Van beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee

• Geen account? Registreren

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Persberichten van

1. nov '18 SelectMDx verbetert de besluitvorming bij prostaatbiopsieën in de urologiepraktijk

2. nov '18 Agfa-Gevaert publiceert resultaten voor het derde kwartaal van 2018 - Gereglementeerde informatie -

·         Omzetdaling van 4,8% exclusief wisselkoerseffecten en de impact van portfoliorationalisaties

·         Sterke prestaties van Inkjet, HealthCare Information Solutions en bepaalde activiteiten van Specialty Products

·         Recurrente EBITDA van 35 miljoen euro

·         Nettoverlies van min 5 miljoen euro

·         Netto financiële schuld van 99 miljoen euro

Mortsel (België), 7 november 2018 - Agfa-Gevaert publiceerde vandaag zijn resultaten voor het derde kwartaal van 2018.
    "Tijdens dit kwartaal boekten we opnieuw uitstekende vooruitgang met de reorganisatie van onze HealthCare IT-activiteiten in een zelfstandige vennootschapsstructuur binnen de Groep. Het technische gedeelte van deze complexe oefening ligt nu bijna achter ons. We concentreerden ons eveneens op het verduidelijken van de strategieën van de toekomstige HealthCare IT-onderneming en van de andere activiteiten van de Groep. Zoals eerder al gezegd, willen we een belangrijke rol spelen in de consolidatie van de offsetindustrie. Het voorbije kwartaal werd deze strategie vertaald in concrete acties. We gingen een alliantie aan met het Chinese Lucky HuaGuang Graphics Co. Ltd. Deze alliantie zal verregaande gevolgen hebben voor onze business en voor de drukvoorbereidingsindustrie. Voorts kondigden we de intentie aan om de drukvoorbereidingsactiviteiten van het Spaanse bedrijf Ipagsa over te nemen. Met het oog op de optimalisatie van de productiecapaciteit kondigden we tot slot de beoogde sluiting van onze drukplatenfabriek in Branchburg aan.
    Ik ben ervan overtuigd dat we na de afronding van het project twee ondernemingen zullen hebben met de kracht en de middelen om de komende jaren groei na te streven. We zullen bij de publicatie van de jaarresultaten meer informatie geven over hoe de structuren en de strategieën van deze twee bedrijven er zullen uitzien.
    De sterke kwartaalprestaties van de meeste van onze groeimotoren werden ondergesneeuwd door de omzetdaling van het merendeel van de traditionele activiteiten. Zoals verwacht werd de omzet van de drukvoorbereidingsbusiness van Agfa Graphics beïnvloed door de productportfoliorationalisatie. Binnen Agfa HealthCare kende de hardcopy business na het duidelijke herstel in de eerste helft van het jaar een tijdelijke vertraging. We hebben er echter vertrouwen in dat deze business in de loop van de volgende kwartalen opnieuw zal aantrekken.
    De recurrente EBITDA-marge voor het volledige jaar zal ongeveer op 8% van de omzet uitkomen. Vooral op basis van onze huidige acties op het vlak van de drukvoorbereidings- en HealthCare IT-activiteiten blijven we echter bij onze ambitie om de komende jaren gemiddeld een recurrente EBITDA-marge van om en bij de 10% van de omzet na te streven," zei Christian Reinaudo, President en CEO van de Agfa-Gevaert Groep.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links