Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 13,975 26 apr 2024 17:36
  • -0,035 (-0,25%) Dagrange 13,815 - 14,285
  • 1.643.771 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway 2024

14.074 Posts
Pagina: «« 1 ... 699 700 701 702 703 704 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 kassa! 27 april 2024 11:43
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 27 april 2024 11:08:

    Persoonlijk ben ik erg benieuwd hoe partijen als Baupost in de wedstrijd zitten. Ze hebben veel geld in JET gestoken. Deze partijen hebben volgens mij de middelen en contacten om zaken te forceren als dat nodig is. Vindt ze erg stil.
    De algemene perceptie is dat grote investeerders, zoals bv Baupost, er niet naast kunnen zitten. Ook grote investeerders gaan regelmatig het schip in.
  2. forum rang 6 Hendrik Roo 27 april 2024 11:53
    quote:

    kassa! schreef op 27 april 2024 11:43:

    [...]

    De algemene perceptie is dat grote investeerders, zoals bv Baupost, er niet naast kunnen zitten. Ook grote investeerders gaan regelmatig het schip in.
    Il ga er vanuit gaan dat grote investeerders actie ondernemen om te voorkomen dat men het schip in gaat. Deze actie mis ik tot nu toe. Dat is mijn punt. Zijn ze het eens met de gekozen strategie of is er niets aan te doen en zijn hun handen gebonden ?
  3. forum rang 4 Uniek 27 april 2024 12:15
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 27 april 2024 11:53:

    [...]

    Il ga er vanuit gaan dat grote investeerders actie ondernemen om te voorkomen dat men het schip in gaat. Deze actie mis ik tot nu toe. Dat is mijn punt. Zijn ze het eens met de gekozen strategie of is er niets aan te doen en zijn hun handen gebonden ?
    Ik maak me drukker om Eminence die op dit lage niveau aandelen verkoopt. Liever dat grote partijen stil zijn, dan dat ze afbouwen
  4. forum rang 5 kassa! 27 april 2024 12:35
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 27 april 2024 11:53:

    [...]

    Il ga er vanuit gaan dat grote investeerders actie ondernemen om te voorkomen dat men het schip in gaat. Deze actie mis ik tot nu toe. Dat is mijn punt. Zijn ze het eens met de gekozen strategie of is er niets aan te doen en zijn hun handen gebonden ?
    Catrock, ooit een zeer grote aandeelhouder, heeft van alles gedaan om Jitse in beweging te brengen. En wat deed jongeman Groen, hij haalde zijn carnavalsneus uit de la en zette hem op. Einde van een ooit veelbelovend partnerschap.
  5. forum rang 6 Ruval 27 april 2024 12:47
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 27 april 2024 11:53:

    [...]

    Il ga er vanuit gaan dat grote investeerders actie ondernemen om te voorkomen dat men het schip in gaat. Deze actie mis ik tot nu toe. Dat is mijn punt. Zijn ze het eens met de gekozen strategie of is er niets aan te doen en zijn hun handen gebonden ?
    Grootste aandeelhouder is Baupost met ca 7.%, gevolgd door Jitse en aantal US financials. Logischerwijs ligt focus dus helaas vooral op US activiteiten en we weten waar de pijn zit van JET.

    Baupost positioneert zichzelf als een waarde belegger. Bijzonder dat ze dan juist een grote positie in JET hebben.
  6. forum rang 4 Uniek 27 april 2024 13:50
    quote:

    Ruval schreef op 27 april 2024 12:47:

    [...]
    Grootste aandeelhouder is Baupost met ca 7.%, gevolgd door Jitse en aantal US financials. Logischerwijs ligt focus dus helaas vooral op US activiteiten en we weten waar de pijn zit van JET.

    Baupost positioneert zichzelf als een waarde belegger. Bijzonder dat ze dan juist een grote positie in JET hebben.
    Baupost had vorig jaar februari nog een belang van 9,03% en volgens sec filing in feb 2024 nog maar 7.93%: www.streetinsider.com/dr/news.php?id=...

    Hebben hun belang dus verkleind afgelopen jaar
  7. forum rang 6 T. Edison 27 april 2024 14:50
    quote:

    Gotcha70 schreef op 27 april 2024 14:34:

    Er lijken dat hier toch objectieve redenen zijn opgesomd die erop wijzen dat men op de korte termijn (maanden) niet veel beterschap mag verwachten voor dit aandeel.
    Al langere tijd beweegt de koers zich horizontaal tussen de zeg 12 en 15 euro.
    De kans dat die koers daa tussen blijft is groter dan dat hij er definitief uit breekt.
    Van mij mag hij, maar dan wel door de 15.
    Ga ik daar ook van uit, andes zou ik er al lang uit zijn.
    Waarschijnlijk is daar wel een trigger voor nodig: Winstgevendheid, verkoop Grubhub of misschien de free caps wel.
  8. forum rang 5 Gotcha70 27 april 2024 14:53
    quote:

    T. Edison schreef op 27 april 2024 14:50:

    [...]Al langere tijd beweegt de koers zich horizontaal tussen de zeg 12 en 15 euro.
    De kans dat die koers daa tussen blijft is groter dan dat hij er definitief uit breekt.
    Van mij mag hij, maar dan wel door de 15.
    Ga ik daar ook van uit, andes zou ik er al lang uit zijn.
    Waarschijnlijk is daar wel een trigger voor nodig: Winstgevendheid, verkoop Grubhub of misschien de free caps wel.
    zouden die grote aandeelhouders niet blijven zitten als die trigger er zou komen op de korte termijn?
  9. forum rang 6 T. Edison 27 april 2024 15:11
    Hoorde in een podcast van een voormalig IEX medewerker dat € 20-22 toch haalbaar moet kunnen zijn (de analist ging daarom zijn potie nog niet vekopen).
    Hij gaf ook aan dat daarin wel verschillende aannames zaten die ik als trigger benoemde.
    Denk ik dat die gootaandeelhouders ook kunnen rekenen en zeker nog even blijven zitten.
  10. forum rang 4 Uniek 27 april 2024 16:45
    quote:

    T. Edison schreef op 27 april 2024 15:11:

    Hoorde in een podcast van een voormalig IEX medewerker dat € 20-22 toch haalbaar moet kunnen zijn (de analist ging daarom zijn potie nog niet vekopen).
    Hij gaf ook aan dat daarin wel verschillende aannames zaten die ik als trigger benoemde.
    Denk ik dat die gootaandeelhouders ook kunnen rekenen en zeker nog even blijven zitten.
    Grootaandeelhouders blijven toch juist niet zitten?. Eminence heeft afgelopen weken weer verkocht, zie afm register. Klarman/Baupostbook kleiner in feb dan een jaar eerder.

    Als je al die IEX koopadviezen in JET had opgevolgd sinds 100 euro liep je nu bij de voedselbank

    Wat me opvalt is dat alle belangverhogingen van aandeelhouders in JET in de media en op dit forum breed wordt uit gemeten maar voor verkleiningen moet je zelf onderzoek doen
  11. forum rang 4 HOBBYMAN 27 april 2024 19:47
    quote:

    Gotcha70 schreef op 27 april 2024 14:34:

    Er lijken dat hier toch objectieve redenen zijn opgesomd die erop wijzen dat men op de korte termijn (maanden) niet veel beterschap mag verwachten voor dit aandeel.
    Zolang wij niet weten waarom afname heeft plaatsgevonden kunnen we alleen maar constateren dat dit zo is. De reden voor afbouw kan heel divers zijn. Hoeft helemaal niet te betekenen dat ze geen vertrouwen meer in JET hebben.
  12. Synthe65 27 april 2024 21:39
    quote:

    Uniek schreef op 27 april 2024 16:45:

    [...]

    Grootaandeelhouders blijven toch juist niet zitten?. Eminence heeft afgelopen weken weer verkocht, zie afm register. Klarman/Baupostbook kleiner in feb dan een jaar eerder.

    Als je al die IEX koopadviezen in JET had opgevolgd sinds 100 euro liep je nu bij de voedselbank

    Wat me opvalt is dat alle belangverhogingen van aandeelhouders in JET in de media en op dit forum breed wordt uit gemeten maar voor verkleiningen moet je zelf onderzoek doen
    Beetje rare vertaling van de juiste feiten?
    Eminence heeft juist sterk uitgebreid.
    Van 2.16 een jaar geleden naar 3.03 afgelopen maart, met in april een kleine correctie naar 2.96. Onder de streep een toename van 0.8%. Dat vind ik nogal wat erbij.
14.074 Posts
Pagina: «« 1 ... 699 700 701 702 703 704 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links