Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Waarschuwingstekens bij AF-KLM'

'Waarschuwingstekens bij AF-KLM'

AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - De vervoerscijfers van Air France-KLM over januari zijn vrijwel zoals verwacht, maar in de statistieken zijn ook ,,waarschuwingstekens'' te zien. Dat constateren analisten van Bernstein.

De marktvorsers wijzen onder meer op zwakkere bezettingsgraad op lange vluchten, de prijsdruk op Franse binnenlandse vluchten door concurrentie van easyJet en de verwachting dat de stijgende brandstofprijzen de winstgevendheid zullen raken. Het advies voor Air France-KLM staat op underperform.

Air France-KLM noteerde donderdagochtend omstreeks 11.15 uur 4 procent lager op 11,01 euro. Daarmee was het aandeel de grootste daler in de MidKap.

Lees over dit aandeel ook

  1. 08 mei Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst
  2. 02 mei "Brussel onderzoekt o.a. Air France-KLM om greenwashing"

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Air France-KLM

Gerelateerd

Reacties

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Bob777 8 februari 2018 11:42
    FF kijken hoe goed Bernstein is.

    PARIJS (AFN) - KLM heeft in januari meer passagiers verwelkomd dan een jaar eerder. Het aantal reizigers bij de luchtvaartmaatschappij steeg met 8,7 procent tot 2,5 miljoen. Dat blijkt uit vervoersstatistieken.

    Gemiddeld genomen zaten de toestellen van KLM vorige maand voor 87,4 procent vol. Dat betekent een daling van de bezettingsgraad, een belangrijke graadmeter van efficiëntie in de luchtvaart, met 0,2 procentpunt.

    Voor heel Air France-KLM, inclusief de dochterondernemingen Transavia en HOP!, kwam het vervoer in januari uit op 7,2 miljoen passagiers, een stijging met 5,8 procent ten opzichte van januari 2017. De bezettingsgraad voor de gehele groep was 86,5 procent, een verbetering met 0,9 procentpunt.

    De dus de bezettingsgraad verbeterd (voor de hele groep) en dat vinden de annalisten niet goed ????? Ikke niet begrijpen.
  2. Qkn 8 februari 2018 12:10
    @Bob777: lezen is ook een kunst! Niet dat er hier nooit onzinnige berichten geplaatst worden, maar deze is nog wel te begrijpen:
    - zwakkere bezettingsgraad op lange vluchten
    - verwachting (!) concurrentie Easyjet in Frankrijk
    - verwachting (!) stijgende brandstofprijzen

    Ikke wel begrijpen, ook al zijn het onzekere factoren
  3. forum rang 4 Bob777 8 februari 2018 12:30
    - Concurrentie van Easyjet is niet van gisteren
    - Een daling van 0,2 % in de bezetting graad is een afrondingsverschilletje dit betekend dat er 5000 passagiers minder op de vluchten zaten stel dat die gem 750 euro betaalden scheelt 3.750.0000 op 2 miljard omzet te verwaarlozen.
    - Brandstof prijzen kun je doorberekenen daar zit de concurrentie ook mee.
  4. Dukaat 8 februari 2018 13:17
    Bezettingsgraad kan je niet op de bank zetten. Omzet wel.Beste meet method is m.i. omzet per beschikbare stoel.
    Meer passagiers is goed maar als je meer vluchtem uitvoerd ( nieuwe routes / vliegtuigen ) kan de bezettingsgraad per stoel alsnog dalen terwijl je meer passagiers vervoert. Omgekeerd kan dus ook. de bezettingsgraad kan stijgen door minder aanbod van beschikbare stoelen.
    Zit dus misschien een addertje onder het gras waardoor de analisten minder enthousiast zijn.
  5. forum rang 7 innicksname 8 februari 2018 13:39
    quote:

    Qkn schreef op 8 februari 2018 12:10:

    @Bob777: lezen is ook een kunst! Niet dat er hier nooit onzinnige berichten geplaatst worden, maar deze is nog wel te begrijpen:
    - zwakkere bezettingsgraad op lange vluchten
    - verwachting (!) concurrentie Easyjet in Frankrijk
    - verwachting (!) stijgende brandstofprijzen

    Ikke wel begrijpen, ook al zijn het onzekere factoren
    @ Bob: en dan nog iets: het zijn cijfers over januari, die hebben echt geen invloed meer op de aanstaande jaarcijfers (inclusief Q4) die de vliegmaatschappij gaat presenteren...
5 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

10,520 10 mei
+0,170 +1,64%
Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links