof, machines, "zijn explosief gestegen". En daardoor kost het veel meer om goud te produceren. Daarnaast wordt vaak goud gewonnen in landen met een instabiel politiek klimaat en hebben goudbedrijven, achteraf gezien, op het verkeerde moment grote overnames gedaan.

    De belegger die denkt dat de goudprijs minimaal op deze niveaus blijft en dat de Fed de rente inderdaad gaat verlagen, zou volgens Mauritz moeten overwegen om goudmijnaandelen te kopen, omdat die het verschil met de goudprijs in dit scenario zouden moeten inlopen.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  5. forum rang 4 bearishbull 3 april 2024 12:18
    Zit ik dan. Kijkend naar een klein muntje dat nu meer dan 2000 euro waarde heeft, puur om de metaalwaarde. Blijft fascinerend. In mijn hand een telefoon met indrukwekkende micro-chips, een scherp scherm met meer duizenden kleine pixels. Qua waarde is dat maar de helft van dit kleine gouden muntje.

    Sterker nog. Over 10 jaar is die telefoon vol technologie waarschijnlijk maar een stuk afval.
  6. forum rang 7 ffff 3 april 2024 12:26
    Bearishbull:

    Leuke overpeinzing. Ik heb een week geleden precies dezelfde overpeinzing gehad bij de vergelijking waarde bitcoin = ongeveer zelfde= als waarde 1 kg fijn goud = ongeveer 66000 US dollar.

    Ik ben gaan rekenen: Hoeveel bitcoins zijn er mondiaal en hoeveel plakjes van 1 kg goud bestaan er mondiaal. Leuke tabellen en een hoop gepuzzel, maar aan het eind van het gepuzzel bleek het nog altijd moeilijk om te voorspellen: Dat goud blijft verder stijgen, danwel die bitcoin..blijft maar verder stijgen. Voor mijzelf, let wel voor mijzelf: Gok ik toch het meest op goud, maar mijn zoon........

    Peter
  7. Geldput 3 april 2024 12:35
    quote:

    ffff schreef op 3 april 2024 12:26:

    Bearishbull:

    Leuke overpeinzing. Ik heb een week geleden precies dezelfde overpeinzing gehad bij de vergelijking waarde bitcoin = ongeveer zelfde= als waarde 1 kg fijn goud = ongeveer 66000 US dollar.

    Ik ben gaan rekenen: Hoeveel bitcoins zijn er mondiaal en hoeveel plakjes van 1 kg goud bestaan er mondiaal. Leuke tabellen en een hoop gepuzzel, maar aan het eind van het gepuzzel bleek het nog altijd moeilijk om te voorspellen: Dat goud blijft verder stijgen, danwel die bitcoin..blijft maar verder stijgen. Voor mijzelf, let wel voor mijzelf: Gok ik toch het meest op goud, maar mijn zoon........

    Peter
    Hoeveel huizen zijn er mondiaal? En wat kost een huis gemiddeld? :p
  8. forum rang 4 bearishbull 3 april 2024 12:44
    quote:

    ffff schreef op 3 april 2024 12:26:

    Ik ben gaan rekenen: Hoeveel bitcoins zijn er mondiaal en hoeveel plakjes van 1 kg goud bestaan er mondiaal.
    Market caps kun je daarvoor gebruiken. (alle coins/kilo's maal de prijs)

    Goud heeft een marketcap van ~15 Biljoen. (wereld jaar productie is ongeveer 2% van totale hoeveelheid)
    Bitcoins heeft een marketcap van 1,3 Biljoen. (Er is een cap. Er kunnen niet meer coins gemaakt worden in nabije toekomst)

    Grof gezegd is de goudmarkt nog 10X zo groot als bitcoin.

    Anders gezegd als men nu 2% van portfolio gemiddeld in goud heeft, hebben ze 0.2% in Bitcoin.

    Ik snap de discussie met jouw zoon. Met goud weet je dat het al eeuwen als waarde asset wordt gebruikt. Met Bitcoin lijkt het nu ook die kant op te gaan, maar in plaats van eeuwen bewezen diensten bestaat het nog geen 20 jaar. Mocht je Bitcoin zien als het nieuwe goud kun je stellen dat het 90% underpriced is. Probleem is dat er een risico is dat het NIET een waarde asset wordt zoals goud.

    Ik heb van beide wat. Niet ontiegelijk veel, maar genoeg om te kunnen profiteren als het blijft stijgen. Te weinig om mij zorgen te maken als het niets doet of hard daalt.
  9. forum rang 10 voda 4 april 2024 08:07
    De goudprijs zette daarnaast vanochtend zijn opmars voort en scherpte zijn recordstand aan met een stijging van 0,3 procent tot 2.265,73 dollar per troy ounce, na onder meer de uitspraken van Fed-voorzitter Jerome Powell.

    Slotstanden Wall Street

    De S&P 500-index sloot woensdag 0,1 procent hoger op 5.211,49 punten, de Dow Jones-index daalde 0,1 procent tot 39.127,14 punten en technologiebeurs Nasdaq werd 0,2 procent meer waard op 16.277,46 punten.

    Door: ABM Financial News.

    (ingekort)
  10. Jalapenjos 4 april 2024 08:57
    quote:

    voda schreef op 4 april 2024 08:07:

    De goudprijs zette daarnaast vanochtend zijn opmars voort en scherpte zijn recordstand aan met een stijging van 0,3 procent tot 2.265,73 dollar per troy ounce, na onder meer de uitspraken van Fed-voorzitter Jerome Powell.

    Slotstanden Wall Street

    De S&P 500-index sloot woensdag 0,1 procent hoger op 5.211,49 punten, de Dow Jones-index daalde 0,1 procent tot 39.127,14 punten en technologiebeurs Nasdaq werd 0,2 procent meer waard op 16.277,46 punten.

    Door: ABM Financial News.

    (ingekort)
    Ik volg deze www.kitco.com/price/precious-metals/gold en daar heeft-ie vannacht inmiddels de $2.300 overwonnen. Staat er nu weer iets onder.
  11. forum rang 10 voda 4 april 2024 18:18
    Goudhandel profiteert fors van hoge goudprijzen
    3 uur geleden in FINANCIEEL

    AMSTERDAM - Goudhandelaren doen goede zaken met de goudprijs die de afgelopen weken tot recordhoogte is gestegen. De goudprijs steeg deze week zelfs even tot boven de 2300 dollar per troy ounce (31,1 gram). AmsterdamGold, naar eigen zeggen marktleider, zag het aantal transacties de laatste weken vervijfvoudigen.

    „Vooral veel nieuwe particuliere investeerders ontdekken goud als belegging”, zegt AmsterdamGold-directeur Edzard van Engelsdorp Gastelaars. „Maar we zien ook veel nieuwe klanten uit het vastgoed die vanwege de strengere regelgeving in die branche op zoek zijn naar nieuwe investeringsmogelijkheden.”

    Voor meer, zie link:

    www.telegraaf.nl/financieel/214143625...
  12. forum rang 4 Willempie3 4 april 2024 18:44
    quote:

    ffff schreef op 3 april 2024 12:26:

    Bearishbull:

    Leuke overpeinzing. Ik heb een week geleden precies dezelfde overpeinzing gehad bij de vergelijking waarde bitcoin = ongeveer zelfde= als waarde 1 kg fijn goud = ongeveer 66000 US dollar.

    Ik ben gaan rekenen: Hoeveel bitcoins zijn er mondiaal en hoeveel plakjes van 1 kg goud bestaan er mondiaal. Leuke tabellen en een hoop gepuzzel, maar aan het eind van het gepuzzel bleek het nog altijd moeilijk om te voorspellen: Dat goud blijft verder stijgen, danwel die bitcoin..blijft maar verder stijgen. Voor mijzelf, let wel voor mijzelf: Gok ik toch het meest op goud, maar mijn zoon........

    Peter
    Ze schatten dat er 200.000 ton goud gewonnen is door de mens de afgelopen 6000 jaar. Dit is dus wat er boven de grond is.
    In 1920 was dit getal nog 50.000 ton en in 1980 100.000 ton. Er komt jaarlijks ongeveer 3000 ton bij. Als je dit naar plakjes van 1 kg omrekent zijn het dus 200 miljoen baren van 1 kg. Dus per Bitcoin is er ongeveer 10 kg goud ! Als beide assets dus evenveel waard zouden zijn moet Bitcoin nog 10 keer zoveel waard worden ten opzichte van goud.
    Bij Bitcoin is het wel zo dat men natuurlijk zo een identiek systeem zou kunnen programmeren, ook met 21 miljoen coins en wellicht beter en sneller dan Bitcoin. Dan is er nog de macht van de overheid. Die zal nooit voor Bitcoin als geld kiezen maar zelf iets ontwerpen. Dit omdat de Bitcoins zeer ongelijk en niet in het voordeel van de overheid verdeeld zijn. Dus ik geloof ook meer in goud dan Bitcoin.
8.779 Posts
Pagina: «« 1 ... 434 435 436 437 438 439 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 882,63 +1,42%
EUR/USD 1,0693 -0,34%
FTSE 100 8.139,83 +0,75%
Germany40^ 18.177,90 +1,45%
Gold spot 2.337,95 0,00%
NY-Nasdaq Composite 15.927,90 +2,03%

Stijgers

Xior
+6,16%
bpost
+3,47%
Proximus
+3,38%
Ontex
+3,16%
DEME G...
+2,19%

Dalers

KBC Groep
-0,83%
Melexis
-0,80%
IBA
-0,77%
UCB
-0,44%
Barco
-0,15%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links