Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
groeibriljant schreef op 14 september 2016 13:14 :
[...]
Ga zelf maar eens rekenen. De vuistregels zijn:
-40-60 euro basislicentie per auto
-plus een jaarabonnement op de real-time services (minimaal 20 euro per jaar; 10 voor maps en 10 voor traffic).
-exclusief China komen er zo'n 60-65 miljoen nieuwe auto's per jaar op de markt.
-ADAS/HAD-systemen hebben straks voor de hele levensduur van de auto een abonnement op de real-time services nodig (12-15 jaar).(Volvo is de eerste klant van TomTom die dat in alle nieuwe Volvo's gaat inbouwen vanaf 2019)
Bij 50% marktaandeel Automotive (verwachting Goddijn in gesprek met Probeleggen) gaan we de 200 en 300 ook snel zien in de periode 2021-2025.
Zelfs bij het huidige marktaandeel van 20% gaan we die koers van 100 euro zien!
Beetje naïef om te denken dat wij als kleine aandeelhouders mee gaan delen in de jackpot van €100 of meer. Daar komt nog bij waar komen al die klanten vandaan om zulks een koers te rechtvaardigen? Met elke keer hetzelfde riedeltje afsteken ga je er vast zeker zelf een keertje in geloven.;-)
lanciared schreef op 14 september 2016 13:37 :
[...]
Kijk , op dergelijke adviezen zit ik nu te wachten.
Ik ga er 1.000 euro instoppen (zo'n 100 tal aandelen kopen) en dan wachten (heb geduld) tot de 275 euro op het bord staat.
Dank U.
Ik durf er wel 800 euro ( 100 / 110 aandelen ) instoppen.
LR
Ik heb alleen maar de gedachtegang van groeibriljant door getrokken naar een koopadvies. 200 a 300 euro over 5 a 9 jaar. Het vreemde is dat we die verhalen al jaren horen en er alleen maar over toekomstige winsten worden gesproken, zelden over behaalde resultaten die daar ver bij achter blijven.
In mijn vorige post heb ik de conferentie van Haitong "Mobility 2.0" al even genoemd, maar wellicht dat het een beetje onder is gesneeuwd door de andere linkjes. Ik ben deze conferentie nog niet tegengekomen op het forum. Wat vinden jullie hier van? www.haitongib.com/en/news/london/over... www.haitongconferences.com/?page_id=3... www.youtube.com/watch?v=pcbtsxqUaf4 PS tatje, ik geloof ook niet in verkeerde motieven van het management. Wel dat ze iets beter kunnen communiceren.
groeibriljant schreef op 14 september 2016 13:14 :
[...]
Ga zelf maar eens rekenen. De vuistregels zijn:
-40-60 euro basislicentie per auto
-plus een jaarabonnement op de real-time services (minimaal 20 euro per jaar; 10 voor maps en 10 voor traffic).
-exclusief China komen er zo'n 60-65 miljoen nieuwe auto's per jaar op de markt.
-ADAS/HAD-systemen hebben straks voor de hele levensduur van de auto een abonnement op de real-time services nodig (12-15 jaar).(Volvo is de eerste klant van TomTom die dat in alle nieuwe Volvo's gaat inbouwen vanaf 2019)
Bij 50% marktaandeel Automotive (verwachting Goddijn in gesprek met Probeleggen) gaan we de 200 en 300 ook snel zien in de periode 2021-2025.
Zelfs bij het huidige marktaandeel van 20% gaan we die koers van 100 euro zien!
Groeibriljant, ik hoop dat je gelijk krijgt, maar waarom ziet de markt het anders, aandeel is niet meer omhoog te branden, terwijl de sector hot is. Ziet de markt het verkeerd, of hebben we hier op het forum een te roze bril op.
Faustian Pact schreef op 14 september 2016 13:44 :
[...]
Ik heb alleen maar de gedachtegang van groeibriljant door getrokken naar een koopadvies.
200 a 300 euro over 5 a 9 jaar.
Het vreemde is dat we die verhalen al jaren horen en er alleen maar over toekomstige winsten worden gesproken, zelden over behaalde resultaten die daar ver bij achter blijven.
Zie de groei in het orderboek Automotive 2013-2015. Gecalculeerd op een take-rate van slechts 27%. Laat je verrassen door de cijfers van het orderboek 2016 (zit nieuwe klant Volvo bij; en mogelijk ook Tesla). Ook de divisie Telematics groeit als kool met nu al 700.000 jaarabonnementen. En ook dat groeit de komende 7 jaar nog spectaculair verder. Assetwaarde van dit ene onderdeel is nu al 2 miljard (euro 9,25 per aandeel) en daar komt per jaar gemiddeld zo'n 500 miljoen aan assetwaarde nieuwe jaarabonnementen bij in de komende 7 jaar.
pieter1960 schreef op 14 september 2016 13:53 :
[...]
Groeibriljant, ik hoop dat je gelijk krijgt, maar waarom ziet de markt het anders, aandeel is niet meer omhoog te branden, terwijl de sector hot is. Ziet de markt het verkeerd, of hebben we hier op het forum een te roze bril op.
TomTom wordt gezien als Comsumer-bedrijf a la Garmin en Fitbit. En de winst is de afgelopen jaren met honderden miljoenen afgeroomd door extra ontwikkelinsgkosten direct ls kosten af te boeken (vooral nieuwe real-time maps-platform). De WPA-waardering klopt dus van geen kant. Ondertussen groeit het orderboek Automotive sterk (die omzetten komen pas na 2 jaar in de boeken). Ook Telematics groeit als kool. Daarnaast zit veel verborgen winst in de spaarpot deferred revenue (dat gaat door de marge van ergens rond 95% binnenkort al richting de 1 euro wpa). Daarom is het verstandig om TomTom op te splitsen in 3 onderdelen: -Consumer -Telematics -Maps (=automotive+licensing) Die nieuwe onderdelen geef je dan een sexy/passende naam en een eigen notering aan de Nasdaq. Levert iig een minimale huidige assetwaarde van zo'n 30 euro per aandeel op. Als TomTom een 50% belang houdt in de 2 nieuwe bedrijven, dan profiteer je als aandeelhouder ook voor 50% mee in de toekomstige groei.
groeibriljant schreef op 14 september 2016 14:13 :
[...]
Zie de groei in het orderboek Automotive 2013-2015.
Gecalculeerd op een take-rate van slechts 27%.
Laat je verrassen door de cijfers van het orderboek 2016 (zit nieuwe klant Volvo bij; en mogelijk ook Tesla).
Ook de divisie Telematics groeit als kool met nu al 700.000 jaarabonnementen.
En ook dat groeit de komende 7 jaar nog spectaculair verder.
Assetwaarde van dit ene onderdeel is nu al 2 miljard (euro 9,25 per aandeel) en daar komt per jaar gemiddeld zo'n 500 miljoen aan assetwaarde nieuwe jaarabonnementen bij in de komende 7 jaar.
En wanneer gaan we ons laten verrassen door de cijfers van orderboek 2016? In 2017? 2018?? Of zal het pas 2021 gaan worden?
Paulus ga een jaartje op vakantie en pak daarna je winst. Dat je niet moe van jezelf word!
Dutch0nl0 schreef op 14 september 2016 14:33 :
Paulus ga een jaartje op vakantie en pak daarna je winst. Dat je niet moe van jezelf word!
Het gelazer rond het aandeel TomTom zorgt dagelijks voor meer dan voldoende adrenaline om klaarwakker en vooral ook vlijmscherp te blijven.
Paulus29 schreef op 14 september 2016 14:44 :
[...]
Het gelazer rond het aandeel TomTom zorgt dagelijks voor meer dan voldoende adrenaline om klaarwakker en vooral ook vlijmscherp te blijven.
Vlijmscherp voor wat?
De koers van Tom2 is gegijseld en fluctueert enkel en alleen op de algoritmes. Stel het aantal aandelen maar eens in op 1 mio bij marketviewer. Dan zal je zien dat er slechts een spread is van 7,52 naar 8,22 euro. Wacht de autoshow en de kwartaalcijfers af want die zullen bepalen waar de koers in 2016 heen zal gaan.
martinmartin schreef op 14 september 2016 15:03 :
De koers van Tom2 is gegijseld en fluctueert enkel en alleen op de algoritmes.
Stel het aantal aandelen maar eens in op 1 mio bij marketviewer.
Dan zal je zien dat er slechts een spread is van 7,52 naar 8,22 euro.
Wacht de autoshow en de kwartaalcijfers af want die zullen bepalen waar de koers in 2016 heen zal gaan.
+ mogelijk nog voor eind dit jaar Tesla
Ja groeibriljant. In het uber uber positieve scenario. 30% marktaandeel is 300 mio orders. TT denkt 50% markt te pakken. 500 mio. De markt groeit met een CAGR van 16% per jaar. 750 over 3 jaar. De marktdefinitie wordt breder, ook software sales erbij. 850. En ADAS. 950. En de eerste testlicenties uit automated driving. 1000. Is er een miljard omzet voor TT te halen uit de Automotive markt versus 140 lopend en 300 booked. Dat is de hamvraag. De billion dollar question zeg maar. De markt neemt al met de helft genoegen. 500 automotive sales, 250 telematics en 250 licensing. Is vrijwel de totale tt omzet van nu, maar dan alleen bestaande uit content en diensten. Dat zou men top vinden. Alle hardware sales in o.a. sport en navigatie is 'on top of'. Of ondersteunend aan de content sales. Dat zou de markt geweldig vinden.
groeibriljant schreef op 14 september 2016 15:05 :
[...]
+ mogelijk nog voor eind dit jaar Tesla
Nee joh, dat is een zekerheidje, vraag maar aan Justin!
martinmartin schreef op 14 september 2016 15:03 :
De koers van Tom2 is gegijseld en fluctueert enkel en alleen op de algoritmes.
Stel het aantal aandelen maar eens in op 1 mio bij marketviewer.
Dan zal je zien dat er slechts een spread is van 7,52 naar 8,22 euro.
Wacht de autoshow en de kwartaalcijfers af want die zullen bepalen waar de koers in 2016 heen zal gaan.
Hoi Martin, Ik word een beetje moe van dat hoppen van Q naar Q naar Year, naar beurs naar ... Maar we houden het wel vol (moet wel) Groeten
Met uitzondering van maandag, verloopt de koers redelijk rustig vind ik.....
*Justin* schreef op 14 september 2016 15:06 :
Ja groeibriljant. In het uber uber positieve scenario.
30% marktaandeel is 300 mio orders. TT denkt 50% markt te pakken. 500 mio. De markt groeit met een CAGR van 16% per jaar. 750 over 3 jaar. De marktdefinitie wordt breder, ook software sales erbij. 850. En ADAS. 950. En de eerste testlicenties uit automated driving. 1000. Is er een miljard omzet voor TT te halen uit de Automotive markt versus 140 lopend en 300 booked. Dat is de hamvraag. De billion dollar question zeg maar.
De markt neemt al met de helft genoegen. 500 automotive sales, 250 telematics en 250 licensing. Is vrijwel de totale tt omzet van nu, maar dan alleen bestaande uit content en diensten. Dat zou men top vinden. Alle hardware sales in o.a. sport en navigatie is 'on top of'. Of ondersteunend aan de content sales. Dat zou de markt geweldig vinden.
Die 300 miljoen 2015 was bij een take-rate van slechts 27%. Dat gaat op termijn richting de 100% Goddijn heeft bij Probeleggen gehad over een huidig marktaandeel van 20%. Groeiend naar 50% in 2020. Overigens gaat het niet om de initiële omzet, maar om de omzet jaarabonnementen op de real-time maps en services. We hadden consensus over minimaal 2x10 euro per jaar (kan hoger worden door hd-layer, extra services en roadDNA). De snelle rekensom wordt: - 60 miljoen nieuwe auto's per jaar excl. China en excl. periferie (dus hoofdzakelijk Noord-Amerika, Europa, Japan en Australie + wat emerging markten zoals Rusland etc.) - vanaf 2020 ADAS/HAD 100% take-rate ivm extra veiligheid - marktaandeel 50% = zo'n 30 miljoen nieuwe jaarabonnementen per jaar = minimaal 600 miljoen omzet erbij per jaar = omzet >3 miljard in 2024 (marge 80-90%) Bij 20% marktaandeel wordt de rekensom: = 240 miljoen omzet erbij per jaar = omzet >1 miljard in 2023 (marge 80-90%) De take-rates zullen wellicht iets minder snel naar 100% gaan, maar tegelijkertijd wordt ook in de komende jaren al meer en meer omzet binnengeharkt uit de nieuwe jaarabonnementen. Die omzet loopt ook door vanaf 2020. Aan initiele licenties komt er per jaar ook nog eens zo'n 120-180 miljoen binnen (bij 50% marktaandeel)
Het ene zekerheidje is, dat Telematics stug doorgroeit; het tweede zekerheidje is, dat het orderboek Automotive diezelfde substantiele groei zal laten zien. En indien je kan rekenen reken dan mee wat dat betekent voor de wpa's in 2017-2021 en doe er je voordeel mee zolang als het nog kan.
NoWorry schreef op 14 september 2016 15:17 :
[...]
Hoi Martin,
Ik word een beetje moe van dat hoppen van Q naar Q naar Year, naar beurs naar ...
Maar we houden het wel vol (moet wel)
Groeten
AB. Resultaat kan weleens veel beter zijn dus ik hou het wel vol
martinmartin schreef op 14 september 2016 15:38 :
[...]
AB.
Resultaat kan weleens veel beter zijn dus ik hou het wel vol
Gisteren calls bijgekocht, de okt16 € 7,- Vandaag calls bijgekocht, de jun18 € 6,- Ik blijf er vol inhangen en als de koersen wat dalen kijk ik wat ik bij wil kopen. Natuurlijk is het jammer dat enkele series sept16 waardeloos af gaan lopen, i.p.v. 50 cent erbij op wat nieuws in de laatste paar dagen van die series gaat er 50 cent af van de koers in een paar dagen. Dat is jammer. Anderzijds, dan had ik okt16 en jun18 niet voor het geld bij kunnen kopen waarop ik dat nu heb gedaan. Zo, inkopen gedaan dus en nu stap ik weer in de lauwe hottub. Je moet het hoofd t.a.t. koel houden (dus ik neem er een koud biertje bij).
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)