Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,725 7 jun 2024 17:35
  • +0,010 (+0,17%) Dagrange 5,700 - 5,825
  • 154.387 Gem. (3M) 287,1K

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 286 287 288 289 290 ... 340 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 oktober 2016 11:33
    quote:

    Vici schreef op 26 oktober 2016 11:20:

    [...]
    Was gewoon even een speldeprik meer niet. Verwacht echt geen reactie van TT.
    Eddysoft heeft mijn tweet al ontvangen.

    Ik reageer nooit negatief richting TT, dat laat ik aan @Paulus29 over op Twitter:
    @PaulGJK .

    Zo nu weer andere belangrijke zaken doen. Succes vandaag.
    Haha, daar heeft Paulus een patent op ;)
  2. OVI 26 oktober 2016 11:35
    quote:

    vCalker schreef op 26 oktober 2016 10:55:

    @vici, Gerard, persoon met de meeste followers de tweet de wereld in brengen? Is dat Eddysoft?

    Eddysoft heeft net 1 volger meer dan mij (1184 ipv 1183) dus ik denk dat hij de meeste volgers heeft. Ik heb het ook geretweet van VICI in ieder geval.

    Doel lijkt mij vooral om extra publiciteit te genereren hiervoor. Denk niet dat het echt wat oplevert, want zolang TomTom/Nissan er niet zelf mee naar buiten komen blijft het officieel speculatie ipv feit. Helaas.

    gr. OVI
  3. [verwijderd] 26 oktober 2016 11:35
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 26 oktober 2016 09:51:

    ik vind het heel jammer dat zowel Eva als Justin niet met hun vragen zijn gekomen voor mijn gesprek met TomTom
    Sterker nog er is totaal geen belangstelling dus ik ga dan maar niks plaatsen ook mocht er nog wat uit komen
    heb het nu vaak genoeg gevraagd
    Jij neemt het initiatief.
    Dus is het ook zaak dat je het afmaakt.
  4. [verwijderd] 26 oktober 2016 11:39
    quote:

    marique schreef op 26 oktober 2016 11:27:

    [...]
    potpourri,

    Mijn vraag: was die verkoop van Fleetmatics inclusief of exclusief maps (o.i.d.)? Want maps bepalen de prijs.

    HERE werd ook verkocht inclusief maps. TT kan niet twee keer een onderdeel inclusief maps verkopen. Dus wat sommige verkoopliefhebbers hier fantaseren: Fleetmatics prijs + HERE prijs samen nemen als prijs voor TT (Aut + Lic + Tel) gaat niet gebeuren.

    Maps vormen de kernwaarde van TT. Mogelijk zelfs de enige waarde. Wie over verkoop fantaseert, fantaseert dus over de maps. Als die worden verkocht, gekoppeld aan welke BU dan ook, houdt TT op te bestaan.

    Dat weet je dondersgoed basher bartje alias vanillasky. Fleetmatics heeft geen maps en leverde met 700.000 abonnees 2 miljard op.

    De divisie TomTom-Telematics is met bijna 700.000 abonnees ongeveer even groot. Minder hardware-omzet dan Fleetmatics maar betere marges.
    Minimale waarde ook rond de 2 miljard euro.

    Maps is een totaal ander onderdeel. Vergelijkbaar met HERE maar dan onafhankelijk (prijs HERE van 3 miljard is gedrukt door de Duitsers die dreigden op te stappen). TomTom Maps heeft huidige minimale waarde van 3 miljard (aanschafprijs)en in blue-sky 5 miljard euro. Dat wordt de komende jaren hoger door groei vanuit massamarkten smartphone en connected-car.
  5. forum rang 6 tatje 26 oktober 2016 11:39
    Ik lees: Apple lekt per ongeluk de nieuwe MacBook Pro.

    Maar ik lees ook : Apple verkoopt minder iPhones.

    Apple met 200 miljard aan cash, weet ook dat de SDC ( autonomus driving ) de GROTE NIEUWE MELKKOE WORDT.

    Daar ga je toch met je 200 miljard aan cash een super grote rol inspelen.

    Tom Tom, Nvidia, Bosch Tesla Apple Uber , baidu.

    Het zijn allemaal puzzelstukjes, maar op 1 of andere manier, denk ik dat ze in dezelfde puzzel gaan zitten.

    Was 2015 nog een ontwikkelingsfase.
    2016 is de fase, dat de partijen op hun plaats vallen.
    2017 als Tesla al van oost naar west wil ,met SDC, is de uit de kast kom fase.

    Trouwens de Uber deal, daar zei het management toch van.

    2016 wordt al qua procenten veel meer, maar niet structureel, maar structureel wel vanaf 2017.

    Voor mij wordt 2017 het jaar dat iedereen met SDC uit de kast gaat komen en helemaal duidelijk gaat worden, wie het met wie gaat doen.

    Als helemaal duidelijk gaat worden wie het met wie gaat doen in 2017 , dan weet iedereen ook waar Tom Tom staat.

    Staan ze mee vooraan, dan kan het hard gaan, ook met de koers :-)

    De lucht is blauw en de zon schijnt.

    Doei.

  6. [verwijderd] 26 oktober 2016 11:50
    quote:

    Chiddix schreef op 26 oktober 2016 11:41:

    Als ik het goed begrijp is TT van 17% automotive naar 51% gegaan. De kaartendivisie van Here WeGo wordt verpulverd. Of wordt bedoeld TT heeft 30% meer omzet uit automotive?
    Zoals ik het begrijp wordt tomtom niet meer meegenomen in offerte aanvragen van Duitsers en juist vaker van niet-Duitsers. De totale markt die tomtom in theorie kan halen is dus geen 100%, maar de automarkt minus de duitse drie.

    Tegelijkertijd denkt Goddijn dat 50% marktaandeel in 2020 moet kunnen. Dan moet de win-rate (percentage offertes dat wordt gewonnen) buiten Duitsland dus boven de 50% liggen. Verklaard door de irritatie van die autofabrikanten.

    De CEO van HERE geeft die irritatie toe en zoekt daarom groei BUITEN de automarkt.

    Nog steeds werkt Overbeek aan de nieuwe strategie, op zoek naast de autobranche (ongeveer twee derde van de omzet) en de logistiek naar een of twee andere kerngebieden. Een van de belangrijkste taken: het vertrouwen van haar wereldwijde autokopers herwinnen. Velen waren geïrriteerd dat een potentieel systeemkritisch en belangrijks als een kaarten en dataleverancier plotseling toehoorde aan de Duitse concurrenten. En dat daarnaast R&D chef Klaus Fröhlich (56; BMW) en Thomas Weber (62; Daimler) zitten in de raad van commissarissen van HERE.


    www.iex.nl/Forum/Topic/1338640/TomTom...

  7. [verwijderd] 26 oktober 2016 12:03
    quote:

    groeibriljant schreef op 26 oktober 2016 11:39:

    [...]

    Dat weet je dondersgoed basher bartje alias vanillasky. Fleetmatics heeft geen maps en leverde met 700.000 abonnees 2 miljard op.

    De divisie TomTom-Telematics is met bijna 700.000 abonnees ongeveer even groot. Minder hardware-omzet dan Fleetmatics maar betere marges.
    Minimale waarde ook rond de 2 miljard euro.

    Maps is een totaal ander onderdeel. Vergelijkbaar met HERE maar dan onafhankelijk (prijs HERE van 3 miljard is gedrukt door de Duitsers die dreigden op te stappen). TomTom Maps heeft huidige minimale waarde van 3 miljard (aanschafprijs)en in blue-sky 5 miljard euro. Dat wordt de komende jaren hoger door groei vanuit massamarkten smartphone en connected-car.

    precies GB, je kan natuurlijk niet helemaal 1 op 1 gaan, dat weten we allemaal

    maar Fleetmatics verkocht voor 2,4 miljard $ = 2,2 miljard euro
    Here verkocht voor 2,8 miljard euro

    dan hebben we het over een totaal van 5 tegen huidige beurswaarde 1,8 voor TT

    Ja, dan weet ik niet wat ik hier dan nog verder moet aan toevoegen.

    trouwens ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat Q4 een ander beeld laat zien dan Q3 en dat steekt me ergens wel enorm en ja, daar ben ik dan best boos over, want deze hele afgang van de koers in 2016, was niet nodig, een correctie OK, maar een halvering na het excellente jaar 2015 waar we het bewijs kregen dat en de company gedraaid is en de koers, allemaal bijzonder bitter en dat heeft heel veel kleinere aandeelhouders veel geld gekost, dat de groteren zijn blijven zitten omdat die wel over alle info beschikten is daarom toch wel zuur.
  8. bart1805 26 oktober 2016 12:06
    quote:

    groeibriljant schreef op 26 oktober 2016 11:39:

    [...]

    Dat weet je dondersgoed basher bartje alias vanillasky. Fleetmatics heeft geen maps en leverde met 700.000 abonnees 2 miljard op.

    De divisie TomTom-Telematics is met bijna 700.000 abonnees ongeveer even groot. Minder hardware-omzet dan Fleetmatics maar betere marges.
    Minimale waarde ook rond de 2 miljard euro.

    Maps is een totaal ander onderdeel. Vergelijkbaar met HERE maar dan onafhankelijk (prijs HERE van 3 miljard is gedrukt door de Duitsers die dreigden op te stappen). TomTom Maps heeft huidige minimale waarde van 3 miljard (aanschafprijs)en in blue-sky 5 miljard euro. Dat wordt de komende jaren hoger door groei vanuit massamarkten smartphone en connected-car.

    Je draait wat door. Marique post iets. En je gaat vervolgens uit je panty met "basher bartje alias vanilliasky". #beleggendoetraredingenmeteenmens
  9. [verwijderd] 26 oktober 2016 12:07
    Als Goddijn denkt, dat TT 50% marktaandeel automotive zou kunnen hebben in 2020 , dan gaat dat neem ik aan over de levering van inbouwkastjes van niet autonome en autonome cars. Probleem is , het is nog niet duidelijk wie hofleverancier gaat worden voor de autonome car. De taart kan ook verdeeld worden.
  10. Chameleon 26 oktober 2016 12:09
    quote:

    *Justin* schreef op 26 oktober 2016 11:50:

    [...]

    Zoals ik het begrijp wordt tomtom niet meer meegenomen in offerte aanvragen van Duitsers en juist vaker van niet-Duitsers. De totale markt die tomtom in theorie kan halen is dus geen 100%, maar de automarkt minus de duitse drie.

    Tegelijkertijd denkt Goddijn dat 50% marktaandeel in 2020 moet kunnen. Dan moet de win-rate (percentage offertes dat wordt gewonnen) buiten Duitsland dus boven de 50% liggen. Verklaard door de irritatie van die autofabrikanten.

    De CEO van HERE geeft die irritatie toe en zoekt daarom groei BUITEN de automarkt.

    Nog steeds werkt Overbeek aan de nieuwe strategie, op zoek naast de autobranche (ongeveer twee derde van de omzet) en de logistiek naar een of twee andere kerngebieden. Een van de belangrijkste taken: het vertrouwen van haar wereldwijde autokopers herwinnen. Velen waren geïrriteerd dat een potentieel systeemkritisch en belangrijks als een kaarten en dataleverancier plotseling toehoorde aan de Duitse concurrenten. En dat daarnaast R&D chef Klaus Fröhlich (56; BMW) en Thomas Weber (62; Daimler) zitten in de raad van commissarissen van HERE.


    www.iex.nl/Forum/Topic/1338640/TomTom...

    Misschien nog wel mogelijkheden bij VW. Zou mij niet verbazen als zij hun handen vrij willen houden.
6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 286 287 288 289 290 ... 340 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links