Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 22,640 15 mei 2024 17:37
  • -0,760 (-3,25%) Dagrange 22,640 - 23,800
  • 300.221 Gem. (3M) 241,5K

AMG in Juni --> verder herstel in grondstoffen !

348 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 18 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. gerrit 69 27 juni 2016 20:20
    Weten we het nog beste forumleden de waarschuwing die de RBS Bank deed...!
    De uitspraak van deze bank begint langzaam aan een profetische waarheid te worden.
    De vraag is wat RBS in januari wist, wat de beleggers niet konden weten..?

    www.nu.nl/beurs/4196550/britse-bank-r...

    Britse bank RBS waarschuwt cliënten voor catastrofaal beursjaar AFPGepubliceerd: 12 januari 2016 15:00
    Laatste update: 12 januari 2016 15:10

    Royal Bank of Scotland (RBS) heeft zijn cliënten op het hart gedrukt zich schrap te zetten voor een catastrofaal beursjaar.
    De Britse bank adviseerde daarbij alles te verkopen behalve obligaties van hoge kwaliteit omdat de grootste aandelenmarkten wellicht met 20 procent zullen dalen en de olieprijs kan kelderen tot 16 dollar per vat.

    "China heeft een omvangrijke correctie ingeluid die voorlopig alleen maar sterker zal worden", aldus de bank. RBS verwacht dat Wall Street en de beurzen op het Europese vasteland met 10 tot 20 procent zullen dalen.

    De FTSE in Londen moet waarschijnlijk een zwaardere daling incasseren vanwege het grote aantal mijnbouwers en andere grondstofgerelateerde bedrijven in die index.

    "Veel beleggers steken voor de langere termijn geld in olie- en mijnbouwbedrijven in de verwachting dat het dividend daar is veiliggesteld om vervolgens tot de ontdekking te komen dat het allerminst veilig is."

    Volgens de bank wijzen meerdere signalen op een daling van de olieprijs naar 16 dollar per vat, een niveau dat voor het laatst werd gezien na de Azië-crisis van 1999.
  2. viper one 28 juni 2016 12:51
    quote:

    Vogeltje71 schreef op 28 juni 2016 12:44:

    Weet iemand of AMG misschien juist wel een voordeel heeft bij de Brexit? #unileverenrollsroycewetenhetooknietgelijk

    op dit moment is dat een vraag die door niemand kan worden beantwoord en wel om verschillende redenen. De EU wil dat de Britten zo snel mogelijk de EU verlaten. De Britten willen eerst onderhandelen over de voorwaarden alvorens het artikel 50 te activeren dat de boel in gang zet. Zolang er niets onderhandeld is over het verdere verloop kan hierover niets gezegd worden. In theorie is het goed om een bedrijf te hebben in een zone waar de munt is gedevalueerd omdat je dan goedkoper kan produceren, maar misschien wordt dit wel meer dan teniet gedaan door allerlei bijkomende administratie en extra accijnzen omdat de status van het land zal veranderen. De Britten willen gewoon af van de bemoeienis van Europa, maar willen wel de toegang tot onze markt zoals voorheen. Als de EU dit zou toelaten is het hek van de dam en zullen andere landen volgen dus dit wordt een situatie die nog maanden zal aanslepen en met onduidelijke afloop...
  3. gerrit 69 28 juni 2016 13:24
    quote:

    viper one schreef op 28 juni 2016 12:51:

    [...]op dit moment is dat een vraag die door niemand kan worden beantwoord en wel om verschillende redenen. De EU wil dat de Britten zo snel mogelijk de EU verlaten. De Britten willen eerst onderhandelen over de voorwaarden alvorens het artikel 50 te activeren dat de boel in gang zet. Zolang er niets onderhandeld is over het verdere verloop kan hierover niets gezegd worden. In theorie is het goed om een bedrijf te hebben in een zone waar de munt is gedevalueerd omdat je dan goedkoper kan produceren, maar misschien wordt dit wel meer dan teniet gedaan door allerlei bijkomende administratie en extra accijnzen omdat de status van het land zal veranderen. De Britten willen gewoon af van de bemoeienis van Europa, maar willen wel de toegang tot onze markt zoals voorheen. Als de EU dit zou toelaten is het hek van de dam en zullen andere landen volgen dus dit wordt een situatie die nog maanden zal aanslepen en met onduidelijke afloop...
    Deze onzekerheid zal de beurs blijvend op de handrem houden.
    Het gevaar blijft hierdoor bestaan, dat bij negatief nieuws omtrent de onderhandelingen onze AEX onder de 400 kan zakken, met als gevolg ook een dalende koers van AMG.
    Het herstel vandaag van de meeste aandelen beschouw ik voorlopig als een technisch herstel.
  4. Talk 28 juni 2016 17:46
    @Vogeltje, dankjewel. Er is niets aan de hand met AMG in UK. Met mijn slotzin dat je een aardige premie moet betalen voor een aandeel AMG komt voort uit mijn eerdere posts op dit forum.

    Off topic: gister heb ik een presentatie gehad van Jeroen Dijsselbloem. Zelfs hij wist niet goed te zeggen wat er gaat gebeuren. UK was tot voor kort het financiële centrum van Europa. Dat begint te veranderen. Frankfurt, Parijs en daarna wordt Amsterdam genoemd als mogelijke opvolgers. Er werd bij een uitbater van kantoorpanden in Amsterdam meteen veel interesse getoond na de brexit. Verhuur van bedrijfspanden en werkgelegenheid op het gebied van financiële dienstverlening kan dus een positieve kant van het verhaal zijn.

    @aandeeltje, heb je mij horen zeggen dat AMG wordt getroffen door de brexit? Tuurlijk is vergroting van de omzet belangrijk. Als de beurskoers harder stijgt dan de omzet zul je je af moeten vragen of de koers van het aandeel niet verhit wordt. Ik deel het een en ander op dit forum mét onderbouwing. Dus wat is je analyse met cijfermatige onderbouwing voor je abstracte koersniveau van 10/11? 'Simpel' is een verkeerde woordkeus, want anders had je zelf een betere analyse gemaakt mét cijfers/benchmark :) Iedereen kan iets roepen zonder goede cijfermatige onderbouwing.

    GLTA,
    Talk
  5. viper one 29 juni 2016 08:33
    quote:

    WFe schreef op 29 juni 2016 07:43:

    Vandaag weer op naar de 13 euro... hupsakee #startzomerrally!
    volledig mee akkoord en op dit moment ziet de opening er heel goed uit. Nogmaals, de daling is enkel te danken aan het negatieve beurssentiment. Het doet absoluut niets af aan de prestaties van AMG. Jammer genoeg zal de Brexit niet snel opgelost worden en draait het elke dag meer in de richting van een vechtscheiding waar de beleggers de grootste klappen gaan krijgen(en reeds gekregen hebben). Eens dit opgelost is komt de volgende ramp al op ons af en dat zijn de verkiezingen in de USA waar de laatste goede kandidaat ook de handdoek heeft gegooid en de mensen nu enkel nog de keuze hebben tussen de pest en de cholera... Als een beurskoers enkel zou afhangen van de prestaties van het individueel aandeel, dan was er geen vuiltje aan de lucht en dan lag iedereen wel op het strand van een paradijselijk oord. Door de Brexit zijn alweer miljarden verdampt, maar van één ding ben ik heel zeker. Ergens zitten personen en bedrijven die heel rijk geworden zijn door deze beursimplosie. ik ben trots op het feit dat ik niet tot deze personen behoor, maar het blijft zuur voor iedereen die in deze reuzendrol is gestapt verleden week,en dan vooral omdat alle signalen erop wezen dat het allemaal wel goed zou komen... glta
  6. viper one 29 juni 2016 10:17
    quote:

    lanciared schreef op 29 juni 2016 10:10:

    Prima verwoordt Gita, AB-tje.
    Groeten. LR.
    Dacht ook uit Vlaanderen ?
    hallo LR, jep, ook uit Vlaanderen en dat is meteen ook de grootste reden dat ik niet meedoe aan daytraden, want ik zie echt niet in waarom ik zou gokken en bij verlies de kosten zelf moet dragen, om dan bij winst 30% aan de staat te schenken!!! trouwens, ik sluit af met glta (good luck to all) maar dat is niet mijn nick hé!!!
  7. aandeeltje! 29 juni 2016 11:24
    @talk.. Op grond van de historisch cijfers is AMG best aan de prijs. Maar De koes loopt vooruit op perspectief. Ik waag me niet zo aan forecasts want die zouden op los zand gebaseerd zijn. Wel is AMG goed op weg en voert een gezond financieel beleid en heeft in moeilijke tijden het bedrijf goed bestuurd en in goede positie gebracht. Dot moeten ze doorzetten en dan komt het aandeel vanzelf in de picture. Ik ben en blijf positief gestemd, maar natuurlijk gaat AMG ook mee in het geweld brexit/instabiliteit zoals we zagen. Ervan uitgaande dat stappen nu geleidelijk ingevuld worden en EU ook werkt aan verbetering, verwacht ik dat de koersen weer herstellen en AMG ook haar weg vervolgd. De directe gevolgen voor AMG agv brexit zullen beperkt zijn.
  8. Vogeltje71 29 juni 2016 18:59
    Published: 18:56 CEST 29-06-2016 /GlobeNewswire /Source: AMG Advanced Metallurgical Group N.V. / : AMG /ISIN: NL0000888691
    AMG Advanced Metallurgical Group N.V. Announces Long-Term Spent Catalyst Recycling Agreement


    Amsterdam, 29 June 2016 (Regulated Information) --- AMG Advanced Metallurgical Group N.V. ("AMG", EURONEXT AMSTERDAM: "AMG") is pleased to announce that AMG Vanadium has signed a new long-term, multi-year agreement to process and recycle spent catalysts from a major oil refinery operator in North America.

    "This is an important new business partner for AMG Vanadium and a key element of our long-term raw material strategic plan", said Mr. Hoy Frakes, President of AMG Vanadium. "We are pleased to have the opportunity to provide our new partner with the industry leading environmental solution for their spent catalyst recycling needs."

    Located in Cambridge, Ohio, AMG Vanadium specializes in the environmentally beneficial conversion of oil refinery and power plant waste products into specialty metals used by global steel producers in automotive, energy transmission and infrastructure applications. By using materials that would otherwise be discarded as waste, AMG Vanadium encourages environmental stewardship, energy conservation and resource recovery.

    AMG Vanadium is the largest domestic producer of ferrovanadium in North America.
  9. Joop213 29 juni 2016 21:40
    www.amg-nv.com/Innovation/Recycling-h...

    AMG has developed innovative ways to produce these critical metals needed to build global infrastructure from waste streams using proprietary recycling technologies. Over a five year period, AMG has invested over $100 million to create and perfect these technologies. As an environmental leader in this field, AMG provides a comprehensive and environmentally safe solution for the processing of metal containing residues from power plants and refineries. At the recycling operation in Ohio, USA, AMG operates a process which directly recovers both ferrovanadium and FeNiMoly® alloys, which are used in structural and stainless steels. There is no liquid waste from the process, a major achievement in comparison with solutions employing hydrometallurgical process steps. In addition, AMG’s process uses 40% less energy than a primary mining operation for vanadium.

    AMG is the largest producer of ferrovanadium in North America and the largest recycler of waste streams used to produce vanadium in the world. Vanadium, when added to crude steel, creates high-strength low-alloy steel, a lightweight product extremely high in tensile strength and wear resistance. FeNiMoly® alloys are used to make stainless steel.

    For more information, please go to www.amg-v.com.

    Als ze er $100.000.000 voor investeerden in 5 jaar, dan mag je er vanuit gaan dat dit ook aardig wat op gaat leveren? En of dit nu komt doordat olieraffinaderijen hen moeten betalen voor de ontgiftiging van hun afval (Vanadium = giftig) of dat de onttrokken Vanadium veel oplevert i.v.m. bespaarde energie maakt me dan niet zo heel gek veel uit. :-)
348 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 18 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG: na moeizaam Q1 zijn alle ogen gericht op herstel lithium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links