Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
ischav2 schreef op 27 april 2024 08:58 :
Steun op 22,60 was dus boterzacht…… -20,78 volgende steun….
Vond ik het wel een stevige correcie op een downgrade van 32 naar 30 euro, omdat mijn inzins het lange termijn plaatje niet is gewijzigd. De koers daalde procentueel ongeveer even veel, us neem ik aan dat we de reactie gehad hebben.
christo1 schreef op 26 april 2024 19:11 :
Er zal nog veel water naar de zee moeten vloeien voor iedereen de energietransitie omarmt.
We hebben deze week onze eigen laadpaal geïnstalleerd gekregen, we vielen bijna van onze stoel hoe lang onze volvo EX30 aan de laadpaal moet om volledig op te laden om 450 km te kunnen afleggen.
26 uur om volledig op te laden , ik denk dat er veel automobilisten als ze dit hadden/weten toch nog eens nadenken om een EV of toch een benzine/hybride wagen aan te schaffen.
De installateurs zeggen ja, het is op een monofasig netwerk ipv een driefasig netwerk dat we onze laadpaal aangesloten is, ik denk dat de meerderheid van alle inwoners een monofasig netwerk hebben en geen driefasig en als het een driefasig netwerk zou geweest zijn zou het ook nog 8 tal uren duren om op te laden.
Trouwens de lithium prijzen doen al een paar weken niets, op heel laag niveau gestabiliseerd .
Mvg.
Enkele fase is idd veel te langzaam, iedereen die ik ken met E-auto heeft een drie-fase aansluiting (3*25), dat is de standaard, daarvan is het vastrecht niet hoog (van 3*35 wel dus dat niet doen) dus nog een kleine investering extra doen in verhoging van 1 naar 3 fase.....
christo1 schreef op 27 april 2024 10:08 :
[...]
Onze lader kan ook elk type EV auto opladen namelijk de WALLBOX COPPER SB.
Wij wonen in een duplex appartement met 5 eenheden en zomaar naar 3 fasen upgraden kost inderdaad een 600 euro, maar de laadpaal ging dan nog duurder uitvallen dan 2500 euro, hoeveel heb jij betaald voor je lader als ik dat mag vragen?
Wij maken er geen punt van we laden de auto wel s'nachts in de week op of in het weekend als er zon is wegens zonnepanelen.
maar bij ons blijft voor een volledige laadsessie 26 uur oplaadtijd.
Ik vraag me af of de gewone werkmens dit allemaal kan bekostigen zonder afbraak te doen op deze mensen, netwerk upgraden, laadpaal kopen auto duurder in aankoop dan benzine/hybride modellen....... plus veel mensen kunnen geen privé laadpaal installeren omdat ze in rijhuizen wonen en zijn dus aangewezen op publieke laadpunten wat voor laadstress zorgt, zijn deze bezet op het moment dat jij nodig moet laden enzovoort.
Mvg.
Over 5 a 10 jaar heeft een EV een bereik van 700 km zoals een benzine auto en laadt je de batterij in 10 minuten op bij een tankstation, bijna zoals een benzine auto. De technologische ontwikkeling heeft nog even nodig voor de gemiddelde wereldburger......
Jannnn schreef op 27 april 2024 11:02 :
[...]
Over 5 a 10 jaar heeft een EV een bereik van 700 km zoals een benzine auto en laadt je de batterij in 10 minuten op bij een tankstation, bijna zoals een benzine auto. De technologische ontwikkeling heeft nog even nodig voor de gemiddelde wereldburger......
. Ik rij bijna 4 jaar EV. In Nederland is dat laden voor veel particulieren nog steeds een probleem. En dan is het in Nl nog redelijk goed geregeld.... Je moet eens met een EV naar het Ruhrgebied gaan: Essen, Dortmund, Wuppertal. 90% woont daar in hoogbouw, en in de straten zijn laadpalen als spelden in een hooiberg zo weinig. Ook daar grote problemen met capaciteit stroomnet. Daar koopt momenteel vrijwel niemand een E.V. omdat de infrastructuur compleet ontbreekt. Dus in Duitsland zullen ze in ieder geval hekkensluiter zijn in Europa. Verwacht de komende 10 jaar daar niet massaal overstap naar EV: dat blijft een hobby voor een handvol rijke particulieren met een eigen oprit. Ik denk dat maar 3 of 4 EU landen serieus met EV infrastructuur bezig zijn. Dus helaas. Alle juichverhalen ten spijt, benzinemotoren zullen veel langer rond blijven rijden dan we in onze roze EV-wolk kunnen voorstellen.
Hoop dat de daling van de koers nu ten einde is, zeker nu de lithiumprijzen weer stijgen: www.grondstofprijs.com/lithium-prijs.
christo1 schreef op 26 april 2024 19:11 :
...
We hebben deze week onze eigen laadpaal geïnstalleerd gekregen, we vielen bijna van onze stoel hoe lang onze volvo EX30 aan de laadpaal moet om volledig op te laden om 450 km te kunnen afleggen.
26 uur om volledig op te laden , ik denk dat er veel automobilisten als ze dit hadden/weten toch nog eens nadenken om een EV of toch een benzine/hybride wagen aan te schaffen.
...
Mvg.
Dan ben je ten minste door adviserende partijen (m.i. verwijtbaar) slecht voorgelicht, want dat is echt basiskennis en kan in die zin nooit een (grote) verrassing zijn. Volvo geeft duidelijke basisinfo qua laadtijden: van 0-100% voor de 51kWh-variant is 6 uur laden, voor de 69kWh-variant 8 uur, gegeven 11kW (3x16A) laden. Dus ja, als je één fase hebt duurt het al minimaal 18 resp. 24 uur - en uiteraard nog (veel) langer, omdat je natuurlijk (veel) meer apparaten in huis hebt die vermogen vragen. Evengoed: jouw laadvermogen lijkt zo ongeveer op 2kW resp.2,7kW uit te komen (i.e. afh.van je verbruik over die 450km)? Dat lijkt ook voor een éénfaselaadpaal aan de lage kant. Kunnen zeker goede redenen voor zijn - maar die zou je dan moeten kennen. Zéker bij effectief 2kW (op de 3,7kW die je maximaal op één groep (16A) kunt hebben!) zou ik zeker willen weten dat die 'goede redenen' er inderdaad zijn. Want dat kan een slok op een borrel schelen.
mvdp schreef op 28 april 2024 00:04 :
[...]
Dan ben je ten minste door adviserende partijen (m.i. verwijtbaar) slecht voorgelicht, want dat is echt basiskennis en kan in die zin nooit een (grote) verrassing zijn.
Volvo geeft duidelijke basisinfo qua laadtijden: van 0-100% voor de 51kWh-variant is 6 uur laden, voor de 69kWh-variant 8 uur, gegeven 11kW (3x16A) laden. Dus ja, als je één fase hebt duurt het al minimaal 18 resp. 24 uur - en uiteraard nog (veel) langer, omdat je natuurlijk (veel) meer apparaten in huis hebt die vermogen vragen.
Evengoed: jouw laadvermogen lijkt zo ongeveer op 2kW resp.2,7kW uit te komen (i.e. afh.van je verbruik over die 450km)? Dat lijkt ook voor een éénfaselaadpaal aan de lage kant. Kunnen zeker goede redenen voor zijn - maar die zou je dan moeten kennen.
Zéker bij effectief 2kW (op de 3,7kW die je maximaal op één groep (16A) kunt hebben!) zou ik zeker willen weten dat die 'goede redenen' er inderdaad zijn. Want dat kan een slok op een borrel schelen.
Hij vertelt dat hij bij Volvo werkt en dan komt hij er nu pas achter? Beetje dom.
AMG, nog steeds bodem koersen voor de LT kopers.
Hoopte op wat meer info van eventuele mogelijkheden cq opbrengsten van die plutonium cleaning operatie hier te lezen . Ipv laadpaalproblematiek van onze vriend Christo die maar blijft proberen argumenten aan te dragen waarom hij geen aandelen AMG wil aanschaffen. Liefst meer post over kansen AMG dan negatieve randzaken....
christo1 schreef op 26 april 2024 19:11 :
Er zal nog veel water naar de zee moeten vloeien voor iedereen de energietransitie omarmt.
We hebben deze week onze eigen laadpaal geïnstalleerd gekregen, we vielen bijna van onze stoel hoe lang onze volvo EX30 aan de laadpaal moet om volledig op te laden om 450 km te kunnen afleggen.
26 uur om volledig op te laden , ik denk dat er veel automobilisten als ze dit hadden/weten toch nog eens nadenken om een EV of toch een benzine/hybride wagen aan te schaffen.
De installateurs zeggen ja, het is op een monofasig netwerk ipv een driefasig netwerk dat we onze laadpaal aangesloten is, ik denk dat de meerderheid van alle inwoners een monofasig netwerk hebben en geen driefasig en als het een driefasig netwerk zou geweest zijn zou het ook nog 8 tal uren duren om op te laden.
Trouwens de lithium prijzen doen al een paar weken niets, op heel laag niveau gestabiliseerd .
Mvg.
Dan heb je geen laadpaal gekregen maar gewoon een stekkerke en laad je op aan 2 a 3 kw per uur. Ik laad ook monofasig met Dynamic Load balancing. 7,4kw per uur 10a11uurkes van gans leeg naar gans vol (wat bijna nooit nodig is..) voor een Volvo c40 met 82kw batterij. Monofasig heb je thuis 40A ofwel 9,1 kw..de laadpaal laad dus op aan max 7,4kw en houd zich in wanneer andere apparaten in het huis erbij komen. Werkt perfect. Laad auto ook bijna nooit helemaal vol, gewoon regelmatig genoeg insteken. No stress.
geldmaker schreef op 28 april 2024 11:22 :
Hoopte op wat meer info van eventuele mogelijkheden cq opbrengsten van die plutonium cleaning operatie hier te lezen . Ipv laadpaalproblematiek van onze vriend Christo die maar blijft proberen argumenten aan te dragen waarom hij geen aandelen AMG wil aanschaffen. Liefst meer post over kansen AMG dan negatieve randzaken....
: 4 redenen waarom lithium de volgende goudkoorts zou kunnen zijnelements.visualcapitalist.com/charted... acquisition in Brazil’s Lithium Valleywww.proactiveinvestors.com.au/compani...
BHP Group overweegt om een verbeterd bod uit te brengen op Anglo American. Dit meldde persbureau Reuters dit weekend op basis van informatie van ingewijden. Anglo American verwierp vrijdag het overnamevoorstel van 39 miljard dollar van BHP en zei dat het bod de mijnwerker en zijn toekomstperspectieven aanzienlijk onderwaardeert. BHP voert momenteel besprekingen over een herzien bod dat in de komende weken zal worden uitgebracht, zei een bron. Het bedrijf heeft nog geen beslissing genomen over de omvang en structuur van het nieuwe voorstel, aldus Reuters. BHP wilde tegenover het persbureau niet ingaan op het gerucht, terwijl Anglo American niet direct bereikbaar was voor een reactie. Volgens de Britse overnameregels heeft BHP tot 22 mei de tijd om terug te komen met een formeel bod op Anglo American. Verwacht wordt dat BHP zijn bod van 25,08 Britse pond per aandeel zal verhogen om te proberen een deal te sluiten, waarmee 's werelds grootste mijnbouwer van koper ontstaat. Nou laten We maar hopen op een snelle overname bod voor AMG de electrificatie gaat wel door .
Lijkt de laatste tijd wel of ik op de Alfen praatgroep ben beland .....
Mrs. Smith schreef op 28 april 2024 14:13 :
Lijkt de laatste tijd wel of ik op de Alfen praatgroep ben beland .....
Het begint allebei met een A misschien van afscheid nemen van .
HaBe schreef op 28 april 2024 06:26 :
[...] Hij vertelt dat hij bij Volvo werkt en dan komt hij er nu pas achter? Beetje dom.
Werkt hij bij Volvo?! Die had ik gemist. 't Is wat.
Arthuradis schreef op 28 april 2024 12:12 :
[...]
Dan heb je geen laadpaal gekregen maar gewoon een stekkerke en laad je op aan 2 a 3 kw per uur. Ik laad ook monofasig met Dynamic Load balancing. 7,4kw per uur 10a11uurkes van gans leeg naar gans vol (wat bijna nooit nodig is..) voor een Volvo c40 met 82kw batterij.
Monofasig heb je thuis 40A ofwel 9,1 kw..de laadpaal laad dus op aan max 7,4kw en houd zich in wanneer andere apparaten in het huis erbij komen. Werkt perfect. Laad auto ook bijna nooit helemaal vol, gewoon regelmatig genoeg insteken. No stress.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar kW per uur is onzin. Het is k*W*uur. Dus kW maal uur maakt een kWh (Engels). Je hebt dus een batterij van 82kWh die je laadt met een vermogen van 7,4kW. Het vermogen (kW) dat die 82kWh-batterij kan leveren (of ontvangen) is ongetwijfeld hoger dan 82kW, als de laadinfra beschikbaar is. Tweedens: niet iedereen heeft of kan een 40A hoofdzekering krijgen op een eenfasig systeem. 25A is dacht ik het minimum en komt best nog vaak voor (oudere wijken). Vandaar: die 2 à 2,7 kW moet je ten minste afzetten tegen de 3,7kW op één groep, gegeven een minimum van 25A hoofdzekering en 16A groepszekering, wat gebruikelijk is.
Lepre Chaun schreef op 28 april 2024 14:20 :
[...]
Het begint allebei met een A misschien van afscheid nemen van .
Terecht. Maar ja, ik krijg dan inderdaad sterke reactieneigingen. Maar ik stop! ;-)
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)