Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum geopend voor Euronav
Volgen
vreemd dat eurn nog niet in de plus staat
STNG positie geopend op 3.74. Maar zoals gezegd nog iets kleiner omdat je nog steeds met het dividend risico zit.
Markt is nog sceptisch over of die overname wel door gaat. Wellicht door die poison pil. 0.725*6.96 (for share price) = 5.05, terwijl DHT nu 4.71 handeld.
Mark Levinson schreef op 30 januari 2017 16:45 :
@risky:
finance.yahoo.com/news/makes-scorpio-... Strong sell op STNG
Hallo Mark, Ja, vandeweek is hier inderdaad al besproken dat de meningen verdeeld zijn over STNG. Maar NAV is ongeveer 4.8$ dus het is inmiddels al erg goedkoop. Ik zou trouwens in het vervolg alles van Zacks maar negeren. Dat is computer gegenereerde onzin. Maar er zijn inderdaad ook een aantal serieuze analisten die een dividend cut verwachten en daardoor een sell rating hebben afgegeven.
Mark Levinson schreef op 30 januari 2017 16:45 :
@risky:
finance.yahoo.com/news/makes-scorpio-... Strong sell op STNG
Ben ik blij dat ik in Euronav zit. Ik hou ervan om mij niet teveel druk te moeten maken om mijn positie. En in Euronav het idee dat het wel goedkomt, ook als de markt voorlopig slecht blijft.
STNG en GASS doen het vandaag niet goed, en ik kan het weten ;-))) RNVA trouwens ook niet Whoehaha, vind het niet eerlijk zij zijn groot en ik is klein ;-)
@Risky: thnx voor je inhoudelijke commentaar! Verhelderend. Zit zelf meer in IT en duurzaam en ben vandaag ingestapt Euronav en bekijk alles wat er om heen zit. Je mag toch aannemen dat yahoo finance een klein beetje 'quality control' toe past. Met analisten heb ik niet zo veel, vorige week nog mee gemaakt hoe dat werkt met de ceo met een bekende analist op een investordag.
tonneke schreef op 30 januari 2017 17:05 :
STNG en GASS doen het vandaag niet goed, en ik kan het weten ;-))) RNVA trouwens ook niet Whoehaha, vind het niet eerlijk zij zijn groot en ik is klein ;-)
Denk dat GASS gewoon wat winstnemingen zijn. Lekker blijven zitten zou ik zeggen. US schalie komt op het moment sterk terug wat erg goed is voor LPG bedrijven. www.cnbc.com/2017/01/29/oil-extends-d... Vandaag heeft dorian LPG (LPG) ook cijfers gerapporteerd. Vloot is voor 98.4% verhuurd geweest in Q4, ten opzichte van 85.7% in Q3 en 92.8% vorig jaar Q4. Dit ondanks dat er een enorm aantal VLGC (grote LPG schepen die LPG heeft) zijn opgeleverd het afgelopen jaar. Dit is een enorm goede ontwikkeling voor LPG scheepvaart. Als de verhuur graad erg hoog wordt, gaan de dayrates vanzelf omhoog (zijn nu nog erg laag). LPG heeft veel grotere schepen dan GASS, dus het valt nog te bezien of GASS mee gaat profiteren van deze ontwikkeling, maar het is in ieder geval een goed teken. Benieuwd of het omhoog schieten van de fleet utilisation LPG specifiek is of straks voor heel de LPG sector straks gaat gelden. Dat is iig mijn 1e focus om op te letten voor als EPIC Gas, BW LPG, NVGS, StealthGas gaan rapporteren.
Op de overige beurzen was er 1,3% winst voor Vodafone. De Britse mobilofoongigant voert gesprekken over een fusie van zijn Indiase dochter. Op Euronext Brussel verloor KBC Ancora 2%, iets meer dan dochter KBC (-1,3%). Op 19 mei deelt de Belgische monoholding mee hoeveel het interimdividend bedraagt. Andere negatieve uitschieters waren Fagron (-3,1%) en Tigenix (-3,8%). In de tankersector werd vandaag een grote fusieoperatie aangekondigd. Lees hier een uitgebreide analyse over het Belgische Euronav (-0,5%).
Risky bets, dank voor de duidelijke uitleg, ik weet ook niet waar het mij brengt maar ik blijf echt zitten in de 3 soorten aandelen die ik heb, ga wel steeds meer achteruit hollen maar niks verkopen is ook geen verlies ;-)))
Risky bets weet jij waar ik de dayrates van lpg kan vinden, dat is toch niet bij Charles R weber, maar waar dan wel ? En zou jij aub zo goed willen zijn om ook af en toe posten hoe het met het gas gaat, bij voorbaat dank
tonneke schreef op 31 januari 2017 00:40 :
Risky bets weet jij waar ik de dayrates van lpg kan vinden, dat is toch niet bij Charles R weber, maar waar dan wel ? En zou jij aub zo goed willen zijn om ook af en toe posten hoe het met het gas gaat, bij voorbaat dank
Jij weet duidelijk niet het verschil tussen LPG en LNG.
tonneke schreef op 31 januari 2017 00:40 :
Risky bets weet jij waar ik de dayrates van lpg kan vinden, dat is toch niet bij Charles R weber, maar waar dan wel ? En zou jij aub zo goed willen zijn om ook af en toe posten hoe het met het gas gaat, bij voorbaat dank
www.stealthgas.com/weekly-market-repo... Focus voor StealthGas op 8.250 cbm en kleinerwww.fearnleys.no/weekly_issue/view Klik gas. Kies op de dropdown box de week die je wil zien. Voor StealthGas zijn de Coasters en de SR/6.500 relevant. LPG is inderdaad niet hetzelfde als LNG.
hugin.info/150897/R/2074538/779928.pdf DHT cijfers. Ziet er goed uit. Kosten vallen mee waardoor er een mooie beat uitkomt. Orderen 2 VLCC's nieuwbouw. Slechte zaak voor de markt. Het verbaast me wel dat ze al in de zomer 2018 worden afgeleverd. Geen goede zaak dat er nog open ruimte is zo snel. Historisch gezien zat er vaak 3-4 jaar tussen een order en een oplevering... Hoop dat dit niet een begin is van meer nieuw bouw orders, maar gewoon een geïsoleerd geval.
Risky bets schreef op 31 januari 2017 08:43 :
[...]
www.stealthgas.com/weekly-market-repo... Focus voor StealthGas op 8.250 cbm en kleiner
www.fearnleys.no/weekly_issue/view Klik gas. Kies op de dropdown box de week die je wil zien. Voor StealthGas zijn de Coasters en de SR/6.500 relevant.
LPG is inderdaad niet hetzelfde als LNG.
dank je wel , en het verschil weet ik haha
ANALYSE FOLLOW-UP TECHNISCHE ANALYSE ANALYSE 30 januari 2017 Bewaren in Mijn Archief K 3 Een aandeel van een bedrijf met een bewezen trackrecord en de beste balans in de sector hoort op de beurs niet goedkoper te zijn dan de sectorgenoten, integendeel. En dat is momenteel het geval, dat terwijl Euronav over een van de jongste vloten beschikt. Het dividendrendement is heel hoog, maar zal evenredig dalen met de verwachte winstdaling in 2017. Geen verwachtingen daar, maar het zegt alleszins wel iets over de lage waardering van het aandeel, in die zin dat 2016 zeker geen topjaar was (en nog hogere dividenden mogelijk zijn). We handhaven ons koopadvies, maar herhalen dat het koersverloop niet rechtlijnig hoger zal verlopen. De olierederij boekte beter dan verwachte kwartaalcijfers (winst 50 mln. USD; 0,32 USD p.a.), maar werd afgestraft voor de onzekere vooruitzichten. Belangrijkste redenen daarvoor: overaanbod aan tankers in 2017 en de olieproductiebeperking door de OPEC-landen. Bekijken we die twee factoren van nabij. Overaanbod Er varen momenteel wereldwijd 696 VLCC-tankers, waarvan 14 nieuwe in 2016. 36 zijn 20 à 24 jaar oud, 135 tankers tussen 15 en 19 jaar. Gemiddeld worden schepen op een leeftijd van bijna 22 jaar verschroot. In 2016 bleef het verschroten beperkt tot een tegenvallende 2. Dat zou in principe dit jaar moeten stijgen, maar de vrees dat dit met vertraging gebeurt, weegt op het sentiment. Een inhaalbeweging mag verwacht worden: oudere schepen voldoen immers niet aan de strengere (milieu)eisen, waardoor ze door de grote oliemajors zelfs geweigerd worden. Erger is dat er momenteel orders voor 99 VLCC’s lopen, 14,2% van de huidige vloot. Dat is niet min.?Liefst 22 daarvan worden in de eerste 2 maanden van het jaar opgeleverd, wat op korte termijn op de vervoerstarieven kan wegen. Leveringen worden door diverse rederijen zo ver mogeljk voor zich uitgeschoven. Het aantal nieuwe bestellingen is vorig jaar al gevoelig teruggevallen en de beperkte toegang van de sector tot de kapitaalmarkten maakt dat ook in 2017 weinig nieuwe bestel- lingen geplaatst zullen worden. Dat zal echter pas met vertraging (vanaf 2018) effect hebben. Gezien de grote impact van een kleine wijziging in aanbod (maar ook in vraag, zie verder) zorgt dit voor tussentijds grote schommelingen in de vervoerstarieven. Inperking olieproductie OPEC Uiteindelijk is het de vraag naar olie (meer dan de hoeveelheid productie) die bepaalt hoeveel olie er via schepen vervoerd moet worden. Gezien de hernomen wereldwijde economisch groei mag de productiebeperking door de OPEC niet door een te negatieve bril bekeken worden. Het Internationaal EnergieAgentschap verhoogde onlangs de groeiprognoses voor de vraag naar olie in 2017: van 1,2 naar 1,3 miljoen vaten/dag (extra dus). De vraagevolutie van olie blijft grotendeels afhangen van groeilanden zoals China. In de eerste 9 maanden van 2016 steeg de olie-import in het land met 15,5%, mede omdat het land zelf minder olie opboorde. Dat de economische groei er stand lijkt te houden, mag dan ook als positief beschouwd worden. Bovendien streeft het land naar een strategische voorraad van 100 dagen importbehoefte (momenteel 53 en stijgende). De vraag zal dus niet snel opdrogen. Vanuit de VS kan dat echter wel het geval zijn, omdat president Trump de eigen productie (geen scheepstransport nodig) gevoelig wil optrekken. Hoe dan ook mogen we gewag maken van een stijgende vraag naar olie, al zal voor de tankermarkt in eerste instantie het grotere aanbod de overhand hebben. Troeven voor Euronav De marktfundamenten op middellange termijn blijven onverminderd positief, aldus Euronav. En dat is ook de tijdshorizon die we als belegger voor ogen moeten hebben, temeer daar de markt erg cyclisch is en we moeten durven vooruitkijken. Het management van Euronav heeft ervaring met die cycli en wist er in het verleden steevast profijt uit te trekken. Het management bezorgde Euronav overigens de sterkste balans in de sector.?Recent werd voor 400 mln. USD schulden geherfinancierd aan betere voorwaarden en was er een sale & leaseback voor 4 schepen. De groep is dan ook goed gewapend om van een crisis een kans te maken. De VLCC-markt is overigens nog steeds gefragmenteerd (er zijn 8 bedrijven met meer dan 20 tankers, 21 met meer dan 10). Euronav heeft er 30. Consolidatie, een ambitie van Euronav, tegen prikprijsjes zou een mooie koerstrigger kunnen zijn. Euronav vaart met een jonge vloot en heeft daardoor een laag break-evenniveau. Herinner u dat de groep zelfs in het rotslechte derde kwartaal uit de rode cijfers wist te blijven.
De olierederij kende in het vierde kwartaal een zwakke start, waardoor de gemiddelde vervoerstarieven voor VLCC-tankers beperkt bleven tot 33.161 USD/dag. Een grote vraag naar olie, in anticipatie op een productiebeperking door de OPEC, duwde de winst alsnog tot een gevoelig hoger dan verwachte 50 mln. USD, of 0,32 USD p.a. Dat brengt het totaal voor heel het jaar op 1,29 USD p.a. Het jaar is goed gestart (gemiddelde tarieven van 48.000 USD), maar op korte termijn vreest de groep de negatieve impact van nieuwe schepen die op de markt komen. Voor de middelange termijn blijft Euronav onverminderd positief. Het management beweert de beste balans in de sector te hebben en dus optimaal kansen te benutten een aandeelhouderswaarde te kunnen creëren. Zoals aangegeven wordt 80% van de winst (exclusief meerwaarden) als dividend uitgekeerd. Aandeelhouders mogen na het interimdividend van 0,55 USD p.a. nog op een slot dividend van 0,22 USD p.a. rekenen (samen dus 0,77 USD p.a.) separator image TECHNISCHE ANALYSE 25 januari 2017 Bewaren in Mijn Archief Euronav mag nog steeds gekocht worden. Euronav was de jongste dagen wat verzwakt vanaf het 200-daagse gemiddelde, maar de koers hield stand boven het uitbraakniveau van december. Met de opleving van vandaag kan de afbrokkeling beëindigd worden. We kijken uit naar signalen met een stijging boven het 200-daagse gemiddelde (7,90 EUR) en boven het topje van 4 januari op 8,17 EUR.
SORRY SORRY jongens lukt mij nie anders
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)