Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 21,880 26 apr 2024 17:35
  • -1,340 (-5,77%) Dagrange 21,880 - 23,380
  • 313.927 Gem. (3M) 239,8K

AMG 2024

2.797 Posts
Pagina: «« 1 ... 135 136 137 138 139 140 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 T. Edison 27 april 2024 10:29
    quote:

    ischav2 schreef op 27 april 2024 08:58:

    Steun op 22,60 was dus boterzacht…… -20,78 volgende steun….
    Vond ik het wel een stevige correcie op een downgrade van 32 naar 30 euro, omdat mijn inzins het lange termijn plaatje niet is gewijzigd.
    De koers daalde procentueel ongeveer even veel, us neem ik aan dat we de reactie gehad hebben.
  2. Jannnn 27 april 2024 10:55
    quote:

    christo1 schreef op 26 april 2024 19:11:

    Er zal nog veel water naar de zee moeten vloeien voor iedereen de energietransitie omarmt.

    We hebben deze week onze eigen laadpaal geïnstalleerd gekregen, we vielen bijna van onze stoel hoe lang onze volvo EX30 aan de laadpaal moet om volledig op te laden om 450 km te kunnen afleggen.

    26 uur om volledig op te laden, ik denk dat er veel automobilisten als ze dit hadden/weten toch nog eens nadenken om een EV of toch een benzine/hybride wagen aan te schaffen.

    De installateurs zeggen ja, het is op een monofasig netwerk ipv een driefasig netwerk dat we onze laadpaal aangesloten is, ik denk dat de meerderheid van alle inwoners een monofasig netwerk hebben en geen driefasig en als het een driefasig netwerk zou geweest zijn zou het ook nog 8 tal uren duren om op te laden.

    Trouwens de lithium prijzen doen al een paar weken niets, op heel laag niveau gestabiliseerd .

    Mvg.
    Enkele fase is idd veel te langzaam, iedereen die ik ken met E-auto heeft een drie-fase aansluiting (3*25), dat is de standaard, daarvan is het vastrecht niet hoog (van 3*35 wel dus dat niet doen) dus nog een kleine investering extra doen in verhoging van 1 naar 3 fase.....
  3. Jannnn 27 april 2024 11:02
    quote:

    christo1 schreef op 27 april 2024 10:08:

    [...]

    Onze lader kan ook elk type EV auto opladen namelijk de WALLBOX COPPER SB.

    Wij wonen in een duplex appartement met 5 eenheden en zomaar naar 3 fasen upgraden kost inderdaad een 600 euro, maar de laadpaal ging dan nog duurder uitvallen dan 2500 euro, hoeveel heb jij betaald voor je lader als ik dat mag vragen?

    Wij maken er geen punt van we laden de auto wel s'nachts in de week op of in het weekend als er zon is wegens zonnepanelen.

    maar bij ons blijft voor een volledige laadsessie 26 uur oplaadtijd.

    Ik vraag me af of de gewone werkmens dit allemaal kan bekostigen zonder afbraak te doen op deze mensen, netwerk upgraden, laadpaal kopen auto duurder in aankoop dan benzine/hybride modellen....... plus veel mensen kunnen geen privé laadpaal installeren omdat ze in rijhuizen wonen en zijn dus aangewezen op publieke laadpunten wat voor laadstress zorgt, zijn deze bezet op het moment dat jij nodig moet laden enzovoort.

    Mvg.
    Over 5 a 10 jaar heeft een EV een bereik van 700 km zoals een benzine auto en laadt je de batterij in 10 minuten op bij een tankstation, bijna zoals een benzine auto. De technologische ontwikkeling heeft nog even nodig voor de gemiddelde wereldburger......
  4. Maartenz 27 april 2024 23:03
    quote:

    Jannnn schreef op 27 april 2024 11:02:

    [...]

    Over 5 a 10 jaar heeft een EV een bereik van 700 km zoals een benzine auto en laadt je de batterij in 10 minuten op bij een tankstation, bijna zoals een benzine auto. De technologische ontwikkeling heeft nog even nodig voor de gemiddelde wereldburger......
    .

    Ik rij bijna 4 jaar EV. In Nederland is dat laden voor veel particulieren nog steeds een probleem. En dan is het in Nl nog redelijk goed geregeld.... Je moet eens met een EV naar het Ruhrgebied gaan: Essen, Dortmund, Wuppertal. 90% woont daar in hoogbouw, en in de straten zijn laadpalen als spelden in een hooiberg zo weinig. Ook daar grote problemen met capaciteit stroomnet. Daar koopt momenteel vrijwel niemand een E.V. omdat de infrastructuur compleet ontbreekt. Dus in Duitsland zullen ze in ieder geval hekkensluiter zijn in Europa. Verwacht de komende 10 jaar daar niet massaal overstap naar EV: dat blijft een hobby voor een handvol rijke particulieren met een eigen oprit. Ik denk dat maar 3 of 4 EU landen serieus met EV infrastructuur bezig zijn.

    Dus helaas. Alle juichverhalen ten spijt, benzinemotoren zullen veel langer rond blijven rijden dan we in onze roze EV-wolk kunnen voorstellen.
  5. forum rang 4 mvdp 28 april 2024 00:04
    quote:

    christo1 schreef op 26 april 2024 19:11:

    ...
    We hebben deze week onze eigen laadpaal geïnstalleerd gekregen, we vielen bijna van onze stoel hoe lang onze volvo EX30 aan de laadpaal moet om volledig op te laden om 450 km te kunnen afleggen.

    26 uur om volledig op te laden, ik denk dat er veel automobilisten als ze dit hadden/weten toch nog eens nadenken om een EV of toch een benzine/hybride wagen aan te schaffen.
    ...

    Mvg.

    Dan ben je ten minste door adviserende partijen (m.i. verwijtbaar) slecht voorgelicht, want dat is echt basiskennis en kan in die zin nooit een (grote) verrassing zijn.

    Volvo geeft duidelijke basisinfo qua laadtijden: van 0-100% voor de 51kWh-variant is 6 uur laden, voor de 69kWh-variant 8 uur, gegeven 11kW (3x16A) laden. Dus ja, als je één fase hebt duurt het al minimaal 18 resp. 24 uur - en uiteraard nog (veel) langer, omdat je natuurlijk (veel) meer apparaten in huis hebt die vermogen vragen.

    Evengoed: jouw laadvermogen lijkt zo ongeveer op 2kW resp.2,7kW uit te komen (i.e. afh.van je verbruik over die 450km)? Dat lijkt ook voor een éénfaselaadpaal aan de lage kant. Kunnen zeker goede redenen voor zijn - maar die zou je dan moeten kennen.

    Zéker bij effectief 2kW (op de 3,7kW die je maximaal op één groep (16A) kunt hebben!) zou ik zeker willen weten dat die 'goede redenen' er inderdaad zijn. Want dat kan een slok op een borrel schelen.
  6. forum rang 4 HaBe 28 april 2024 06:26
    quote:

    mvdp schreef op 28 april 2024 00:04:

    [...]

    Dan ben je ten minste door adviserende partijen (m.i. verwijtbaar) slecht voorgelicht, want dat is echt basiskennis en kan in die zin nooit een (grote) verrassing zijn.

    Volvo geeft duidelijke basisinfo qua laadtijden: van 0-100% voor de 51kWh-variant is 6 uur laden, voor de 69kWh-variant 8 uur, gegeven 11kW (3x16A) laden. Dus ja, als je één fase hebt duurt het al minimaal 18 resp. 24 uur - en uiteraard nog (veel) langer, omdat je natuurlijk (veel) meer apparaten in huis hebt die vermogen vragen.

    Evengoed: jouw laadvermogen lijkt zo ongeveer op 2kW resp.2,7kW uit te komen (i.e. afh.van je verbruik over die 450km)? Dat lijkt ook voor een éénfaselaadpaal aan de lage kant. Kunnen zeker goede redenen voor zijn - maar die zou je dan moeten kennen.

    Zéker bij effectief 2kW (op de 3,7kW die je maximaal op één groep (16A) kunt hebben!) zou ik zeker willen weten dat die 'goede redenen' er inderdaad zijn. Want dat kan een slok op een borrel schelen.
    Hij vertelt dat hij bij Volvo werkt en dan komt hij er nu pas achter? Beetje dom.
  7. forum rang 5 geldmaker 28 april 2024 11:22
    Hoopte op wat meer info van eventuele mogelijkheden cq opbrengsten van die plutonium cleaning operatie hier te lezen . Ipv laadpaalproblematiek van onze vriend Christo die maar blijft proberen argumenten aan te dragen waarom hij geen aandelen AMG wil aanschaffen. Liefst meer post over kansen AMG dan negatieve randzaken....
  8. Arthuradis 28 april 2024 12:12
    quote:

    christo1 schreef op 26 april 2024 19:11:

    Er zal nog veel water naar de zee moeten vloeien voor iedereen de energietransitie omarmt.

    We hebben deze week onze eigen laadpaal geïnstalleerd gekregen, we vielen bijna van onze stoel hoe lang onze volvo EX30 aan de laadpaal moet om volledig op te laden om 450 km te kunnen afleggen.

    26 uur om volledig op te laden, ik denk dat er veel automobilisten als ze dit hadden/weten toch nog eens nadenken om een EV of toch een benzine/hybride wagen aan te schaffen.

    De installateurs zeggen ja, het is op een monofasig netwerk ipv een driefasig netwerk dat we onze laadpaal aangesloten is, ik denk dat de meerderheid van alle inwoners een monofasig netwerk hebben en geen driefasig en als het een driefasig netwerk zou geweest zijn zou het ook nog 8 tal uren duren om op te laden.

    Trouwens de lithium prijzen doen al een paar weken niets, op heel laag niveau gestabiliseerd .

    Mvg.
    Dan heb je geen laadpaal gekregen maar gewoon een stekkerke en laad je op aan 2 a 3 kw per uur. Ik laad ook monofasig met Dynamic Load balancing. 7,4kw per uur 10a11uurkes van gans leeg naar gans vol (wat bijna nooit nodig is..) voor een Volvo c40 met 82kw batterij.

    Monofasig heb je thuis 40A ofwel 9,1 kw..de laadpaal laad dus op aan max 7,4kw en houd zich in wanneer andere apparaten in het huis erbij komen. Werkt perfect. Laad auto ook bijna nooit helemaal vol, gewoon regelmatig genoeg insteken. No stress.
  9. forum rang 8 Lepre Chaun 28 april 2024 13:22
    quote:

    geldmaker schreef op 28 april 2024 11:22:

    Hoopte op wat meer info van eventuele mogelijkheden cq opbrengsten van die plutonium cleaning operatie hier te lezen . Ipv laadpaalproblematiek van onze vriend Christo die maar blijft proberen argumenten aan te dragen waarom hij geen aandelen AMG wil aanschaffen. Liefst meer post over kansen AMG dan negatieve randzaken....
    : 4 redenen waarom lithium de volgende goudkoorts zou kunnen zijn

    elements.visualcapitalist.com/charted...

    acquisition in Brazil’s Lithium Valley

    www.proactiveinvestors.com.au/compani...
  10. forum rang 8 Lepre Chaun 28 april 2024 14:07
    BHP Group overweegt om een verbeterd bod uit te brengen op Anglo American. Dit meldde persbureau Reuters dit weekend op basis van informatie van ingewijden.

    Anglo American verwierp vrijdag het overnamevoorstel van 39 miljard dollar van BHP en zei dat het bod de mijnwerker en zijn toekomstperspectieven aanzienlijk onderwaardeert.

    BHP voert momenteel besprekingen over een herzien bod dat in de komende weken zal worden uitgebracht, zei een bron. Het bedrijf heeft nog geen beslissing genomen over de omvang en structuur van het nieuwe voorstel, aldus Reuters.

    BHP wilde tegenover het persbureau niet ingaan op het gerucht, terwijl Anglo American niet direct bereikbaar was voor een reactie.

    Volgens de Britse overnameregels heeft BHP tot 22 mei de tijd om terug te komen met een formeel bod op Anglo American. Verwacht wordt dat BHP zijn bod van 25,08 Britse pond per aandeel zal verhogen om te proberen een deal te sluiten, waarmee 's werelds grootste mijnbouwer van koper ontstaat.

    Nou laten We maar hopen op een snelle overname bod voor AMG de electrificatie gaat wel door .
  11. forum rang 4 mvdp 28 april 2024 15:34
    quote:

    Arthuradis schreef op 28 april 2024 12:12:

    [...]

    Dan heb je geen laadpaal gekregen maar gewoon een stekkerke en laad je op aan 2 a 3 kw per uur. Ik laad ook monofasig met Dynamic Load balancing. 7,4kw per uur 10a11uurkes van gans leeg naar gans vol (wat bijna nooit nodig is..) voor een Volvo c40 met 82kw batterij.

    Monofasig heb je thuis 40A ofwel 9,1 kw..de laadpaal laad dus op aan max 7,4kw en houd zich in wanneer andere apparaten in het huis erbij komen. Werkt perfect. Laad auto ook bijna nooit helemaal vol, gewoon regelmatig genoeg insteken. No stress.
    Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar kW per uur is onzin. Het is k*W*uur. Dus kW maal uur maakt een kWh (Engels). Je hebt dus een batterij van 82kWh die je laadt met een vermogen van 7,4kW.

    Het vermogen (kW) dat die 82kWh-batterij kan leveren (of ontvangen) is ongetwijfeld hoger dan 82kW, als de laadinfra beschikbaar is.

    Tweedens: niet iedereen heeft of kan een 40A hoofdzekering krijgen op een eenfasig systeem. 25A is dacht ik het minimum en komt best nog vaak voor (oudere wijken).

    Vandaar: die 2 à 2,7 kW moet je ten minste afzetten tegen de 3,7kW op één groep, gegeven een minimum van 25A hoofdzekering en 16A groepszekering, wat gebruikelijk is.
2.797 Posts
Pagina: «« 1 ... 135 136 137 138 139 140 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links