Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TTM, NL0013332471

  • 8,190 14 apr 2021 17:35
  • +0,130 (+1,61%) Dagrange 8,025 - 8,460
  • 722.054 Gem. (3M) 407,8K

TomTom, april doet wat hij wil, HG hoe lang houdt je het nog stil?!

476 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 24 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Tolikara 14 april 2021 20:56
    We spreken hier niet van een beetje verandering in de benadering bij Just me maar dit is een voorbeeld van voortschrijdend inzicht. De foto van de 4 tomtom mensen op de iex site zegt het verhaal. Het heilige vuur is er reeds lang niet meer. De cc zijn al enkele jaren tenenkrommend . Toch blijven op dit forum enkele volgelingen ondanks alles een fantastische toekomst zien over 5 tot 10 jaar. De enige hoop die ik heb is en overname met een voor mij redelijke winst. Zelfstandig gaat het imo zeker niet lukken om een behoorlijke winst te maken.




  2. forum rang 4 Energy 14 april 2021 21:08
    -alles wat afgeschreven kan worden is afgeschreven
    -ze hebben met de navigatietechnologie een probleem voor fabrikanten opgelost. Moeten nu de deals sluiten.
    -komen uit de grootste crisis
    - inhaalslag h2 productie ivm chip tekorten
    - cash groeit
    -veel deals te sluiten dit jaar
    -kansen Isa
    -overnamekandidaat


  3. beursbeurs 14 april 2021 21:12
    quote:

    Tolikara schreef op 14 april 2021 20:56:


    We spreken hier niet van een beetje verandering in de benadering bij Just me maar dit is een voorbeeld van voortschrijdend inzicht. De foto van de 4 tomtom mensen op de iex site zegt het verhaal. Het heilige vuur is er reeds lang niet meer. De cc zijn al enkele jaren tenenkrommend . Toch blijven op dit forum enkele volgelingen ondanks alles een fantastische toekomst zien over 5 tot 10 jaar. De enige hoop die ik heb is en overname met een voor mij redelijke winst. Zelfstandig gaat het imo zeker niet lukken om een behoorlijke winst te maken.




    Ik denk dat het bedrijf er veel beter voorstaat dan ten tijde dat *JustMe* zo enorm positief was...
  4. Benjamin G. 14 april 2021 21:48

    In de afgelopen jaren al meermaals gestoord aan de vele niet met feiten gestoelde en op basis van verwachting gedreven visie verhalen. Die hele gebakken lucht is er nu af. Het huilie huilie hopelijk ook. Het is wat het is.

    De Founders hebben zeer kundig en zorgvuldig genavigeerd om de huidige marktpositie te bereiken. Ja daar zijn kanttekeningen bij te plaatsen. Wellicht vele kanttekeningen. Aan de andere kant als dit geen 'familiebedrijf' zou zijn geweest dan had ze die marktpositie nooit bereikt.

    De CC van vandaag was vooral een CEO die zijn uiterste best deed meer helderheid te geven in de gekozen strategie en hoe dat uitpakt. Ook hier zit een discrepantie tussen verwachtingen op korte termijn om hossana verhalen te horen versus de lange adem die nodig is om goed te positioneren in deze vrij complexe markt. Waarbij voor niemand helder is wie de winnende oplossing en de winnende strategie heeft.

    Let wel TomTom is niet onderscheidend met haar product richting consumenten. TomTom inside verkoopt op dit moment geen euro meer. Het is wel een meer dan relevant en wellicht ook een onmisbaar product in het systeem dat in de auto wordt aangeboden.

    Luister ook nog eens wat Harold zei over hoe maps in de komende jaren worden gemaakt. Dan mag je als TomTom gelukkig prijzen dat je daar 5, 6, 7 jaar terug al op hebt ingezet. Hoeveel bedrijven is het gelukt te transformeren van een B-C bedrijf naar een B-B bedrijf? Hoeveel bedrijven is het dan ook nog gelukt om te transformeren van hardware naar software en nu de transitie naar AI gedreven dataverwerking?

    Kritiek heb ik ook als het gaat om bonusbeleid, Sports, nu nog steeds terughoudend met dividend en ook het niet afstoten van consumer begrijp ik niet. Maar mogelijk is daar ook geen kandidaat voor.

    Het is nu een kwestie van wat gaat de meeste waarde verzilveren. De autonome groei route kan nog wel eens gaan verrassen. Knelpunt ligt hem in de verkopen van de full stack. Ik hou zelf een bandbreedte aan van tussen de 700 en 1000 miljoen omzet in 2024. Inclusief dividend zou dat goed moeten zijn voor een koers van tussen de 12,5 en 17,5. Of dat voldoende rendement is moet een ieder maar voor zichzelf uitmaken.

    Als ik HG vandaag beluister dan was hij positief en ook opgelucht. Volgens mij zit hij back on track na een turbelent jaar en turbelente jaren. Ze gaan de vruchten plukken van de gekozen strategie. En tussen de regels door hoor ik, geheel vooringenomen, Microsoft fluisteren. Wellicht 2 miljard, 3 miljard of zouden ze zelfs 4 miljard nog een fooi vinden. Al met al kan een missing piece zoveel meer waarde genereren op de diensten die zij aanbieden. Speculatief is een overname zeker.





  5. forum rang 7 ketchup 14 april 2021 21:59
    HG heeft het bedrijf gecleaned tot op het bot
    Verder heeft hij alles afgestoten behalve A&E
    Hij doet dit in opdracht voor de toekomstige nieuwe eigenaren , MSFT is de meest voor de hand liggende
    Nu enkel nog op eigen kracht naar 10 euro en dan voor 15 _ 17 euro verkopen
    Missie volbracht
  6. vCalker 14 april 2021 22:25
    quote:

    Eddysoft schreef op 6 april 2021 07:58:


    Upcoming Nvidia GTC event:
    www.nvidia.com/en-us/gtc/catalog/?sea...

    Accelerating the Digital Map that Scales Across All Levels of Automated Driving [E31577]
    Willem Strijbosch

    Wednesday, Apr 141:00 PM - 1:40 PM CEST

    Digital maps are one of the four pillars of autonomous driving. Together with onboard sensors, driving policy, and actuators, they form the technology that enables automated and assisted driving. The highest level of sophistication of the map for automated driving comes from high definition (HD) features, which enable the safest and most advanced automated driving applications. Willem Strijbosch, head of autonomous driving at TomTom, will highlight the fundamental principles of maps for automated driving and how they contribute to safety. He'll discuss the remaining challenge of how to determine where and when AD can be safely activated by using HD map data and TomTom's new RoadCheck. Willem will also discuss how to reduce Reality2Map time to increase automated driving safety, and how TomTom's collaboration with NVIDIA has contributed to this effort. TomTom's maps are embedded in over 3 million vehicles for advanced driving assistance technology today.

    Iemand nieuws over dit evenement?
  7. forum rang 4 Energy 14 april 2021 22:45
    Ik kreeg een beetje de indruk dat tt haast heeft!
    De aandelen inkoop moet dit kwartaal zijn afgerond. Dat is nog best lastig met deze volumes.

    Had de indruk dat ze ook wilden aangeven dat ze met de nieuwe kaart technologie haast hebben gemaakt.

    Heb de indruk dat tt duidelijke taken, wellicht is het woord voorwaarden meer gepast, heeft gekregen en dat deze voor 2022 ingelost moeten zijn.

    Ik sluit me aan bij tatje.
  8. benbelegger 14 april 2021 23:15
    quote:

    *JustMe* schreef op 14 april 2021 20:00:


    [...]

    Misschien is er wel helemaal geen worst en willen we die zelf zien door tussen de regels door positieve dingen te horen. Ik vond die call zo low energy dat ik het gevoel krijg naar een bedrijf te kijken dat wordt geleid door een aantal mannen van zekere leeftijd die het wel prima vinden en vooral de zaak proberen te consolideren. Ik bedoel dat zeker niet (leeftijd)discriminerend, ik ben inmiddels ook begin 40 en zelfs ik merk al dat er in mijn 30-er jaren meer uit mijn handen kwam dan in mijn 40-er. Ik mis bij TT een bepaald vuur en verhaal. Het is allemaal wel goed zo. Het bedrijf wordt vast niet slecht bestuurd, ze hebben TomTom uit een penibele situatie weg ‘genavigeerd’ en in het licensing segment een positie naast Google weten te verkrijgen. Of datgene wat Google overlaat omdat dat niet in hun advertising businessmodel past doordat klanten geen data willen delen. Het is wel ok met tomtom maar niet meer dan dat en de conference call bevestigt dat. Vroeger belden er 10 analisten in met prangende vragen en levendige discussie. Nu drie man waarvan eentje (van ABN) zich door iemand anders liet vertegenwoordigen.


    Jou verhaal komt wel een beetje overeen met wat ik een tijdje geleden in een review las van iemand die nog niet zo heel lang bij TT werkte en duidelijk nog niet bij de "bovenlaag" behoorde. Ik las het op Glassdoor en had er een PDF van gemaakt, vond het de moeite waard om te bewaren. Volgens mij is het wel een goede weergave van de bedrijfscultuur bij TT.

  9. *JustMe* 14 april 2021 23:17
    quote:

    beursbeurs schreef op 14 april 2021 21:12:


    [...]

    Ik denk dat het bedrijf er veel beter voorstaat dan ten tijde dat *JustMe* zo enorm positief was...


    Dat is waar. Beter maar ook wat minder spannend. Sinds telematics is verkocht is de balans beter en in deze tijden is geld op de bank fijn. Door de covid crisis is echter het autonoom rijden op langere baan. Twee transities tegelijk (electrisch rijden en autonoom rijden) is teveel. Volkswagen investeert nu miljarden in eigen batterijen fabriek.

    Wat betekent het voor TT. Elektrisch rijden explodeert, maar TT zit niet in zo veel electrische modellen. Er is een nieuw navigatieplatform, maar klanten overzetten gaat jaren overheen (zegt Goddijn vandaag). De prijs die automakers bereid zijn per auto te betalen voor navigatie en diensten is stabiel. Wil je meer omzet per auto dan moet je het dus hebben van de hele stack verkopen. Marktaandelen ook vrij stabiel.

    Natuurlijk kan tomtom geen ijzer met handen breken en het is een stabiel bedrijf geworden. Wat bijdraagt aan de voorspelbaarheid is dat er al een outlook ligt voor de omzet en cash als percentage van omzet voor 2023.



  10. beursbeurs 14 april 2021 23:30
    quote:

    *JustMe* schreef op 14 april 2021 23:17:


    [...]

    Dat is waar. Beter maar ook wat minder spannend. Sinds telematics is verkocht is de balans beter en in deze tijden is geld op de bank fijn. Door de covid crisis is echter het autonoom rijden op langere baan. Twee transities tegelijk (electrisch rijden en autonoom rijden) is teveel. Volkswagen investeert nu miljarden in eigen batterijen fabriek.



    Beetje IRrationeel verhaal waarbij je IRrelevante zaken erbij haalt
  11. forum rang 7 boem! 15 april 2021 00:14
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 14 april 2021 18:08:


    Tot een paar dagen terug heeft u bijna dagelijks geschreven over "houdbaar dividendpotentieel" en u kon zich niet voorstellen dat TT niet in tweede deel van dit jaar dividend zou gaan betalen gezien de aanwezige cashpositie.

    Ik ben blij dat u nu eindelijk ook de forumbezoekers die geen dividend verwachtte en verwachten gelijk geeft.

    Als ik u goed begrepen heb was juist het "houdbaar dividend potentieel" voor u de reden om een koers van € 9,50 te voorspellen op basis van een k/w van 25.

    Nu lees ik dat u de koersontwikkeling aan de luimen van de drie directieleden overlaat. Daar zakt mijn broek van af. Na een halfjaar boekenonderzoek door u komt u tot de conclusie dat een koersstijging bepaald wordt door het onderbuikgevoel van drie mensen die moeten nadenken op optierechten uitoefenen.

    U bent een waarlijk humorist.

    [...]


    Ik sta nog steeds pal achter mijn steling dat de koers een vaste relatie onderhoudt met het dividendpotentieel.

    Dat TT in 2021 geen dividend uitkeert is een besluit genomen door de FF's.

    De koersontwikkeling moet dus komen uit het potentieel en daarom is de keuze van de 3 directieleden zo belangrijk.

    Het onderbuikgevoel van deze 3 mensen betreft namelijk het onderbuikgevoel van de 3 best ingevoerde mensen bij TT, nadat zij hun optierechten hebben uitgeoefend.

  12. forum rang 7 boem! 15 april 2021 00:47
    quote:

    *JustMe* schreef op 14 april 2021 20:00:


    [...]

    Misschien is er wel helemaal geen worst en willen we die zelf zien door tussen de regels door positieve dingen te horen. Ik vond die call zo low energy dat ik het gevoel krijg naar een bedrijf te kijken dat wordt geleid door een aantal mannen van zekere leeftijd die het wel prima vinden en vooral de zaak proberen te consolideren. Ik bedoel dat zeker niet (leeftijd)discriminerend, ik ben inmiddels ook begin 40 en zelfs ik merk al dat er in mijn 30-er jaren meer uit mijn handen kwam dan in mijn 40-er. Ik mis bij TT een bepaald vuur en verhaal. Het is allemaal wel goed zo. Het bedrijf wordt vast niet slecht bestuurd, ze hebben TomTom uit een penibele situatie weg ‘genavigeerd’ en in het licensing segment een positie naast Google weten te verkrijgen. Of datgene wat Google overlaat omdat dat niet in hun advertising businessmodel past doordat klanten geen data willen delen. Het is wel ok met tomtom maar niet meer dan dat en de conference call bevestigt dat. Vroeger belden er 10 analisten in met prangende vragen en levendige discussie. Nu drie man waarvan eentje (van ABN) zich door iemand anders liet vertegenwoordigen.


    Ik kan me niet voostellen dat we hier te maken hebben met de oude en vetrouwde @Justin.

    De onwikkeling van een bedrijf wordt het best voor het voetlicht gebracht met de FCF omzetten en de daarbij behaalde FCF winsten.

    Hoe bedoel je consolidatie,

    Omzet Automotive 2017 t/m 2022:
    245 mio, 318 mio(+30%), 378 mio(+19%), 274 mio(-28%), 342 mio(25%) en 426 mio(+25%)

    FCF 2017 t/m 2022
    60 mio, 90 mio, 66 mio, -26 mio, 60 mio en 100 mio.

  13. forum rang 7 sniklaas 15 april 2021 01:19
    quote:

    NewKidInTown schreef op 15 april 2021 00:29:


    Goed en slecht nieuws duurt in de regel DRIE dagen.

    Doe er je voordeel mee, zowel bij het instappen als bij het uitstappen.

    Beursbreed verwacht ik een serieuze correctie over niet al te lange tijd. Volgens de IRMA-Methodology wel te verstaan.
    @TOM2, een van de betere cijferdagen en vooral presentaties, wat dat betreft is er vooruitgang.

    Prettig om te zien dat het bedrijf de kosten in de hand weet te houden, dat is wel eens anders geweest, zeker dit jaar waar de chip tekorten mijn inziens niet zijn opgelost in Q3.

    We gaan het zien wat de markt de komende tijd in petto heeft voor @TOM2, wat ze zelf aangegeven wordt Q2 vleesch noch visch en daar kan Q3 mijns inziens aan vastgeplakt worden en dan is het prettig dat in aanloop naar herstel in Q4 de kosten in de hand worden gehouden.

    Op zich koester ik mijn stoeltje in dit @TOM2 theater, door Corona zijn overige theaters al het gehele jaar gesloten en worden nu mondjesmaat voor de uitverkorenen opengesteld.

    Gek landje dit Nederland, na een jaar sociale onthouding wordt er €41 per inwoner aan subsidies verstrekt om aan een select gezelschap een theaterdiploma, kroegdiploma, festivaldiploma of keukenhofdiploma's uit te reiken! Nog even wachten en we mogen allemaal op knuffelcursus.
476 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 24 | Laatste |Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 8,190   Verschil +0,13 (+1,61%)
Laag 8,025   Volume 722.054
Hoog 8,460   Gem. Volume 407.791
14 apr 2021 17:35
label premium

TomTom: Succesvol omgevormd tot hapklaar brokje

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium

Gerelateerde Video's

  1. video thumbnail

    Arend Jan Kamp over hoofdkantoren

    7 februari 2017 16:38 - Vimeo

  2. video thumbnail

    De fantasie in TomTom

    6 januari 2017 17:18 - Vimeo

  3. video thumbnail

    IEX Marketupdate met o.a. TomTom

    21 oktober 2016 15:33 - Vimeo

  4. video thumbnail

    Arend Jan Kamp over TomTom

    20 mei 2016 15:59 - Vimeo

 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by Infront. Crypto data by Crypto Compare