Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
De hype cycle van self-driving cars
Volgen
Maandagmorgen briefing bij TT, dat medewerkers op hun woorden moeten passen......... forumleden worden te wijs ;-)
Oeps...! schreef op 4 september 2016 19:38 :
Justin of iedereen die de video heeft gezien.
Het is een beetje onduidelijk maar bij 04:40 heeft Willem Strijbosch het volgens mij over 11 Tier1 gebruikers/testers van de DNA maps. Ik kan het niet goed verstaan, misschien dat iemand anders er wijs uit kan worden. Zou toch een stukje info kunnen zijn waar we wat aan hebben?
Ik hoor geen getal. Hij zegt dat Road DNA 'tested and used" is "by OEM's and Tier1's". Dus door autofabrikanten en grote eerstelijns leveranciers aan autofabrikanten.
Turquoisine schreef op 4 september 2016 19:54 :
[...]En precies die opmerking "hoe hondsbrutaal kan je zijn", DAAR moet HG wat over zeggen. Namelijk dat wat MobilEye zegt niet op waarheid berust en dat zij al wel degelijk road DNA kunnen leveren. DAT (o.a.) mis ik nu in de communicatie van HG.
De kracht in de communicatie van "mij duw je niet met leugens omver" en dan het liefst er nog een tegenaanval aan vast gekoppeld in de trend van, kijk eens wat wij nu al hebben bereikt.
Je bent als CEO toch trots op je product, dan laat je je toch niet de hoek indrukken door dit soort leugens? Komop HG, rug recht en toon je kracht.
De vraag is of een moddergevecht je ook echt gaat helpen om meer klanten te werven. Ik denk dat tomtom er boven staat en denkt: laat ze maar bewijzen dat ze iets waar kunnen maken. Ook heb ik gehoord dat tomtom deels wel blij was met het optreden van mobileye. Omdat ze het ook belangrijk vinden dat de industrie de noodzaak van hd maps onderkent. TomTom is een kaartenmaker, dus als die zeggen: "hd maps zijn nodig", dan is dat minder overtuigend dan uit de mond van mobileye, aangezien zij bekend stonden als partij die riep dat ze niet nodig zijn. TT zit dus meer op de lijn: laat de industrie eerst maar ontdekken dat hd maps nodig zijn, dan komt vanzelf de vraag wie dat het best kan leveren. Tegen hoge kwaliteit, lagere maakkosten en realtime updates. By the way: Zelf denk ik dat het wel fijn is dat de auto industrie twee jaar geleden nog niet overtuigd was van de noodzaak van hd maps. TT is er sinds 2011 mee bezig en road dna sinds 2009. Ze moeten bij TT ook gedacht hebben: laat ons maar even een voorsprong opbouwen en niet anderen op ideeen brengen.
Al een oud artikel uit mei 2016: Pauwels: ‘We hebben nu alles in huis om een auto zelf te laten rijden. De zelfrijdende auto; dat is de echte end game . Dat voorzagen we al voor de perfect storm van 2008.’innovators.kpmg.nl/nl/reconstructions... Kan dus niet lang meer duren.
Ik heb net het volgende YouTube filmpje van juni 2016 bekeken: "Amnon Shashua CVPR 2016 keynote: Autonomous Driving, Computer Vision and Machine Learning"www.youtube.com/watch?v=n8T7A3wqH3Q&a... Amnon bevestigt dat voor localisation je HD Maps nodig hebt en noemt HERE en TT. Deze keynote spreker is trouwens wel van een ander niveau dan de TT medewerkers. Of het 'vapoware' is kan ik niet beoordelen.
HD Maps zijn "critical voor safety" aldus Amnon. Wat ik mij nog wel afvraag is wie de eigenaar is/wordt van de 10kb per km die wordt geupload naar de cloud. Kan mij niet voorstellen dat iedere autofabrikant een eigen cloud krijgt en met de ruwe data gaat stoeien. Neem aan dat de data in lijn is met (alle internationale) wetgeving vwb de wet op de privacy, maw het kan open-data zijn/worden. Er zijn voor zover mij bekend geen vergelijkbare voorbeelden waarbij een dergelijke hoeveelheid data geupload wordt naar de cloud tbv realtime updates voor de content in de auto. Vanaf 2021 upload elke auto die van de band rolt data naar de clouad, aldus Amnon. Heb hem niet gehoord of over open-data.
Geweldig verhaal over George Hotzwww.bloomberg.com/features/2015-georg... Je gaat bijna denken dat Musk met de opmerking "I am this close to it and it is blowing me away, it is really going to blow other people away" refereert naar de weddenschap met Hotz. In het expiriment gebruikt Hotz geen HD Maps. Hotz bouwt een SDC in 3 mnd voor $50.000 (Incl. $30.000 voor de aanschaf van de auto). Hij slaat een miljoenencontract af van Musk, geld boeit hem niet. “I don’t care about money,” he says. “I want power. Not power over people, but power over nature and the destiny of technology. I just want to know how it all works.”
Wat dacht je van het nieuwe speeltje Suggetion Network van George Hotz zie commaai.blogspot.nl/ Hier kun je comma points verzamelen, ook een soort crowd sourcing (?) Het laden van deze pagina duurt even commacoloring.herokuapp.com/ Iemand vd diehards hier dit al eerder gezien?
Wat als het géén 1 april grap is. Lijkt mij typisch iets voor Hotz commaai.blogspot.nl/2016_04_01_archiv... We think the Model 3 is really cool and have decided Tesla makes pretty good self driving cars. The problem is they won't be able to ship enough to meet demand. But you know what's easy to ship? Phone Apps! So we are pivoting, and will henceforth be a phone app company. Product announcement soon. Hotz: “The math is simple. For the first time in my life, I’m like, ‘I know everything there is to know.’?”
www.automoblog.net/2016/09/03/how-one... This winter, for $1000 through Amazon Prime, consumers can buy a kit that provides an autonomous driving experience. De app Chffr van Hotz maar eens downloaden morgen ;-)
*Justin* schreef op 4 september 2016 20:40 :
[...]
De vraag is of een moddergevecht je ook echt gaat helpen om meer klanten te werven. Ik denk dat tomtom er boven staat en denkt: laat ze maar bewijzen dat ze iets waar kunnen maken. Ook heb ik gehoord dat tomtom deels wel blij was met het optreden van mobileye. Omdat ze het ook belangrijk vinden dat de industrie de noodzaak van hd maps onderkent.
TomTom is een kaartenmaker, dus als die zeggen: "hd maps zijn nodig", dan is dat minder overtuigend dan uit de mond van mobileye, aangezien zij bekend stonden als partij die riep dat ze niet nodig zijn.
TT zit dus meer op de lijn: laat de industrie eerst maar ontdekken dat hd maps nodig zijn, dan komt vanzelf de vraag wie dat het best kan leveren. Tegen hoge kwaliteit, lagere maakkosten en realtime updates. By the way: Zelf denk ik dat het wel fijn is dat de auto industrie twee jaar geleden nog niet overtuigd was van de noodzaak van hd maps. TT is er sinds 2011 mee bezig en road dna sinds 2009. Ze moeten bij TT ook gedacht hebben: laat ons maar even een voorsprong opbouwen en niet anderen op ideeen brengen.
Een moddergevecht is niet nodig, dat zeg ik ook niet. Wél dat je moet opkomen voor jezelf (en hiermee voor de aandeelhouders). Ik wil graag een vergelijking maken met de film "Back to the Future" (deel 1). Hier is de vader van Michael J. Fox een sulletje toen hij net zo oud was als zijn zoon nu is maar in de huidige tijd met drie kinderen nog steeds het sulletje is. Doordat Michael J. Fox terug in de tijd gaat en zijn sullige vader een andere keuze maakt dan in het verleden (geen sulletje zijn) én een kaakslag uitdeelt aan de grootste pestkop uit de klas verandert zijn leven ook in het nieuwe NU. Hij is geen sulletje meer maar een gerespecteerd schrijver en de pestkop uit zijn verleden maakt nu zijn auto schoon. Wat ik hiermee wil zeggen is dat TT ook wel eens voor zichzelf (en hiermee ook voor de aandeelhouders) mag opkomen en eens een kaakslag mag uitdelen aan bijvoorbeeld een MobilEye. Dit om te voorkomen dat TT in de toekomst niet het sulletje blijft en iedereen maar over hen heen loopt.
Hik schreef op 2 september 2016 10:08 :
[...]
Helaas heb jij last van dezelfde blinde vlek als Justin en zijn 'analisten'. Alles wat niet naar HERE of Tom2 of Google ruikt is 'een laag bovenop'. Alsof de term HD-Maps alleen maar kan betekenen dat het iets is dat uit de koker van traditionele mapmaking bedrijven kan komen. Een HD map beschrijft een ruimtelijke visie van de wereld om ons heen.
Je kunt twee dingen doen: vasthouden aan je zelfverkozen kokervisie, óf jezelf écht inlezen in de alternatieven die er zijn. Als je het laatste doet dan zal de klap minder groot zijn als je door schade en schande ontdekt dat er meer tussen hemel en aarde is dan alleen Tom2.
Ik zal je zeggen wat er meer tussen jouw hemel en de aarde van TT is: 1. Een vol-geautomatiseerde kaartenfabriek. 2. Verstand van traffic en (predictive) traffic modellen. Dat impliceert meer dan brute data. Noem mij de RP-Schaeffer bij jouw alternatieven?? Waar zijn zij? 3. Die raket van Elon Musk ontplofte toch? Typisch Amerikaans: wie veel geld verdiend heeft met iets, denkt daarna dat hij geniaal is. Ooit van de Toren van Babel gehoord? In alle discussies tot nu toe mis ik verstand van TRAFFIC!
Dutchy Ron schreef op 3 september 2016 09:21 :
www.forbes.com/sites/alanohnsman/2016... Creating a car capable of driving itself and making the right choices in traffic conditions is an “end-to-end systems problem,” Jen-Hsun said. He sees this as including computing hardware in a vehicle and the AI algorithms it uses, as well as a 3-D map in the cloud that’s continually updated.
In de stad rijden met zeldrijdende auto's vraagt nmm om
- wereldwijde standaardisatie, harmonisatie
- single source of thruth
- EU wetgeving
Realtime onderhouden kaarten die realtime voor iedereen beschikbaar en hetzelfde zijn, dat duurt nog zeker tot 2030. Uit ervaring weet ik hoe moeizaam het is om internationaal standaarden af te spreken. Alleen al met 28 lidstaten gaan er jaren overheen. Ik ben van mening dat die standaard vanuit de overheden en wetgeving als randvoorwaarde wordt gesteld en de ontwikkeling van zelfrijdende auto's gaat vertragen. Ik probeer het te vergelijken met andere wereldwijde standaarden. Dan kom je snel in de zee-/luchtvaart en supply chain terecht. In tegenstelling tot pakketpost is track en trace van goederenzendingen nog niet mogelijk. Ik hoef niet uit te leggen hoe complex het is hierover wereldwijd afspraken te maken. Idealiter zou iedere schakel in de supply chain zijn data moete toevoegen in de cloud zodat alle stakeholders (bedrijven, overheden, etc) die data kunnen gebruiken. Privacy, beveiliging, access control, etc zijn dan issues die gaan spelen. Evenals de vraag waar het technisch beheer komt te liggen. De vraag is of dit soort zaken ook gaat spelen bij SDC. Misschien dat men juist om die reden probeert zo min mogelijk afhankelijk te zijn van kaarten en beheerde data maar meer inzet sensoren en realtime verwerken van realtime data. TT moet in elk geval zorgen dat ze bij alle standaardisatie initiatieven betrokken zijn zodat ze daar vroegtijdig op kunnen anticiperen. Bovenstaande zijn maar zo wat gedachten, benieuwd hoe de diehards hier over denken.
You are not alone, Dutchy! Precies mijn taal, van een generatie eerder vrees ik. But nothing has changed...
*Justin* schreef op 3 september 2016 22:51 :
Maar laten we het omdraaien, Hik. Destijds noemde je Nvidia potentieel disruptive. En nu blijkt dat tomtom en nvidia partners zijn en dat road dna integraal onderdeel wordt van een nvidia productaanbod. Dus niet disruptive maar partners.
Betekent dit niet dat we allemaal wel eens op bepaalde inzichten moeten terugkomen ?? Daar is niks mis mee, maar zegt alleen wel iets over eenieders grondhouding. Waar de een ergens een bedreiging in ziet, ziet de ander in precies hetzelfde fenomeen of gebeurtenis een kans. Ik heb het hier niet over goed of fout. Een voorzichtige en op risico ingestelde houding kan je als belegger ook voor dure fouten beschermen. En in alles het positieve zien (zoals groeibriljant in extreme vorm) kan ook risico's met zich meebrengen dat je continu teleurgesteld wordt door te hoge verwachtingen of blinde vlekken. En ik denk dat je mij ook zo ziet, alleen dan minder extreem dan een groeibriljant. Ik zie het inderdaad positief in. En dit bericht van Nvidia is weer een stukje bevestiging.
Ik kom technisch-inhoudelijk nergens op terug. Omdat ik zei wat ik dacht en niks meer. Ik vertilde me geloof ik nooit. Ik heb verstand van sommige dingen, maar de rest laat ik aan jullie over... Ben benieuwd.
emilio!.! schreef op 4 september 2016 18:41 :
is er een wereldwijde afspraak TomTom als concurrent te negeren soms?
Who are your partners and who are your rivals in the digital HD map?
Dr. Steiner: Microsoft would like to strengthen its offering of location-based services and is talking to HERE about that. Facebook and Samsung are likewise customers. Google is certainly a major player and is pushing harder and harder into business areas where we are or should also be involved. But competition motivates us to stay on the ball.
Zie het een beetje alsof je een zaal binnen loopt met allemaal mensen. De mensen die op de voorgrond staan te schreeuwen (Mobileye) zijn het minst gevaarlijk. Je moet de mensen in de gaten houden die achterin de hoek staan te observeren en te luisteren, deze mensen slaan toe wanneer ze willen.
Japan to develop 3-D maps for self-driving cars TOKYO -- A joint venture in Japan will begin creating high-definition 3-D maps for self-driving cars in September as part of a government effort to have such vehicles on the road by 2020, when the Tokyo Summer Olympics will be held. Tokyo-based Dynamic Map Planning, set up by Mitsubishi Electric, mapmaker Zenrin and nine automakers, will digitally chart the country's key expressways by driving a vehicle loaded with special surveying equipment. The data will be processed using computers designed for the creation of maps, which will be provided to automakers that invest in the startup. As a first step, Dynamic Map Planning will make maps covering 300km of the country's main expressways.asia.nikkei.com/Tech-Science/Tech/Jap...
datanode schreef op 5 september 2016 19:36 :
Japan to develop 3-D maps for self-driving cars
TOKYO -- A joint venture in Japan will begin creating high-definition 3-D maps for self-driving cars in September as part of a government effort to have such vehicles on the road by 2020, when the Tokyo Summer Olympics will be held.
Tokyo-based Dynamic Map Planning, set up by Mitsubishi Electric, mapmaker Zenrin and nine automakers, will digitally chart the country's key expressways by driving a vehicle loaded with special surveying equipment. The data will be processed using computers designed for the creation of maps, which will be provided to automakers that invest in the startup.
As a first step, Dynamic Map Planning will make maps covering 300km of the country's main expressways.
asia.nikkei.com/Tech-Science/Tech/Jap... Leuk uitgebreid artikel. Maar wie zijn de negen deelnemende autobouwers? Citaat: "U.S. search giant Google as well as German and Dutch companies are the leaders in developing 3-D maps. Japan hopes to speed up the creation of such maps at home to have leverage in setting their international standards. " In Japan weten ze het dus wel....
Het is jammer dat Zenrin zo duur is. Paar jaar geleden kocht tomtom wat lokale mapmakers. Thailand, Maleisie en vorig jaar Australië. Japan te ver gegrepen. Jammer want dan zit je ook direct dieper in Toyota en Nissan.
Tot dit weekend nooit van Zenrin gehoord, tot ik de CEO van Nvidia het hoorde zeggen in adem met HERE en TT. De markt is groot genoeg en de map van NL kan ook niemand beter maken dan TT, geldt ook voor Japan. Maar nogmaals standaardisatie en harmonisatie zijn (wettelijke) randvoorwaarden nmm.
Hik schreef op 5 september 2016 20:40 :
[...]
Leuk uitgebreid artikel. Maar wie zijn de negen deelnemende autobouwers?
Citaat:
"
U.S. search giant Google as well as German and Dutch companies are the leaders in developing 3-D maps. Japan hopes to speed up the creation of such maps at home to have leverage in setting their international standards. "
In Japan weten ze het dus wel....
wisselgeld voor de Toyota-deal met het nieuwe consortium met o.a. TT, Bosch, Ford en Volvo alle autobouwers die melden "we bouwen zelf maps", ze betalen mee aan de nieuwe pool (denk ik)
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)