Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Vici schreef op 26 oktober 2016 11:20 :
[...]
Was gewoon even een speldeprik meer niet. Verwacht echt geen reactie van TT.
Eddysoft heeft mijn tweet al ontvangen.
Ik reageer nooit negatief richting TT, dat laat ik aan @Paulus29 over op Twitter:
@PaulGJK .
Zo nu weer andere belangrijke zaken doen. Succes vandaag.
Haha, daar heeft Paulus een patent op ;)
vCalker schreef op 26 oktober 2016 10:55 :
@vici, Gerard, persoon met de meeste followers de tweet de wereld in brengen? Is dat Eddysoft?
Eddysoft heeft net 1 volger meer dan mij (1184 ipv 1183) dus ik denk dat hij de meeste volgers heeft. Ik heb het ook geretweet van VICI in ieder geval. Doel lijkt mij vooral om extra publiciteit te genereren hiervoor. Denk niet dat het echt wat oplevert, want zolang TomTom/Nissan er niet zelf mee naar buiten komen blijft het officieel speculatie ipv feit. Helaas. gr. OVI
moneymaker_BX schreef op 26 oktober 2016 09:51 :
ik vind het heel jammer dat zowel Eva als Justin niet met hun vragen zijn gekomen voor mijn gesprek met TomTom
Sterker nog er is totaal geen belangstelling dus ik ga dan maar niks plaatsen ook mocht er nog wat uit komen
heb het nu vaak genoeg gevraagd
Jij neemt het initiatief. Dus is het ook zaak dat je het afmaakt.
Ondertussen komt de koers van 7,50 al in zicht.
marique schreef op 26 oktober 2016 11:27 :
[...]
potpourri,
Mijn vraag: was die verkoop van Fleetmatics inclusief of exclusief maps (o.i.d.)? Want maps bepalen de prijs.
HERE werd ook verkocht inclusief maps. TT kan niet twee keer een onderdeel inclusief maps verkopen. Dus wat sommige verkoopliefhebbers hier fantaseren: Fleetmatics prijs + HERE prijs samen nemen als prijs voor TT (Aut + Lic + Tel) gaat niet gebeuren.
Maps vormen de kernwaarde van TT. Mogelijk zelfs de enige waarde. Wie over verkoop fantaseert, fantaseert dus over de maps. Als die worden verkocht, gekoppeld aan welke BU dan ook, houdt TT op te bestaan.
Dat weet je dondersgoed basher bartje alias vanillasky. Fleetmatics heeft geen maps en leverde met 700.000 abonnees 2 miljard op. De divisie TomTom-Telematics is met bijna 700.000 abonnees ongeveer even groot. Minder hardware-omzet dan Fleetmatics maar betere marges. Minimale waarde ook rond de 2 miljard euro. Maps is een totaal ander onderdeel. Vergelijkbaar met HERE maar dan onafhankelijk (prijs HERE van 3 miljard is gedrukt door de Duitsers die dreigden op te stappen). TomTom Maps heeft huidige minimale waarde van 3 miljard (aanschafprijs)en in blue-sky 5 miljard euro. Dat wordt de komende jaren hoger door groei vanuit massamarkten smartphone en connected-car.
Ik lees: Apple lekt per ongeluk de nieuwe MacBook Pro. Maar ik lees ook : Apple verkoopt minder iPhones. Apple met 200 miljard aan cash, weet ook dat de SDC ( autonomus driving ) de GROTE NIEUWE MELKKOE WORDT. Daar ga je toch met je 200 miljard aan cash een super grote rol inspelen. Tom Tom, Nvidia, Bosch Tesla Apple Uber , baidu. Het zijn allemaal puzzelstukjes, maar op 1 of andere manier, denk ik dat ze in dezelfde puzzel gaan zitten. Was 2015 nog een ontwikkelingsfase. 2016 is de fase, dat de partijen op hun plaats vallen. 2017 als Tesla al van oost naar west wil ,met SDC, is de uit de kast kom fase. Trouwens de Uber deal, daar zei het management toch van. 2016 wordt al qua procenten veel meer, maar niet structureel, maar structureel wel vanaf 2017. Voor mij wordt 2017 het jaar dat iedereen met SDC uit de kast gaat komen en helemaal duidelijk gaat worden, wie het met wie gaat doen. Als helemaal duidelijk gaat worden wie het met wie gaat doen in 2017 , dan weet iedereen ook waar Tom Tom staat. Staan ze mee vooraan, dan kan het hard gaan, ook met de koers :-) De lucht is blauw en de zon schijnt. Doei.
Zit een block van 87k op 7.60, denk dat dat ook gelijk onze day low wordt
Als ik het goed begrijp is TT van 17% automotive naar 51% gegaan. De kaartendivisie van Here WeGo wordt verpulverd. Of wordt bedoeld TT heeft 30% meer omzet uit automotive?
Zie steeds dezelfde aantallen in de bied
waarom staat garmin nabeurs wel 2% in de plus
corporate.tomtom.com/analysts.cfm NIBC Markets Martijn den Drijver 26-Oct-16 € 10.00 Buy
Chiddix schreef op 26 oktober 2016 11:41 :
Als ik het goed begrijp is TT van 17% automotive naar 51% gegaan. De kaartendivisie van Here WeGo wordt verpulverd. Of wordt bedoeld TT heeft 30% meer omzet uit automotive?
Zoals ik het begrijp wordt tomtom niet meer meegenomen in offerte aanvragen van Duitsers en juist vaker van niet-Duitsers. De totale markt die tomtom in theorie kan halen is dus geen 100%, maar de automarkt minus de duitse drie. Tegelijkertijd denkt Goddijn dat 50% marktaandeel in 2020 moet kunnen. Dan moet de win-rate (percentage offertes dat wordt gewonnen) buiten Duitsland dus boven de 50% liggen. Verklaard door de irritatie van die autofabrikanten. De CEO van HERE geeft die irritatie toe en zoekt daarom groei BUITEN de automarkt. Nog steeds werkt Overbeek aan de nieuwe strategie, op zoek naast de autobranche (ongeveer twee derde van de omzet) en de logistiek naar een of twee andere kerngebieden. Een van de belangrijkste taken: het vertrouwen van haar wereldwijde autokopers herwinnen. Velen waren geïrriteerd dat een potentieel systeemkritisch en belangrijks als een kaarten en dataleverancier plotseling toehoorde aan de Duitse concurrenten. En dat daarnaast R&D chef Klaus Fröhlich (56; BMW) en Thomas Weber (62; Daimler) zitten in de raad van commissarissen van HERE. www.iex.nl/Forum/Topic/1338640/TomTom...
huis25 schreef op 26 oktober 2016 11:43 :
waarom staat garmin nabeurs wel 2% in de plus
Waarschijnlijk heeft Garmin een professioneel management??
www.marketingonline.nl/nieuws/tomtom-... Krijg nu vele soortgelijke alerts binnen, ziet er leuk uit allemaal. Maar natuurlijk is dit net als de PND ook een one trick pony, 2 jaar boomen en daarna aflopend ...
groeibriljant schreef op 26 oktober 2016 11:39 :
[...]
Dat weet je dondersgoed basher bartje alias vanillasky. Fleetmatics heeft geen maps en leverde met 700.000 abonnees 2 miljard op.
De divisie TomTom-Telematics is met bijna 700.000 abonnees ongeveer even groot. Minder hardware-omzet dan Fleetmatics maar betere marges.
Minimale waarde ook rond de 2 miljard euro.
Maps is een totaal ander onderdeel. Vergelijkbaar met HERE maar dan onafhankelijk (prijs HERE van 3 miljard is gedrukt door de Duitsers die dreigden op te stappen). TomTom Maps heeft huidige minimale waarde van 3 miljard (aanschafprijs)en in blue-sky 5 miljard euro. Dat wordt de komende jaren hoger door groei vanuit massamarkten smartphone en connected-car.
precies GB, je kan natuurlijk niet helemaal 1 op 1 gaan, dat weten we allemaal maar Fleetmatics verkocht voor 2,4 miljard $ = 2,2 miljard euro Here verkocht voor 2,8 miljard euro dan hebben we het over een totaal van 5 tegen huidige beurswaarde 1,8 voor TT Ja, dan weet ik niet wat ik hier dan nog verder moet aan toevoegen. trouwens ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat Q4 een ander beeld laat zien dan Q3 en dat steekt me ergens wel enorm en ja, daar ben ik dan best boos over, want deze hele afgang van de koers in 2016, was niet nodig, een correctie OK, maar een halvering na het excellente jaar 2015 waar we het bewijs kregen dat en de company gedraaid is en de koers, allemaal bijzonder bitter en dat heeft heel veel kleinere aandeelhouders veel geld gekost, dat de groteren zijn blijven zitten omdat die wel over alle info beschikten is daarom toch wel zuur.
janrobert schreef op 26 oktober 2016 11:41 :
Zie steeds dezelfde aantallen in de bied
computerhandel
groeibriljant schreef op 26 oktober 2016 11:39 :
[...]
Dat weet je dondersgoed basher bartje alias vanillasky. Fleetmatics heeft geen maps en leverde met 700.000 abonnees 2 miljard op.
De divisie TomTom-Telematics is met bijna 700.000 abonnees ongeveer even groot. Minder hardware-omzet dan Fleetmatics maar betere marges.
Minimale waarde ook rond de 2 miljard euro.
Maps is een totaal ander onderdeel. Vergelijkbaar met HERE maar dan onafhankelijk (prijs HERE van 3 miljard is gedrukt door de Duitsers die dreigden op te stappen). TomTom Maps heeft huidige minimale waarde van 3 miljard (aanschafprijs)en in blue-sky 5 miljard euro. Dat wordt de komende jaren hoger door groei vanuit massamarkten smartphone en connected-car.
Je draait wat door. Marique post iets. En je gaat vervolgens uit je panty met "basher bartje alias vanilliasky". #beleggendoetraredingenmeteenmens
Als Goddijn denkt, dat TT 50% marktaandeel automotive zou kunnen hebben in 2020 , dan gaat dat neem ik aan over de levering van inbouwkastjes van niet autonome en autonome cars. Probleem is , het is nog niet duidelijk wie hofleverancier gaat worden voor de autonome car. De taart kan ook verdeeld worden.
*Justin* schreef op 26 oktober 2016 11:50 :
[...]
Zoals ik het begrijp wordt tomtom niet meer meegenomen in offerte aanvragen van Duitsers en juist vaker van niet-Duitsers. De totale markt die tomtom in theorie kan halen is dus geen 100%, maar de automarkt minus de duitse drie.
Tegelijkertijd denkt Goddijn dat 50% marktaandeel in 2020 moet kunnen. Dan moet de win-rate (percentage offertes dat wordt gewonnen) buiten Duitsland dus boven de 50% liggen. Verklaard door de irritatie van die autofabrikanten.
De CEO van HERE geeft die irritatie toe en zoekt daarom groei BUITEN de automarkt.
Nog steeds werkt Overbeek aan de nieuwe strategie, op zoek naast de autobranche (ongeveer twee derde van de omzet) en de logistiek naar een of twee andere kerngebieden. Een van de belangrijkste taken: het vertrouwen van haar wereldwijde autokopers herwinnen. Velen waren geïrriteerd dat een potentieel systeemkritisch en belangrijks als een kaarten en dataleverancier plotseling toehoorde aan de Duitse concurrenten. En dat daarnaast R&D chef Klaus Fröhlich (56; BMW) en Thomas Weber (62; Daimler) zitten in de raad van commissarissen van HERE. www.iex.nl/Forum/Topic/1338640/TomTom... Misschien nog wel mogelijkheden bij VW. Zou mij niet verbazen als zij hun handen vrij willen houden.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)