Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
'Duitse autobouwers vormden kartel'
Door
op vrijdag 21 juli 2017
Views: 4.434
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
gyrolando schreef op 21 juli 2017 17:33 :
hoe zit dit met de bpm op al die dure duitse autos,
gaan we dat terugkrijgen??
gyrlando, Uiteraard krijgen we dat terug. Het Griekse geld eveneens....is ons beloofd. We krijgen het pas terug als de Zeurolanden in alles beter presteren als de Neurolanden. Anders gezegd dus, .......nooit niet.
Ik heb eerder de indruk dat al die Duitse automerken samen EEN bedrijf vormen, maar naar buiten separate merken in de markt zetten. Collectief inkopen van grondstoffen tot onderdelen op afgesproken low-bottom prijzen is wel zo prettig, zo werkt de Maffia toch ook. En dan 4-6K euro per verkochte unit te veel vragen(samen afgesproken)....ik denk toch dat die Turkse Dictator toch wel steeds meer een beetje gelijk gaat krijgen..."Het zijn gewoon Ratten"
paulta schreef op 22 juli 2017 16:43 :
Collectief inkopen van grondstoffen tot onderdelen op afgesproken low-bottom prijzen is wel zo prettig, zo werkt de Maffia toch ook.
Ja, het is gewoon een kwestie van slim zakendoen, er moet tenslotte wel grof geld verdiend worden. Kijk eens hoeveel collectieve inkooporganisaties er overal zijn, bouwbedrijven die nog steeds min of meer "verboden" prijsafspraken maken. Als je groot inkoopt dan kun je je leveranciers het mes op de keel zetten. Ook heb je het oliekartel, hun mogen blijkbaar wel proberen om de prijzen te manipuleren, hier heb ik nog nooit iemand over gehoord. Ik denk ook niet dat een Arabier er op zit te wachten om lastige vragen gesteld te krijgen. En vergeet ook niet de zorgsector, de bobo's zorgen vooral goed voor zichzelf. Daarnaast heb je ook de bankensector waarvan bewezen is dat G. Zak een meester is in het sjoemelen en oplichten van hun eigen klanten en andere toevallige passanten die ze met drogen ogen gewoon een poot uitdraaien. Zijn ze hiervoor ooit de bak in gegaan, ik dacht het niet. Of de belastingdienst, ze sturen je gewoon een voorlopige aanslag die per direct betaald moet worden, ik vind dit collectief jatten van de burgers, flik dit overigens maar eens bij een Griek. Hyundai en Kia werken ook samen en ik heb niet het idee dat deze auto's in dezelfde prijsklasse Duizenden Euro's goedkoper zijn, net als de Jappen. Maar het gesjoemel boeit een Dikke Duitser die net een serieuze auto gekocht heeft toch voor geen ene meter. Binnen een week gaat hij toch met gezwinde spoed langs bij een tuning-bedrijf waar hij als eerste de snelheidsbegrenzer uit laat schakelen en tevens een software-update uit laat voeren voor flink wat extra vermogen. De Maffiozen zitten tegenwoordig voornamelijk in Brussel waar ze over onze ruggen kartelbesprekingen doen om ons via sjoemel-naheffingen een flinke poot uit te trekken en dit uit te delen aan hun failliete "vrinden". Laat dit bolwerk maar eens een keertje goed onderzocht worden, er zal een flinke beerput open gaan.
rene l schreef op 22 juli 2017 17:50 :
[...]
Ook heb je het oliekartel, hun mogen blijkbaar wel proberen om de prijzen te manipuleren, hier heb ik nog nooit iemand over gehoord.
De Maffiozen zitten tegenwoordig voornamelijk in Brussel waar ze over onze ruggen kartelbesprekingen doen om ons via sjoemel-naheffingen een flinke poot uit te trekken en dit uit te delen aan hun failliete "vrinden".
Laat dit bolwerk maar eens een keertje goed onderzocht worden, er zal een flinke beerput open gaan.
Het oliekartel kan gewoon zijn gang gaan juist omdat ze niet in de door jou verguisde EU zitten. Prijsafspraken in de EU zijn verboden, daarbuiten heeft de EU natuurlijk geen invloed.
plof® schreef op 23 juli 2017 08:24 :
[...]
Het oliekartel kan gewoon zijn gang gaan juist omdat ze niet in de door jou verguisde EU zitten.
Prijsafspraken in de EU zijn verboden, daarbuiten heeft de EU natuurlijk geen invloed.
Wel invloed, maar geen wil.
gyrolando schreef op 21 juli 2017 17:33 :
hoe zit dit met de bpm op al die dure duitse autos,
gaan we dat terugkrijgen??
Je krijgt eerder een naheffing omdat de co2 uitstoot hoger was dan gedacht.
Aantal posts per pagina:
20
50
100