Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Ebusco rekent op jaaromzet van 145 tot 165 miljoen euro

Lees over dit aandeel ook

  1. 19 apr Ebusco ontvangt Franse opdracht
  2. 26 mrt Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

6 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Altijd 11 oktober 2023 08:24
    Ik heb aandelen Ebusco in de neergaande lijn kort gehad, maar ga er wel opnieuw naar kijken. Toch mooi, Hollands glorie. Het bedrijf zal veel hebben geleerd op alle vlakken de afgelopen jaren. Dat is nu een pré aan het worden. Ik heb dat ook gemerkt bij vastgoedbedrijven die de bankencrises 2008 nog hebben meegemaakt. Om maar een voorbeeld te noemen.
  2. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 11 oktober 2023 08:50
    Met slechts 138 bussen afgeleverd YTD (merendeels "Chinese import") lijkt de traditie voort te worden gezet van "bluffy overpromise, significantly underdeliver", gelet op de FY-outlook.

    Outlook m.b.t.verbetering EBITDA in H2 wil niets anders zeggen dan dat ze een kleiner EBITDA-verlies dan de >€40 mln over H1 verwachten. Enige meevaller daar is dat er niet staat dat de EBITDA-marge verbeterd, deze was immers meer dan -100% over H1...

    Orderintake is ook erg mager (werkelijk elke order is kennelijk begeleid door een persbericht) en het veelgeroemde orderboek bestaat nog steeds voor bijna de helft uit opties, wat dus geen "firm orders" zijn.

    Al met al blijft de voortgang onduidelijk en staan er de nodige uitspraken in het persbericht waar je (achteraf) alle kanten mee op zult kunnen.

    Qua trackrecord blijft het dus uitermate onthutsend. Geloofwaardigheid van het management is bij mij daarmee nog steeds minder dan nul.
  3. forum rang 6 innicksname 11 oktober 2023 08:55
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 11 oktober 2023 08:50:

    Met slechts 138 bussen afgeleverd YTD (merendeels "Chinese import") lijkt de traditie voort te worden gezet van "bluffy overpromise, significantly underdeliver", gelet op de FY-outlook.

    Outlook m.b.t.verbetering EBITDA in H2 wil niets anders zeggen dan dat ze een kleiner EBITDA-verlies dan de >€40 mln over H1 verwachten. Enige meevaller daar is dat er niet staat dat de EBITDA-marge verbeterd, deze was immers meer dan -100% over H1...

    Orderintake is ook erg mager (werkelijk elke order is kennelijk begeleid door een persbericht) en het veelgeroemde orderboek bestaat nog steeds voor bijna de helft uit opties, wat dus geen "firm orders" zijn.

    Al met al blijft de voortgang onduidelijk en staan er de nodige uitspraken in het persbericht waar je (achteraf) alle kanten mee op zult kunnen.

    Qua trackrecord blijft het dus uitermate onthutsend. Geloofwaardigheid van het management is bij mij daarmee nog steeds minder dan nul.
    De eerste drie letters in je nickname passen uitstekend bij je :-)
    Tussen de regels doorlezend kan ik me aardig vinden in je kritische houding, maar het glas zou ook halfvol kunnen zijn in deze.
6 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links