Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

viaplay extra aandelen voor 1 SEK

42 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Dumpert 17 januari 2024 08:57
    Hoi, misschien kan iemand mij wat uitleggen want ik snap het niet. beleg nog niet zo lang, en dit is een nieuwe situatie voor mij.

    Viaplay heeft aangegeven om 11 extra aandelen per reeds aandeel uit te geven voor 1 SEK per stuk, nu zie ik dat mijn broker degiro gisteren al een soort van reservering heeft gemaakt voor deze pluk extra. Maar er staat bij "NON tradeable" bij en heb er ook nog niets voor betaald. 2 vragen:

    1. hoe werkt dit op degiro? komt er een moment dat ik ze kan kopen/verkopen?
    2. ben ik verplicht ze allemaal te kopen? lijkt me niet?

    Dank voor de tips.
  2. forum rang 8 Leefloon 17 januari 2024 09:26
    quote:

    Dumpert schreef op 17 januari 2024 08:57:

    Hoi, misschien kan iemand mij wat uitleggen want ik snap het niet. beleg nog niet zo lang, en dit is een nieuwe situatie voor mij.

    Viaplay heeft aangegeven om 11 extra aandelen per reeds aandeel uit te geven voor 1 SEK per stuk, nu zie ik dat mijn broker degiro gisteren al een soort van reservering heeft gemaakt voor deze pluk extra.
    Ook bij deze dure nepbroker zullen dit (niet-verhandelbare) inschrijfRECHTEN zijn, die je kreeg door op een bepaald moment aandeelhouder te zijn.
  3. Dumpert 17 januari 2024 09:35
    quote:

    Leefloon schreef op 17 januari 2024 09:26:

    [...]
    Ook bij deze dure nepbroker zullen dit (niet-verhandelbare) inschrijfRECHTEN zijn, die je kreeg door op een bepaald moment aandeelhouder te zijn.
    Ja, dat snap ik nog, maar komt er dan een moment om deze aan te kopen of van af te zien?
  4. Johan the banana tree 30 januari 2024 22:36
    Uit de reacties op IEX blijkt dat er maar weinigen zijn die snappen hoe het werkt met de Viaplay rights; VIAPLAY GROUP AB - RTS

    Heb me de afgelopen week scheel gekocht aan deze rechten.
    Zeker toen ze nog onder de 0,10SEK stonden.
    Ook vanochtend nog een plukje van 40K.
    Voor de rekenwonders op dit forum; dat kost 6960SEK oftewel €619,06 en transactiekosten van €4,90.
    Daarvoor heb ik 40000 aandelen Viaplay voor 1SEK, dus er wordt nog even €3.543,66 afgeschreven.
    Echter Viaplay is vandaag gesloten op 2,50SEK, dus 40K is €8.859,00 waard.
    Minus de kosten van €4.167 blijft er €4.692,00 over.
    >100% op 1 dag!
    Verleden week had ik ze nog scherper toen de rights < 0,10SEK deden....

    Het geld ligt soms gewoon op straat, je moet alleen even bukken om het te pakken........
  5. Johan the banana tree 30 januari 2024 22:41
    Bovenstaande gaat uit van een Viaplaykoers van 2,50SEK.
    Echter de nieuwe Viaplay aandelen zijn nog "Non tradeable".
    Dit duurt nog 3 tot 4 weken.
    De verwachting is dat de Viaplaykoers als de door de rights verkregen aandelen tradeable worden wel een flinke downtik zal krijgen, door beleggers die gelijk willen cashen.
    Het devies is dan ook om ze nog een aantal maanden vast te houden.

    Als ze dan boven de 2SEK staan heppie nog steeds 100%.
    Misschien staan ze ook wel op 3 of 4SEK.........
  6. forum rang 8 Leefloon 31 januari 2024 10:16
    quote:

    Johan the banana tree schreef op 30 januari 2024 22:36:

    je moet alleen even bukken om het te pakken........
    Maar pas nadat je je huiswerk hebt gemaakt over wat de nieuwe aandelen straks waard zijn, in plaats van je tijdens een lopende redding rijk te verrekenen en daarna bukkend gepakt te worden.

    Een niet eens extreem voorbeeld, met goede afloop, is het Belgische Atenor. Daar kon je je tijdens de operatie rijk rekenen met nieuwe aandelen van € 5, goedkope rechten, en een koers van € 8,98 op 13 november, de dag van de ex-claimnotering. Op 28 november, 2 dagen voor de toelating van de nieuwe aandelen, was de koers gedaald naar € 4,90.

    Tijdens de reddingsoperatie kunnen de koersen van aandelen en/of inschrijfrechten ridicuul zijn, bijna alsof arbitrage niet bestaat en jij één van de weinigen denkt te zijn die het snapt. Een paar particuliere "beleggers" compleet met kennishiaten zijn geen geschikte indicator.

    De uitkomst van het huiswerk kán zijn dat het nog steeds zeer lucratief is, maar dat weet je pas als je zo'n hele reddingsoperatie even eenvoudig hebt doorgerekend. Een sommetje en gedrag van enkele IEX-bezoekers zijn onvoldoende. Zou kunnen dat je je terecht rijk rekent, geen probleem, maar dat overkomt je dan een beetje. Koersen tijdens een reddingsoperatie zijn ongeschikt voor rekenwerk. Je sommetjes kunnen kloppen, maar helaas gaat het over wat een aandeel straks i.p.v. nu waard is.
  7. Johan the banana tree 6 februari 2024 16:54
    yepper de yep, daar lijkt het wel op Diede...
    gister van +10% op SEK2,90 naar -20% op SEK2,00 en nu alweer bijna -20% op SEK1,63

    maar ach, alles boven de SEK 1,12 is winst
    gewoon nog even vasthouden tot een paar maanden na settlement
    volgens mijn huiswerk liggen er dan nog steeds minimaal 10-tallen procenten rendement in het verschiet

    allemaal live in dit theater!
  8. Johan the banana tree 20 februari 2024 16:46
    nou ja, had eerlijk gezegd niet verwacht dat ze (5%) onder de uitgiftekoers zouden doen
    zeker niet na de melding verleden week dat Canal Plus en Pff hun aandeelkapitaal bij de herkapitalisatie beide tot 30% hebben uitgebreid
    het lijkt er op dat sommigen hun stukken (met verlies) moeten verkopen vanwege een margin call bij de uit rights geleverde aandelen

    ik heb inmiddels > 1mln aandelen
    :-/
  9. forum rang 8 Leefloon 20 februari 2024 17:50
    quote:

    Johan the banana tree schreef op 20 februari 2024 16:46:

    het lijkt er op dat sommigen hun stukken (met verlies) moeten verkopen vanwege een margin call bij de uit rights geleverde aandelen
    Dit aandeel volg ik niet, van mij mag Viaplay omvallen (oké, nadat iedereen hier eruit is) met hun exploitatie van rechten zonder (behalve kosten) verder weinig toe te voegen, en een bijdrage beperkte ik tot een algemene huiswerkopgave, maar er kunnen vele redenen zijn om te dumpen met wat verlies.

    Bijvoorbeeld dat het bij het risicoprofiel van een partij kan passen om te hopen op wat gratis geld, maar om bij verlies geen op 1,12 hopende aandeel-houder te gaan worden. Huiswerk mogelijk niet goed (genoeg) gemaakt; door naar een volgende kans om jezelf rijk te verrekenen met een andere aandelenuitgifte.

    Nog een algemene suggestie: zo'n centenkoers kan hartstikke spannend lijken, maar zonder een gemankeerd verdienmodel had je recent bij het Belgische Atenor 50%+ kunnen pakken. Dat vastgoed is minder spannend dan het op kosten jagen van consumenten, maar was ook een lager risico met een hoger rendement, AFAICT (volg Viaplay niet), én eenvoudiger huiswerk. Ook daar even een koers onder de uitgifteprijs van € 5, maar daarna een ietwat overdreven herstel richting € 8 voor wie wel wat deugdelijk huiswerk maakte.

    Iedereen succes met het verkopen van Viaplay, en hopelijk stort deze tent met negatieve toegevoegde waarde daarna A.S.A.P. in. Definitief, ook.
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 22 februari 2024 12:25
    Dieprode cijfers Formule 1-zender Viaplay; ook kosteningrepen Nederland

    Gert van Harskamp
    Aangepast: 39 min geledenVandaag, 08:22in Financieel

    Amsterdam - Formule 1-zender Viaplay heeft over 2023 zoals verwacht dieprode winstcijfers geschreven. Het in nood verkerende Zweedse bedrijf is hard bezig om af te slanken, waarbij de streamingsdienst ook in Nederland nog gaat ingrijpen.

    Viaplay boekte in het vierde kwartaal een nettoverlies van 2,9 miljard Zweedse kronen (€260 miljoen). Dat was in het vierde kwartaal van 2022 nog een verlies van 294 miljoen Zweedse kronen. Het operationele verlies is echter afgenomen van 284 miljoen Zweedse kronen in het laatste kwartaal van 2022 tot 230 miljoen Zweedse kronen in dezelfde periode afgelopen jaar.

    Viaplay heeft onlangs een volledige herkapitalisatie doorgemaakt. In januari kreeg de zender goedkeuring voor een reddingsplan van zowel schuldeisers als aandeelhouders. Daardoor zijn aandeelhouders blijven zitten met aandelen die vrijwel niks meer waard zijn, maar konden wel schulden weggestreept worden en stroomt er weer vers geld het bedrijf binnen.
42 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 882,63 +1,42%
EUR/USD 1,0693 -0,34%
FTSE 100 8.139,83 +0,75%
Germany40^ 18.177,90 +1,45%
Gold spot 2.337,95 0,00%
NY-Nasdaq Composite 15.927,90 +2,03%

Stijgers

Xior
+6,16%
bpost
+3,47%
Proximus
+3,38%
Ontex
+3,16%
DEME G...
+2,19%

Dalers

KBC Groep
-0,83%
Melexis
-0,80%
IBA
-0,77%
UCB
-0,44%
Barco
-0,15%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links