Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Lidl investeert miljoenen in distributie

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

2 Posts
| Omlaag ↓
  1. W de Lange 17 maart 2014 11:03
    Albert Heijn Nederland is in toenemende mate de weg kwijt. Dat is het probleem van een marktleider. Het management verkokert, de dynamiek verdwijnt, de interne regels en procedures nemen toe. Ze zijn veel te intern gericht op omzet, marge en kostenbeheersing, terwijl de enige manier om vóór te blijven is om op spectaculaire wijze je marktleiderschap te bevestigen naar je klanten. Nu moet je je verdedigen als je zegt dat je bij AH koopt. 'Ga jij niet voor je wasmiddelen naar de Lidl?' 'Ga je niet voor je non food naar de Action?'
    Ga naar het toneelstuk De Val van een Superman. Daar zie je hoe het zo ver is gekomen en de belangrijke rol die de mens Albert Heijn heeft gespeeld. Dat beeldje van die vrouw met twee boodschappentassen moet centraal in de hal van het hoofdkantoor in Zaandam gezet worden. Daar stond op: Opdat wij weten voor wie wij werken. Soms is een supermarkt net een bank. De klant centraal zetten. Willem de Lange
  2. Da Freeze 17 maart 2014 11:35
    Ondanks dat de uitstraling van Albert Hein vele malen beter is dan Lidl, vind ik de productkwaliteit van Lidl vele malen constanter dan van Albert Hein. De kwaliteit (structuur/smaak) van vlees of fruit van AH varieert van week tot week waarbij Lidl vaak betrouwbaarder is. Lidl lijkt de IKEA logistiek goed te beheersen waarbij ik het gevoel heb dat AH meer een afperser van leveranciers is geworden.
2 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links