Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Beleggers sluiten fiasco World Online af

Beleggers sluiten fiasco World Online af

AMSTERDAM (AFN) - Beleggers die geld verloren bij de beursgang van World Online (WOL) in 2000, hebben ruim 100 procent van hun inleg op hun rekening gestort gekregen. Daarmee komt een lange periode van rechtszaken en onderhandelingen over een schikking ten einde. Al in 2010 was er een overeenkomst tussen de VEB en de banken, waarmee een bedrag van 110 miljoen euro was gemoeid. Er was veel tijd nodig voor onder meer administratieve zaken, waardoor het geld pas nu is uitgekeerd.

De Vereniging van Effectenbezitters bereikte recent namens circa 12.000 beleggers een akkoord met Goldman Sachs en The Royal Bank of Scotland. Consumentenclaim, dat ongeveer 5000 beleggers vertegenwoordigt, verwacht dat binnen enkele weken de handtekeningen gezet kunnen worden. ,,We zijn heel dichtbij'', zei een woordvoerder van Consumentenclaim.

De Hoge Raad bepaalde in 2009 dat WOL en de begeleidende banken voorafgaand aan de beursgang een te rooskleurig beeld hebben geschetst van de waarde en de toekomstverwachtingen van het bedrijf. WOL ging op 17 maart 2000 naar de Amsterdamse beurs, maar die beursgang liep uit op een mislukking waardoor duizenden beleggers werden gedupeerd. WOL-oprichtster Nina Brink verkocht enkele weken voor de beursgang haar eigen belang voor een prijs die veel lager lag dan de introductiekoers.

Later dat jaar werd WOL overgenomen door het Italiaanse Tiscali. Het overnamebedrag was een fractie van de 12 miljard euro die het bedrijf bij de beursgang waard was.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

3 Posts
| Omlaag ↓
  1. rjmkanters 6 oktober 2013 11:17
    Vele niet-VEB leden hebben hun heil gezocht bij ConsumentenClaim om hun schade op een met het VEB-resultaat vergelijkbare manier te kunnen verhalen. No cure no pay.
    Is iemand op de hoogte van de stand van zaken bij ConsumentenClaim; op hun site-mededelingen is tot op heden geen enkele concrete informatie verschenen afgezien van mededelingen die de VEB-procedure betroffen.
    Volgens hun zeggen (op de site)loopt de stuiting rond november 2014 af dus tegen die tijd zal moeten blijken of hun claim gehonoreerd wordt.
3 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links